"Руденька пустунка". Інтегрований урок з розвитку зв'язного мовлення та образотворчого мистецтва для 3 класу

Про матеріал

Інтегрований урок з розвитку зв'язного мовлення та образотворчого мистецтва динамічний та цікавий. Містить елементи інтерактивної роботи учнів. Учні відтворюють зовнішній вигляд білочки у роботі з пластиліну та у тексті-описі.

Перегляд файлу

Тема: Інтегрований урок з   розвитку  зв'язного  мовлення  та образотворчого мистецтва «Руденька пустунка». Ліпимо звірят.

Мета:- продовжити формувати вміння складати текст-опис, використовуючи епітети, порівняння для влучного опису тваринки; формувати уміння аналізувати помилки, виділяти головне; навчати виготовляти фігурки тварин з пластиліну; закріплювати навички роботи з пластиліном;

- розвивати вміння відповідати на запитання, визначати типи текстів; удосконалювати усне мовлення, збагачувати словниковий запас; розвивати творчу уяву,фантазію, увагу, спостережливість.

-  прищеплювати навички мовного етикету;  викликати захоплення природою, тваринами.,

 Обладнання: ілюстрації тварин, фото з домашніми улюбленцями, презентація, картки з опорними словами.
Хід уроку
І. Організаційний момент 
1.Вітання.

2. Перевірка готовності.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Бесіда

- Давайте пригадаємо що таке текст?  (Текст – це зв’язані за змістом речення)
-Які бувають типи текстів?(слайд 1)
(Текст-розповідь, текст-міркування, текст-опис)
-Чим вони відрізняються та на які питання відповідають?
Коли у тексті  відповідаємо  на запитання що сталося? що відбулося? (текст-розповідь)

 Коли відповідаємо на запитання який?  (текст-опис)

Коли відповідаємо на запитання чому? (текст - міркування)
Що таке текст-опис?
(Це текст, в якому описується предмет чи особа.)

Яку частину мови вам доведеться використовувати найчастіше? (прикметники)

Що прикрашає текст-опис, крім прикметників? (порівняння)

2.Робота у зошиті

- Відкрийте зошит с. 12.Запишемо сьогоднішню дату.

- Перше завдання – перед вами два тексти про кішку. Визначте, у якому з них розповідається про кішку, а в якому її описано. Запишіть це у відповідних лінійках.

(Самостійна робота учнів) Колективна перевірка.

3.- Подивіться на малюнок котика на сторінці 13. Під малюнком нам поданий опис котика , складений за запитаннями. Давайте спробуємо самі дати відповіді на питання. Прикрийте відповіді (праву сторону сторінки) щоденником. Працюємо ланцюжком. Один учень зачитує питання , сусід – відповідає. Перевіряє себе за зошитом.  Відповідати потрібно повним реченням.

ІІІ.Оголошення теми та мети уроку 
Проблемна ситуація
(на дошці малюнок білочки затулений листочками А4, кожна відгадка – забраний листок. Таким чином поступово відгадуючи діти дізнаються, що за лісова тваринка там захована)
ідгадайте загадки 
Живе в лісі хижий, дикий, душить кури та індики. (лис ) (відкриваю  лист-відгадку)
Літом наїдається, взимку висипається. (ведмідь)
В лісі він без сумки ходить. Яблука й гриби знаходить. Спина – голки. Очі – намистинки. Хто це там біля ялинки? (Їжак )
Тварина рогата і рогів багато. (Олень )
Вдалині посеред ночі засвітились хижі очі. Від його пісень у звірів морозець біжить по шкірі. (Вовк )
Червонясту шубку має, по гілках вона стрибає. Хоч мала вона на зріст, та великий має хвіст, мов намисто, оченята … Як тваринку цю назвати? (білочка )

Отож ми бачимо, що наш урок сьогодні присвятимо цій красуні.

-Ми з вами описували котика. Чим він відрізняється від тваринок, що на дошці? ( котик – це домашня тваринка, а на дошці – дикі лісові тварини)

ІV Основна частина 

1. Деформована загадка (робота в парах). Картки з загадкою, у якій переплутані рядки, лежать на парті по 1 для пари учнів.

-Відкладіть зошити. Візміть картку  «Загадка» Встановіть послідовність рядків. Прочитайте і відгадайте загадку.

 

2. Добирання синонімів до слова Білочка. Дібрані слова діти записують  на дошці біля малюнку білочки

-Оскільки ми сьогодні складатимемо текст-опис білочки, то давайте поміркуємо, як можна ще назвати цю лісову тваринку? ( лісова мешканка, звірятко, руденька, господиня, лісове звірятко, пустунка, красуня)

3.Фізкультхвилинка «Білочка»
4. Групова робота 
У кожної групи є слова, які описують різних лісових звірів, ви маєте знайти ті опорні слова, які розповідають про білочку та описують саме її. Отож,
Опорні слова:
1 група – віднаходить опорні слова до характеру білочки та її  вигляду :

хитра; прудка;невеличка; лінива; гостра мордочка; обережна; маленька  голівка; носик, мов п’ятачок; видовжене тіло; повільна; запаслива; коротенькі лапки.


2 група – віднаходить опорні слова до хвостика і хутра:

руде; біленька; великий; м’яка шубка; невеличка; скуйовджена; всіяна білими цяточками ; пухнасте; густе; довгий ; колюча; пишний червонястий ; куций.


3 група- до вушок і оченят:

 Мов блискучі намистинки; чорненькі; довговуха ; пухнастий хвіст; блискучі; хижачка; маленька;  плавуча ;красуня ;  гострі з китичками; звисаючі; великі; мов ягоди чорної смородини; .

 

Дібрані ознаки учні вішають на дошку у стовпчики відповідно завданню.


4.Ліплення білочки

1)Підготовчий момент

 – Ми вчилися описувати білочку словесно, а тепер спробуємо разом відтворити її вигляд з пластиліну. Покладіть перед собою дощечку для пластиліну та пластилін.

-Пригадаємо правила роботи з пластиліном. (слайд) діти називають

2)Поетапне ліплення білочки за вчителем та презентацією.

-Який колір пластиліну виберемо для ліплення білочки? (жовтогарячий, оранжевий, світло-коричневий)

3) Учні, які перші зліпили білочку, описують її, спираючись на опорні слова на дошці.

 

 

5. Складання опису білочки за запитаннями у зошиті.

( Якщо є час – відео.)

- Які чудові білочки, справжні лісові красуні у вас вийшли. Вони допоможуть вам скласти опис білочки у зошиті. Відкрийте сторінку 14 у зошиті. Користуючись запитаннями , складіть опис білочки. Памятайте, відповідати треба повними реченнями.

Учні записують опис у зошити.  Готові описи зачитують.

V. Підсумок уроку.  Рефлексія.  Самооцінювання.

- Над яким типом тексту ми працювали?  -Як визначити текст-опис? Які прикметники-ознаки білочки ви запам’ятали?  Що було для вас на уроці найлегшим? Найважчим? Найцікавішим? Хто вважає , що добре справився зі всіма завданнями? 

VI. Домашнє завдання.

Зробити роботу над помилками

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок розвитку мовлення
Тема:Текст-опис “Білочка”
Мета: Продовжити формувати вміння складати текст-опис, використовуючи епітети, порівняння для влучного опису тваринки; удосконалювати усне мовлення, збагачувати словниковий запас; формувати уміння аналізувати помилки, виділяти головне; розвивати вміння відповідати на запитання, визначати типи текстів; прищеплювати навички мовного етикету; викликати захоплення природою, тваринами.
Обладнання: ілюстрації тварин, фото з домашніми улюбленцями, презентація, картки з опорними словами.
Хід уроку
І. Організаційний момент 
- Доброго дня вам, любі малята, хлопчики мої і мої дівчата.
Щирою посмішкою всіх вас вітаю.
Доброго настрою на весь день бажаю (слайд 1)
За руки один одного візьмем – і дружно привітаємось.
Доброго дня!
Передають один одному повітряну кульку (або іграшку), на якій намальована посмішка. Учень, який отримав кульку вітається та висловлює побажання на день. (Добрий день!, Бажаю цікавого спілкування!, Більше посміхатися!, Успіхів у справах!, Здоров’я!, Нових ідей!,Більше мріяти!, Вірити в чудеса!,Приємних несподіванок!, Більше сюрпризів!, Приємних зустрічей!, …) (слайд 2 – смайлик)
Молодці! Спочатку сідають леді, а потім джентльмени.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку 
Проблемна ситуація
(на дошці малюнок білочки затулений листочками А4, кожна відгадка – забраний листок. Таким чином поступово відгадуючи діти дізнаються, що за лісова тваринка там захована)
Прочитайте та відгадайте загадки 
(слайд 3- записана загадка) Живе в лісі хижий, дикий, душить кури та індики. (лис – слайд 4 зображення) (відкриваю один з листків)
(слайд 5 – загадка) Літом наїдається, взимку висипається. (ведмідь – слайд 6 зображення)
(слайд 7 – загадка) В лісі він без сумки ходить. Яблука й гриби знаходить. Спина – голки. Очі – намистинки. Хто це там біля ялинки? (Їжак – слайд 8 зображення)
(слайд 9 – загадка) Тварина рогата і рогів багато. (Олень – слайд 10 зображення)
(слайд 11 – загадка) Вдалині посеред ночі засвітились хижі очі. Від його пісень у звірів морозець біжить по шкірі. (Вовк – слайд 12 зображення)
(слайд 13 – загадка)Червонясту шубку має, по гілках вона стрибає. Хоч мала вона на зріст, та великий має хвіст, мов намисто, оченята … Як тваринку цю назвати? (білочка - слайд 14 зображення)
Отож ми бачимо, що наш урок сьогодні присвятимо цій красуні. А хто активно і гарно працюватиме, той вкінці уроку отримає гостинці та вдячність від нашої гості-білочки. 
ІІІ Основна частина 
Інсценізація
(дві дівчинки-білочки з кошиками)
На гіллячках, на тоненьких,
Поки день ще не погас,
Сироїжки та опеньки
Білка сушить про запас.
Так нашпилює охайно,
Так їх тулить на сосні
І міркує: “А нехай-но
Ще побудуть тут мені!
Поки дні іще хороші,
Поки є іще тепло,
А як випадуть пороші,
Заберу їх у дупло.
Буде холодно надворі,
Сніг посиплеться з дубів,
А в моїй теплій коморі –
Ціла в’язочка грибів!”
Вправа “Мозковий штурм” (слайд 15)
Давайте пригадаємо що таке текст?
(Текст – це зв’язані за змістом речення)
З яких частин складається текст?
(Зачин, основна частина, кінцівка. Кожна частина пишеться з абзацу.)
Які бувають типи текстів?(слайд 16)
(Текст-розповідь, текст-міркування, текст-опис)
Чим вони відрізняються та на які питання відповідають?
Розповідь Опис Міркування
Коли відповідаємо
на запитання що сталося? що відбулося? Коли відповідаємо на запитання який? Коли відповідаємо на запитання чому?

Що таке текст-опис?
(Це текст, в якому описується предмет чи особа.)
Оскільки ми сьогодні складатимемо текст-опис білочки, то давайте поміркуємо, як можна ще назвати цю лісову тваринку? ( лісова мешканка, звірятко, руденька, господиня, лісове звірятко, пустунка, красуня – діти називають, а вчитель приклеює ці слова до ілюстрації)
Групова робота 
У кожної групи є слова, які описують різних лісових звірів, ви маєте знайти опорні слова, які розповідають про білочку та описують саме її. Отож,
Опорні слова:
1 група – віднаходить опорні слова до характеру білочки та її харчування : довговуха; обережна; прудка; мов намистинки; грибочки; гостра мордочка; лінива; шишки; гарна господарка; горішки; носик, мов п’ятачок;
2 група – віднаходить опорні слова до хвостика і хутра: руда;вушка гострі з китичками; звірятко; біленька; м’яка шубка; повільна;невеличка; всіяна білими цяточками;пухнасте; густе; довгий.
3 група- до вушок і оченят: як намистинки; чорненькі; гостренькі; пухнастий хвіст;запаслива;блискучі; хижачка;маленька; із китичками; пустунка; плавуча;красуня; колюча; скуйовджена.
Фізкультхвилинка (слайд 17)
ІV. Усне складання твору за поданим планом
А зараз давайте пригадаємо, які це тваринки переглянувши відео. (перегляд відео – слайд 18)
Погляньте на схему опису.
Зачин Загальне враження про предмет чи явище
Основна частина Ознаки предмета чи явища
Кінцівка Висновок
Погляньте на план за яким ми будемо працювати.
План
Де живе білочка?
Яка білочка на вигляд?
Які вушка?
Яке хутро? Хвіст?
Чи красиве звірятко?
Відповіді на запитання
З чого почнемо опис? ( Лісова тваринка)
Які ознаки білочки ми розкривали? (Тіло, хутро, хвостик, оченята, вушка)
Що відрізняє білочку від інших лісових мешканців? (Стрибає з гілки на гілку)
Усне складання тексту-опису про білочку. (2-3 учні)
Записування тексту
Перевірка написаного (зачитування готового тексту 2-3 учні)
VII. Підведення підсумків уроку.
Для того, щоб ми могли якомога довше милуватися лісовими тваринами, птахами та взагалі природою потрібно знати і дотримуватися правил. А яких саме зараз ми нагадаємо. (кожна група виходить зі своїм плакатом з піктограмою правила: 1 група – Заборонено галасувати в лісі!(це лякає птахів та диких тварин), 2 група – Дивись куди наступаєш!, 3 група – Вбивати тварин та птахів заборонено!)
Вірш Д. ГалузінськийЯ зірвав квітку – і вона загинула.
Я спіймав метелика – і він умер у мене на долоні.
І тоді я зрозумів,
Що доторкнутись до краси
Можна тільки серцем.
Що сподобалось найбільше?
Які виникли труднощі?
Який ваш настрій вкінці уроку?
Білочка передала вам свої гостинці за гарну роботу.
IX. Домашнє завдання
Запишіть домашнє завдання. (слайд 19)
Скласти загадку про лісову тварину.
Ось і уроку кінець!
Хто працював молодець!
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі! (слайд 20)

Інформ –бюроВи попередньо отримали завдання провести пошукову роботу, а саме:
1 група – цікава інформація про життя білочки
(1)Коли білка стрибає з дерева на дерево, то їй допомагає довгий пухнастий хвіст. Він служить їй кермом, і парашутом, підтримує її у повітрі. Взимку білка накривається хвостиком, як ковдрою.2) Білка не залягає в сплячку: лише в люті морози та під час хуртовин вона може кілька днів перебувати в своєму теплому гнізді і напівдрімати. 3) 
2 група – харчування білочки(1) Білка дуже старанно запасає на зиму корми – жолуді, горіхи, гриби, які ховає у дуплах, під опалим листям, або розвішує по гілочках дерев.
3 група – зовнішні характеристики та народні прикмети(1) Колір хутра взимку світлішає, а шерсть стає густішою, щоб захиститися від холоду. 2) Білка відчуває зміну погоди. Вона дуже боїться зливи і завірюхи. У дощову осінь білка сидить у гнізді, поїдаючи свої запаси, і може загинути від нестачі корму.3) Не у всіх видів білок є китички на вухах. Вони є тільки в звичайної білки. 

Опис білочки

Мета: формувати вміння складати текст-опис, розвивати спостережливість, увагу, допитливість, збагачувати мову, словниковий запас, виховувати любов до тварин.

Обладнання: таблиця № 12, робочий зошит

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учитель:

Постій, друже, зупинись,

 Ти у класі не крутись.

 Дзвоник кличе всіх за парти

Знання нові здобувати.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Прочитайте і відгадайте загадку (таблиця  № 12)

Хто така?

Ой, яка ж вона гарненька,

Пишно хвоста і руденька,

Невгамовне, пустотливе.

Вгору-вниз, на гілку з гілки

Хто це буде, діти?

За якими ознаками ви визначили, про кого мовиться в загадці?

Доведіть словами вірша, що автор говорить саме про білочку, а не про лисичку, яка також  пишно хвоста і руда?

Які слова вказують на ставлення автора до білочки?

Отже, сьогодні на уроці ми будемо складати текст-опис білочки.

ІІІ. Колективна підготовча робота.

Бесіда.

Який текст називається текстом-описом?

Яку частину мови вам доведеться використовувати найчастіше?

Що прикрашає текст-опис, крім прикметників? (порівняння)

Робота з ілюстрацією (опис зовнішнього вигляду білочки за таблицею № 12)

Назвіть ознаки білочки (гра «Мікрофон»)

Шерсть яка?

Очі які?

Вушка які?

Хвіст який?

Фізкультхвилинка

Трава низенька –  низенька,

Дерева високі-високі.

Вітер дерева колише – гойдає

То вправо, то вліво хитає,

То вперед, то назад,

То вниз пригинає.

Птахи летять – відлітають,

А учні тихенько за парти сідають.

ІV. Складання тексту за малюнком і опорними словами (фронтальна робота).

Словник: звірятко, тваринка; руда, червоняста, м’яка шубка; очі, як чорні намистинки, вушка з китичками; великий, пишний, пухнастий хвіст; пустунка, прутка. (таблиця № 12)

Зразок тексту-опису білочки.

З гілки на гілку стрибає білочка. У неї видовжене тіло вкрите рудою, пухнастою шубкою і пишний червонястий хвіст. На маленькій голівці – два вушка з темними китичками. Чорні очиці нагадують блискучі намистинки. Хвіст і мордочка у звірятка темніші, ніж усе тільце, а черевце – світліше. Цікаво спостерігати за прудкою пустункою.

V. Самостійна робота учнів.

- Запишіть текст і доберіть заголовок.

VІ. Перевірка самостійної роботи.

Зачитування складних текстів (2-3 учні)

Редагування.

VІІ. Підсумок уроку.

Над яким типом тексту ми працювали?

Як визначити текст-опис? Які прикметники-ознаки білочки ви запам’ятали?

Хід уроку.

Постій, друже, зупинись,

Ти у класі не крутись.

Дзвоник кличе всіх за парти

Знання нові здобувати.

1. Перевірка Д/З.

2. Прочитайте і відгадайте загадку Хто така?

Ой, яка ж вона гарненька,

Пишнохвоста і руденька,

Не звірятко — просто диво,

Невгамовне, пустотливе.

Вгору-вниз, на гілку з гілки.

Хто це буде, діти?

3. Тема уроку, мета.

За якими ознаками ви визначили, про кого мовиться в загадці?

Доведіть словами вірша, що автор говорить саме про білочку, а не про лисичку, яка також пишнохвоста і руда?

Загадки

 Сама мала, шубка пухка,

 з гілки на гілку стрибає,

 шишки, горішки збирає.

В неї хатка гарна, тиха,

взимку повненька горіхів.

В лісі любить вона жити.

Відгадайте: хто це, діти?

 Я веселий звірок,

 плиг з ялинки на дубок.

 Не стрибаю, а літаю —

 хвіст мені допомагає.

Червонясту шубку має,

по гілках вона стрибає.

Хоч сама мала на зріст,

та великий має хвіст.

Як намисто, оченята.

4. Колективна підготовча робота. Бесіда.

Який текст називається текстом-розповіддю, описом?

Яку частину мови вам доведеться використовувати найчастіше?

Що прикрашає текст-опис, крім прикметників? (порівняння)

Назвіть ознаки білочки (гра «Мікрофон»)

Шерсть яка? Очі які? Вушка які? Хвіст який?

Фізкультхвилинка

5. Складання тексту за малюнком і опорними словами.

План.

Зачин Кого описуємо?

Основна частина Ознаки тварини

Кінцівка Своє ставлення до предмета опису.

 З чого почнемо опис? (Лісова тваринка.)

 Які ознаки білочки треба розкрити? (Тіло, хутро, хвіст.)

 Що відрізняє білочку від інших лісових мешканців? (Стрибає з гілки на гілку).

План

1. Кого ми бачили у лісі?

2. Якого кольору у білочки шубка?

3. Які голівка, очі,вушка?

4. Які в тваринки лапки?

5. Який хвіст?

6. Твоє ставлення до білочки.

Словникова робота. Робота в групах

1 група: Як можна назвати білочку, щоб не повторюватись?

2 група: Яка у білочки шубка?

3 група: Які у білочки очі?

4 група: Які у білочки лапки, пальці, кігтики?

5 група: Які у білочки вуха?

6 група: Яка білочка?

 

 

 

 

 

Білочка  невелика тварина, працьовита, спритна, руда, хитра, обережна, маленька пустунка, прутка.Лісова мешканка, лісова тваринка, пустунка, лісова красуня,

 чудовий «повітряний акробат», звірятко, тваринка.

Шубка  червоняста, руда, м'яка, пухнаста, взимку сіренька.

Тіло – видовжене.

Голівка – маленька.

Вуха – гострі, наче ріжки, на вушках чорні китички.

Мордочка – витягнута, гостра, допитлива.

Оченята –мов блискучі намистинки, немов великі ягоди чорної смородини, горіхові, чорні, мов дві цяточки вогнисті.

Лапки - коротенькі, спритні, міцні.

Пальці – довгі.

Кігтики  гострі, чіпкі.

Хвіст - великий , пухнастий, довгий, пишний.

Зразок тексту-опису білочки

З гілки на гілку стрибає білочка. У неї видовжене тіло, вкрите рудою пухнастою шубкою, і пишний червонястий хвіст. На маленькій голівці – два вушка з темними китичками. Чорні очиці нагадують блискучі намистинки. Хвіст і мордочка у звірятка темніші, ніж усе тільце, а черевце – світліше. Цікаво спостерігати за прудкою пустункою.

6. Самостійна робота учнів в парі.

- Скласти твір-опис, доберіть заголовок.

7. Рефлексія.

 Що ми робили сьогодні на уроці?

 Які слова нам допомогли описати білочку?

 Якою частиною мови вони являються?

3.Чи знаєте ви, що...

Білка - чудовий повітряний акробат. Завдяки чіпким кігтикам вона легко лазить по деревах. Довгий пухнастий хвіст допомагає стрибати. Він служить і кермом, і парашутом, підтримує її у повітрі. Взимку білка накривається хвостом, як ковдрою. Білка скидає перед зимівлею руду шерсть, одягаючи сіру, теплішу, м'якішу, пухнастішу шубку.

Коли завіють сніги, загудуть завірюхи, білка сховається в дуплі, вкриється пухнастим хвостом і чекатиме відлиги. Житло влаштовує в дуплах, а якщо їх немає, то між гілками дерев. У середині гніздо вистилає мохом, сухою травою, листям і шерстю. У такому гнізді тепло, навіть у люті морози.

4.6Словникова робота

Робота в групах

1 група:Як можна назвати білочку, щоб не повторюватись?

2 група:Яка у білочки шубка?

3 група:Які у білочки очі?

4 група:Які у білочки лапки, пальці, кігтики?

5 група:Які у білочки вуха?

6 група:Яка білочка?

Білочка  невелика тварина, працьовита, спритна, руда, хитра, обережна, маленька.

Лісова мешканка, лісова тваринка,пустунка, лісова красуня,

 чудовий «повітряний акробат».

Шубка  червоняста, руда, м 'яка, пухнаста, взимку сіренька.

Тіло – видовжене.

Голівка – маленька.

Вуха – гострі, наче ріжки, на вушках чорні китички.

Мордочка – витягнута, гостра, допитлива.

Оченята –мов блискучі намистинки, немов великі ягоди чорної смородини,

горіхові, чорні, мов дві цяточки вогнисті.

Лапки - коротенькі, спритні, міцні.

Пальці – довгі.

Кігтики  гострі, чіпкі.

Хвіст - ве­ликий , пух­настий, довгий, пишний.

Фізкультхвилинка

Раз, два, три — з нами до лісу йди.

Раз, два, три, чотири, п'ять —

будем в лісі крокувать.

Там пташок ми пострічаєм,

разом з ними політаєм.

Разом з зайцем поскакаєм,

а від вовка — повтікаєм.

Як лисичка, до зайчат підкрадемось,

перші проліски у лісі знайдемо.

Як ведмедик косолапий, потанцюєм,

ледве чутно тихим лісом помандруєм.

5.Складання тексту-опису за планом (2-3 учні).

1. Кого ми бачили у лісі?

2. Якого кольору у білочки шубка?

3. Які голівка, очі,вушка?

4. Які в тваринки лапки?

5. Який хвіст?

6. Твоє ставлення до білочки.

- Яким реченням ви закінчили б опис, висловивши основну думку?

 («Справж­ня лісова красуня», «Мені дуже сподо­балася білочка»).

- Чому це закінчення найбільше підходить до опису тварин­ки?

- Який заголовок можна дібрати, щоб була зрозумілою основна думка?

 («Лісова красуня»).

Зразок твору

У лісі ми бачили білочку.

У неї руда, м'якенька, пухнаста шубка. Взимку вона стає сіренькою. Тіло видовжене. На маленькій голівці є два гострих вушка з чорними китичками. Блискучі оченята схожі навеликі ягоди чорної смородини. Лапки міцні. За допомогою довгих пальців і гострих кігтів вона легко стрибає з гілки на гілку. Довгий і пухнастий хвіст служить їй кермом і парашутом.

 Вона справжня лісова красуня. Мені дуже подобається білочка.

6.Записування тексту "Білочка"

 

docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
4820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку