Сценарій заняття з української мови у 3 класі за модульно-розвивальною системою. Змістовно - пошуковий міні-модуль .
Мета змістово – пошукового міні-модуля: розвиток пізнавальної активності і самостійності учнів
Девіз: Ура! Відкриття!
Мета: дати учням поняття про структуру листа; ознайомити з правилами заповнення конверта; збагачувати словниковий запас учнів;
розвивати творчі здібності;
виховувати любов до рідної мови, повагу до праці листоноші.
Задачі:
Знати: як писати листи, з якою метою, яким має бути лист вихованої людини
Нормувати: зв'язне мовлення,
Цінувати: час, взаємодопомогу, культуру писемного мовлення, працю листоноші.
Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Як писати листи
Мета змістово – пошукового міні-модуля: розвиток пізнавальної активності і самостійності учнів
Девіз: Ура! Відкриття!
Задачі:
Знати: як писати листи, з якою метою, яким має бути лист вихованої людини
Нормувати: зв’язне мовлення,
Цінувати: час, взаємодопомогу, культуру писемного мовлення, працю листоноші
Сценарій модульного заняття:
Пічкин - Товарищі , вам телеграми! Тільки я потрапив під дощ і від кого телеграми, змило водою!
********
Д. Федір -Діти, допоможіть, нам відгадати, кто хотів потрапити до нас на заняття, але не зміг!
1.Бігла на заняття і розбила яєчко. …
Хто так поспішав і з якої казки ? …………………….(Мишка. Курочка Ряба)
2.Прибути на заняття не можу, від мене втекли штани, ………………(Бруднуля. Мойдодір)
3.Рятуйте! Нас з’їв сірий вовк! …….(Вовк и семеро козенят)
4.І остання телеграма: «А я змогла прийти. Відкривайте зошитки, будемо вчитися писати листи».
Пічкин - *(На щастя підпис зберігся: Тетяна Костянтинівна)
Тема: Сьогодні ми дізнаємося про історію виникнення листів, як писати листи, з якою метою, яким має бути лист вихованої людини та цікавинки про листування
Модуль (З-П 2*20)
Змістовий модуль
Робота з пам’яткою
11. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1. – Навіщо писати листи? (потреба у спілкуванні)
2. Чи завжди люди вміли писати листи?
3. Послухайте про історію виникнення листа і скажіть, чи зручне таке листування?
Колесо історії
Листи люди писали одне одному ще з далеких часів. Для цього вони використовували папірус, пергамент, глиняні дощечки, черепки.
Але для спілкування спочатку використовували предмети, яким надавали відповідного значення. Відома легенда про лист, який надіслали скіфи персидському царю, який вимагав здатися йому підчас бойових дій. Скіфи надіслали царю мишу, жабу, горобця, 5 стріл.
Це означало: якщо перси зариються в землю, сховаються під воду або злетять у небо, стріли скіфів їх усе одно знайдуть.
III. Сприймання і усвідомлення нового навчального матеріалу
Словникова робота (якщо не знають відп., познайомляться зі словником у зош)
Фізкультхвилинка для пальців і рук
- Треба знати, з якої нагоди лист.
3 Робота в групах. Завдання: Відновіть лист, правильно розставивши його частини. Скажіть, як би ви назвали цей вид листа.
1-гр
(Це лист-розповідь.)
2-гр
(Це лист-побажання.)
3-гр
(Це лист-поздоровлення.)
Фізкульхвилинка
- Погляньте, як герої Простоквашино писали листа і скажіть, чому мама д.Федіра втратила свідомість, Коли його прочитала.(писали незв’язними реченнями, почерком кота і собаки)
4. Цікаво знати! Лист скаже про тебе більше, ніж ти можеш собі уявити!
Яким має бути писемне мовлення у ваших листах?
До близьких людей звертайся так, як звертаєшся завжди. А ось до малознайомих пишуть набагато стриманіше. Якщо ж ти відповідаєш,на чийсь лист, поквапся: відповідь потрібно відправити не.пізніше 5-7 днів після того, як отримав послання. Змусити людину чекати — неввічливо.
Якщо листа передає інша людина, його не заклеюють. Це знак довіри. А вихована людина - чужі листи не читає.
Лист — це пасажир. А його квиток — це марка. її наклеюють на конверт.
Перша марка з'явилася 6 травня 1840 р. Британська пошта ввела порядок, згідно із яким усі поштові відправлення мають бути оплачені.
Конверт кидають до поштової скриньки. Скринька була винайдена моряками в XV ст. Прямуючи з Європи до Індії морські мандрівники залишали листи у великому кам'яному ящику на мисі Доброї Надії, а кораблі, що поверталися, забирали послання до Європи.
У 1975 р. на конгресі Всесвітнього поштового союзу було затверджене свято — тиждень листа. Воно проводиться у жовтні щороку. Всесвітній день день листа- 9 жовтня.
Тиждень листа — свято не лише листонош, але й усіх людей. Щорік вони розсилають більше півтора млрд. листів та 54 млн посилок.
5. Практична діяльність. Складання листа учнями
Підписування конверта
IV. ПІДСУМОК . рефлексія.
Хоч сьогодні можна користуватися електронною поштою, люди все одно залюбки пишуть листи. А іще широко використовуються ділові листи: (від туроператора, банку, телефонної компанії, косметичної фірми тощо.
V Д.з. Напишіть лист будь якого виду
1-гр
(Це лист-_____________________.)
2-гр
(Це лист-_________________________.)
3-гр
(Це лист-____________________.)
Прохання
Розповідь
Вітання
Побажання
Діловий
9 жовтня