Конспект уроку з української мови для 3 класу " Змінювання іменників за числами"

Про матеріал

Поглибити знання учнів про іменник; ознайомити учнів з граматичною категорією числа; вчити змінювати іменники за числами і вживати числові форми у мовленні; виховувати любов до Батьківщини, почуття патріотизму.

Перегляд файлу

Урок з української мови «Змінювання іменників за числами»

для 3 класу

Підготувала Ярмак С.М.

Тема: Змінювання іменників за числами.

Мета: поглибити знання учнів про іменник; ознайомити учнів з граматичною категорією числа; вчити змінювати іменники за числами і вживати числові форми у мовленні; виховувати любов до Батьківщини, почуття патріотизму.

Тип уроку: формування нових знань.

Методи та прийоми: робота з підручником, бесіда, творча робота, дидактична гра, асоціативний кущ, тестове завдання, взаємоконтроль, самоперевірка,.

Обладнання: мультимедійний екран(матеріали за темою «Змінювання іменника за числами»).

Міжпредметні зв’язки: географія, музика.

 


Ой ти, ненька-Україна,

Я тебе кохаю,

В світі кращої країни

Я не знаю.
Леонід Козоріз.

ХІД УРОКУ

І Організація класу

Весела пісенька дзвіночка

Покликала нас на урок.

Я бачу ваші милі личка

Та очі з безліччю думок.

Ми помандруєм в світ науки,

Що гордо Мовою зовуть.

Та лиш кмітливість та увагу

З собою взяти не забудь!

Девіз:  (Слайд 1)

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати!

ІІ Актуалізація опорних знань

1. Робота над епіграфом уроку (Слайд 2)

Тема епіграфа – Україна,тому більшість завдань частково чи повність будуть пов’язані з Україною.

– Виразно прочитати рядки.

– Визначити, що хотів автор передати цими словами.

– Що автор хоче донести до нас (ідея)?

2 Асоціативний кущ (з чим у дітей асоціюється слово «Україна»)

Україна це…(Батьківщина, Карпати, патріот, домівка, друзі, родина, Запорізька Січ, Чорне море, вугілля, українська мова, степи, рідна сторона, мальовничий куточок, отча земля).

Сьогодні я вас запрошую в подорож по Україні, для того, щоб побачити красу рідного краю. Ми повинні проїхати кілька станцій, виконавши певні завдання. І початком нашого руху буде станція «Домашнє завдання».

3 Перевірка домашнього завдання (Слайд 3)

– Прочитайте прислівя. Про що в них ідеться?

– Який рід визначили в іменниках?

4 Фронтальне опитування

– Що таке іменник?

– Якого роду бувають іменники?

– Які слова допомагають визначити рід іменників?

– Які закінчення бувають найчастіше в іменниках жіночого роду?

Чоловічого? Середнього?

5 Гра «Третій зайвий»  (Слайд 4)

Гай,море,село (гай – ч. р.)

Олень,борсук,стіл ( стіл – неістота)

Ягода, білка,березень ( білка – істота )

Текст,театр,Дніпро ( Дніпро – власна назва)

Марія, суниця, Бориспіль ( суниця – загальна назва)

6 Каліграфічна хвилинка (Слайд 5)

Україна – красивий, щедрий рідний край.

Як ви розумієте цей вислів?

7 Словниковий диктант

Запишіть  у три стовпчики за родами: школа, клас, книжка, театр, парта, ранець, море, озеро, учениця, учень, місто, вікно.

Перевіримо себе – Зупинка «Родова»  (Слайд 6)

ІІІ Вивчення нового матеріалу

1 Проблемна ситуація

– Скільки предметів позначали іменники, які ви записали? (1)

– Чи можете ви змінити їх так, щоб вони позначали багато предметів? Наведіть приклади.

– Якій висновок можете зробити?

– Як змінюються іменники?

2 Оголошення теми і мети уроку (Слайд 7)

- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися змінювати іменники за числами, визначати число

3 Пояснення нового матеріалу

1 Ознайомлення з теоретичним матеріалом (правило с.27)

2 Визначення числа іменників, що сховані за картинками (Слайд 8)

Україно моя, золоті твої поля,

Небо ніжно голубе, що під ним усе цвіте.

Яблуневі сади і смерекові ліси,

Ніжна пісня соловя – рідна матінка Земля.

3 Вибіркове списування (вправа 58) (Слайд 9).

Уважно подивіться на малюнок. Що на ньому зображено? Пофантазуйте, про що буде наш наступний текст.

4 Змінювання іменників за числами (вправа 59)

– Прочитайте слова. Визначте орфограму (ненаголошені «е», «и» в коренях слова)

– Змініть іменники за числами виділіть закінчення. Висновок іменники змінюються за числами

IV  Фізкультхвилинка.

Зупинка «Рушничок» (Слайд 10)

V Закріплення вивченого матеріалу

  1. Закінчити рядки вірша

Давайте закінчимо рядки вірша про Україну (Слайд 11 - 18).

  1. Моя Україна – це ліс і джерельця,

безмежні степи і чарівні (озерця)

  1. Україна то лан пишний, і степи, і гори.

Україна то край славний, аж по Чорне (море)

  1. Найкраща у світі – моя Україна,

її обереги – верба і (калина)

  1. Україна край багатий,

Хліб і сіль у кожній хаті.

Жито в полі колоситься,

Сяє золотом (пшениця)

VI  Підсумок уроку.

1. Дайте відповіді на питання

Давайте перевіримо, чи досягли ми навчальної мети?

Які два числа мають іменники?(однина і множина)

Іменники, що означають один предмет, вживаються в … (однині)

Іменники, що означають два і більше предметів, вживаються в … (множині).

Наш поїзд підїхав до зупинки «Кінцева». (Слайд 19).

Яка ідея даного віршика? До чого нас закликає автор?

2. Рефлексія.

От і закінчилася наша подорож по Україні

Покажіть  сигнальчиком, з яким настроєм ви закінчили наш урок – подорож. Чому?

VII Показ фільму

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тетяна Тетяна
    добрий день, підкажіть, будь ласка, де слайди можна взяти? дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
11 березня 2018
Переглядів
5145
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку