Позакласний захід з української мови та літератури "Хто зверху?" для учнів 5-6 класів.
Конкурсно-розважальна програма між командами хлопчиків та дівчаток,інтелектуальне, розважальне шоу. Мета якого розвивати у дітей через ігри інтерес до вивчення української мови та літератури, виховувати людяність, гуманізм у стосунках, доброзичливість, повагу до людей, великодушність, скромність та самопожертву. Навчити оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги, пробуджувати у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального. Розвивати цілеспрямованість, наполегливість в досягненні мети, самостійність.
Тема: Інтелектуальне, розважальне шоу «Хто зверху».
Мета: Розвивати у дітей через ігри інтерес до вивчення української мови, виховувати людяність, гуманізм у стосунках, доброзичливість, повагу до людей, великодушність, скромність та самопожертву. Навчити оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги, пробуджувати у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального. Розвивати цілеспрямованість, наполегливість в досягненні мети, самостійність.
Обладнання: художньо оформлене приміщення, комп’ютер, проектор, навушники, 2 комплекти подвійних літер – на живіт та спину, презентація, нагороди дітям, ілюстрації на конкурс «Хто я?», записи пісень(4 шт), бланки для суддів.
Конкурсно-розважальна програма між командами хлопчиків
та дівчаток (по 6 учнів в команді).
Хід заходу
Доброго дня! Вас вітає інтелектуальне, розважальне шоу
«Хто зверху?»!
-Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання.
Зустрічайте: (назвати дітей, їх хобі,фото)
Ведуча.
Так, суперники у нас гідні поваги. Але у нас є ще й верховні судді цієї гри – панове Справедливості, Вам слово!
-Дякуємо вам судді. Дуель поставить все на свої місця. На шляху до перемоги у кожної команди є 8 конкурсів та завдання для вболівальників.
Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе розв’язати бонусне завдання.
-Починаємо.
І.
Перший конкурс «Збери літери».
-Я думаю, що хлопці проти не будуть , якщо першими почнуть наші дівчатка, адже ви джентльмени. 4 гравців із вашої команди отримують по 2 літери, ми прикріплюємо їх на спини і попереду.
Правила наступні:я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які в них на аркушах.Треба рухатися швидко .
Слово складаємо зліва направо, щоб ми, глядачі змогли його прочитати.На це вам дається 2 хвилини. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує 10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 0 балів.
Три, два, один – час пішов.
Дівчатам
1.Білий ведмідь, що шукає друзів на Півночі. УМКА
2.Моя хресна моєму татові та мамі. КУМА
3.Змелені зерна пшениці. МУКА
4. Нею косять, а дівчата її заплітають. КОСА
Хлопцям
1.Суха трава, їжа для тварин. СІНО
2.Що нас катає взимку. САНІ
3.Торгівельна компанія, яка виробляє телевізори, магнітофони, телефони. Є Нокіа, є Самсунг, а є ...СОНІ
4.Радіо – наше, школа – наша, вчителі - ...НАШІ
Бонусне питання-Скажіть, який відсоток учнів нашої школи святкують День народження в лютому місяці.( 9 %)
Пані судді, вам слово.
ІІ
2конкурс «Дивоглядки» (беруть участь ті діти, що не задіяні були в попередньому конкурсі).
ІІІ
Ми переходимо до наступного , 3 конкурсу, який називається
«Жінка чи чоловік». де команда показує свій сукупний інтелект. Ми будемо ставити запитання і за 1 хв.команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка». Зараз ви продемонструєте як Ваші знання
допоможуть Вам. Команда, що дасть більше правильних відповідей отримає до своєї копілки +10 балів, команда суперниця не
отримає нічого.
Дівчата
1.Хто був злий через відсутність велосипеда, а коли транспортний засіб з’явився – подобрішав? (чоловік)
2.Перший Президент України(чоловік)
3.Президент нашої школи(чоловік)
4.Кого більше в нашій школі вчителів чоловіків чи жінок (жінок)
5.В 5 класі більше дівчат чи хлопців(дівчат)
6.Хто перший полетів в космос (чоловік)
7. Квітчастий королик це (чоловік)
8. Вчитель фізичного виховання у 7 класі (чоловік)
9. В 11 класі навчаються (хлопці)
10. Завгосподарством школи (жінка)
Хлопці
1. Кого більше в 6 класі дівчат чи хлопців? (хлопців)
2. Хто директор сільського будинку культури? (жінка)
3. Яке дерево являється символом Нового року(жінка).
4. Хто класний керівник 1 класу (жінка)
5. Псевдонім Простодушний це (чоловік)
6. Хто у школі вчитель російської мови (жінка)
7. Лілія ,чиє імя (жінки)
8. Голова нашої сільської ради(чоловік)
9. Вчитель фізичного виховання у 3 класі (жінка)
10. Оцінка якого роду (жіночого)
Бонусне питання.
Назвіть будь ласка відсоток людей у світі, які пишуть лівою
рукою. (18 %)
Гра із глядачами
Зараз команди відпочинуть, а ми тим часом проведем гру з глядачами. Готові?
Пані судді, вам слово
ІУ
-Наступний 4 конкурс «Відгадай мелодію». Хлопці перші починають.
І не одну, а дві мелодії. На конкурс я запрошую (вибирає сам кого із команд). Ти слухаєш уважно мелодію. А потім за допомогою міміки і жестів показуєш своїй команді цю пісню. За 1 хв.
Бонусне запитання:. Який відсоток учнів в школі закінчили І семестр на високий рівень (5 %)
Судді, вам слово.
У
5 Конкурс «Перший, Другий, Третій, Четвертий, П’ятий, Шостий.»
Дівчата починають. Суть конкурсу- розмістити суперників на відповідні місця відповідно до критерію.
Так, дівчатка, увага, завдання вам.: Хто із наших хлопців приділяє найбільше часу для підготовки до уроків. Хто найбільше часу приділяє – він повинен стояти першим зліва. Хто найменше - останнім! Розставте хлопців на відповідні місця! 30 с. на обговорення. Слухаємо вас!
Дівчата, прошу, розставляйте наших чоловіків, а ми
подивимось.
І так, завдання до хлопців. Питання : Хто із наших дівчат любить найбільше поспати на вихідних.?
Розставте дівчат на відповідні місця. На першому місці – та, що спить найдовше. Далі менше і ще менше. 30 с на обговорення. Подумали, Слухаємо вас! Беріть дівчат за руки і розставляйте на
місця. А тепер перевіряємо.
Бонусне питання.
Скільки років незалежності святкуватиме Україна?(27).
Судді, вам слово
УІ
6 конкурс «Мовознавство»
Команди, продовжуємо!
Хлопці
1. Скільки букв в українському алфавіті?(33)
2. Скільки звуків позначають буквосполучення дж, дз?(Один)
3. Як називають частину слова, яка стоїть перед коренем?(Префікс)
4. Доберіть антонім до слова сухий.(Мокрий)
5. З яких частин складається текст?(Зачин, основна частина, кінцівка)
6. Корінь слова лікар.(Лік)
7. Скільки складів у слові їжак?(2)
8. Спільна частина споріднених слів називається…(Коренем)
9. Знайди зайве слово: гора, горювати,гірський, гірка. (Горювати)
10. Яка частина мови відповідає на питання хто? що?(Іменник)
Дівчата
1. Скільки є голосних звуків?(6)
2. Які звуки «заховалися» у букві «ща»(ш + ч)
3. Як називається частина слова, яка стоїть між коренем і закінченням?(Суфікс)
4. Доберіть антонім до слова сильний.(Слабкий)
5. Замініть словосполучення одним словом: сильний дощ.(Злива)
6. Як називають такі слова: завірюха, віхола, хуртовина?(Синоніми)
7. До тексту можна дібрати?(Заголовок)
8. Скільки звуків у слові джміль?(4)
9. Який рід у слова – слива?(Жіночий)
10. Слово свято пишемо з апострофом чи ні?(Ні)
Бонусне питання
Який відсоток дівчат у нашій школі? (48%)
Судді. Рахунок!
УІІ
7 конкурс «Хто я?»Головна задача вгадати, що ти за персонаж зображений на ілюстрації. Дорогі учасники ваші відповіді мають бути так чи ні, а вже учасник задає різні запитання.
-І так, дівчата починають.(Оля Полякова)
-Тепер черга хлопців.(Андрій Шевченко)
Бонусне питання.
Скільки відсотків молодших школярів люблять дивитися
мультфільми? 87%
Слово суддям.
УІІІ
8 конкурс «Царство народної мудрості»
Український народ дуже мудрий. У нас є і прислів’я, і приказки, і казки, і загадки, і пісні, і ігри. Отож у цьому конкурсі вам потрібно продовжити прислів’я та відгадати загадки й казки.
Хлопці
1. Мудрим ніхто не родився, а …(навчився)
2. Книга корисна, коли її …(читають)
3. Книжка мовчки все …(розкаже)
4. Під лежачий камінь вода …(не тече)
5. Розстелений кожушок, на нім насіяний горошок.(Ніч і зорі)
6. Стоїть баба на грядках, уся закутана в кожушках.(Капуста)
7. Біла морква взимку росте.(Бурулька)
8. Праця людину годує, а …(лінь марнує)
9. Котиться клубочок зовсім без ниточок. Замість ниточок – триста голочок.(Їжак)
10. Хвіст курдюком, ніс п’ятаком, ще й два ряди ґудзиків.(Свиня)
11. Скільки гномів зустріла Білосніжка?(7)
12. Найменша дівчина з казки Г. Х. Андерсена?(Дюймовочка)
13. Хто такий Нестор Літописець?(писар, ченець)
14. Кого зустрів першим Колобок?(Зайчика)
15. Який кущ пишається над водою в поезії Т. Шевченка?(Калина)
16. Образні влучні вислови, часто римовані, але без повчального змісту.(Приказки)
Дівчата
1. Що упало, те – …(пропало)
2. Книга вчить, як на світі …(жить)
3. Сім раз відмір, один раз …(відріж)
4. Хто більше читає, той …(більше знає)
5. Кого частенько просять, ждуть, а тільки покажеться — ховатися почнуть?(Дощ)
6. Сам червоний, а чуб зелений.(Буряк)
7.Весь вік по одній дорозі ходить, а назад не вертається.(Сонце)
8. Бджола мала, а й та …(працює)
9. Чужому лихові не …(смійся)
10. Більше діла менше …(слів)
11. Про кого написано «За три копи куплена»?(Коза-Дереза)
12. Кому з казкових героїв допомагало гусеня?(Івасик-Телесик)
13. Хто автор рядків «Тихесенько вітер віє…»?(Тарас Шевченко)
14. Як називається пісня, яку співають на Різдво?(Колядка)
15. Короткі влучні вислови повчального змісту?(Прислів’я)
ХІ
Наступний конкурс «Хто швидше» для вболівальників, які можуть добавити своїй команді очка . Кімната розділена умовно на дві частини. Учасники стають один навпроти одного, якомога далі від лінії. На кожній половині по 20 паперових літачків. Час 60 сек. За цей час команди перекидають літачки. В якої команди літачків менше, та і перемогла і отримує 5 балів
Слово Суддям Справедливості!
Вітання переможців.
Заключне слово
Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання,уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина
наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності.
Великий російський письменник Л.Толстой казав,що людину
можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те
хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник — те хороше,
що про цю людину думають інші.
Бажаю усім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилась.
Дякую всім за участь!