Конспект уроку з української мови для 5 класу на тему: «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографії. Узагальнення та систематизація знань» + презентація.

Про матеріал
Подаю розробку нестандартного уроку, у формі подорожі з української мови для учнів 5 класу на тему " «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографії. Узагальнення та систематизація знань» + презентація.
Зміст архіву
Перегляд файлу

 Конспект уроку з української мови для 5 класу на тему:

 

 «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографії. Узагальнення та систематизація знань»

Мета: - навчальна:  повторити знання з фонетики, орфоепії, графіки, орфографії,

 узагальнювати навички, виділяти орфограми в словах;  

- розвивальна:  розвивати  увагу, спостережливість, творче і логічне мислення;

- виховна: виховувати любов і пошану до рідної мови.

Очікувані результати: учні усвідомлюють предмет вивчення фонетики, графіки, орфоепії та орфографії, застосовують на практиці здобуті знання;

- знають поняття «орфограма», вивчені правила правопису, впізнають орфограми в тексті.

Тип уроку: систематизація та узагальнення  вивченого матеріалу.

Форма проведення: урок – подорож

Обладнання: мультимедійна система, картки, орфографічні словники.

 

                                                                  В рідній мові своїй

                                                                   Мусиш вивчити кожне слівце,

                                                                   Доглядати його,

                                                                   Як старий садівник деревце.

                                                                                                          В. Чалий

ХІД УРОКУ

І.  Мотивація уваги школярів

 Слово вчителя:

Доброго дня!  Перед тим як почати урок треба налаштуватись на позитивну роботу. Для цього покладіть руки на парту, заплющте очі та промовляйте за мною:

                                   Я – п’ятикласник!

                          Я хочу якомога більше знати!

                        Я думаю, замислююся, пригадую!

                             Я – творча особистість!

                 Сьогодні ми створимо урок разом із вами.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

Учитель: - Любі діти, тема нашого сьогоднішнього уроку: «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографії. Узагальнення та систематизація знань”

 ( слайд 1).

Цей урок ми проведемо у формі подорожі, де на нас чекатимуть різноманітні завдання. (Слайд 3).

А щоб подолати їх, треба добре знати вивчені правила з фонетики, орфоепії, графіки та орфографії. (Слайд 4)

А ще під час подорожі нам знадобиться словник, який допоможе перевірити правильність написання слова. Що це за словник? (Слайд 5)

ІІІ. Робота над матеріалом, що узагальнюється.

 ( Клас поділено на 2 команди: «Голосні», «Приголосні».)

    Вирушаючи в дорогу, візьмемо із собою свої пожитки – знання. За кожну правильну відповідь ви будете отримувати смайлики. Та, команда, яка набере найбільшу кількість смайликів, отримає найвищий бал за урок. Бажаю успіхів!

 А нас чекає перша станція «Знайди потрібний вагон». (Слайд 6).

Виконуючи це завдання ви повинні вставити пропущену букву.

Проьба, бороьба, возал, кака, фубол, рікий, кника, чака, ніті,

кіті, стека, беріка, діка.    

Тепер перевіремо правильність виконання. (Слайд 7)

Просьба, боротьба, вокзал, казка, футбол, рідкий, книжка, чашка, нігті, кігті, стежка, берізка, діжка

Смайлик за правильне виконання отримує команда …..

А зараз ми наближаємось до станції «Красноград Пасажирський» (Слайд 8). І ця станція сама підказує орфограми, які ми зараз будемо повторювати. С

Вам потрібно буде утворити від поданих іменників прикметників, не забуваючи про спрощення в групах приголосних. (Слайд 9)

  • Баласт -  
  • Тиждень –
  • Область –
  • Проїзд –
  • Контраст –

 А зараз перевіремо ваші відповіді. (Слайд 10 )

  • Баласт-  баластний;
  • Тиждень – тижневий;
  • Область – обласний;
  • Проїзд – проїзний;
  • Контраст– контрастний.

Молодці, ви всі добре попрацювали та перемогла команда……..

Тепер відкладіть ваші ручки, тому що зараз ми будемо допомагати машиністам розподіляти потяги по коліям. Так як станція має назву «Розподільна». (Слайд 11)  Кожна колія це префікс. І якщо ви вважаєте, що потяг треба відправити на колію префікса с- то робите нахил вліво, якщо префікс із- ставите руки на пояс, а як префікс з- то нахил вправо. (Слайд 12). Встаньте, будь ласка, зі своїх місць і  почнемо.

Молодці, ви активно допомагали машиністам. А найкраще з цим завданням справилась команда…..

   А ми подорожуємо далі. На нашому шляху серйозна перешкода. Це станція  «Перевір орфограму – знайди помилку!» Пройти її зможуть тільки ті діти, які зуміють виправити помилки. (Слайд 13)

У словах допущено помилки, виправте їх і підберіть перевірні слова (там де це можливо), щоб на сумнівну приголосну падав наголос.

1 команда                                                 2 команда

Далич -                                                   Тихенько -

блищати -                                               зирнина –

вешневий -                                             дивина –

висняний -                                             четвертий –

озеро -                                                     висло –

кишеня -                                                 лемон –

А тепер правильні відповіді (Слайд 14)

     1 команда                                  2 команда

Далеч – дале’ко                       Тихенько – ти’хо

блищати -  бли’ск                    зернина – зе’рна

вишневий – ви’шня                 дивина – ди’во

весняний -  ве’сни                    четвертий –че’тверо

озеро -  озе’ра                            весло – ве’сла

кишеня -  словникове                   лимон – словникове

Перемогу за це завдання отримує команда……………….

Наступна станція запрошує  вас на «Двобій сміливців». Так як завдання буде нелегким. (Слайд 15)

   

 

 

 

 

А тепер перевіримо правильність виконання. (Слайд 17)

Дорога – дорожній, на дорозі.

Око – очний, в оці.

Книга – книжковий, у книзі.

Молоко – молочний, у молоці.

Горох – горошина, у горосі.

В цьому двобої перемогу отримав сміливець із команди………………

А ось наближається станція «Вибіркова». Вона пропонує нам зробити правильний вибір в написанні речень. (Слайд 17)

А малюнки нам підказують, які букви сперечаються за право бути вибраними.

Спишіть прислів'я, розкриваючи дужки. (Слайд 18)

1.Аби руки (і, й) охота, буде зроблена робота.

2. Бджола мала, а (і, й) та працює.

3.(В, у)пертість (і, й) труд (в, у)се перетруть.

4.(В, у)се (в, у) роботі, як віл (у, в) ярмі.

Перевіримо правильність виконання. (Слайд 19)

1. Аби руки й охота, буде зроблена робота.

2. Бджола мала, а й та працює.

3. Упертість і труд усе перетруть.

4. Усе в роботі, як віл у ярмі.

Перемогу за це завдання отримує команда…………….

І ось ми на станції «Домашня».  (Слайд 20)

Відкрили щоденники і записали домашнє завдання. Картки з домашнім завданням ви отримає разом з зошитами.

Нарешті кінцева станція «Висновки». (Слайд 21)

III.  Підсумок уроку

 - А зараз порахуйте свої смайлики і скажіть,  скільки удалось зібрати їх  кожній команді.

(Дається короткий аналіз кожного учасника гри, визначається переможець (команда),  виставляються й коментуються оцінки, дається оцінка всього уроку.)

IV. Висновок

  • Сподіваюся, що наш урок-подорож додав вам бажання досконало оволодіти українською мовою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Команда «Голосні»

Станція «Знайди потрібний вагон».

Проьба, бороьба, возал, кака, фубол, рікий, кника, чака, ніті, кіті, стека, беріка, діка.    

 

 

 

Команда «Приголосні»

Станція «Знайди потрібний вагон».

Проьба, бороьба, возал, кака, фубол, рікий, кника, чака, ніті, кіті, стека, беріка, діка.    

 

 

 

Команда «Голосні»

Станція «Красноград Пасажирський»

  • Баласт -  
  • Тиждень –
  • Область –
  • Проїзд –
  • Контраст –

 

 

 

Команда «Приголосні»

Станція «Красноград Пасажирський»

  • Баласт -  
  • Тиждень –
  • Область –
  • Проїзд –
  • Контраст –

 

 

 

Команда «Голосні»

Станція  «Перевір орфограму – знайди помилку!»

Далич -                                                  

блищати -                                              

вешневий -                                            

висняний -                                            

озеро -                                                    

кишеня -                                                

 

 

 

 

 

 

 

Команда «Приголосні»

Станція  «Перевір орфограму – знайди помилку!»

Тихенько -

зирнина –

дивина –

четвертий –

висло –

лемон –

 

 

Команда «Голосні»

Станція «Двобій сміливців»

Зразок. Лопух — лопушок, у лопусі.

 

Дорога –

 

Око -

 

Книга -

 

Молоко -

 

Горох -

 

 

Команда «Приголосні»

Станція «Двобій сміливців»

Зразок. Лопух — лопушок, у лопусі.

 

Дорога –

 

Око -

 

Книга -

 

Молоко -

 

Горох –

 

 

 

Команда «Голосні»

Станція «Вибіркова»

1.Аби руки  ……  охота, буде зроблена робота.

2. Бджола мала, а ……. та працює.

3. …… пертість …… труд ……се перетруть.

4. ……се …… роботі, як віл ……. ярмі.

 

Команда «Приголосні»

Станція «Вибіркова»

1.Аби руки  ……  охота, буде зроблена робота.

2. Бджола мала, а ……. та працює.

3. …… пертість …… труд ……се перетруть.

4. ……се …… роботі, як віл ……. ярмі.

 

 

Наведені слова запишіть у два стовпчики: а) зі вставленим е; б) зі вставленим и.

В..л..тенський, укр..вати, січ..нь, в..делка, ел..мент, інд..відуаль­ний, ел..гантний, Йос..півна, чайн..к, ож..л..дь, абр..кос, бухгалт..р, р..ферат.

 

 

Наведені слова запишіть у два стовпчики: а) зі вставленим е; б) зі вставленим и.

В..л..тенський, укр..вати, січ..нь, в..делка, ел..мент, інд..відуаль­ний, ел..гантний, Йос..півна, чайн..к, ож..л..дь, абр..кос, бухгалт..р, р..ферат.

 

Наведені слова запишіть у два стовпчики: а) зі вставленим е; б) зі вставленим и.

В..л..тенський, укр..вати, січ..нь, в..делка, ел..мент, інд..відуаль­ний, ел..гантний, Йос..півна, чайн..к, ож..л..дь, абр..кос, бухгалт..р, р..ферат.

 

Наведені слова запишіть у два стовпчики: а) зі вставленим е; б) зі вставленим и.

В..л..тенський, укр..вати, січ..нь, в..делка, ел..мент, інд..відуаль­ний, ел..гантний, Йос..півна, чайн..к, ож..л..дь, абр..кос, бухгалт..р, р..ферат.

 

Наведені слова запишіть у два стовпчики: а) зі вставленим е; б) зі вставленим и.

В..л..тенський, укр..вати, січ..нь, в..делка, ел..мент, інд..відуаль­ний, ел..гантний, Йос..півна, чайн..к, ож..л..дь, абр..кос, бухгалт..р, р..ферат.

 

 

Наведені слова запишіть у два стовпчики: а) зі вставленим е; б) зі вставленим и.

В..л..тенський, укр..вати, січ..нь, в..делка, ел..мент, інд..відуаль­ний, ел..гантний, Йос..півна, чайн..к, ож..л..дь, абр..кос, бухгалт..р, р..ферат.

 

 

Картинки по запросу "смайлики картинки для детей на урок для оценивания"

Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографії. Узагальнення та систематизація знань»

Номер слайду 2

- навчальна: закріпити знання з фонетики, орфоепії, графіки, орфографії, узагальнювати навички, виділяти орфограми в словах;  - розвивальна: розвивати увагу, спостережливість, творче і логічне мислення;- виховна: виховувати любов і пошану до рідної мови. Мета:

Номер слайду 3

Урок-подорож

Номер слайду 4

мотивація. Навіщо?

Номер слайду 5

Який словник нам знадобиться,щоб перевірити правильність написання слова?

Номер слайду 6

Станція «Знайди потрібний вагон» (вставте пропущену букву). Про…ьба, боро…ьба, во…зал, ка…ка,фу…бол, рі…кий, кни…ка, ча…ка, ні…ті,кі…ті, сте…ка, бері…ка, ді…ка.

Номер слайду 7

Звіряємо написане. Просьба, боротьба, вокзал, казка, футбол,рідкий, книжка, чашка, нігті, кігті, стежка,берізка, діжка

Номер слайду 8

Станція “Красноград пасажирський” (сама підкаже наступну орфограму)ждн,здн,стл, стнжн,зн,сл,сн

Номер слайду 9

УТВОРІТЬ ВІД ІМЕННИКІВ ПРИКМЕТНИКИБАЛАСТ - ТИЖДЕНЬ – ОБЛАСТЬ – ПРОЇЗД –КОНТРАСТ -

Номер слайду 10

Звіряємо написане. БАЛАСТ - БАЛАСТНИЙ; ТИЖДЕНЬ – ТИЖНЕВИЙ;ОБЛАСТЬ – ОБЛАСНИЙ;ПРОЇЗД – ПРОЇЗНИЙ;КОНТРАСТ – КОНТРАСТНИЙ.

Номер слайду 11

Станція «РОЗПОДІЛЬНА»

Номер слайду 12

..кис скис..годен згоден..тертістерті..в’яла зів’яла ..верхньо зверхньо..важ зваж..постерігачспостерігач ..грів зігрів..повнасповна С- ІЗ- З-.. малкузмалку

Номер слайду 13

Станція «Перевір орфограму – знайди помилку!»Команда «Голосні» Команда «Приголосні»Далич - Тихенько - блищати - зирнина – вешневий - дивина – висняний - четвертий –озеро - висло –кишеня - лемон -

Номер слайду 14

Звіряємо написане. Команда «Голосні» Команда «Приголосні»Далеч – дале’ко Тихенько – ти’хо блищати - бли’ск зернина – зе’рнавишневий – ви’шня дивина – ди’вовесняний - ве’сни четвертий –че’твероозеро - озе’ра весло – ве’слакишеня - лимон -

Номер слайду 15

Станція «Двобій для сміливців»Змініть слова й доберіть спільнокореневі, в коренях яких чергувались би приголосні звуки. Зразок. Лопух — лопушок, у лопусі. Дорога, око, книга, молоко, горох.

Номер слайду 16

Звіряємо написане. Дорога – дорожній, на дорозі. Око – очний, в оці. Книга – книжковий, у книзі. Молоко – молочний, у молоці. Горох – горошина, у горосі.

Номер слайду 17

Станція”Вибіркова” Про яку орфограму говорять малюнки?

Номер слайду 18

Спишіть прислів'я, розкриваючи дужки. 1. Аби руки (і, й) охота, буде зроблена робота.2. Бджола мала, а (і, й) та працює. 3.(В, у)пертість (і, й) труд (в, у)се перетруть.4.(В, у)се (в, у) роботі, як віл (у, в) ярмі.

Номер слайду 19

Звіряємо написане1. Аби руки й охота, буде зроблена робота.2. Бджола мала, а й та працює. 3. Упертість і труд усе перетруть.4. Усе в роботі, як віл у ярмі.

Номер слайду 20

СТАНЦІЯ”Домашня ”1) підготуватись до контрольної роботи 2)виконати завдання на картці

Номер слайду 21

СТАНЦІЯ КІНЦЕВА - “ВИСНОВКИ”ОТЖЕ, СЬОГОДНІ МИ ПОВТОРИЛИ…Я ВЖЕ ЗНАЮ, ЩО…МЕНІ СПОДОБАЛОСЯ, ЯК…НАПЕВНО, Я СЬОГОДНІ ОТРИМАВ …10 чи 11

Номер слайду 22

Ви молодці, дякую за співпрацю! ДО ПОБАЧЕННЯ!

zip
Додано
24 березня 2021
Переглядів
2367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку