Урок української мови "Іменник як частина мови"

Про матеріал

Тема уроку: Іменник як частина мови

Мета: формувати вміння розпізнавати іменник за його істотними ознаками; вчити учнів

розрізняти назви істот і неістот; збагачувати словниковий запас школярів;вдосконалювати навички грамотного письма; виховувати уважність.

Перегляд файлу

Тема уроку: Іменник як частина мови

 

Мета: формувати вміння розпізнавати іменник за його істотними ознаками; вчити учнів

розрізняти назви істот і неістот; збагачувати словниковий запас школярів;вдосконалювати навички грамотного письма; виховувати уважність.

 

Хід уроку

 

І.  Організаційний момент

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань

1.  Перевірка домашнього завдання (вправа 246, с. 100)

Учні зачитують записаний перший абзац вправи 246.

— Поясніть правопис слів з пропущеними буквами.

— Чому потрібно бережливо ставитисядо хліба?

— Люди якихпрофесійберуть участь у виготовленні хліба?

 

2.  Пояснювальний диктант

Де дружніше, там сильніше.

З книгою жити — з добром дружити.

Дерево міцне корінням, а людина дружбою.

— Підкресліть споріднені слова.

— Надпишіть, до якої частини мови належить кожне слово.

 

3.  Розгадуваннякросворда «Чарівніклітинки»

— Відгадайте загадки. Відгадки вставте у відповідні клітинки по вертикалі.


 

1. Ой, яка ж вона гарненька,

пишнохвоста і руденька,

не звірятко — просто диво,

невгамовне, пустотливе.

Вгору — вниз, на гілку, з гілки.

Хтоце буде, діти? (Білка)

 

2. Сиві воли

Усе поле залягли. (Туман)

 

3. Крил не має,скрізь літає

Та ще й куряву здіймає. (Вітер)

 

4. Ніжназіркасніжно-біла

На рукав мені злетіла.

Поки ніс її сюди,

Стала краплею води. (Сніжинка)

 

5. Невидимка ходить в гаї,

Всі дерева роздягає. (Осінь)

 

6. Хто наткав полотна

Аж до лісу від вікна?

Сміється, здається:

«От така ширина!» (Зима)

 

7. Що росте догори коренем? (Бурулька)


— Яке слово вийшло по вертікалі? (Іменник)

 

ІІІ.  Повідомлення теми, мети уроку

— Сьогодні ми починаємовивчати тему «Іменник». Будемо вчитися розріз-

Няти іменник за йогоістотними ознаками; розпізнавати назви істот і неістот.

 

ІV. Сприймання й усвідомлення новогоматеріалу

1.  Робота з мовнимматеріалом (вправа 247, с. 100–101)

— Прочитайте початок вірша ІнниКульської.

— Розгляньте малюнки.

— Що купили в крамниці? Запишіть за зразком, поданим у підручнику нас. 101.

— Хто були іменниками? Запишіть за зразком.

— Що їм подарували? Запишіть за зразком.

 

2.  Ознайомлення з теоретичнимматеріалом (с. 101)

 

3.  Робота в групах (вправа 248, с. 101)

— Прочитайте текст.

— Хто жив у гайку?

— Прочитайте описзайченят.

— Які птахи заспівали на Різдвяні свята?

— Як готуєтьсядо свята родина зайців?

— Щоприготували зайчики до свята?

 

4.  Вибірковесписування

— Випишіть з тексту вправи 248 іменники за групами: назви істот та назви неістот.

 

Фізкультхвилинка

 

V.Узагальнення й систематиЗаціяотриманихзнань

1.  Самостійна робота

1 варіант

Спишіть третій абзац тексту вправи 248, уставляючи пропущені букви.

Підкресліть іменники із суфіксами пестливості.

 

2 варіант

Спишіть четвертий абзац тексту вправи 248, уставляючи пропущені букви.

Підкресліть іменники із суфіксами пестливості.

 

2.  Робота за вправою 249 (с. 102)

— Прочитайте виразно текст.

— Що нового дізналися з тексту? Розкажіть.

«До твогос ловничка»

— Пояснітьзначення слова діжка.

Ді́жка (зменшена форма від «діжа») — циліндрична посудина, зазвичай дерев'яна, виконана в бондарській техніці (із окремих клепок і стягнена дерев'яним або металевим обручем). Іноді «діжкою» помилково називають інший бондарний виріб — бочку, але на відміну від бочки, діжка не має опуклих боків

 

3.  Коментоване письмо

— Спишіть текст вправи 249, записуючиу дужках питання, на яке відповідає іменник.

 

4.  Добиранняспільнокореневихслів

— До слова свята доберіть спільнокореневі слова. (Свята, святковий,святкувати)

— У спільнокореневих словах позначте корінь.

 

5.  Складання речення за схемою

— Доповніть схему словами з підкресленого речення вправи 249.(що?) деревце (що робило?) залишалося (яке?) квітуче (де?) в хаті

 

6.  Розвиток зв’язного мовлення

— Які іменники живуть тільки взимку? (Бурулька, сніг, мороз, іній,сніжинка, сніговик, санчата)

— Складіть з цими словами усну розповідь.

— Доберіть до неї заголовок.

 

VІ. Підсумок уроку

— Що називається іменником?

— На які питання відповідають іменники, що є назвами істот? Наведіть приклади.

— На які питання відповідають іменники,що є назвами неістот? Наведіть приклади.

 

VІІ. Домашнєзавдання

Вправа 250, с. 103. Правило, с. 100.

docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
1300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку