Конспект уроку з української мови для 3 класу на тему: "Урок розвитку зв’язного мовлення. Колективний твір за ілюстрацією та планом"

Про матеріал

Розробка уроку з української мови для 3 класу на тему: "Урок розвитку зв'язного мовлення. Колективний твір за ілюстрацією та планом".

Складається з конспекту уроку (складання твору про допомогу птахам взимку) та презентації до уроку.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

РОБОТА НАД ЗАГАДКАМИ Сніг на полях. Лід на річках. Віхола гуляє. Коли це буває? Я антонім слова „літо”, В мене біла тепла свита, я мороз люблю сама: Адже звуть мене ...

Номер слайду 2

ХТО ІЗ ПТАХІВ ЗАЛИШАЄТЬСЯ У НАС ЗИМУВАТИ? Ми синички невеличкі. Поживитись - трудівнички. А тепер кругом зима – Ні комашечки нема. Ми сороки-білобокі. Тут скрекочем, там скрекочем, Всі новини знати хочем.

Номер слайду 3

Ми ворони - чорні скроні. Біля хат літаєм, Поживу шукаєм. Ми маєм грудочки червоні, І чорні крильця в нас міцні. На крилах зиму ми приносим, І звуть нас просто…

Номер слайду 4

Я дятел – лісу санітар. Вірно людям я служу. Їм дерева стережу. Дзьоб міцний і гострий маю, Шкідників ним добуваю. Я - хоробрий молодець! Називаюсь - горобець! І зими я не боюся! Зимувати зостаюся.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

— Яка пора року настала? — З чого це видно? — Як живеться пташкам взимку? — Але про них не забувають їх вірні друзі. Як ви гадаєте, хто вони?

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

— Що зробили діти? — Куди вони її повісили? — Що насипали діти в годівничку? — Хто прилетів до годівнички?

Номер слайду 11

СЛОВНИКОВА РОБОТА Зима – прийшла, настала, люта, холодна,  морозна, сніжна. Сніг – білий, пухнастий, м'який, легенький, холодний. Діти, учні, школярі, друзі птахів. Зерно, крихти хліба, насіння соняшника, плоди горобини, калини. Клювали, жадібно, з радістю.

Номер слайду 12

ПЛАН 1. Яка пора року настала? 2. Як живеться пташкам взимку? 3. Що зробили діти? 4. Куди вони її повісили? 5. Що насипали діти в годівничку? 6. Хто прилетів до годівнички?

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з української мови

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

 

Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Колективний твір за ілюстрацією та планом

Мета: навчати учнів складати тексти за поданим планом та ілюстрацією, удосконалювати навички усного мовлення; розвивати творчу уяву, спостережливість, вміння передавати побачене художнім словом; виховувати почуття прекрасного, любов до природи.

Обладнання: роздатковий матеріал, ілюстрації, презентація.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Робота над загадкою

Сніг на полях. Лід на річках.

Віхола гуляє. Коли це буває? ( Зимою)

Я антонім слова „літо”,
В мене біла тепла свита,
я мороз люблю сама:
Адже звуть мене ... (зима)

Що таке антонім?
2. Каліграфічна хвилинка

З З З  з з з З з З з З з    зи  им  ма
Яку букву пишемо у слові з...ма ? Чому?
Зима, зимонька, зимувати, зимовий.
Доберіть спільнокореневі слова до слова зима.  Зробіть розбір слова за будовою зимонька.
Назвіть ознаки зими. (Сонце низько сходить над горизонтом і не гріє, іде сніг, замерзли річки, дерева листяні стоять голі.)
Чому у наших краях не чути пташиного співу? (Більшість пташок відлетіли у теплі краї.)
Чому вони відлетіли? (Тому, що ці пташки взимку не можуть знайти собі їжу.)

3. Гра „Зимуючі птахи”
Пригадаємо, які птахи відлетіли, а які залишились зимувати у наших краях. Я буду називати перелітних і зимуючих птахів. Якщо птах зимуючий, то ви піднімете фішку.
Почали !
Дика качка, горобець, лелека, ворона, соловей, снігур, шпак, синиця, сорока, дятел, зозуля.
Чому вони залишились у нас? (Вони можуть знайти собі поживу. Але їм важко перезимувати. Багато з них гине не тільки від голоду, а й від холоду.)

4. Виразне читання віршів
Хто із птахів залишається у нас зимувати?

Ми синички невеличкі.
Поживитись - трудівнички.
А тепер кругом зима –
Ні комашечки нема.
Ми сороки-білобокі.
Тут скрекочем, там скрекочем,
Всі новини знати хочем.
Ми ворони - чорні скроні.
Біля хат літаєм,
Поживу шукаєм.
Ми маєм грудочки червоні,
І чорні крильця в нас міцні.
На крилах зиму ми приносим,
І звуть нас просто (снігурі).
Я дятел – лісу санітар.
Вірно людям я служу.
Їм дерева стережу.
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним добуваю.
Я - хоробрий молодець!
Називаюсь - горобець!
І зими я не боюся!
Зимувати зостаюся.

5. Коментування ілюстрацій із зображенням зимового пейзажу
Яка пора року настала? (Настала люта зима.)
З чого це видно? (Все вкрите білою ковдрою.)
Як живеться пташкам взимку? (Холодно і голодно живеться пташкам взимку.)
Але про них не забувають їх вірні друзі. Як ви гадаєте, хто вони? (Люди)
Проаналізуємо другий і третій малюнок.
Що зробили діти? (Діти зробили годівничку.)
Куди вони її повісили? ( Вони повісили її на дерево.)
Що насипали діти в годівничку? ( В годівничку насипали   зерна, крихти хліба, насіння соняшника, ...)
Хто прилетів до годівнички? (До годівнички прилетіли синички, горобчики, снігурі. Вони жадібно клювали корм.)

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитись складати твір за ілюстрацією та планом. Наше завдання – навчитись за допомогою художнього слова передавати красу рідної природи.

IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

1. Словникова робота

Зима – прийшла, настала, люта, холодна,  морозна, сніжна.
Сніг – білий, пухнастий, м'який, легенький, холодний.
Діти, учні, школярі, друзі птахів.
Зерно, крихти хліба, насіння соняшника, плоди горобини, калини.
Клювали, жадібно, з радістю.
2. Робота над будовою тексту, складання плану

Згадайте, з яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка)

Про що може розповідатись у кожній частині нашого тексту?

Складемо план.

        1. Яка пора року настала?
        2. Як живеться пташкам взимку?
        3. Що зробили діти?
        4. Куди вони її повісили?
        5. Що насипали діти в годівничку?
        6. Хто прилетів до годівнички?
Фізкультхвилинка

Діти йшли, йшли, йшли.

Сніжинку знайшли.

Присіли, помилувались

І дальше пішли. ( Повторити кілька разів)

3. Усне колективне складання твору за поданим планом ( 2-3 учні повторюють).
4. Письмовий запис твору

Друзі птахів

Прийшла холодна зима. Голодно пташкам взимку. Сергійко і Надійка зробили годівничку. Вони причепили її на дереві. В годівничку насипали зерна, крихти хліба, насіння соняшника. До годівнички прилетіло багато птахів. Синички, горобчики, снігурі жадібно клювали корм і дякували своїм друзям за допомогу.
5. Слухання складених текстів

6. Редагування

VI. Підведення підсумків уроку

— Чого ви навчилися сьогодні на уроці?

Яких зимуючих птахів ви знаєте?

Яку користь приносять птахи? (Поїдають гусінь, слимаків, жуків)

Що ми можемо зробити взимку для птахів?

— Чий твір вам найбільше сподобався? Чим саме?

Що корисного взяли з уроку?

1) Впорядкуй слова в рядках

Ніколи, шкоди, не зробимо,
Ми, краю, пташці, у, ріднім,
Нехай, природу, звеселяють –
Співають, нас, для, гаю, у.
(Ніколи не зробимо шкоди
Ми пташці у ріднім краю.
Нехай звеселяють природу –
Співають для нас у гаю.)

2) Зачитування  пам’ятки
До пташок ставитись потрібно обережно, адже птахи – наші друзі.
Під час гніздування та висиджування птахами яєць, не кричи, не галасуй у лісі.
Якщо знайшов гніздо птахів, зразу ж тихесенько відійди від нього.
Не вбивай пташок, не руйнуй їх гнізда, не бери додому пташенят.
Кожен день взимку насипай корм пташкам у годівничку.       

VII. Домашнє завдання

 

zip
Додано
29 липня 2018
Переглядів
1066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку