Мета уроку:розширювати знання учнів про іменник;
формувати уміння визначати рід іменників, використовуючи допоміж-ні слова він, мій; вона, моя; воно, моє;
збагачувати словниковий запас школярів; розвивати зв'язне мовлення учнів;
виховувати культуру писемного мовлення, увагу, повагу один до одного, старанність, охайність, самостійність.
Тема: Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Віднесення слова до одного з родів.
Мета:
Обладнання: презентація, картки із завданнями для роботи в парах, групах, малюнки будиночків, картки з допоміжними словами для визначення роду, відео для фізкультхвилинки, м’ячик, малюнки різних предметів.
Хід уроку
I. Організація класу до уроку. Привітання.
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок
Тож і ти часу не гай,
Працювати починай.
II. Актуалізація опорних знань.
- Діти, відгадайте загадку!
Чудо – сани прилетіли,
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця –
Білокоса, білолиця.
Рукавом махає –
Сріблом все вкриває.
- Як ви вважаєте, про яку царицю ця загадка?
- Які слова свідчать на те, що це зима?
Урок почнемо без зупинки
з каліграфічної хвилинки.
Будемо мову рідну вивчати.
Каліграфічно, старанно писати.
1. Каліграфічна хвилинка
Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.
Зз зи им ма зима
2. Асоціативний кущ
- Що ви знаєте про іменник?
Іменник
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
ІV. Узагальнення, систематизація та контроль знань та вмінь учнів.
1. Робота в парах . (слайд 4)
Відгадати загадки - поставити запитання, визначити рід іменника.
|
|
Спритний майстер у стрибках: |
Живим зерном народжений, |
Уночі гуляє, |
Хоча я і страшнувате, |
Хто завжди правду каже?
Який є, таким покаже,
І без слів про все розкаже.
На нього дивишся, а себе бачиш.
(Дзеркало)
Дерев’яний та довгенький,
Маю носик я гостренький.
На білому слід лишаю,
Усіх діток потішаю.
(Олівець)
Прийшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим півником,
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід.
(Лисиця)
Мов маленький м’ячик,
Висить, а не скаче,
Рум’яне, гладеньке,
На смак солоденьке.
(Яблуко)
Маленька корівка,
Пасуся завзято,
Підросту, буду молоко давати. (Теля)
Мию, мию без жалю,
мию, там, де брудно,
цю роботу я люблю
та від неї худну. (Мило)
Заселіть слова у їх будиночки
Ч.р. ж.р. с.р.
2. Самостійна робота (слайди 5-9)
Фізкульхвилинка (зимова музична )
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали — сіли, встали — сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки держимо рівненько.
Книги відкриваємо —
Знання здобуваємо!
3.Попрацюємо разом (слайд10)
4. Групова робота. «Використай знання з природознавства»(слайд 11)
Нещодавно з природознавства ми вивчили тему «Рослини», наступною буде тема «Тварини». Тож виконати це завдання вам допоможуть знання з природознавства.
Дописати іменники, визначити рід:
1. Органи рослини: корінь(ч. р.), …
2. Дерева: тополя (ж. р.), …
3. Культурні рослини: морква (ж. р.), …
4.Квіткові рослини: підсніжник (ч. р.), …
5. Трав’янисті рослини: кульбаба(ж. р.),…
6. Звірі: вовк (ч. р.), …
7. Риби: акула (ж. р.), …
8. Комахи: комар (ч. р.), …
9. Лікарські рослини: звіробій (ч. р.), …
Перевірка.
5. Гра «Анаграми»
— Перестав букви , щоб вийшло нове слово - іменник. Визнач рід іменників .
Осел –(село),курча – (ручка) , марка – (рамка), лісок –(сокіл) ,кіт – (тік ), кури –(руки) , тіло – (літо), вінок –(вікно)
6. Гра «Сніжки» .
Чи полюбляєте ви грати в сніжки? Тож, давайте пограємо!
Я кидатиму вам м’ячик, називаючи слово, а ви будете визначати його рід.
Слова: учень, синиця, степ, серце, півень, голубка, пальто, малина, помідор, яблуко, заєць, слово, ріпка, ластів’я і т.д.
V. Домашнє завдання(слайд 12 )
VІ. Підсумок уроку.(слайд 13 )
«Незакінчене речення».
Сьогодні на уроці я навчився … .
Я дізнався … .
Було цікаво… .
Я зрозумів, що…
Тепер я можу…
Було складно…
Додаткові завдання
Гра «Знайди зайве»
— У кожному рядку знайдіть зайве слово чи словосполучення. Поясніть
свій вибір.
( Василь Іванович — чоловік )