Урок української мови для 3 класу на тему "Закріплення і узагальнення знань про іменник" можна використовувати для перевірки знань, умінь і навичок учнів по даній темі. А також можна проводити як інтегрований урок (українська мова і інформатика)
Конспект уроку з української мови
для 3 класу
на тему
«Закріплення і узагальнення знань про іменник»
Підготувала:
вчитель початкових класів
Дубенської ЗОШ І-ІІІ ст. №7
Кунинець Наталія Григорівна
Тема : Закріплення і узагальнення знань про іменник .
Мета : перевірити знання, вміння,навички учнів знаходити іменники серед інших слів, розрізняти власні і загальні іменники, визначати рід, число, відмінок іменника; активізувати словниковий запас учнів;
розвивати образне мислення, орфографічну пильність, чуття мови, аналітико-синтетичні вміння, творчі здібності;
виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи, старанність і наполегливість у навчанні.
Методи: ілюстративний, проблемно-пошуковий, словесний, критичного мислення, самостійної роботи, практичний
Тип уроку : урок закріплення знань,умінь та навичок.
Обладнання : ілюстрації сніговиків-помічників, коробки-подарунки, сюрпризи –магніти, відео «Допомога птахам взимку», гра-тренажер, програма-онлайн «Самоучка», мультимедійна презентація.
І. Організація класу
Діти до нас сьогодні завітали гості, Поверніться і привітайтесь. (слайд 1 )
Створення позитивного психологічного настрою.
Привітайте один одного
Усміхнись тому хто зліва
Усміхнись тому хто справа
Ми усі одна сім’я
Він, вона і ти і я.
- Ну що ж, з гарним настроєм
Розпочинаймо наш урок.
(вчитель на дошці прикріплює слова чути, бачити, міркувати, працювати)
Я хочу щоб ви сьогодні
Не просто слухали, а вміли чути,
Не просто вміли дивитися, а вміли бачити,
Не просто сьогодні прошу вас відповідати, а ще й міркувати,
І дружно і завзято усім працювати.
Налаштування (слайд 2)
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я – особистість творча.
Я – думаю.
Я – аналізую.
Я – хочу знати.
- А що ви хотіли б дізнатися на сьогоднішньому уроці?
Вправа « Надія»
- Яким же ви уявляєте цей урок ?
- Давайте зробимо рекламу нашого уроку.
Урок буде:
А я у свою чергу, сподіваюсь, що ви будете
А урок у нас буде сьогодні незвичайним. Урок – подорож. А куди ми будемо мандрувати ви дізнаєтесь трохи пізніше.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-А щоб дізнатися чи вмієте ви розрізняти ці частини мови попрацюємо за комп’ютером
Гра-тренажер «Чи знаєте ви частини мови»
ІІІ. Оголошення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Яке слово ви отримали в кінці виконаного завдання?
Отож, ми вирушимо у подорож до міста Іменник (слайд 3)
Тема нашого уроку „Закріплення і узагальнення знань про іменник ”. (слайд 4)
Завдання: (слайд 5)
(слайд 6)
Закінчуються дні правління зими, але вона ніяк не хоче покидати свої володіння і до нас на урок прислала своїх помічників-сніговиків, з ними ми будемо рухатися і робити зупинки по місту Іменник а як вони звуться ви дізнаєтесь, відгадавши загадку :
Їх в родині рівно сім.
І вони відомі всім.
Йдуть вони завжди по черзі,
За останнім –знову перший.
Віком рівні всі брати,
Спробуй їх назвати ти.
(Дні тижня)
- Скільки днів має тиждень?
- Назвіть їх. До якої частини мови належать ці слова?
Але вони не просто завітали до нас на урок, а й принесли чарівні подарунки. Кожен з них підготував для нас цікаві завдання, які ми повинні будемо виконати. Наприкінці кожного виконаного завдання на когось із вас чекає сюрприз! Отже, вирушаємо!
ІV. Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу
Парк «Культури усного і писемного мовлення.» (слайд 7)
Вранці ми із добрим ділом
зустрічаєм…(понеділок).
Понеділок – важкий день. Але якщо за діло взятись сміло, то день мине швидко.
Понеділок пропонує завітати в парк Культури усного і писемного мовлення.
(вчитель передає «снігову кулю» дітям)
Закінчіть фразу:
- В українській мові є сім відмінків…?
- На які питання вони відповідають?
- У реченні іменники виступають…?
V.Каліграфічна хвилинка (слайд 8)
Зз зз зи зм ма им
Яке слово можна утворити з цих буквосполучень ? ( зима )
Зробимо транскрипцію слова зимонька.
- Складіть речення зі словом зима .
Запишіть утворене речення
Визначити головні і другорядні члени речення.
-До якої частини мови належить це слово?
- Доведіть, що це іменник.
- А хто народився в понеділок?
У нас працювали дослідники. Що вони дізналися про діток, які народилися в понеділок?
Дослідницька робота
Понеділок
"Понеділок - день важкий", - кажуть у народі. Однак ця фраза зовсім не стосується народжених у понеділок . Такі діти дуже добрі і ласкаві. Це хороші і віддані друзі. Негативна їх риса - часті зміни настрою. Ці діти примхливі і не люблять підкорятися. Зате вони люблять господарювати, добре і смачно поїсти
То ж Понеділок вам дарує …
(магнітики з фото дітей та написом)
Вадим – самий щедрий
Оля – сама старанна
Артем – самий добрий
Замок «Істот і Неістот»
Ніченька минула скоро
Трудовий прийшов….. (вівторок). (слайд 10)
Словникова робота (слайд 11)
а) дівчата - від іменників назв неістот утворіть іменники назви істот.
б) хлопці-від іменників назв істот утворіть іменники назви неістот.
Комбайн Велосипедист
Ферма Електрик
Космос Автомобіліст
Банк Адресант
Що за слова у вас утворилися? Що ми повинні знати про них?
Де можна перевірити?
- У мене є словник і я виписала ці слова на дошку, перевірте. (слайд 12)
Дослідницька робота
Вівторок
Енергія дітей, народжених у вівторок, б'є ключем. Це рухливі, сміливі, рішучі люди. Зазвичай, займають керівні посади, так як люблять командувати і управляти. І це їм непогано вдається. Ці діти люблять подорожувати і читати книги із захоплюючими історіями.
(Подарунок)
Вікторія – сама рішуча
Катя –сама активна
Саша – самий енергійний
Богдан –самий сміливий
Музей «Власних та загальних назв» (слайд 13)
Спритна, вміла, молода
Вже настала …… (середа).
Пропонує завітати у Музей «Власних та загальних назв»
І – група «Інформатики»
Працює за комп’ютером.
Власні і загальні іменники.
ІІ – група «Мовознавці.»
Працює з карточками.
Весна настає у (М м)ісяці (Б б)ерезні.
До (П п)авлика в (М м)істо (П п)олтаву приїхав (С с)сумчанин
(О о)лесь (Г г)рак.
Третій (Д д)ень тижня – (С с)ереда.
Живе з (Б б)абусею (У у)ляною у (С с)елі (Д д)убрава
(К к)ізка (П п)устуха.
Люблять відпочивати в (М м)істі (Я я)лті (В в)іра і (О о)лесь з
(Т т)атом і (М м)амою.
Через (М м)істо (К к)иїв тече (Р р)ічка (Д д)ніпро.
Дослідницька робота
Середа
У середу народжуються веселі й чуйні діти. У будь-якій компанії - вони перші, їх люблять за дотепність, веселі жарти. Такі діти вміють працювати руками - майструвати. Часто працюють в галузі торгівлі. Відзначаються надмірною чутливістю,відповідальністю, уміють співчувати іншим. До своїх невдач ставляться з часткою жарту: все минає - і це пройде.
(Подарунок)
Артем – самий відповідальний
Саша – самий веселий
Андрій – самий чуйний
VІ Фізкультхвилинка(слайд 14)
Зупинка «Родове містечко роваг» (слайд 15)
Йде четвертий день тепер,
Називається ….. (четвер).
Робота в групах
1 група виліплює нашому сніговику найбільшу кулю, тобто ваше завдання вибрати і наклеїти слова чоловічого роду.
2 група ліпить нашому сніговику 2 кулю, трішки меншу, ваше завдання вибрати і наклеїти слова жіночого роду .
3група виліплює нашому сніговику найменшу кулю, тобто ваше завдання вибрати і наклеїти слова середнього роду.
Перевірка
Які слова чоловічого роду наклеїли діти 1 групи? (Сніг,мороз, сніговик, снігур, вітер, іній, лід, снігопад, холод, горобець.)
Це наша найбільша куля.
Які слова жіночого роду наклеїли діти 2 групи?( Завірюха, годівничка, зима, рукавичка, бурулька, гірка, сніжинка, віхола, ялинка, метелиця.)
Це була середня куля, прикріпимо її.
Які слова середнього роду наклеїли діти 3 групи? ( свято, пальто, зайченя небо, дерево, пташеня, намисто,пшоно,зерно, насіння )
Дослідницька робота
Четвер
У четвер на світ з'являються діти, люблячі стабільність і домашній затишок. З них виростають відмінні сім'янини. Такі люди легко дивляться на життя, відкриті всім нововведенням. Таку людину рідко побачиш похмурою і замкнутою. Швидше, навпаки, вони зацікавлюють оточуючих своєю щирою посмішкою, оптимізмом.
(Подарунок)
Данило - самий ідейний
Зупинка «Числовий дитячий центр» (слайд 16)
Діло добре ладиться
Як настала …… (п’ятниця).
Гра “Редактори”
Робота в парах
|
Побачили (птах) ласощі й злетілися до годівничок. |
|
І вирішили (дитина) допомогти пернатим друзям. |
|
Важко живеться (птах) узимку. |
|
Дітвора розвісила (годівницю) на деревах і насипала корму. |
Перевірте (слайд 17)
4 |
Побачили птахи ласощі й злетілися до годівничок. |
2 |
І вирішили діти допомогти пернатим друзям. |
1 |
Важко живеться птахам узимку. |
3 |
Дітвора розвісила годівниці на деревах і насипала корму. |
Дослідницька робота
П'ятниця
Народжені в п'ятницю - це тонкі натури, які прагнуть до краси, мистецтва. Вони веселі, любителі розваг. Дуже стежать за своїм зовнішнім виглядом,. Працюють у сфері культури, телебачення, мистецтва. Жахливі ласуни.
(Подарунок для всіх в кінці уроку)
Мультипарк «Творчих здібностей» (слайд 18)
Сніговик суботній - номер шість.
Завітав у клас наш гість.
- Що ми можемо зробити, щоб полегшити життя птахів узимку ?
- Хто з вас вдома виготовив годівнички і підгодовує пташок ? (слайд 19)
Відео (розвиваючий мультфільм)
Хто допомагав Пеппі виготовити годівничку годувати птахів?
Яка пташка прилетіла до годівнички?
Чим годувала Пеппі синичку?
Яких птахів ви знаєте, що зимують у нас?
Хто хоче розповісти, як він допомагає птахам?
Дослідницька робота
Субота
Ті, хто народився в суботу, з серйозністю ставляться до всього, що відбувається. Зазвичай, такі діти стають або вченими, або вчителями. Вони завжди доводять задумане до кінця. Терпіння і труд все перетруть - ось їх девіз. Такі діти - вірні друзі, хороші помічники.
(Подарунок)
Дарина - сама наполеглива
Вулиця «Підсумкова» (слайд 20)
Сьомий сніговик у нас - дозвілля,
Прибула до нас Неділя
Робота з підручником
С. 121 вправа 290
Дослідницька робота
Неділя
Діти, які народилися в неділю народжені під знаком Сонця, вони справді "сонячні". Завжди веселі і радісні, сяють у всій своїй красі. Вважається, що діти, народжені в неділю, будуть дуже щасливими. Так і є. Вони вдало виконують справи, у них багато друзів. До всього підходять творчо. У них завжди багато ідей і фантазії.
Христина – сама старанна
Дарина – сама творча
Владислав – самий оригінальний
Ось і тижневі кінець. Хто трудився молодець!
VІІ Підсумок уроку
У нас залишилось ще одне невеличке завдання.
Хто скаже яке сьогодні свято? (слайд 22)
І символом цього свята є сердечко,а зима намела стільки снігу, що заморозила його. І щоб його розморозити слід виконати завдання.
З прикметників які у вас є на магнітах утворіть іменники які називають опредмечені якості. І запишіть їх на сердечках що є на партах.
Чи проявилися у вас ці якості?
Тож, давайте розморозимо наше сердечко і прикріпимо на дошку.
Нехай усі наші якості об’єднаються і у кожного проявляться.
Рефлексія.
Урок підходить до завершення.
VІІІ. Домашнє завдання. (слайд 22)
Виберіть завдання, яке вам було б цікаво виконати вдома:
- сторінка 122 вправа 293 провідміняти іменники в однині і множині
- написати листа свинці Пеппі «Як я допомагаю птахам взимку».Підкреслити іменники.
Урок закінчено, дякую! Молодці! (слайд 23)