До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з української мови для 3 класу на тему "Закріплення і узагальнення знань про іменник".

Про матеріал

Урок української мови для 3 класу на тему "Закріплення і узагальнення знань про іменник" можна використовувати для перевірки знань, умінь і навичок учнів по даній темі. А також можна проводити як інтегрований урок (українська мова і інформатика)

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з української мови

для 3 класу

               на тему

«Закріплення і узагальнення знань про іменник»

 

 

 

 

 

 

                                                                  Підготувала:

                                                                   вчитель початкових класів

                                                                     Дубенської ЗОШ І-ІІІ ст. №7

                                                                       Кунинець Наталія Григорівна

 

 

  

 

 

 

 Тема : Закріплення і узагальнення знань про іменник .

 Мета : перевірити знання, вміння,навички  учнів знаходити іменники серед інших слів, розрізняти власні і загальні іменники,   визначати рід, число, відмінок іменника; активізувати словниковий  запас учнів;                                       

розвивати образне мислення, орфографічну пильність,  чуття мови, аналітико-синтетичні вміння, творчі здібності;

виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи, старанність і наполегливість у навчанні.

Методи: ілюстративний, проблемно-пошуковий, словесний, критичного мислення, самостійної роботи, практичний

 Тип уроку : урок  закріплення знань,умінь та навичок.

 Обладнання : ілюстрації сніговиків-помічників, коробки-подарунки, сюрпризи –магніти, відео «Допомога птахам взимку», гра-тренажер, програма-онлайн «Самоучка»,  мультимедійна презентація.


І. Організація класу

Діти до нас сьогодні завітали гості, Поверніться і привітайтесь. (слайд 1 )

 

Створення позитивного психологічного настрою.

Привітайте один одного

 

Усміхнись тому хто зліва

Усміхнись тому хто справа

Ми усі одна сім’я

Він, вона і ти і я.

 

- Ну що ж, з гарним настроєм

Розпочинаймо наш урок.

(вчитель на дошці прикріплює слова чути, бачити, міркувати, працювати)

Я хочу щоб ви сьогодні

Не просто слухали, а вміли чути,

Не просто вміли дивитися, а вміли бачити,

Не просто сьогодні прошу вас відповідати, а ще й міркувати,

І дружно і завзято усім працювати.

 

Налаштування (слайд 2)

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я – особистість  творча. 

Я – думаю.

Я – аналізую.

Я – хочу знати.

 

- А що ви хотіли б дізнатися на сьогоднішньому уроці?

 

Вправа « Надія»

- Яким же ви уявляєте цей урок ?

- Давайте зробимо рекламу нашого уроку.

Урок буде:

А я у свою чергу, сподіваюсь, що ви будете

  • уважними, активними старанно працювати;
  • правильно і чітко висловлювати свої думки;
  • ви маєте переконати мене, що ви любите і знаєте рідну мову.

А урок у нас буде сьогодні незвичайним. Урок – подорож. А куди ми будемо мандрувати ви дізнаєтесь трохи пізніше.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  • З якими частинами мови  ви вже знайомі?
  • На які питання відповідає іменник?
  • На які питання відповідає прикметник?
  • На які питання відповідає дієслово?
  • Чи відповідають на питання прийменники та сполучники?

-А щоб дізнатися чи вмієте ви розрізняти ці частини мови попрацюємо за комп’ютером

 

Гра-тренажер «Чи знаєте ви частини мови»

 

ІІІ. Оголошення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Яке слово ви отримали в кінці виконаного завдання?

 

Отож, ми вирушимо у подорож до міста Іменник (слайд 3)

 

Тема нашого уроку „Закріплення і узагальнення знань про іменник ”. (слайд 4)

Завдання: (слайд 5)

  • узагальнити знання про іменник, одержані на попередніх уроках. 
  • закріпити знання про граматичні ознаки іменника
  • творчо підходити до виконання завдань
  • дотримуватися культури писемного мовлення;
  • поповнити свій словниковий запас

(слайд 6)

Закінчуються дні правління зими, але вона ніяк не хоче покидати свої володіння і до нас на урок прислала своїх помічників-сніговиків, з ними ми будемо рухатися  і робити зупинки по місту Іменник а як вони звуться ви дізнаєтесь, відгадавши загадку : 

 

Їх в родині рівно сім.

І вони відомі всім.

Йдуть вони завжди по черзі,

За останнім –знову перший.

Віком рівні всі брати,

Спробуй їх назвати ти.

                (Дні тижня)

- Скільки днів має тиждень?

- Назвіть їх. До якої частини мови  належать ці слова?

Але вони не просто завітали до нас на урок, а й принесли чарівні подарунки. Кожен з них підготував для нас  цікаві завдання, які ми повинні будемо виконати.  Наприкінці кожного виконаного завдання на когось із вас чекає сюрприз! Отже, вирушаємо!

ІV. Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу

 

Парк «Культури  усного і писемного мовлення.» (слайд 7)

Вранці ми із добрим ділом
зустрічаєм…(понеділок).

Понеділок – важкий день. Але якщо за діло взятись сміло, то день мине швидко.

Понеділок пропонує завітати в парк Культури  усного і писемного мовлення.

  1. Гра «Снігова куля» (по темі «Іменник»)

(вчитель передає «снігову кулю» дітям)

 

Закінчіть фразу:

  • Іменник це...?
  • Іменники є назви..?
  • Іменники назви-істот відповідають на питання..?
  • Іменники назви-неістот відповідають на питання..?
  • Іменники бувають власні та..?
  • Власні іменники – це…    
  • Власні іменники пишуться з …?
  • Загальні іменники – це назви які даються..?
  • Загальні іменники пишуться з …?
  • Іменники мають  чоловічий, жіночий, середній рід?
  • Іменники до яких можна додати слово він,мій  - чоловічого роду.. ?
  • Іменники мають  два числа..?

-        В українській мові є сім відмінків…?

-        На які питання вони відповідають?
-        У реченні іменники виступають…?

 

V.Каліграфічна хвилинка  (слайд 8)

  • Розгорніть зошити, запишіть дату. Зверніть увагу на завдання для каліграфічного письма  (слайд 9)

Зз  зз  зи зм  ма  им   

Яке слово можна утворити з цих буквосполучень ? ( зима )   

  • Який перший звук в слові зима? [з]
  • Якою буквою позначимо на письмі?
  • Яку літеру треба писати у слові з..ма? Доведіть.(букву и, перевірне слово - зими). Запишіть.
  • Доберіть спільнокореневі слова до слова зима.
  • Визначимо корінь у цих словах.

Зробимо транскрипцію слова зимонька.

- Складіть речення зі словом  зима .

Запишіть утворене речення

Визначити головні і другорядні члени речення.

-До якої частини мови належить це слово?

- Доведіть, що це іменник.

 

- А хто  народився в понеділок?

    У нас працювали дослідники. Що вони дізналися про діток, які народилися в понеділок?

 

Дослідницька робота

Понеділок
"Понеділок - день важкий", - кажуть у народі. Однак ця фраза зовсім не стосується народжених у понеділок . Такі діти дуже добрі і ласкаві. Це хороші і віддані друзі. Негативна їх риса - часті зміни настрою. Ці діти примхливі і не люблять підкорятися. Зате вони люблять господарювати, добре і смачно поїсти

То ж Понеділок вам дарує …

(магнітики з фото дітей та написом)

Вадим – самий щедрий

Оля – сама старанна

Артем – самий добрий

 

Замок «Істот і Неістот»

Ніченька минула скоро
Трудовий прийшов….. (вівторок). (слайд 10)

Словникова робота (слайд 11)

а) дівчата  - від іменників назв неістот утворіть іменники назви істот.

б) хлопці-від іменників назв істот утворіть іменники назви неістот.
                Комбайн                                        Велосипедист

Ферма                                            Електрик

Космос                                          Автомобіліст

Банк                                              Адресант

Що за слова у вас утворилися? Що ми повинні знати про них?

Де можна перевірити?

- У мене є словник і я виписала ці слова на дошку, перевірте. (слайд 12)

 

Дослідницька робота

Вівторок
Енергія дітей, народжених у вівторок, б'є ключем. Це рухливі, сміливі, рішучі люди. Зазвичай, займають керівні посади, так як люблять командувати і управляти. І це їм непогано вдається. Ці діти люблять подорожувати і читати книги із захоплюючими історіями.
(Подарунок)

Вікторія – сама рішуча

Катя –сама активна

Саша – самий енергійний

Богдан –самий сміливий

 

Музей «Власних та загальних назв» (слайд 13)

Спритна, вміла, молода
Вже настала …… (середа).

Пропонує завітати у Музей «Власних та загальних назв»

І – група «Інформатики»
Працює за комп’ютером.

Програма - онлайн «Самоучка» - вправи з читання і письма 3 клас

Власні і загальні іменники.

ІІ – група «Мовознавці.»

 

Працює з карточками.

 

Весна настає у    м)ісяці    б)ерезні.

 До (П п)авлика в    м)істо    п)олтаву приїхав     с)сумчанин

(О о)лесь    г)рак.

Третій    д)ень тижня –    с)ереда.

Живе з    б)абусею    у)ляною у    с)елі    д)убрава 

(К к)ізка    п)устуха.

Люблять відпочивати в    м)істі    я)лті    в)іра і    о)лесь з

  т)атом і    м)амою.

Через    м)істо    к)иїв тече    р)ічка    д)ніпро.

Дослідницька робота

Середа

У середу народжуються веселі й чуйні діти. У будь-якій компанії - вони перші, їх люблять за дотепність, веселі жарти. Такі діти вміють працювати руками -  майструвати. Часто працюють в галузі торгівлі. Відзначаються надмірною чутливістю,відповідальністю, уміють співчувати іншим. До своїх невдач ставляться з часткою жарту: все минає - і це пройде.

 (Подарунок)

Артем – самий відповідальний

Саша – самий веселий

Андрій – самий чуйний

 

VІ Фізкультхвилинка(слайд 14)
 

Зупинка «Родове містечко роваг» (слайд 15)

Йде четвертий день тепер,
Називається ….. (четвер).

Робота в групах

  • Зима – це чудова пора року. Я впевнена, що всі ви дуже полюбляєте зимові розваги: катання на ковзанах, ігри зі сніжками
  • Увага, зараз ми будемо ліпити сніговика, але не звичайного. А будемо ми ліпити  його зі слів – іменників.
  • Працюємо в групах, допомагаємо один одному ліпити сніговика.

1 група виліплює нашому сніговику найбільшу кулю, тобто ваше завдання вибрати і наклеїти слова чоловічого роду.

 2 група ліпить нашому сніговику 2 кулю, трішки меншу, ваше завдання  вибрати і наклеїти слова жіночого роду .

3група  виліплює нашому сніговику найменшу кулю, тобто ваше завдання вибрати і наклеїти слова середнього роду.

Перевірка

Які слова чоловічого роду наклеїли діти 1 групи? (Сніг,мороз, сніговик, снігур, вітер, іній, лід, снігопад, холод, горобець.)

Це наша найбільша куля.

 

Які слова жіночого роду наклеїли діти 2 групи?( Завірюха, годівничка, зима, рукавичка, бурулька, гірка, сніжинка, віхола, ялинка, метелиця.)

Це була середня куля,  прикріпимо її.

 

Які слова середнього роду наклеїли діти 3 групи? ( свято, пальто, зайченя небо, дерево, пташеня, намисто,пшоно,зерно, насіння )

Дослідницька робота

Четвер
У четвер на світ з'являються діти, люблячі стабільність і домашній затишок. З них виростають відмінні сім'янини. Такі люди   легко дивляться на життя, відкриті всім нововведенням. Таку людину рідко побачиш похмурою і замкнутою. Швидше, навпаки, вони зацікавлюють оточуючих своєю щирою посмішкою, оптимізмом.
(Подарунок)

Данило -  самий ідейний

 

Зупинка «Числовий дитячий центр» (слайд 16)

Діло добре ладиться
Як настала …… (п’ятниця).

Гра “Редактори”

Робота в парах

  • Розкриваючи дужки, прочитайте речення.
  • Укажіть порядок речень у тексті.

 

 

Побачили (птах) ласощі й злетілися до годівничок.

 

І вирішили (дитина) допомогти пернатим  друзям.

 

Важко живеться (птах) узимку.

 

Дітвора розвісила (годівницю) на деревах і насипала корму.

  • У якому числі записані іменники в дужках?
  • У якому числі їх слід ужити?
  • Знайдіть іменник, який вживається лише в однині.
  • Знайдіть іменник, який вживається лише в множині.

Перевірте (слайд 17)

4

Побачили птахи ласощі й злетілися до годівничок.

2

І вирішили діти допомогти пернатим  друзям.

1

Важко живеться птахам узимку.

3

Дітвора розвісила годівниці на деревах і насипала корму.

 

Дослідницька робота

П'ятниця
Народжені в п'ятницю - це тонкі натури, які прагнуть до краси, мистецтва. Вони веселі, любителі розваг. Дуже стежать за своїм зовнішнім виглядом,. Працюють у сфері культури, телебачення, мистецтва. Жахливі ласуни.
(Подарунок для всіх в кінці уроку)

Мультипарк  «Творчих здібностей» (слайд 18)

Сніговик суботній - номер шість.

Завітав у клас наш гість.

- Що ми можемо зробити, щоб полегшити життя птахів узимку ?

- Хто з вас вдома виготовив годівнички і підгодовує пташок ? (слайд 19)

  • У мультипарку я зустріла свинку Пеппу  вона теж допомагає птахам взимку. Давайте подивимося

Відео (розвиваючий мультфільм)

Хто допомагав Пеппі виготовити годівничку годувати птахів?

Яка пташка прилетіла до годівнички?

Чим годувала Пеппі синичку?

Яких птахів ви знаєте, що зимують у нас?

Хто хоче розповісти, як він допомагає птахам?

Дослідницька робота

Субота
Ті, хто народився в суботу, з серйозністю ставляться до всього, що відбувається. Зазвичай, такі діти стають або вченими, або вчителями. Вони завжди доводять задумане до кінця. Терпіння і труд все перетруть - ось їх девіз. Такі діти - вірні друзі, хороші помічники.

 (Подарунок)
Дарина - сама наполеглива

Вулиця «Підсумкова» (слайд 20)

Сьомий сніговик у нас  - дозвілля, 

Прибула до нас Неділя

  • В неділю підіб’ємо  підсумки виконаної роботи за тиждень.

 

Робота з підручником

С. 121 вправа 290

Розбір іменника як частини мови (слайд 21)

 

  1.     Аналізоване слово.
  2.     Яка частина мови?
  3.     На яке питання відповідає?
  4.     Власна чи загальна назва.
  5.     Назва істот чи неістот.
  6.     Рід.
  7.     Число.
  8.     Відмінок
  9.     З якими словами зв’язане в реченні?
  10. Яким є членом речення – головним чи другорядним?

Дослідницька робота

Неділя
Діти, які народилися в неділю народжені під знаком Сонця, вони справді "сонячні". Завжди веселі і радісні, сяють у всій своїй красі. Вважається, що діти, народжені в неділю, будуть дуже щасливими. Так і є. Вони вдало виконують справи, у них багато друзів. До всього підходять  творчо. У них завжди багато ідей і фантазії. 

Христина – сама старанна

Дарина – сама творча

Владислав – самий оригінальний

 

Ось і тижневі кінець. Хто трудився молодець!

VІІ Підсумок уроку

У нас залишилось ще одне невеличке завдання.

Хто скаже яке сьогодні свято? (слайд 22)

І символом цього свята є сердечко,а зима намела стільки снігу, що заморозила його. І щоб його розморозити слід виконати завдання.

З прикметників які у вас є на магнітах утворіть іменники які називають опредмечені якості. І запишіть їх на сердечках що є на партах.

Чи проявилися у вас ці якості?

Тож, давайте розморозимо наше сердечко і прикріпимо на дошку.

Нехай усі наші якості об’єднаються і у кожного проявляться.

Рефлексія.

Урок підходить до завершення.

  • В якому місті ви сьогодні побували?
  • Поділіться своїми враженнями від уроку.
  • Які завдання вам було найцікавіше виконувати?
  • Чи все вам вдалося?
  •  Чи справдилися ваші очікування?
  • Зробимо самооцінювання? Хотіли б себе оцінити?
  • Поставте ось так праву руку
  • Якщо ви погоджуєтесь з моїм твердженням загинайте пальчик, починаючи з мізинчика
  • Сьогодні на уроці я зумів закріпити знання з теми Іменник.
  • Сподіваюсь, що зможу виявити іменники у будь-якому тексті.
  • Гадаю я зможу розібрати будь-який іменник, як частину мови.
  • Картинки по запросу лайкОбов’язково розкажу батькам,коли прийду додому, про сьогоднішній урок,в якому місті ми побували, які завдання виконували
  • Покажіть, що у вас вийшло? Отже, ви попрацювали ось так!  Молодці!

VІІІ. Домашнє завдання. (слайд 22)

         Виберіть завдання, яке вам було б цікаво виконати вдома:

- сторінка 122 вправа 293 провідміняти іменники в однині і множині

- написати листа свинці Пеппі «Як я допомагаю птахам взимку».Підкреслити іменники.

Урок закінчено, дякую! Молодці! (слайд 23)

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
14 лютого
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку