Конспект містить розробку нестандартного уроку. Урок-змагання є ефективною формою навчання для повторення вивченого матеріалу. Діти на уроці більш активні та відповідальні, працюють із захопленням.
Урок-змагання. Українська мова. 3 клас.
Тема. Повторення вивченого про текст і речення.
Мета. Повторити вивчене про текст і речення; продовжувати формувати вміння поширювати й складати речення та текст; вдосконалювати навички розрізняти речення за метою висловлювання, ділити текст на речення; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти вихованню старанності, відповідальності.
Обладнання: мультимедійна презентація, ноутбук, проектор, «фішки-бочки», картки з текстами.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Всі мерщій сідайте, діти.
Домовляймось не шуміти.
На уроці не дрімати,
Вчасно руку піднімати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці ми позмагаємося рядами. Дізнаємося, на якому ряду активніші, більш старанні учні. За правильні відповіді ряд буде отримувати бочку меду. А чому саме мед? Про це пізніше.
А поки відкривайте зошити й записуйте число й класна робота.
ІІІ. Актуалізація знань учнів.
Перш за все давайте пригадаємо, якою була тема попереднього уроку.
Малина, буряк, мед, літак, льон, єнот.
ІV. Повідомлення теми й мети.
Сьогодні ми разом з ведмедиком повторимо все, що вивчили про речення й текст. Тепер зрозуміло, чому бочки меду ви отримуєте?
V. Повторення вивченого матеріалу.
1. Повторення вивченого про речення.
- Я зараз складу речення зі словом ведмідь.
Ведмідь живе
Ви можете додавати тільки одне слово до попереднього речення, щоб воно поширилося, але й виражало закінчену думку. Прийменники не рахуємо за окреме слово. Починаємо з мого незакінченого речення.
Фізкультхвилинка.
Ми веселі ведмежата будемо відпочивати.
Руки вгору підняли, потягнулися усі.
Вправо, вліво нахилились.
Покрутились і присіли.
Трохи вже ми відпочили і за парти тихо сіли.
Бурий ведмідь живе в лісі.
2. Повторення теми «Текст».
- А якщо ми наші речення про ведмедя розташуємо в певній послідовності, доберемо заголовок до нашого висловлювання. Що це буде? (Текст)
- Отже, що таке текст?
- Відкрийте підручники на с. 17-18 повторіть правила.
Фізкультхвилинка.
3.Гра «Редактори».
Пригадали, що текст складається з речень. Тепер ви станете редакторами, яким треба відредагувати текст, в якому пропущені розділові знаки.
У кожного ряду свій текс. Працювати будете в парах.
Білі ведмеді живуть в Арктиці. Вживають в їжу тільки м'ясо. Полярний ведмідь може пропливати до 150 км без відпочинку. Під білим хутром звіра ховається чорна шкіра. Білі ведмеді не впадають у сплячку.
У світі найбільш поширений бурий ведмідь. Новонароджене ведмежа важить до 500 г. У зрілому віці його вага збільшується в 1000 разів. Бурий ведмідь здатен відчути запах меду за 8 км. Ці звірі занесені до Червоної книги.
Панди живуть у гірських місцях Китаю та Тибету. У панди 6 пальців. Шостий палець допоміжний, для лазіння по деревах. За один раз цей ведмідь може з’їсти до 22 кг бамбука. Панда є вимираючим видом тварин.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Ви тепер казкарі й будете складати казку про ведмедика. Підказки будуть на слайді.
Я казку починаю .
(Йшов і побачив пташеня, яке випало з гнізда. Взяв він пташеня й посадив у гніздечко. Пташки подякували ведмедику й подарували йому квітку. Гарний вчинок зробив ведмедик. Ведмедик Непосидько – молодець! )
VІІ. Підсумок уроку.
VІІІ. Домашнє завдання.
Повторити правила про речення й текст; скласти казку про одну з пригод ведмедика Непосидька (письмово). Текст буде починатися словами «одного разу», 5-7 речень.