Конспект уроку з української мови для 6 класу на тему "Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Іменник»."

Про матеріал
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок з теми з елементами повторення. Мета: повторити, узагальнити й систематизувати знання учнів про іменник як частину мови; удосконалювати уміння й навички визначати його з-поміж інших частин мови; пояснювати орфограми, використовуючи вивчені правила; розвивати мовленнєву культуру, логічне та критичне мислення, соціальну, інформаційно-цифрову компетентності, ініціативність та підприємливість, здатність співпрацювати в команді; виховувати відповідальність, взаємоповагу, зацікавленість життям громади.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

Тема: Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Іменник».

Мета: повторити, узагальнити й систематизувати знання учнів про іменник як частину мови;

удосконалювати уміння й навички  визначати його з-поміж інших частин мови; пояснювати орфограми, використовуючи вивчені правила;

розвивати мовленнєву культуру, логічне та критичне мислення, соціальну, інформаційно-цифрову компетентності, ініціативність та підприємливість, здатність співпрацювати в команді;

виховувати відповідальність, взаємоповагу, зацікавленість життям громади.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок з теми з елементами повторення.

Методи: бліц-контроль (тестування на ПК), бесіда, робота в групах, практичні завдання.

Обладнання та матеріали: екран та мультимедійний проектор, персональні комп’ютери, контрольно-діагностична система TEST-W,  презентація, індивідуальні картки, бланки інтелект-карти, роздавальний матеріал, форма зворотнього зв’язку для учнів, бланки зворотнього зв’язку на урок колеги.

Епіграф уроку

Вивчай усе не заради марнославства, а заради практичної користі. Г.Ліхтенберг

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Емоційна підготовка учнів до роботи на уроці.

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Учитель.

         Сьогодні у нас незвичайний урок.

         Сьогодні ми зробимо ще один крок

         В країну прекрасну, країну чудову,

         Що нас так чекає й збагачує мову.

Бесіда з учнями:

-        Яка це країна? (Морфологія)

-        В якому місті цієї країни ми вже побували, кого з мешканців добре знаємо? (Іменник).

Сьогодні, сподіваюсь,  зможемо переконатися в цьому!

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

      Мотивація навчальної діяльності учнів

Відповідно до Концепції НУШ, вчителі мають орієнтуватися на новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві. Ми вирішили спробувати поєднати розвиток таких компетентностей як спілкування державною мовою та  підприємницька.

Життєва ситуація. У місті Вишгород плануємо відкрити заклад громадського харчування. Наше завдання – проаналізувати реальну ситуацію у місті і запропонувати свій варіант відповідно до потреби. Це було домашнє завдання учнів. Напередодні було проведено жеребкування з метою поділу на команди.

ІV. Перевірка домашнього завдання.

Учні презентують свої заклади харчування.

 

V. Формування вмінь і навичок.

Учитель. Перевіримо, які знання ви вже маєте про іменник як самостійну частину мови.

Завдання 1. Бліц-контроль – тестування за допомогою TEST-W це буде ваш особистий капітал у спільну справу.

Завдання 2. Ви обрали назву для свого кафе. Перевіримо чи добре Ви орієнтуєтеся у написанні власних і загальних назв. Завдання «Загальні і власні назви».

Салат гострий язичок -

 

Куряча запіканка -

 

Кафе примор’я -

 

запіканка-хлібець Три кольори -

 

салат-мікс дві капусти -

 

Шеф-повар петро іванович цибуля -

 

овочевий суп-пюре -

 

Ресторан вишеград -

 

французький салат -

 

піца маргарита -

 

Завдання 3. Ознайомимося зі специфікою сфери харчування – спеціальною термінологією, назвами професій, девайсами. Орфографічний практикум. Вставити пропущенні літери чи знаки.

Кондитерс..ка, кав..ярня, шеф..кухар, д..ректор р..сторану, печ..во, хліб..пекар, м..ята, мороз..во, кухонне прила..я, курка-грил.., п..ріг, крем..суп, пр..смак, тушкува..я, цибуля..порей.

Завдання 4. Концепцією будь-якого сучасного закладу харчування  має бути здорове харчування. Інформація (Додаток 1).

Завдання – виписати іменники з першого речення останнього абзацу та заповнити таблицю, використовуючи загальноприйняті скорочення.

Іменник

Рід

Число

Відміна

Відмінок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 5. Рід іменників. Завдання – розподілити слова за трьома колонками:

меню, вершки, насіння, сіль, кафе, рагу, дріжджі, чай, желе, ножиці, борошно, солодощі, печеня, канапе, суші.

Незмінювані іменники

Іменники, що мають тільки форму однини

Іменники, що мають тільки форму множини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 6. Вчимося розподіляти обов’язки у команді. Отримуєте два завдання одночасно. 1) -  записати іменники в Р.в. однини, розподіливши їх у дві колонки,  2) - в О.в. однини, записавши слова у три колонки.

1) Крем, борщ, гарнір, кухар, апетит, пекар, офіціант, ніж, салат, перець.

-а, -я

-у,-ю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2) Зелень, сіль, любов, піч, жовч, емаль, кров, радість, мідь, суміш.

Подовження приголосних

Подовження не відбувається

З’являється апостроф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7. Наступне завдання. Ви готуєтеся відкривати своє кафе. Вам необхідно надіслати запрошення гостям.  У вас є підготовлений список запрошених. Завдання – записати імена та по батькові у кличному відмінку, утворивши жіночі та чолові  імена по батькові.

Олег + Іван

 

Тетяна +Анатолій

 

Наталія + Микола

 

Ігор + Василь

 

Сергій +Ілля

 

 

 

VІ. Закріплення вивчених  знань.

Учитель. Для закріплення вивчених знань з теми «Іменник» пропоную створити інтелект-карту іменника, пригадавши усі його морфологічні ознаки (на дошці).

 

VІІ. Оцінювання.

 

VІІІ. Домашнє завдання.

  1. Підготуватися до контрольної роботи з теми «Іменник».
  2. Скласти сенкан (синквейн) для іменників мова та країна.

Синквейн або сенкан - це складання вірша з 5-ти рядків.

Перший рядок - іменник, як правило ключове слово теми уроку або тему, яку поставив учитель.

Другий рядок – два прикметники, що представляють найбільш характерні ознаки цього іменника.

Третій рядок – три дієслова, що описують найбільш важливі процеси, що відбуваються з цим іменником.

Четвертий рядок – ключова фраза, найбільш важлива ідея.

П’ятий рядок – знову іменник, але вже резюме або синонім до іменника з першого рядка, метафора.

За допомогою складання вірша дитина ставить собі акценти, що вона запам’ятала.

ІХ. Підсумки уроку. Ось і закінчується наш урок.

- Чи досягли ми мети, яку ставили перед собою на початку уроку?

- Чи цікавим був урок? Пізнавальним?

- Чи справдилися ваші очікування?

РЕФЛЕКСІЯ

Для учнів - «Піца» (Намальоване на ватмані коло, розділене на чотири частини-сектори. Зверху кожного «шматочка» цієї імпровізованої «піци» написані твердження:

  • «Мені зрозуміло все, про що говорив учитель»,
  • «Мені було цікаво на цьому уроці»,
  • «Інформація була новою для мене»,
  • «Мені подобається тут і я чекаю наступних уроків».
  • Тепер запропонуйте кожному учню поставити чотири цятки — біля кожного твердження. Пояснення: чим ближче цятка до середини «піци», тим більше учні згодні з твердженням.

 

Для відвідувачів – бланк зворотнього зв’язку на урок колеги.


ДОДАТОК 1

 

У 2013 році МОЗ України оприлюднило Методичні рекомендації щодо здорового харчування, де викладено основні аспекти здорового раціону. Написано, що харчування будь-якої людини повинно базуватися на 4 складових: «адекватності енергетичним витратам, збалансованості за вмістом найважливіших продуктів та нутрієнтів, безпечності їжі та максимально можливого збереження задоволення від її споживання».

Далі розписано, що ж саме повинно складати здоровий раціон українців. Однак без унаочнень (рисунків, діаграм), мотивуючої частини та беручи до уваги, що документ адресований лікарям, які працюють з пацієнтами, а не широкому загалу, більшість наших громадян його ймовірно не читали. А тому й не беруть до виконання. Натомість ми, з метою оздоровити раціон, часто використовуємо так звану харчову піраміду та/або Гарвардську тарілку. Пропоную порівняти їх та прирівняти до особливостей культури харчування й способу життя українців.

Піраміда здорового харчування (food pyramid), яка була вперше офіційно затверджена у США в 1992 році, є по суті зведеним списком продуктів, що мають складати здоровий раціон.

piramida-harchuvannya.jpg (. Kb)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Луценко Ольга Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
3196
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку