Конспект уроку з української мови для 5 класу на тему «Незмінні й змінні слова»

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 5 класу на тему «Незмінні й змінні слова»
Перегляд файлу

 

 

Конспект уроку з української мови для 5 класу на тему «Незмінні й змінні слова»

Тема: Незмінні й змінні слова.

Мета: навчальна: активізувати знання учнів про будову слова, закріпити знання, уміння  учнів про змінні й незмінні слова;
розвивальна: збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мислення, увагу, спостережливість, пам’ять, підвищувати культуру мовлення;
виховна: виховувати любов до мови.

 

                                                    Перебіг уроку

І. Організаційний момент. Емоційне налаштування. Інструктаж щодо роботи за карткою самооцінювання.

Вправа «Мої асоціації».

Ви  бажаєте  бути  (якими?).  Доберіть слова за першими літерами.

У

С

П

І

Х

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Інтерактивна вправа «Хрестики нолики». (усно)
  1. Спільнокореневі слова це…
  2. Корінь це
  3. Незмінні слова це…
  4. Приклад незмінних слів….
  5. Приклад змінного слова..
  6. Незмінні слова можуть мати закінчення?
  7. Слова іншомовного походження є незмінними словами.
  8.  Слова неозначеної форми є змінними словами Ні
  9. Слова таксі, бюро є незмінними. Так
  10. Слова читати, писати є змінними. Ні
  1.   Учні паралельно виконують індивідуальні завдання на картках.

Картка 1.

Дібрати до кожної схеми  слово.

 Префікс+корінь+суфікс+закінчення.

 Корінь+суфікс+закінчення.

 Корінь – закінчення відсутнє

Картка 2.

Підібрати спільнокореневі слова та форми слова до слів: поле, весна, море.

  1. Перевірка домашнього завдання

4. Словниковий диктант (учні пояснюють написання слів)

Сім..я,  розказати, ..списати, не сказав,  не.. написав, влітку,  павільйон, майор, таксі, взимку,  в..ранці, . стерти.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учні розгадують ребуси, в яких зашифровані незмінні слова.

IV. Оголошення теми і мети уроку. Діти визначають тему уроку (Мету уроку визначають учні)

V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.

  1. Гра  «Третє  зайве». Знайдіть «зайве» слово, яке  є незмінним. (усно)
    Вітер, взимку,  папуга.
    Лев,  ходити, бегемот.
    Ведмідь, поні,  лисиця.

Вночі, листя, місяць.

  1. Гра «Мовний ланцюжок».

Доберіть до незмінних слів спільнокореневі слова. Виконайте розбір за будовою 1 змінного й одного незмінного слова.

Униз-

По-весняному….

Писати…

Взимку…

  1. Розподільний диктант (Записати у два стовпчики змінні і незмінні слова)

Вгору, парта, стіл, читати, таксі, дитина, вниз, лялька,  дерева, говорити,  міркувати, ручка.

  1. Впіймай помилку. Записані змінні й незмінні слова з розбором. Знайти правильний розбір.

Вліво, насіння, вгору, журі, літо.

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Чи досягли ви мети на уроці?
  • Чи навчилися ви розрізняти змінні  й незмінні слова?

        Рефлексія:

 «Я запам’ятав…»

«Я вмію …»

«Я зрозумів, що …»

ІХ. Оцінювання учнів.

Х. Оголошення домашнього завдання.

Записати по 7 слів змінних та незмінних.

  • З  4 словами на вибір скласти речення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка самооцінювання

Вид роботи

Кількість балів

Набрана кількість балів

Перевірка домашнього завдання

0-3  б.

 

Робота на картці

2 б.

 

Інтерактивна вправа «Хрестики нолики».

1 б.

 

Ребуси

1 б.

 

Виконання завдань

3 б.

 

Активна робота протягом уроку

1б.

 

Прийом «Виправ помилку»

1б.

 

Картка самооцінювання

Вид роботи

Кількість балів

Набрана кількість балів

Перевірка домашнього завдання

0-3  б.

 

Робота на картці

2 б.

 

Інтерактивна вправа « «Хрестики нолики

1 б.

 

Ребуси

1 б.

 

Виконання завдань

3 б.

 

Активна робота протягом уроку

1б.

 

Прийом «Виправ помилку»

1б.

 

Картка самооцінювання

Вид роботи

Кількість балів

Набрана кількість балів

Перевірка домашнього завдання

0-3  б.

 

Робота на картці

2 б.

 

Інтерактивна вправа ««Хрестики нолики

1 б.

 

Ребуси

1 б.

 

Виконання завдань

3 б.

 

Активна робота протягом уроку

1б.

 

Прийом «Виправ помилку»

1б.

 

Картка самооцінювання

Вид роботи

Кількість балів

Набрана кількість балів

Перевірка домашнього завдання

0-3  б.

 

Робота на картці

2 б.

 

Інтерактивна вправа ««Хрестики нолики».

1 б.

 

Ребуси

1 б.

 

Виконання завдань

3 б.

 

Активна робота протягом уроку

1б.

 

Прийом «Виправ помилку»

1б.

 

Картка самооцінювання

Вид роботи

Кількість балів

Набрана кількість балів

Перевірка домашнього завдання

0-3  б.

 

Робота на картці

2 б.

 

Інтерактивна вправа ««Хрестики нолики».

1 б.

 

Ребуси

1 б.

 

Виконання завдань

3 б.

 

Активна робота протягом уроку

1б.

 

Прийом «Виправ помилку»

1б.

 

 

 

 

 

 

Картка 1.

Дібрати до кожної схеми  слово.

 Префікс+корінь+суфікс+закінчення.

 Корінь+суфікс+закінчення.

 Корінь – закінчення відсутнє

 

 

 

 

Картка 2.

Підібрати спільнокореневі слова та форми слова до слів: поле, весна, море.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Терпак Ольга Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
5686
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку