Конспект уроку з української мови для 5 класу на тему «Незмінні й змінні слова»
Тема: Незмінні й змінні слова.
Мета: навчальна: активізувати знання учнів про будову слова, закріпити знання, уміння учнів про змінні й незмінні слова;
розвивальна: збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мислення, увагу, спостережливість, пам’ять, підвищувати культуру мовлення;
виховна: виховувати любов до мови.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент. Емоційне налаштування. Інструктаж щодо роботи за карткою самооцінювання.
Вправа «Мої асоціації».
Ви бажаєте бути (якими?). Доберіть слова за першими літерами.
У
С
П
І
Х
ІІ. Актуалізація опорних знань
Картка 1.
Дібрати до кожної схеми слово.
Префікс+корінь+суфікс+закінчення.
Корінь+суфікс+закінчення.
Корінь – закінчення відсутнє
Картка 2.
Підібрати спільнокореневі слова та форми слова до слів: поле, весна, море.
4. Словниковий диктант (учні пояснюють написання слів)
Сім..я, розказати, ..списати, не сказав, не.. написав, влітку, павільйон, майор, таксі, взимку, в..ранці, . стерти.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учні розгадують ребуси, в яких зашифровані незмінні слова.
IV. Оголошення теми і мети уроку. Діти визначають тему уроку (Мету уроку визначають учні)
V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.
Вночі, листя, місяць.
Доберіть до незмінних слів спільнокореневі слова. Виконайте розбір за будовою 1 змінного й одного незмінного слова.
Униз-
По-весняному….
Писати…
Взимку…
Вгору, парта, стіл, читати, таксі, дитина, вниз, лялька, дерева, говорити, міркувати, ручка.
Вліво, насіння, вгору, журі, літо.
VІІІ. Підсумок уроку.
Рефлексія:
«Я запам’ятав…»
«Я вмію …»
«Я зрозумів, що …»
ІХ. Оцінювання учнів.
Х. Оголошення домашнього завдання.
Записати по 7 слів змінних та незмінних.
Картка самооцінювання
Вид роботи |
Кількість балів |
Набрана кількість балів |
Перевірка домашнього завдання |
0-3 б. |
|
Робота на картці |
2 б. |
|
Інтерактивна вправа «Хрестики нолики». |
1 б. |
|
Ребуси |
1 б. |
|
Виконання завдань |
3 б. |
|
Активна робота протягом уроку |
1б. |
|
Прийом «Виправ помилку» |
1б. |
|
Картка самооцінювання
Вид роботи |
Кількість балів |
Набрана кількість балів |
Перевірка домашнього завдання |
0-3 б. |
|
Робота на картці |
2 б. |
|
Інтерактивна вправа « «Хрестики нолики |
1 б. |
|
Ребуси |
1 б. |
|
Виконання завдань |
3 б. |
|
Активна робота протягом уроку |
1б. |
|
Прийом «Виправ помилку» |
1б. |
|
Картка самооцінювання
Вид роботи |
Кількість балів |
Набрана кількість балів |
Перевірка домашнього завдання |
0-3 б. |
|
Робота на картці |
2 б. |
|
Інтерактивна вправа ««Хрестики нолики |
1 б. |
|
Ребуси |
1 б. |
|
Виконання завдань |
3 б. |
|
Активна робота протягом уроку |
1б. |
|
Прийом «Виправ помилку» |
1б. |
|
Картка самооцінювання
Вид роботи |
Кількість балів |
Набрана кількість балів |
Перевірка домашнього завдання |
0-3 б. |
|
Робота на картці |
2 б. |
|
Інтерактивна вправа ««Хрестики нолики». |
1 б. |
|
Ребуси |
1 б. |
|
Виконання завдань |
3 б. |
|
Активна робота протягом уроку |
1б. |
|
Прийом «Виправ помилку» |
1б. |
|
Картка самооцінювання
Вид роботи |
Кількість балів |
Набрана кількість балів |
Перевірка домашнього завдання |
0-3 б. |
|
Робота на картці |
2 б. |
|
Інтерактивна вправа ««Хрестики нолики». |
1 б. |
|
Ребуси |
1 б. |
|
Виконання завдань |
3 б. |
|
Активна робота протягом уроку |
1б. |
|
Прийом «Виправ помилку» |
1б. |
|
Картка 1.
Дібрати до кожної схеми слово.
Префікс+корінь+суфікс+закінчення.
Корінь+суфікс+закінчення.
Корінь – закінчення відсутнє
Картка 2.
Підібрати спільнокореневі слова та форми слова до слів: поле, весна, море.