Спостереження за влучним уживанням прикметників у тексті, зокрема в описах, розмірковування над тим, з якою метою вони дібрані автором.

Про матеріал

Мета: вчити знаходити прикметники у тексті, ставити до них запитання, поширювати речення за допомогою прикметників, удосконалювати зв'язне мовлення учнів реченнями, текстами, шляхом добору прикметників до іменників; розширювати знання з теми, розвивати зв'язне мовлення, формувати навичку розмірковування; виховувати шанобливе ставлення до традицій народу.

Перегляд файлу

Тема:    Спостереження за влучним уживанням прикметників у тексті, зокрема в описах, розмірковування над тим, з якою метою вони дібрані автором.

Мета: вчити знаходити прикметники у тексті, ставити до них запитання, поширювати речення за допомогою прикметників, удосконалювати зв’язне мовлення учнів реченнями, текстами, шляхом добору прикметників до іменників; розширювати знання з теми, розвивати зв’язне мовлення, формувати навичку розмірковування; виховувати шанобливе ставлення до традицій народу,   

Обладнання: картки-роздруківки

Тип уроку: комбіновани.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вправа 1. Заміни словосполучення "іменник + іменник" іншими "прикметник + іменник", уведи в речення.
    З р а з о к: Хліб із пшениці — пшеничний хліб.

Гілка яблуні _________________________________
Гра на комп'ютері ____________________________
Шафа для книжок ____________________________
Одяг на свята ________________________________
Книга з бібліотеки ____________________________
Поле для футболу _____________________________

  1. Фронтальне опитування.
  • Що таке прикметник? Що таке іменник?
  • На які запитання відповідає іменник, прикметник?
  • Що означає іменник? Прикметник?
  • Яку роль у мовленні відіграє іменник? Прикметник?
  • Як може змінюватися іменник? Прикметник?
  • З якою частиною мови найчастіше у реченні пов’язаний прикметник?
  • Які є роди? Числа?
  • Які ви знаєте відмінки іменника? Назвати.

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

  1. Прочитати тексти. Які з них подобаються більше? Чому?
  2. Що авор додав у другий текст? Для чого?

2. Шишкарі — ....... птахи з ... крилами та ... хвостами. їх легко впізнати за ... ... дзьобами, в яких ... частина загнута вниз, а ... вгору. Їжа шишкарів — насіння ... або ... шишок.

1. Шишкарі — яскраво-червоні птахи з темними крилами та бурими хвостами. їх легко впізнати за великими хрестоподібними дзьобами, в яких верхня частина загнута вниз, а нижня вгору. їжа шишкарів — насіння ялинових або соснових Шишок.

ІУ. Повідомлення теми і мети уроку.

У. Робота над новим матеріалом.

1. Вправа 372, с.152 – із записом одного з варіантів до зошита.

2. Фізкультхвилинка.

УІ. Закріплення знань, умінь і навичок.

  1. Вправа 2. Прочитайте (читання вголос одним з учнем).
    Там, де море є глибоке,       Там, де сонечко іскриться,
    Де заквітчані Карпати,         Де весняний вітер віє,
    Де степи такі широкі,          Де на горах є столиця —
    Що очима не обняти,           Наш великий, славний Київ,
    Там є наша Батьківщина -    Там є наша Батьківщина -
    Україна!                                                     Україна!

Леонід Полтава

- З якими почуттями автор описує Україну у своєму творі? Що допомогло вам це зрозуміти? Назвіть прикметники з іменниками, поставте до прикметників питання.

2. Приклад картки 1. Завдання. Прочитай, випиши іменники разом з прикметниками, постав до них питання. Згадай, які ще кольори використовуються на рушниках та вишиванках. Запиши.

Вишивала ненька сорочечку сину,
Обшивала комір у волошки сині.
Голка блискуча, голка одежна
Хвильки здіймала в морі мережанім,
Нитку вела за собою червону,
Щоб на рукавах ясніли півонії
Серед волошок, як небо, синіх...
Мама сорочку вишила сину,..

Олена Полянська

  1. Вправа 373, с.153 – усно

УІІ. Підсумок уроку

УІІІ. Доманє завдання – вправа 373 -2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Шишкарі — ....... птахи з ... крилами та ... хвостами. їх легко впізнати за ... ... дзьобами, в яких ... частина загнута вниз, а ... вгору. Їжа шишкарів — насіння ... або ... шишок.

 

2. Шишкарі — яскраво-червоні птахи з темними крилами та бурими хвостами. їх легко впізнати за великими хрестоподібними дзьобами, в яких верхня частина загнута вниз, а нижня вгору. їжа шишкарів — насіння ялинових або соснових Шишок.

 

 

  1. Шишкарі — ....... птахи з ... крилами та ... хвостами. їх легко впізнати за ... ... дзьобами, в яких ... частина загнута вниз, а ... вгору. Їжа шишкарів — насіння ... або ... шишок.

 

2. Шишкарі — яскраво-червоні птахи з темними крилами та бурими хвостами. їх легко впізнати за великими хрестоподібними дзьобами, в яких верхня частина загнута вниз, а нижня вгору. їжа шишкарів — насіння ялинових або соснових Шишок.

 

 

 

  1. Шишкарі — ....... птахи з ... крилами та ... хвостами. їх легко впізнати за ... ... дзьобами, в яких ... частина загнута вниз, а ... вгору. Їжа шишкарів — насіння ... або ... шишок.

 

2. Шишкарі — яскраво-червоні птахи з темними крилами та бурими хвостами. їх легко впізнати за великими хрестоподібними дзьобами, в яких верхня частина загнута вниз, а нижня вгору. їжа шишкарів — насіння ялинових або соснових Шишок.

 

 

 

  1. Шишкарі — ....... птахи з ... крилами та ... хвостами. їх легко впізнати за ... ... дзьобами, в яких ... частина загнута вниз, а ... вгору. Їжа шишкарів — насіння ... або ... шишок.

 

2. Шишкарі — яскраво-червоні птахи з темними крилами та бурими хвостами. їх легко впізнати за великими хрестоподібними дзьобами, в яких верхня частина загнута вниз, а нижня вгору. їжа шишкарів — насіння ялинових або соснових Шишок.

 

 

 

  1. Шишкарі — ....... птахи з ... крилами та ... хвостами. їх легко впізнати за ... ... дзьобами, в яких ... частина загнута вниз, а ... вгору. Їжа шишкарів — насіння ... або ... шишок.

 

2. Шишкарі — яскраво-червоні птахи з темними крилами та бурими хвостами. їх легко впізнати за великими хрестоподібними дзьобами, в яких верхня частина загнута вниз, а нижня вгору. їжа шишкарів — насіння ялинових або соснових Шишок.

 

 

 

  1. Шишкарі — ....... птахи з ... крилами та ... хвостами. їх легко впізнати за ... ... дзьобами, в яких ... частина загнута вниз, а ... вгору. Їжа шишкарів — насіння ... або ... шишок.

 

2. Шишкарі — яскраво-червоні птахи з темними крилами та бурими хвостами. їх легко впізнати за великими хрестоподібними дзьобами, в яких верхня частина загнута вниз, а нижня вгору. їжа шишкарів — насіння ялинових або соснових Шишок.

 

 

 

 


 

Там, де море є глибоке,      

Де заквітчані Карпати,        

Де степи такі широкі,         

Що очима не обняти,          

Там є наша Батьківщина -    -

Україна !

 

Там, де сонечко іскриться,

 Де весняний вітер віє,

 Де на горах є столиця –

Наш великий, славний Київ,

Там є наша Батьківщина –

Україна!

 

 

 

 

 

Вишивала ненька сорочечку сину,
Обшивала комір у волошки сині.
Голка блискуча, голка одежна
Хвильки здіймала в морі мережанім,
Нитку вела за собою червону,
Щоб на рукавах ясніли півонії
Серед волошок, як небо, синіх...
Мама сорочку вишила сину

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
2110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку