Конспект уроку з української мови для 3 класу на тему: "Текст. Речення. (Повторення)"

Про матеріал

Конспект містить розробку нестандартного уроку. Урок-змагання є ефективною формою навчання для повторення вивченого матеріалу. Діти на уроці більш активні та відповідальні, працюють із захопленням.

Перегляд файлу

Урок-змагання. Українська мова. 3 клас.

Тема. Повторення вивченого про текст і речення.

Мета. Повторити вивчене про текст і речення; продовжувати формувати вміння поширювати й складати речення та текст; вдосконалювати навички розрізняти речення за метою висловлювання, ділити текст на речення; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти вихованню старанності, відповідальності.

Обладнання: мультимедійна презентація, ноутбук, проектор, «фішки-бочки», картки з текстами.

                                  Хід уроку

І. Організаційний момент.

Всі мерщій сідайте, діти.

Домовляймось не шуміти.

На уроці не дрімати,

Вчасно руку піднімати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми позмагаємося рядами. Дізнаємося, на якому ряду активніші, більш старанні учні. За правильні відповіді ряд буде отримувати бочку меду. А чому саме мед? Про це пізніше.

А поки відкривайте зошити й записуйте число й класна робота.

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Перевірка домашнього завдання.

Перш за все давайте пригадаємо, якою була тема попереднього уроку.

  • На які дві групи діляться звуки?
  • Скільки голосних звуків?
  • Скількома буквами позначаються на письмі голосні звуки?
  • А скільки всього букв у алфавіті?
  1. Гра «Встав голосний – прочитай слово». (Давати  фішки)

Малина, буряк, мед, літак, льон, єнот.

  • Назвіть трискладові слова.  (малина)
  • Назвіть слово, в якому букв більше, ніж звуків. Чому? (льон)
  • Назвіть слово, в якому звуків більше, ніж букв. Чому? (єнот)
  • Які слова не можна поділити для переносу? (льон, мед, єнот)
  • Хто дуже любить мед? (ведмідь)
  1. Словникова робота.
  • Словникове слово у нас ... ведмідь (показати на слово, слово написане на дошці без голосних)
  • Вставте пропущені літери,  визначте наголошений склад.
  • Поясніть значення слова. Запам’ятайте правопис цього слова.
  • Перш, ніж записати словникове слово, пригадайте, як літера в з’єднується з іншими буквами. Пропишіть, запишіть слово.

ІV. Повідомлення теми й мети.

Сьогодні ми разом з ведмедиком повторимо все, що вивчили про речення й текст. Тепер зрозуміло, чому бочки меду ви отримуєте?

V.  Повторення вивченого матеріалу.

1. Повторення вивченого про речення.

- Я зараз складу речення зі словом ведмідь.

   Ведмідь живе

  • Це речення? Чому? Що виражає речення? (Виражає закінчену думку)
  • Тоді граємо в гру «Пошир речення». (Давати фішки)

Ви можете додавати тільки одне слово до попереднього речення, щоб воно поширилося, але й виражало закінчену думку. Прийменники не рахуємо за окреме слово. Починаємо з мого незакінченого речення.

Фізкультхвилинка.

Ми веселі ведмежата будемо відпочивати.

Руки вгору підняли, потягнулися усі.

Вправо, вліво нахилились.

Покрутились і присіли.

Трохи вже ми відпочили і за парти тихо сіли.

  • Давайте запишемо одне речення.

Бурий ведмідь живе в лісі.

  • Яке це речення за метою висловлювання? Доведіть.
  • Пригадайте, які ще речення за метою висловлювання ми вивчили?
  • В підручнику на с. 40 ви знайдете підказку.
  • Складіть питальне речення до нашого речення. Запишемо. (дошка)
  • Складіть спонукальне речення. Запишемо. (дошка)

2. Повторення теми «Текст».

- А якщо ми наші речення про ведмедя розташуємо в певній послідовності, доберемо заголовок до нашого висловлювання. Що це буде? (Текст)

- Отже, що таке текст?

- Відкрийте підручники на с. 17-18 повторіть правила.

Фізкультхвилинка.

3.Гра «Редактори».

Пригадали, що текст складається з речень. Тепер ви станете редакторами, яким треба відредагувати текст, в якому пропущені розділові знаки.

У кожного ряду свій текс. Працювати будете в парах.

Білі ведмеді живуть в Арктиці. Вживають в їжу тільки м'ясо. Полярний ведмідь може пропливати до 150 км без відпочинку. Під білим хутром звіра ховається чорна шкіра. Білі ведмеді не впадають у сплячку.

 

У світі найбільш поширений бурий ведмідь. Новонароджене ведмежа важить до 500 г. У зрілому віці його вага збільшується в 1000 разів. Бурий ведмідь здатен відчути запах  меду за 8 км. Ці звірі занесені до Червоної книги.

 

Панди живуть у гірських місцях Китаю та Тибету. У панди 6 пальців. Шостий палець допоміжний, для лазіння по деревах. За один раз цей ведмідь може з’їсти  до 22 кг бамбука. Панда є вимираючим видом тварин.

 

  1. Перевірка текстів на слайдах. Запис текстів у зошит.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Складання казки за даним зачином.
  • Пригадайте, з яких частин складається текст. (Зачин, основна частина, кінцівка)
  • Гра «Казкарі» (Давати фішки)

Ви тепер казкарі й будете складати казку про ведмедика. Підказки будуть на слайді.

Я казку починаю .

  • Жив собі ведмедик Непосидько. Не любив він вдома сидіти, завжди якихось пригод шукав. От одного літнього ранку пішов він погуляти.

(Йшов і побачив пташеня, яке випало з гнізда. Взяв він пташеня й посадив у гніздечко. Пташки подякували ведмедику  й подарували йому квітку. Гарний вчинок зробив ведмедик. Ведмедик Непосидько – молодець! )

VІІ. Підсумок уроку.

  • Що ж таке текст?
  • Що виражає речення?
  • Молодці гарно працювали. Підведемо підсумки.

VІІІ. Домашнє завдання.

Повторити правила про речення й текст; скласти казку про одну з пригод ведмедика Непосидька (письмово). Текст буде починатися словами «одного разу», 5-7 речень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Таран Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
7789
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку