Сценарій модульного заняття на тему "Розвиток зв’язного мовлення. Як писати листи

Про матеріал

Сценарій заняття з української мови у 3 класі за модульно-розвивальною системою. Змістовно - пошуковий міні-модуль .

Мета змістово – пошукового міні-модуля: розвиток пізнавальної активності і самостійності учнів

Девіз: Ура! Відкриття!

Мета: дати учням поняття про структуру листа; ознайомити з правилами заповнення конверта; збагачувати словниковий запас учнів;

розвивати творчі здібності;

вихову­вати любов до рідної мови, повагу до праці листоноші.

Задачі:

Знати: як писати листи, з якою метою, яким має бути лист вихованої людини

Нормувати: зв'язне мовлення,

Цінувати: час, взаємодопомогу, культуру писемного мовлення, працю листоноші.

Перегляд файлу

Тема: Розвиток звязного мовлення. Як писати листи  

  • Змістовно- пошуковий міні-модуль 2*20

Мета змістово – пошукового міні-модуля: розвиток пізнавальної активності і самостійності учнів

Девіз: Ура! Відкриття!

  • Мета: дати учням поняття про структуру листа; ознайомити з правилами заповнення конверта; збагачувати словниковий запас учнів;
  • розвивати творчі здібності;
  • вихову­вати любов до рідної мови, повагу до праці листоноші.

Задачі:

Знати: як писати листи, з якою метою, яким має бути лист вихованої людини

Нормувати: зв’язне мовлення,

Цінувати: час, взаємодопомогу, культуру писемного мовлення, працю листоноші

Сценарій модульного заняття:

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Пічкин -  Товарищі , вам телеграми! Тільки я потрапив під дощ  і від кого телеграми, змило водою!

                                          ********

Д. Федір  -Діти, допоможіть, нам відгадати, кто хотів потрапити до нас на заняття, але не зміг!

1.Бігла на заняття і розбила яєчко. …

Хто так поспішав і з якої казки ? …………………….(Мишка. Курочка Ряба)

2.Прибути на заняття не можу, від мене втекли штани, ………………(Бруднуля. Мойдодір)

3.Рятуйте! Нас з’їв  сірий вовк! …….(Вовк и семеро козенят)

4.І остання телеграма: «А я змогла прийти. Відкривайте зошитки, будемо вчитися писати листи».

Пічкин - *(На щастя підпис зберігся: Тетяна Костянтинівна)

  • Рефлексія.

Тема: Сьогодні ми дізнаємося про історію виникнення листів, як писати листи, з якою метою, яким має бути лист вихованої людини та цікавинки про листування

Модуль (З-П 2*20)

Змістовий модуль

Робота з пам’яткою

  • Реквізит: знаки для рефлексії, пам’ятки для учнів,  Ілюстр простоквашино, телеграми,  цікавинка, запис видів листів(прохання, розповідь, вітання, побажання, діловий)

11. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1. – Навіщо писати листи? (потреба у спілкуванні)

2. Чи завжди люди вміли писати листи?

3. Послухайте про історію виникнення листа і скажіть, чи зручне таке листування?

Колесо історії

Листи люди писали одне одному ще з далеких часів. Для цього вони вико­ристовували папірус, пергамент, глиняні дощечки, черепки.             

Але  для спілкування спочатку використовували предмети, яким нада­вали відповідного значення. Відома легенда про лист, який надіслали скіфи персидському царю, який вимагав здатися йому підчас бойових дій.  Скіфи наді­слали царю мишу, жабу, горобця, 5 стріл.

Це означало: якщо перси зариються в землю, сховаються під воду або злетять у небо, стріли скіфів їх усе одно зна­йдуть.

III. Сприймання  і усвідомлення нового навчального матеріалу

  1. Вивчимо, що зараз потрібно для листування

 Словникова робота (якщо не знають відп., познайомляться зі словником у зош)

  1. Паперовий пакет, який зберігає таємницю послання. (Конверт)
  2. Пункт призначення листа, місцезнаходження того, кому лист призна­чений. (Адреса)
  3. Цифрове умовне позначення міста, села. (Індекс)
  4. Людина, яка розносить листи. (Листоноша)
  5. Людина, якій адресований лист. (Адресат)
  6. Людина, яка пише листа –(Адресант)

 

 

Фізкультхвилинка для пальців і рук

 

 

- Треба знати, з якої нагоди лист.

3 Робота в групах.  Завдання: Відновіть лист, правильно розставивши його частини. Скажіть, як би ви назвали цей вид листа.

1-гр

  • Дорогі друзі!
  • Приїжджайте до нас у місто. Ми вам все це покажемо.
  • Ми дуже любимо своє місто. У ньому багато парків. Особливо цікаво у парку ім. Горького. Там є чудові атракціони. А ще у нашому місті є те­атри і цирк. І взагалі у нас є багато чого цікавого.
  • Пишуть вам Іринка та Петрик.
  • Будемо з нетерпінням чекати ваших листів.

(Це лист-розповідь.)

2-гр

  • Твій дядько Петро.
  • Але в школі ти станеш грамотною людиною — ти навчишся дружити.
  • Ось ти і став великим, ось ти і став школярем. Завдання перед тобою стоїть важливе, важко навчитися писати, читати і рахувати. Усі люди на землі: лікарі, шахтарі, будівельники — починали вчитися з такої ж палички в твоєму зошиті, з першої букви на дошці, з першого слова в Букварі.
  • Дорогий друже! Бажаю тобі щастя, здоров'я, успіхів у навчанні!
  • Мій дорогий друже!

(Це лист-побажання.)

3-гр

  • Хай перші весняні промені подарують тобі гарний настрій!
  • Прийми мої найщиріші поздоровлення з чудовим весняним святом — Між­народним жіночим днем 8 Березня!
  • Дорога матінко!
  • Бажаю тобі здоров'я, краси і ніжності. Хай у твоєму житті завжди кро­кують поруч радість, успіх і надія.
  • З любов'ю твій син (дочка).

(Це лист-поздоровлення.)

Фізкульхвилинка

- Погляньте, як герої Простоквашино писали листа і скажіть, чому мама д.Федіра втратила свідомість, Коли його прочитала.(писали незв’язними реченнями, почерком кота і собаки)

 

4. Цікаво знати! Лист скаже про тебе більше, ніж ти можеш собі уявити!

Яким має бути писемне мовлення у ваших листах?

  • Зрозумілим
  • Правильним
  • Каліграфічним
  • Розбірливим

До близьких людей звертайся так, як звертаєшся завжди. А ось до малознайомих пишуть набагато стриманіше. Якщо ж ти відповідаєш,на чийсь лист, поквапся: відповідь по­трібно відправити не.пізніше 5-7 днів після того, як отримав послання. Зму­сити людину чекати — неввічливо.

Якщо листа передає інша людина, його не заклеюють. Це знак довіри. А вихована людина - чужі листи не читає.

Лист — це пасажир. А його квиток — це марка. її наклеюють на конверт.

Перша марка з'явилася 6 травня 1840 р. Британська пошта ввела порядок, згідно із яким усі поштові відправлення мають бути оплачені.

Конверт кидають до поштової скриньки. Скринька була винайдена моряками в XV ст. Прямуючи з Європи до Індії морські мандрівники залишали листи у великому кам'яному ящику на мисі Доброї Надії, а кораблі, що поверталися, забирали послання до Європи.

У 1975 р. на конгресі Всесвітнього  поштового союзу було затверджене свято — тиждень листа. Воно проводиться у жовтні щороку. Всесвітній день день листа- 9 жовтня.

Тиждень листа — свято не лише листонош, але й усіх людей. Щорік вони розсилають більше півтора млрд. листів та  54 млн посилок.

 

 

 

 

5. Практична діяльність. Складання листа учнями

Підписування конверта

 

IV.    ПІДСУМОК . рефлексія.

Хоч сьогодні можна користуватися електронною поштою, люди все одно залюбки пишуть листи. А іще широко використовуються ділові листи: (від туроператора, банку, телефонної компанії, косметичної фірми тощо.

  • Які бувають види листів?
  • Яким має бути писемне мовлення у листах?
  • Яку адресу треба знати?
  • Що цікавого дізналися, що не знали раніше?

 

V Д.з. Напишіть лист будь якого виду

 

 

 

 

 

 

 

1-гр

  • Дорогі друзі!
  •  
  • Приїжджайте до нас у місто. Ми вам все це покажемо.
  •  
  • Ми дуже любимо своє місто. У ньому багато парків. Особливо цікаво у парку ім. Горького. Там є чудові атракціони. А ще у нашому місті є те­атри і цирк. І взагалі у нас є багато чого цікавого.
  •  
  • Пишуть вам Іринка та Петрик.
  •  
  • Будемо з нетерпінням чекати ваших листів.

(Це лист-_____________________.)

 

2-гр

  • Твій дядько Петро.
  •  
  • Але в школі ти станеш грамотною людиною — ти навчишся дружити.
  •  
  • Ось ти і став великим, ось ти і став школярем. Завдання перед тобою стоїть важливе, важко навчитися писати, читати і рахувати. Усі люди на землі: лікарі, шахтарі, будівельники — починали вчитися з такої ж палички в твоєму зошиті, з першої букви на дошці, з першого слова в Букварі.
  •  
  • Дорогий друже! Бажаю тобі щастя, здоров'я, успіхів у навчанні!
  •  
  • Мій дорогий друже!

(Це лист-_________________________.)

 

 

3-гр

 

  • Хай перші весняні промені подарують тобі гарний настрій!
  •  
  • Прийми мої найщиріші поздоровлення з чудовим весняним святом — Між­народним жіночим днем 8 Березня!
  •  
  • Дорога матінко!
  •  
  • Бажаю тобі здоров'я, краси і ніжності. Хай у твоєму житті завжди кро­кують поруч радість, успіх і надія.
  •  
  • З любов'ю твій син (дочка).

(Це лист-____________________.)

 

 

Прохання

Розповідь

Вітання

Побажання

Діловий

 

http://pustunchik.ua/uploads/holiday/cache/bd118264e2dd7e3bf9b17b8228f34420.jpg

 

 

 

http://pustunchik.ua/uploads/holiday/cache/519eec0b94000810e6af0d5b0d56785a.jpg

  •    Лист   *   Конверт
  •    Марка - 6 травня 1840
  •    Поштова скринька
  •    Тиждень листа–1975р.
  •    Всесвітній день день листа –

9 жовтня

  •    Більше півтора млрд. листів та  54 млн. посилок.

 

 

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
827
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку