"Конспект уроку з української мови для 6 класу на тему "Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі"

Про матеріал

Даний урок допоможе вдосконалювати навички складання усного твору-опису приміщення за картиною, збагачувати словниковий запас учнів; зміцнювати навички продуктивної співпраці з різними партнерами у команді; розвивати конструктивні здібності і критичне мислення, вміння будувати власні висловлювання відповідно до поставленої мети; аналізувати, робити висновки; поглибити знання про культуру та історію українського народу; виховувати позитивне ставлення до рукотворної краси.

Зміст архіву
Перегляд файлу

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Downloads\Gryglewski_Crimson_Room.jpg

Перегляд файлу

Українська мова, 6 клас  24.01.1018

Тема. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі.

Мета:  удосконалювати навичку складати простий план власного висловлювання, формувати вміння описувати картину, дотримуючись послідовності викладу думок; дотримуватися точності слововживання, різноманітності використання синтаксичних конструкцій; розвивати усне і писемне мовлення; виховувати естетичний смак.

Очікувані результати: учні вміють будувати опис приміщення за картиною, складають усні та письмові висловлювання відносно до комунікативної мети.

Обладнання: фотографії та малюнки, репродукція картини О. Гридлевського «Темно-червона зала Підгорецького замку» .

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення; формування вмінь і навичок.

 

Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Привітання-побажання.
  • Почнемо сьогодні наш урок із ланцюжка  слів-побажань: «Бажаю тобі…»
  1. Мотивація навчальної діяльності.Постановка завдання.
  • Сьогодні у нас особливий урок. На ньому ми перенесемося в атмосферу минувшини, історичності і загадковості. А ви спробуєте себе у нових і незвичайних ролях.
  • Давайте помандруємо нашою красивою і мальовничою Україною.  Свій погляд ми зупинемо на Львівській області. Там, серед загальної краси, ми можемо побачити дуже незвичайний куточок – Підгорецький замок. Ви – не учасники екскурсії, а мистецтвознавці. Ваше завдання – підготувати буклети про замок так, щоб зацікавити відвідувачів.
  1. Оголошення теми і мети уроку.
  • Сьогоднішній урок – урок розвитку зв’язного мовлення. Слід усно описати приміщення за картиною в художньому стилі з використанням прикметників, попередньо склавши план.
  • Для виконання цього завдання ми об’єдналися у групи. Три групи складатимуть свої буклети.
  • Буклет – видання у вигляді одного аркуша друкованого матеріалу, складеного у будь-яким способом у два чи три згини;  рекламне чи дитяче видання на одному аркуші, яке не потребує розрізання під час читання.
  • Для роботи в групах складемо правила (учні пропонують, вчитель записує) . кожна група старається краще, барвистіше, милозвучніше розповісти про замок.
  1. Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда.

  • Як називається внутрішнє оформлення приміщення? (інтер’єр)
  • До якого стилю можна вдатися, описуючи приміщення? (наукового і художнього)
  • Чим відрізняються описи в різних стилях?
  • Яка частина мови нам допоможе зробити текст-опис  емоційним, яскравим, виразним? (прикметник)
  • Що таке прикметник?
  • Що ми включаємо в значення «ознака предмета»?
  • За якими категоріями змінюється прикметник?
  • Яку синтаксичну роль відіграє в реченні?
  • Які групи прикметників за значенням ви знаєте?
  • Прокоментуйте кожну з груп: якісні, відносні, присвійні.

 

ІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

  • Перед кожною групою картки з прикметниками.  Прочитайте і підкресліть ті, які допоможуть у виконанні сьогоднішньої роботи.
  1. Складання інструктажу роботи.

Щоб вдало описати приміщення, ми повинні бути:

пасивні, активні, уважні, неуважні,  розсіяні, спостережливі, точні, неточні, творчі, прагматичні, послідовні, хаотичні, емоційні, спокійні.(Зачитування вибраних слів.)

  1. Підготовча робота

Розповідь про Підгорецький замок.

(Використання ілюстрацій)

  • Вдома ви виконували випереджуючу роботу на сьогоднішній урок і підготували інформацію про замок. Тощо ви можете сказати про нього?
  • Замок був побудований на замовлення коронного гетьмана Станіслава Конєцпольського у 17 ст.  Його онук дарує замок польському королю Яну ІІІ Собеському разом із селами. Згодом замок переходив до інших власників. (Фото фасаду. ) У замку, крім спалень, спочивалень  та каплички є різні зали: Зелена, Червона, Золота, Китайська та Лицарська. Меблі були відповідними, тематичними. (Фото) Не менш гарним є екстер’єр замку, тобто вигляд із замку на вулицю: його оточує парк із різноманітними деревами та скульптурами. (фото) Час від часу замок руйнувався в періоди різних воєн, навіть горів. Відновити красу залів вдалося лише частково, але його дух, таємничість і дивовижа  зачаровує і до сьогодні.
  • Зверніть увагу, деякі з представлених фотографій та малюнків є досить старими. Погляньте на ще один малюнок: це репродукція картини О. Гридлевського «Темно-червона зала Підгорецького замку», робота виконана 1871 року.
  1. Робота над добором лексичного матеріалу.

 Складання діаграми

  • Яке перше враження справила на вас картина?
  • Якими прикметниками можна описати кімнату? Свої враження запишіть на листках-самоклейках. Укладемо діаграму. За основу візьмемо слово «Темно-червона зала». Працюємо в групах.

(Діти записують прикметники, клеять на дошці по колу у вигляді діаграми.)

 

Доповнення ланцюжка

  • А тепер працюємо над виконанням спільного завдання. На смужках – предмети інтер’єру у кімнаті. Кожна група підбирає  по одному слову, яке характеризує даний предмет, записує і передає наступній групі.

Приміщення – (велике, світле, акуратне)

Стіни – (розписані, наповнені, яскраві)

Двері – (масивні,обрамлені, декоровані )

Вікна – (світлі)

Підлога – (блискуча, дерев’яна,фарбована )

Меблі –  (старовинні, яскраві)

Камін – (чорний, прикрашений, великий)

Люстри – (ошатні, блискучі, важкі)

Дзеркало - (оздоблене, велике, позолочене).

Пояснення нових слів

  • Діти, зверніть увагу, що на вікнах висять портьєри, на стінах – художня ліпка та розпис, багато портретів, на стелі висять важкі люстри, а на комодах багато статуеток (вивішую слова на дошці).

Портьєри

Художній розпис

Портрети

Люстри

Комоди

Статуетки

  1. Складання плану опису. (колективне складання і записування у буклети)

Загадковість темно-червоної зали

1.Призначення приміщення.

2. Його розмір, форма, освітлення.

3. У яких кольорах оздоблено інтер’єр.

4. Наявні в приміщенні меблі та речі. (Де їх розташовано і  які вони).

5. Моє враження від приміщення.

  1. Самостійна робота учнів над твором-описом (в групах). Записування його у буклет.
  2. Представлення своїх робіт

ІІІ. Підбиття підсумків уроку

  1. Рефлексія
  • Охарактеризуйте сьогоднішній урок, використовуючи самі лише прикметники. Я бажаю вам, діти, обов’язково відвідати всі цікаві і мальовничі місця нашої України, і Підгорецький замок в тому числі.
  1. Оцінювання
  • Оцініть свою роботу в групах. Поставте оцінку собі та своїм колегам.

3. Домашнє завдання.

  • Опишіть свою кімнату.

 

Література та інтернет-ресурси:

  1. http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=198467&pg=2 – Клуб Поезій.
  2. vsviti.com.ua/makepeaple/40212інформація про замок.
Перегляд файлу

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Downloads\Gryglewski_Crimson_Room.jpg 


C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Downloads\Gryglewski_Crimson_Room.jpg 


C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Downloads\Gryglewski_Crimson_Room.jpg 

 

 


C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Downloads\Gryglewski_Crimson_Room.jpg 

zip
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
5484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку