Конспект уроку з української мови для 3 класу за підручником Н.Кравцової на тему " Суфікс.Роль суфікса. Вимова і правопис слова очерет.

Про матеріал
Пропоную конспект уроку з української мови для 3 класу за підручником Н.Кравцової на тему " Суфікс.Роль суфікса. Вимова і правопис слова очерет."
Перегляд файлу

Суфікс. Роль суфікса. Вимова і правопис слова очерет.

 Мета: сформувати в учнів поняття про частину основи — суфікс та його словотворчу роль; активізувати і збагачувати лексику учнів; виховувати інтерес до навчання, спостережливість.

Обладнання: ребуси,очерет.

 Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна.

                                                    Хід уроку

І. Вступна частина.

Любі друзі,пам'ятайте:

В мові  немає  дрібниць,

Правила добре вивчайте,

Щоб не мати одиниць.

 

А щоб правильно писати

Та висловлювать думки.

Рідну мову треба знати,

І  вивчати залюбки!

 

 ІІ. Основна частина.

  1. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.
  • Діти, сьогодні на уроці ми дізнаємося ще одну таємницю нашої мови. Хочете дізнатися яку? Тоді – до роботи!

Інтерактивна вправа « Гронування »

- З яких частин частин складається слово?Як визначити  закінчення?

- Для чого воно служить?-

- Що таке основа?-

- Як знайти корінь?

Створення проблемної ситуації.

           - Утворіть нові слова. Виділіть закінчення, основу слова , корінь.

  • Качка  -     (дитя качки )      качечка
  • Миша -    ( дитя миші)       мишка
  • Дуб -        ( маленький дуб) дубочок

- Подивіться, одна частина слова залишилась не виділеною. Чому?

             Тому, що ми не знаємо, що це за частина слова.

    Оголошення теми і мети уроку.

            - Сьогодні ми дізнаємось, як називається ця частина слова. Для чого вона служить.

             - Де у слові стоїть незнайома нам частина ? ( після кореня перед закінченням)

             - Я давала завдання утворити нові слова. Чи справились ви із завданням? Саме незнайома нам частина слова допомогла утворити нові слова. Що ж це за така чарівна частина?

  ІІІ. Вивчення нового матеріалу .

                 Прочитайте  вірш і знайдіть як називається ця частина слова.

                                           Суфікс всім нам допоможе,

                                            Він після кореня стоїть,

Малюй скоріш йому шапчину,

                                            Так, як дах – ти молодчина.

  Самостійна робота над віршем-правилом:

1 речення.  Що таке суфікс?

2 речення.  Де стоїть суфікс?

3 речення.  Щ о робить суфікс?

  У   В   А   Г   А!  Наше відкриття: Ця частина слова називається суфікс і стоїть після кореня перед закінченням

 Робота з підручником на с.49 – 50.

 Виконання вправи 141. Розгадування ребусу.

C:\Users\домашний\Documents\Без названия (7).jpgОЧЕРЕ́Т- Багаторічна водяна або болотна трав'яниста рослина родини злакових з високим стеблом і розлогою пірамідальною волоттю.

  Каліграфічна хвилинка слова очерет.

 Виконання вправи 142.

  • Випиши спільнокореневі слова до слова очерет
  • Знайди і познач у слові закінчення, потім основу.

У   В   А   Г   А!  Наше перше  відкриття: Щоб знайти суфікс треба:                            

     *   Визначити  закінчення і основу.

*   Підібрати спорідненні слова, визначити корінь.

*   Виділити частину слова між коренем і закінченням.

    - Про яку пташечку розповідається у вірші? ( очеретянка)

 Вправа «Квест - цікавинка» У природі існують декілька видів очеретянки. Але найбільш впізнаваною є очеретянка велика. Вона найбільша за розміром серед усіх родичок. Пісня очеретянки нагадує скрипучу пісню "лин-лин-караськарсь-рак-рак-рак". Самці співають від світанку до пізньої ночі. Селиться велика очеретянка в очеретяних заростях на різноманітних водоймах. Недарма кажуть, що очерет + вода = велика очеретянка. Очеретянка уміє плавати. Пташенята великих очеретянок, доки не вміють літати, можуть непогано плавати. При падінні у воду вони самостійно вибираються на стебла очерету. Птахи добувають корм в очереті, вправно перестрибуючи по стеблинах. Вони ловлять рухливих одноденок, бабок, метеликів та іншу комашню. Проте у воді очеретянка може зловити личинку жука, пуголовків, жабенят та навіть малька риби.

 Виконання вправи 143. Позначити будову слів.

ІІІ. Заключна частина.

Підсумок уроку.

Домашнє завдання. Вправа 144 на сторінці 54. Інструктаж до виконання домашнього завдання .

Рефлексійна вправа

  Складемо  сенкан

Суфікс

Добрий, ніжний

Утворює, збагачує, уточнює.

Суфікс допомагає утворювати слова.

Частина слова.

  • Що здивувало на уроці?Що нового для себе ви дізнались на уроці?   Закінчіть   фразу: « Сьогодні на уроці я …», « Урок пройшов …»
  • Чи здійснилися ваші очікування?

 

docx
Додано
5 листопада 2020
Переглядів
2248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку