Конспект уроку української мови "Перші весняні квіти. Складання опису"

Про матеріал

Вчителям початкових класів конспект уроку української мови, спрямований на розвиток усного та писемного мовлення

молодших школярів за темою "Перші весняні квіти. Складання опису".

Перегляд файлу

Олімпіада 1

з математики,   4 клас.

1.  Розв'язати задачу.

До майстерні завезли 10 м   червоного і білого шовку, всього 88 грн.

Скільки привезли  окремо  червоного і білого шовку, якщо ціна білого -  

7 грн. за метр, а червоного - 10 грн. за метр?

 

2.  У прикладі додавання   однаковими буквами позначено однакові цифри

А Б В Г                        А Б В Г

А Б Д Г                        А Б Д Г

В Г Д А Г                     В Г Д А Г

Знайди цифри, які відповідають буквам.

 

3. На квадратній ділянці чотири дерева. Треба цю ділянку поділити 4 однакові частини, щоб на кожній було по одному дереву.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Скільки років прожив імператор?

Як твердять підручники з історії, римський імператор Август народився в 63 році до нашої ери, а помер в 14 році   нашої ери.

Скільки повних років прожив Август, якщо припустити, що в рік смерті він відсвяткував свій день народження?

 

5.Розв'язати задачу.

Лічильник автомобіля показував 12921км. Через 2 години лічильник показав число, яке читалося однаково в обох напрямках.

З якою швидкістю їхав автомобіль?.


 

Відповіді на математичну олімпіаду, 4 клас.

1. Задача

Складаємо рівняння

10 ·Х + 7 (10 – Х ) = 88

 Відповідь: 6 м червоного

   4 м. білого шовку.

2.

 5210                   Г-0

5240                    А-5

10450                   В-1

                            Д-4

                            Б-2

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                         Оскільки нульового року нашої ери не було, то число років, ним прожитих, складає 64+14-1= 76 (р).
  1.                         Наступне число на лічильнику, що читалося однаково з обох боків 13031.
  1.                         Отже автомобіль за 2 год. проїхав:

 

  1.                         13031-12921-110 км.
  2.                         110:2-55 км/год - швидкість автомобіля.

 


 

Олімпіада 2

з математики 4 клас

 

  1.                         Івасик може з’їсти 300ш варення за 6хв, а Юрко – у два рази швидше. За який час вони з’їдять це варення разом.
  2.                         Серед чисел 7, 10, 12, 15, 18, 23, 27, 30 знайти три таких числа, сума який дорівнює 50.
  3.                         Кришка стола має 4 кути. Один з них відрізали. Скільки кутів стало у кришки?
  4.                         У кожному виразі постав дужки так, щоб його значення збільшувалось

24 : 6 – 2                                24 – 18 : 2 + 4

32 : 8 – 4                                42 – 24 : 3 + 3

7 – 3 + 4                               

  1.                         Коли моєму батькові був 31 рік, мені було 8 років, а тепер батько старший ніж я удвічі. Скільки тепер мені років?
  1.                         Між деякими цифрами 1,2,3,4,5  поставте знаки та дужки так щоб вийшло число 40.
  1.                         Квадрат розрізаний на 9 клітинок. В трьох з них поставлено числа 1,2,3. Розставте у вільних клітинках числа 4,5,6,7,8,9 так, щоб сума чисел у кожному стовбці і кожному рядку дорівнювала 15.

 

1

 

 

 

3

2

 

 

 

  1.                         Скласти з цифр 1,2,3,4 всі можливі чотирицифрові числа, але сума яких дорівнює «чотирьом».
  1.                         Поставте знаки « + », « · », « : », « (  ) », так, щоб відповідь була правильною

                                                          5    5    5    5  = 3

                                                          5     5    5   5  =  6

10. Три курки несуть за три дні по 3 яйця. Скільки курок знесуть 90 яєць за 90 днів?


 

Олімпіада 3

з математики, 4 клас

 

Завдання №1

Три білочки знайшли 90 горіхів. Вони поділили горіхи так: найстарша білочка взяла на 10 горіхів менше, а наймолодша на 10 горіхів більше, ніж середня. Скільки горіхів взяла кожна білочка?

Завдання №2

Івась почав читати книжку, коли Маринка вже прочитала 18 сторінок тієї книжки. Чи наздожене Івась Маринку за 5 днів, коли читатиме щодня по 11 сторінок, а Маринка – по 7 сторінок?

Завдання №3

Між п’ятірками постав знаки дій та дужки так, щоб відповідь була правильною

5   5   5   5   5 = 100

5   5   5   5   5 = 100

5   5   5   5   5 = 100

Завдання №4

472                  358                  259                  753                  135

Склади приклади з пар чисел ряду так, щоб у розв’язанні одиниць кожної різниці біло число «4». Обчисли стовпчиком.

Завдання №5

Заміни зірочки цифрами

*5*                            3**

2*9                            *36     

106                            201

Завдання №6

Розв’язати рівняння (х-8) : 4  =  16

Завдання №7

Учень записав підряд (по порядку)  всі числа від 1 до 100. Скільки разів йому довелося писати цифру «5» ?

Завдання №8

У запису 4 ·  12+18 : 6+3 постав дужки так, щоб відповідь було «50»

Завдання №9

Маса ½ кавуна становить 2кг 600г.

Яка маса ½ кавуна?

Завдання №10

У Володі 5 братів. Кожен брат має сестру. Скільки у Володі братів і сестер разом?.

Відповіді до завдань з математики:

Задача 1

1 спосіб:

1)80+80 = 160 (м/хв.) – швидкість наближення хлопчиків

2)960:160 = б (хе.) - час руху хлопчиків до зустрічі

3)80x4 = 32.0 (м/хв.) - швидкість собаки

4)320x6 = 1920(м) - шлях, який пробіг собака

2 спосіб:

960:2 = 480 (м) - пройшов кожен хлопчик до зустрічі

Оскільки швидкість собаки в 4 рази більша, то він пробіжить відстань у 4 рази більшу ніж пройде 1 хлопчик

480х4=1920 (м)

Задача 2

Хід міркування

Зобразимо кількість коней -у табуні клітинками або відрізками:    

 

+1=100

Було                                                            

Ще стільки

Півстільки

Чверть

1) 4+4+2+1=11(частин) було б у 2 табунах, пів табуні та чверті

2) 100-1 = 99 (коней) становило б 11 частин

3)99:11= 9 (коней) - припадає коней на 1 частину або чверть

4) 9х4=36 (коней) – було б в 4 частинах, або це у табуні.

Задача 3.

Хід міркування

Собака коштує найменше. Позначимо ціну собаки найменшою клітинкою:

 

=8 частин =2 корови

Собака         1 частина

Корова                      =4 частини

 

Корова                       =4 частини

Кінь                                                                          =16 частин

  1.                         1+8+16=25 (частин) поділив гроші
  2.                         2000:25=80(грн.)- припадає на 1 частину, або коштує собака
  3.                         80х4=320(грн)- коштує корова
  4.                         320х4=1280(грн) – коштує кінь

Перевірка: 320х2=640

1280+640+80=2000грн

 

Задача 4.

Задача 5.

                                              42905              2824

                                       +                                 -

                                       34276              1548

                                       77181              1276

 

Задача 6. 33х3+3:3=100

 

Задача 7. а) 951                  б)131


 

Олімпіада 4

з математики, 4 клас

 

1 Задача.

Два хлопчики з однаковою швидкістю (80 м/хв) вийшли назустріч один одному. Відстань між ними 960 м. З одним хлопчиком був собака, що біг в 4 рази швидше, ніж йшов хлопчик. Собака бігла від одного хлопчика до іншого, а потім назад.

Скільки метрів пробіг собака поки хлопчики йшли назустріч один одному?

 

2 Задача.

Біг табун чорних коней, а назустріч їм білий кінь.  «Здрастуйте, сто чорних коней» - говорить білий кінь. А йому у відповідь «Ні, нас не сто. Якби  нас було ще стільки і півстільки, так ще, ти з нами, тоді було б нас сто. Скільки чорних коней було  у табуні?

 

3. Задача

Хазяїн порахував , що корова має вартість у 4 рази більше ніж собака,  а кінь у 4 рази дорожче,   ніж корова. Тому, коли йшов з міста на ярмарок, захопив з собою 2000 грн. На ці гроші він купив 1 собаку, 2 корови, і коня. Скільки коштує кожна тварина

4. Задача  Із дев’яти однаковим паличок складіть п’ять трикутників (намалюйте).

5. Задача Відновіть цифри у дії

+4*9*5                      2*2*

+34*76                      -*548

*718*                         12*6

    *1*

х

    3 * 2

    * 3 *

+ 3 * 2 *

   * 2 * 5

   1 * 8 *  3 0

6. Задача

 

Запиши 100 п’ятьма трійками за допомогою знаків арифметичних дій.

 

  1.                         Задача

У числі 19351 закресли дві цифри, щоб число, у тій же послідовності було:

а) найбільшим

б) найменшим

                                              УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема: Перші весняні квіти. Складання опису

Мета: вчити спостерігати і бачити красу природи, познайомити учнів з першими весняними квітами, формувати вміння їх описувати, послідовно формувати думки і поєднувати їх у зв’язному мовленні, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати образність мислення, уяву, фантазію; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Обладнання: творчі роботи учнів, ілюстрації, презентація.

                                                            Хід уроку

І. Організаційна хвилинка

              Доброго дні вам, ліси і поля,                             

              Доброго дня тобі, рідна земля.

              Щастя здоров’я всім людям бажаємо

              Знову до нових ми знань поспішаємо.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

 

1. Загадка про весну

Привітанням журавля                        

Я пробуджую поля,

Наповняю ручаї

Та заквітчую гаї

Кожен з вас мене впізнає

Відгадали? Я - …   (Весна)

- Яка зараз пора року?                                                      

- Які зміни в природі ви помітили з приходом весни?

 

2. Загадка

Коли це буває і як воно зветься:                

Хмаринка плаче, а поле сміється?  (Дощ навесні)

- Чому поле радіє, коли хмаринка плаче?                            

 

3. Хвилинка дитячих роздумів

- Що я очікую від сьогоднішнього уроку?

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

 

1. Читання вірша Наталі Забіли вчителем                         

Весно! Весно! Перші квіти

Розцвітають на Землі.

Сині проліски привітно

Зводять вінчики малі.

І хоч, може бути влітку

Більше квітів запашних.

Та для нас найперша квітка –

Наймиліша від усіх!

2.  Повідомлення теми уроку                                              

- Сьогодні під час уроку ми познайомимось з першими весняними квітами, здійснемо подорож стежинками весняного лісу, будемо вчитися складати усний та письмовий опис улюбленої весняної квітки.

 

Вже перші квіти розцвіли,  

Такі прекрасні й ніжні!

Із снів холодних, зимових

Збудилися привітні.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

1.  Виступ юних дослідників                            

(Власні розповіді учнів про незабутні враження від спостереження за першими весняними квітами).

 

2.  Розгляд виставки малюнків «Перші вісники весни»

- Як назвати одним словом все зображене на малюнках?

  (Квіти)                                  

- Які враження викликають у вас зображені квіточки?

 

3.  Читання вірша у зошиті                                          

 

Надійшла весна прекрасна,

Многоцвітна, тепла, ясна,

Наче дівчина в вінку.

Зацвіли луги, діброви, повно гомону, розмови

І пісень в чагарнику.

                                      Іван Франко

- Чому автор назвав весну многоцвітною?                         

 

4.  Первинне ознайомлення з зображенням весняних квітів за

     малюнками у друкованому зошиті та на дошці

 

ПІДСНІЖНИК

  • Загадка                                                                      

Тільки вчора теплий вітер

Вість приніс нам від весни,

А сьогодні дивні квіти

Крізь замети проросли.

 

  • Легенда                                                    

Ці перші квіти — весняні усмішки рідної землі — користуються величезним попитом, їх безжалісно виривають. У зв'язку з цим вже в багатьох місцевостях, де колись підсніжників було багато, вони зникли. Підсніжник потребує охорони, він занесений до Червоної книги

 

Підсніжник — символ надії. Згідно з однією старовинною легендою, коли перші люди були вигнані з раю, на землі йшов сніг і було холодно. Єва дуже змерзла. Щоб її утішити, надати надії на кращі часи, декілька сніжинок перетворилися у ніжні квіти  підсніжника -провісника весни. України. 

 

Колись, дуже давно, квіти цвіли протягом року. Сніг падав на землю,але він був безбарвний, і його ніхто ніколи не бачив. Захотів сніг,щоб і на нього люди дивились й щоб ним, як квітами, милувалися. Пішов сніг до червоної рути і попрохав її, щоб вона дала йому трохи свого кольору. А рута йому відповіла: «Я червона, і все навкруги буде червоним»,- і не дала йому свого кольору. Тоді пішов сніг до зеленої травички й нумо її прохати, щоб вона дала йому трохи свого кольору, але й травичка йому відмовила. Звертався він і до айстри, і до фіалки - і ніхто не допоміг снігу.Лише коли сніг звернувся до білого підсніжника, той дав йому трохи білого кольору.І відтоді, коли сходить сніг, з’являються підсніжники.

           

Неохоче відступає зима. Ще лежить сніг, іноді то завірюха вхолить, то вдарять морози, та все частіше настають відлиги. Ось-ось з’являться перші ніжні, наче виточені з найтоншої порцеляни, дзвоникоподібні білосніжні квіти. То підсніжник білосніжний, або весняний (саме така його наукова назва).

 

  • Розпізнавання квітки у зошиті
  • Усний опис квітки

 

КОНВАЛІЯ

  • Загадка                                                                      

Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки.

Як зовуть їх? Відгадай!

  • Легенда                                             

Діана – богиня мисливства – у своїх лісових мандрівках любила підійматися високо в гори. Одного разу її підстерегли злі боги лісів і полів. Вони вирішили полонити її. Та красуня врятувалася втечею. Бігла так швидко, що аж піт стікав з її лиця рясними краплинами. І де ці краплини падали, там проростали чарівні конвалії.

Красень Ландиш безтямно покохав красуню Весну. І як не благав, щоб та назавжди з ним залишилась, Весна зробити цього не змогла. А коли вона пішла, то Ландиш плакав такими гарячими слізьми, аж кров йому виступила із серця і забарвила зелені сльози у червоний колір. Тим і пояснюється, що зелені плоди конвалії після достигання червоніють.

  • Розпізнавання квітки у зошиті
  • Усний опис квітки

 

ТЮЛЬПАН

  • Загадка                                                             

На квітник погляньте, діти,

Там козак стоїть між квітів,

Весь червоний гордий пан,

Не козак це, а …

  • Легенда (Міша М.)                                             

Легенда про тюльпані свідчить, що саме в бутоні жовтого тюльпана було укладено щастя, але ніхто не міг до нього дістатися, так як бутон не розкриваються, але одного разу жовта квітка в руки взяв маленький хлопчик і тюльпан сам розкрився. Дитяча душа, безтурботне щастя і сміх відкрили бутон.

Мовою квітів тюльпан означає освідчення в коханні, і цьому теж передує легенда про перського царя Фархад. Безпам'ятно закоханий в прекрасну дівчину Ширін, принц мріяв про щасливе життя з коханою. Однак заздрісні суперники пустили слух, ніби його кохана вбита. Знавіснілий від горя Фархад погнав свого жвавого коня на скелі і розбився на смерть. Саме в тому місці, де кров нещасного принца потрапила на землю, виросли яскраві червоні квіти, відтепер символ пристрасної любові - тюльпани.

  • Розпізнавання квітки у зошиті
  • Усний опис квітки

ФІАЛКА

  • Загадка                                                             

Фіолетові фіранки

У світлиці та на ганку

Фіолетові малята

Весну люблять зустрічати

  • Казка                                                                

Чи знаєш ти, що квіти теж можуть плакати і сміятися? Ще вони вміють товаришувати. Сумніваєшся? Тоді послухай історію, яку мені розповіла знайома лілія.

Це трапилося ранньою весною на невеличкій присадибній ділянці. Квіти, прокинувшись від довгого сну, солодко потягувалися до сонечка. Вони ретельно розправляли свої листочки і кокетливо чепурилися. Найгарнішою серед них була фіалка. Її кілька років тому привіз з лісу син господарів. Щоранку, прокинувшись, хлопчик біг побажати квіточці гарного дня, а ввечері приносив водичку, щоб напоїти рослинку життєдайною вологою. Фіалка відповідала взаємністю. Вона завжди раділа зустрічі з маленьким другом і так сонце сяйно усміхалася, що навіть світило  починало наспівувати свої сонячні пісні.

Так і товаришували хлопчик і квітка, аж поки одного разу серед ночі небо не почало кидати в землю громовиці.

Від дощової зливи в ту ніч загинуло чимало квітів.

Вранці, вийшовши на ґанок, хлопчик побачив, що його улюблена фіалка нерухомо лежить на землі.  Квітка не ворушилася.

Хлопчик нахилився над рослиною і почав обережно піднімати кожне стебельце:  

-          Подивися на мене! Прошу тебе, подивися!

Квіточка мовчала. -  Хочеш я тобі розповім про море? Ти ж так любиш про нього слухати… Фіалочка не ворушилася.

Сльози хлопчика і слова відчаю болем розліталися довкола. Батьки спробували забрати сина від рослини, але він так ніжно й обережно тримав у долонях свою маленьку подружку, що вони відступили. Батьки зрозуміли: син втратив друга. Мама з татом усім серцем бажали допомогти, але це було неможливо.

Хлопчик, стоячи на колінах, обережно брав у руки кожне стебельце і щось нашіптував. Його сльози-намистини падали на неживе листя: одна крапля, друга, третя…

-          Повернися! Повернися!.. Будь ласка, - просив він Фіалку. – Я посаджу тебе в горщик. Ти будеш завжди зі мною, тільки не йди!

Біль заливав обличчя… Аж раптом одне стебельце підняло свої листочки. Щасливе «Ура!» задзвеніло аж до самого неба. Сльози радості  струмочками бігли по щічках дитини. І знаєш, у цей момент плакало навіть небо. Не грозою, ні. Теплим літнім дощем. Ось така історія про любов, дружбу й щиру віру. Тільки вони здатні повернути до життя! 

 

 

  • Розпізнавання квітки у зошиті
  • Усний опис квітки

 

ПРОЛІСОК

  • Загадка                                                              

Ще в долині сніг біліє,

Юна ж квіточка синіє.

З проталини на горбочку

Визира блакитне очко.

 

  • Легенда (Максим)                                                

 

Ця історія сталася зимою. Жила собі дуже красива пані на ім'я Сніжинка і була в неї дочка - Квітка. Мати дуже її любила. І мати з дочкою ніколи не зустрічалися, бо Сніжинка одразу ж після зими летіла на Північ, додому, а її донька там могла замерзнути. Тому донечка цвіла весною і красувалася влітку. І не могли вони жити разом, бо мати б розтанула від сонячного тепла. Вони досі не бачилися. Навесні та влітку всі втішали маленьку квіточку – і звірі, і інші квітки. У Сніжинки було не менше горе, її теж втішали інші сніжинки. Так і спливав час: сумували і Сніжинка, і Квіточка.
Якось до землі, де жила Квіточка, прилетіла добра Чарівниця. Побачила вона Квіточку і запитала, чому та сумує. Квіточка розповіла своє горе. Чарівниця подумала і каже: «Он воно як! Але я можу зменшити твоє горе. Ти станеш квіткою-проліском і цвісти будеш тільки-но прийде весна. Тоді буде зима уходитиме, і твоя мати також. Я точно знаю, що вона буде тут. Ви будете зустрічатися раз на рік», - посміхнулася Чарівниця.
Так з'явилася квітка Пролісок. 

 

КРОКУС                                          

  • Легенда

Легенда розповідає про те, що житель Олімпу бог Гермес якось раз, змагаючись зі своїм другом Кроком, випадково вбив його. Оплакуючи, Гермес перетворив краплі його крові в прекрасні квіти Крокуси – такі ж красиві, яким був його друг.

Згідно з іншою версією, Крокус був закоханий у німфу, і вони ніколи не розлучалися. Коли богам набридло спостерігати за ними, вони перетворили німфу в кущ, а юнака – в прекрасну рослину, яка згодом стала називатися шафраном

РЯСТ

 

В народі ряст називають ще баранчики, коники,  кукурічки, півники. Мабуть тому, що  це пов’язано з легендою, в якій розповідається, що в одному пралісі жила відьма. За ніч вона намотається на мітлі, а вдосвіта повертається до своєї лісової хатини, щоб заховатись від людських очей і відпочити. Лишень задрімає, а вже півень починає кукурікати і спати їй  не дає. Розсердилась вона на півня та й перетворила його на квітку рясту, яка  скидається своєю формою на голову півня.

Інша легенда розповідає, що напровесні летіли над лісом жайворонки, посварились між собою та й почали битися. Билися так, що аж шпорці та чуби свої погубили. Попадали вони на родючий лісовий грунт і попроростали гарними весняними квітами – рястом.

СОН-ТРАВА                                           

  • Легенда

Молода дівчина пішла до весняного лісу збирати проліски. Все далі і далі йшла, найкращі квіти збирала в запашний букет. І все далі заглиблювалася, знаючи, що то лісовик сподобав її і заманює в лісові нетра.Завів лісовий чарівник дівчину на глуху галявину, яка оточена велетенськими соснами, глибокими урвищами і височезною скелею, а з того боку, звідки прийшла дівчина, раптом виросли густі колючі терни, пройти через які годі було думати.

Стала дівчина посеред галявини, оглянулася навкруги і дуже злякалася. А лісовик тим часом, перевтілившись у молодого красеня, вийшов з-за стовбура старої сосни і став перед дівчиною, посміхаючись, сказав:

- Не бійся мене, дівчино красна. Я тобі зла не вчиню. Лише одне ти мусиш зробити: стати моєю, бо в цьому лісі я цар і повелитель, якому підвладне все.

- Ніколи в світі, - скрикнула дівчина, шукаючи очима дорогу до відступу. Але ж дороги не було. Вона вступила в боротьбу з лісовиком, який перевтілився у кощавого діда. Підскочило це страховисько до дівчини, вхопило її руками. З переляку й огиди вона щосили вдарила лісовика. Почувся тріск, ніби зламалася суха гілка, і потворний лісовий дух випустив дівчину, вхопившись руками за обличчя. Впав на землю і почав корчитися.

А тим часом дівчина поривалася бігти, але не могла зробити ні кроку: якась невідома сила тримала її на місці, ніби згортала в тенета млосної втоми. То лісовик, який вже знову звівся на ноги, напустив на дівчину змору. Руки її опустилися, ноги підкосилися і вона впала, заколисана дивним сном. Вона, мов біла хмаринка, покрилася голубизною весняного неба, танула на очах, а відтак і зовсім зникла. На тім місці, де вона лежала, пробилася з-під землі гарна фіолетова квітка, підставивши свою оксамитну чашечку теплому промінню сонця.

Так розповідає легенда. Тому і сон-травою називають цю квітку. А що свіже листя її отруйне, то це від гіркоти й огиди до злосливого лісовика. А ліки цілющі, якими багате висушене листя сон-трави, - то від щедрого і доброго дівочого серця.

МАТИ Й МАЧУХА                                           

  • Легенда

Жила собі сім’я. Та через деякий час тяжко захворіла мати й невдовзі померла. Залишилися дочка й батько вдвох, але батько дівчини швидко знайшов собі нову жінку, а для дочки мачуху. Мачуха була злою до чоловікової дочки: весь час карала її за різні дрібниці. Дівчина сумувала за своєю рідною ненькою і часто плакала.

Аж ось на її городі виросла дивна квітка, при якій не було листочків. Та квітка нагадувала дівчині матір, і вона часто плакала, над нею сидячи. Незабаром з’явилися листочки. Сльози образи капали на поверхню листка і робили її та холодною. А сльози суму за мамою котилися під низ, там була тепла поверхня, вкрита м’якими ніжними ворсинками.

З того часу й досі, коли візьмемо листок мати-й-мачухи і прикладемо до лиця, то відчуємо на дотик, що одна сторона листочка холодна й шершава (мачуха), а інша — м’якенька й тепла. То мама…

НАРЦИС                                         

  • Легенда

Було це давно. В Стародавній Греції жив дуже вродливий хлопець Нарцис. Його краса чарувала всіх. Та йому ніхто та ніщо не подобалось. Понад усе він любив полювати і блукати лісом.

Якось під час полювання Нарцис зупинився біля лісового озера. Вода в озері була чиста, як сльоза. Хлопець схилився, щоб напитися води. Із водяного дзеркала на нього дивилося юне вродливе обличчя, та таке гарне, що й переказати не можливо.

Вражений Нарцис почав вдивлятися у воду, милуючись дивовижною красою «водяної людини». Ані голод, ані втома не могли відірвати юнака від дзеркальної гладі.

- Хто ти? – питав Нарцис,- Кажи голосніше. Вийди з води , розкажи про себе. Чому ти не хочеш вийти до мене? Що тобі заважає? Чому ти плачеш тоді , коли плачу я, простягаєш до мене руки, як роблю це я?

Сльози затуманювали очі, обличчя блідло і з кожним днем худло. Ніхто не зміг би впізнати в ньому того гордого й самовпевненого юнака, що жорстоко зневажав все красиве.

Раптом Нарцис зрозумів: « Та це ж я ! Ти – це я» Горе моє, я полюбив сам себе!» Сили юнака танули, як вранішня роса на сонці. Надивившись на себе , Нарцис помер. А на тому місці , де він востаннє схилив голову, виросла квітка із сніжно-білими пелюстками. Та горда холодна квітка милувалась своїм відображенням в озерній дзеркальній гладі. Люди нарекли її ім ям юнака – нарцис.

 

  1. Розповідь вчителя про збереження первоцвітів 

 

Бережіть красу цю, діти,

Не зривайте первоцвіти!

 

Ми прийшли на цю землю, щоб жити, працювати, розвиватися, творити. Але ніколи не забуваймо про те, що кожен із нас і всі ми разом узяті — невід’ємна частинка матінки — природи.

Без неї ми ніщо, бо обійтися ніхто з нас не може ані без води, ані без повітря, ані без Сонця, ані без її щедрих дарів, якими вона нас годує. І не можемо ми протистояти її силі, особливо коли вирують природні стихії. Можливо саме тоді людина і відчуває свою слабкість і нестримну силу природи.

Та світ навколо нас такий чарівний, таких квітучий і радісний, що людині тільки б захоплюватись ним та берегти цю чудову і неповторну красу, та життя нас заставляє замислитись, бо не все так добре, якби хотілося.

Людська діяльність багато знищує природних ресурсів, нищить бездумно свою Землю і може настати незабаром такий час, коли природа стане проти людей, щоб людство задумалось, що наша Земля жива, що вона вимагає до себе кращого ставлення і накаже людей. То щоб цього не сталося, треба вже сьогодні задуматись над своєю діяльність і навчитися жити на планеті в гармонії з природою, не тільки споглядати її красу і користуватись її благами, але й дбати про її цілісність і непорушність, відчувати її потреби, прислухатись про що співає Земля.

 

V. Фізкультхвилинка                                  

 

Учні уявляють квіткову галявину…

Мить і я перетворився на молоденьке стебельце весняної квітки. Пригріли перші сонячні промені та моє стебло потягнулося вгору. Ось у мене вже з’явилися перші листочки, а згодом чарівна квіточка. Вона потягнулась до сонечка, похитала голівкою, дякуючи за тепло та власне народження…

 

VІ. Виконання практичних завдань у зошиті

 

1.  Гра «Допоможи Знайці»

- Спробуйте розпізнати, яку квітку описав Знайко. Запишіть її назву в заголовок.                                                 

Кульбабка

Ця квітка жовтенька і пухнаста, ніби курчатко. Вона має стебельце-трубочку. Якщо зірвеш його, потече біленьке молочко.

 

2.  Складання та запис власного опису весняної квітки

 

  • Словникова робота                                                                

Квітка – біла, жовта, фіолетова, червона, пахуча, велика, мала.

Стебельце – тоненьке, товсте, соковите, високе, коротеньке, струнке, вигнуте.

Листя – кругле, довге, тоненьке, гостре.

 

  • Розгляд ілюстрацій на дошці
  • Запис власних описів у зошитах                                           
  • Гра «Впізнай мою квітку»

(Зачитування власних творчих робіт)

 

VІІ. Підсумок уроку

 

1.  Відгадування кросворду                                       

 

Лікувальну силу маю, 

Жовтим цвітом розцвітаю. 

Називають ключ весни! 

Як я звуся? Ти скажи!

(Первоцвіт)

 

Я найперша розквітаю 
Синім цвітом серед гаю. 
Відгадайте, що за квітка? 
Бо мене не стане влітку.
(Пролісок)

 

Дзвіночки-перлинки на ніжці тоненькій
Такі запашні і тендітні такі. 
В широкому листі, немов у гіллі 
Ховають від сонця голівки свої. 
(Конвалії)

 

Я гордо голову тримаю 
І перед вітром не схиляю.
Я жовтий, білий, полум'яний, 
І наче яблуко, рум'яний. 
В саду я квітну навесні. 
Скажи, яке ім'я мені?
(Тюльпан)

 

Квіточка маленька, голівонька біленька

На галявині стоїть.

Про весну нам сповіщає.

Ви не рвіть мене! – прохає. (Підсніжник)

 

2. Екологічна хвилинка

 

  • Читання віршів учнями                                                

 

Весна нарешті наступає,

І все навколо розквітає,

І манить ліс усіх людей.

Бо там у лісі так прекрасно,

Так різнобарвно, мов у казкі,

І так чарівно, як у сні.

Там і підсніжники біляві,

І проліски мов синява.

І ті конвалії прекрасні,

І чудо квітка сон-трава.

Ах,як приємно подивись,

На цей природний вибух барв.

Ах,як приємно закохатись,

У неповторність їхніх чар.

 

 

Проте проблема є одна,

Яка щороку все зростає.

Бо первоцвітів кількість враз,

Щороку меншає й спадає.

А винні в цьому тільки ми.

Бо із поляни лісової,

Ми без букетика не можем,

Додому вийти і піти.

 

 

Проте на мить ви уявіть.

Щодня по сотні квіточок,

зривають сотні діточок.

А отже через кількість літ,

Коли весною підем в ліс,

не зможем більше любуватись,

на первоцвітів ніжний цвіт.

 

 

Тому прошу. Та ні,благаю.

Не рвіть ви перші квіточки.

Бо кількість їх настільки впала,

Що скоро зникнуть назавжди.

Хіба настільки вам важливо,

Щоб день букетик простояв?

Хіба не краще любуватись,

 Щороку в лісі на цвіт трав?

Оберігайте первоцвіти,

Не рвіть і не топчіть ви їх.

 

 

  • Висновок вчителя                                                    
  • Квіти приносять людям естетичне задоволення
  • Первоцвіти люди виривають з корінням. Рослини не дають насіння і плодів, а значить – не розмножуються
  • Бережіть природу і своє майбутнє!

 

3.  Гра «Впізнай квітку за малюнком»                             

 

4.  Вправа «Щире бажання»                                            

Учні уявляють себе у ролі квітки та висловлюють власні побажання людям.

 

5.  Вправа «Продовж речення»                                    

 - Сьогодні на уроці я дізналась (дізнався) … і навчилась (навчився) …

 

 

doc
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
2240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку