Розробка уроку спрямована на ознайомлення учнів зі способом множення двоцифрового числа на одноцифрове; удосконалення вміння і навички розв'язувати задачі; розвиток обчислювальних навичок; виховання культури математичного мовлення.
Математичний марафон у 3 класі
Тема. Множення двоцифрового числа на одноцифрове виду 24*3. Задача на суму двох добутків. Задачі , пов’язані з одиничною нормою.
Мета. Ознайомити учнів зі способом множення двоцифрового числа на одноцифрове число; удосконалювати вміння і навички розв’язувати задачі; розвивати обчислювальні навички; виховувати культуру математичного мовлення.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Ознайомлення зі значенням слова «марафон». Правила гри в математичний марафон. За кожне завдання активні учасники будуть отримувати нагороди (медалі). В кінці уроку за кількістю нагород виставлятимуться бали.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Каліграфічна хвилинка.
Записати результати табличного множення 7.
2. Математичний диктант.
Суму чисел 3 і 8 помножити на5.
Різницю чисел 9 і 7 помножити на 5.
Добуток чисел 5 і 10 помножити на 1.
Від числа 56 відняти добуток чисел 10 і 1.
Суму чисел 38 і 18 поділити на7.
Різницю чисел 91 і 28 зменшити у 9 разів.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Підготовчі вправи.
- Пригадати правило множення суми на число;
- Подати числа у вигляді суми розрядних доданків
45=40+5 67, 84.
2. Пояснення нового матеріалу.
35*2=(30+5)*2=30*2+2*2=60+4=64
Висновок.
3. Первинне закріплення.
№808 з коментуванням 2 стовпчики, решту – самостійно.
4. Розв’язування задач.
1) Колективна робота над задачею 809 .
2) Робота в парах над задачею 810.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Самостійна робота. Гра «Доберись до фінішу».
28*3= 84-72= 12*5= 60:20=
3*9= 27*3= 81:9= 9+19=
VІ. Підсумки марафону .
Технологія «Мікрофон».
Нагородження (балами) тих, хто активно працював.
VІІ. Домашнє завдання . Задача 813-дівчаткам двома способами розв’язати, Хлопчикам-обчислити приклади 814.