Конспект уроку з української мови для учнів 2 класу з теми"Вимова та написання слів із м’якими приголосними звуками. Звуковий аналіз слів"

Про матеріал
• формування предметних компетентностей: закріплювати навички позначення м'якості приголосних звуків на письмі знаком м'якшення; формувати навички пра-вильної вимови та письма слів із м'якими приголосними; розвивати фонематичний слух, усне та писемне мовлення; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи; • формування ключових компетентностей: вміння вчитися: учити доводити роботу до кінця; інформаційної: формувати здатність знаходити потрібну інформацію з різних джерел; громадянської: виховувати дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема: Вимова та написання слів із м’якими приголосними звуками. Звуковий аналіз слів.

Мета:

  • формування предметних компетентностей: закріплювати навички позначення м'якості приголосних звуків на письмі знаком м'якшення; формувати навички пра­вильної вимови та письма слів із м'якими приголосними; розвивати фонематичний слух, усне та писемне мовлення; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи;
  • формування ключових компетентностей: вміння вчитися: учити доводити роботу до кінця; інформаційної: формувати здатність знаходити потрібну інформацію з різних джерел;  громадянської: виховувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: м'які приголосні звуки.

Обладнання: презентація, картки із завданнями. «чарівна» скринька запитань; зображення перепілки {або короткий відеоролик про перепілку); каліграфічно записаний текст для вибіркового спису­вання; картки із завданнями.

 

Хід уроку

І.     ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу Слайд №1

Емоційне налаштування на урок .(самомасаж)

- Потріть очка ,щоб добре бачили, вушка – щоб добре чули, щічки - щоб порожевіли. Візьміться за руки, всміхніться один одному, поділіться добрим настроєм. Я хочу, щоб кожен відчув себе успішним на уроці. Сідайте будь ласка.

II. Актуалізація опорних знань

 

- Діти, давайте почнемо з гри.

   1. Гра «Заміни звук» Слайд №2

— Замініть тверді приголосні пом’якшеними. Прочитайте утворені слова.

Бик (бік), вити (віти), умити (уміти), пити (піти), миша (Міша), била (біла), бий (бій), мий (мій).

— Складіть речення зі словами мий, мій.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

    Повідомлення теми і мети уроку

 

    Сьогодні наші голівоньки ми наповнимо корисними знаннями, що допоможуть, нам краще володіти своєю рідною українською мовою. Діти, сьогодні 9 листопада вся Україна визначає День української писемності. І ми, маленькі українці будем на уроці гарно працювати та Україну прославляти. Ми, сьогодні продовжимо працювати над темою «Вимова та написання слів із м’якими приголосними звуками». (Запишемо число, класна робота). Слайд №3

  1. Хвилинка каліграфії з творчим завданням (написано на дошці)

 Ук ра їнсь ка мо ва чис та як сльо за та гірсь ка во да.

 

 Давайте зробимо звуко-буквенний аналіз слова сльоза

 

IV. Вивчення нового матеріалу

 

   - Діти, над нашим класом нависли хмари. Вирівняйте спини,наберіть повні легені повітря. Дмухніть легенько. А тепер сильніше…А тепер так сильно,щоб розвіяти хмари.

одне з найулюбленіших моїх занять

 

Вправа « Я досліджую»

 

- Зараз ми з Вами  попрацюємо дослідниками .

- Я Вам буду читати текст, а вам потрібно взяти олівці і підкреслити ті слова в яких  ми бачимо м’який знак .

Джерельце

    Джерельце під вербою виблискує водою. Прийду до нього й до ладу порозчищаю, обкладу. Все дно камінням обмощу, в пісок ні краплі не пущу. І задзвенить, і заспіва вода джерельна, мов жива.

(Джерельце, нього, задзвенить, джерельна)

Учні дають відповіді на запитання.

 

  • Що виблискує водою?
  • До чого прийдуть порозчищають та обкладуть?
  • Вода, що зробить?
  • Вода, яка?

Випишіть ці слова.

 

   IV. Фізкультхвилинка для пальчиків

 

V. Узагальнення  і систематизація набутих знань

 

  1. Вибірковий диктант-пісня (звучить грамзапис пісні «А льон цвіте, синьо-синьо»). Випишіть слова з м’яким приголосним перед звуком [о].Слайд №4

                                 Є така рослина – льон.

А льон цвіте синьо-синьо,

А мати жде додому сина.

А льон цвіте синьо-синьо,

А мати жде – чекає сина.

– Назвіть м’які приголосні у словах льон, синьо.

- Якою літерою позначається м’якість приголосних перед звуком [о]?

- Як можна перенести ці слова із рядка в рядок?

Розповідь про льон Слайд №5-9

2. Робота в групах (дівчатка, хлопчики)

  • Пригадаємо правила роботи в групі. Слайд №10
  • Перед початком оберіть командира.
  • Уважно прочитайте завдання.
  • Говоріть по черзі, вислуховуйте думку кожного.
  • Презентуйте виконану роботу.

І група виконують вправу «Чарівне коло» (Картки)

 

 

 

  1. Утворіть якомога більше слів із буквосполученням ьо.
  2. Із одним із слів складіть речення.

(Синього, польовий, цього, сьомий, деньок, польоти)

ІІ група (Картки)

 

  1. Вставити, де  потрібно, м’який знак і підкреслити букви, що позначають м’які приголосні звуки.

 

  1. Зробити звуко-буквенний аніліз одного слова на вибір.

 

    Ал…бом, пап…ка, дз…об, сан…ки, мен…ше, біл…ше, пал…то, кул…ка.

 

VІ. Підсумок уроку

 

Метод «Шість капелюхів де Боно» Слайд № 11

 А тепер попрацюймо з нашими чарівними шапочками!

 Біла (колір чистоти)

  •                     Що мені відомо про м’які приголосні звуки?
  •                     Звідки про це я знаю? (З уроків української мови; чув у мовленні українців.)

 Червона (колір життя, відчуттів)

 Навіщо потрібні м’які приголосні звуки в нашій мові? (Для краси, милозвучності, неповторності нашої мови.)

 Жовта (колір сонця)

 Яку користь приніс вам урок?

 Чорна (колір землі, здорового глузду)

 Навіщо нам потрібні знання?

 Зелена (колір досліджень)

  • Як переносити слова з м’яким знаком? 
  • Що ви порадили б собі?
  • Що ви порадили б однокласникам?

 Синя (колір знань)

  • У яких словах знаходиться м’який знак. Назвіть?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Слайд №12

 Щоб бути успішними у вивченні української мови, складіть 3 речення з м’яким знаком, 2 слова зробити звуко-буквенний аналіз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Додаток

 

  Джерельце під вербою виблискує водою. Прийду до нього й до ладу порозчищаю, обкладу. Все дно камінням обмощу, в пісок ні краплі не пущу. І задзвенить, і заспіва вода джерельна, мов жива.

 

 

 

    Джерельце під вербою виблискує водою. Прийду до нього й до ладу порозчищаю, обкладу. Все дно камінням обмощу, в пісок ні краплі не пущу. І задзвенить, і заспіва вода джерельна, мов жива.

 

 

 

 

   Джерельце під вербою виблискує водою. Прийду до нього й до ладу порозчищаю, обкладу. Все дно камінням обмощу, в пісок ні краплі не пущу. І задзвенить, і заспіва вода джерельна, мов жива.

 

 

 

    Джерельце під вербою виблискує водою. Прийду до нього й до ладу порозчищаю, обкладу. Все дно камінням обмощу, в пісок ні краплі не пущу. І задзвенить, і заспіва вода джерельна, мов жива.

 

 

 

    Джерельце під вербою виблискує водою. Прийду до нього й до ладу порозчищаю, обкладу. Все дно камінням обмощу, в пісок ні краплі не пущу. І задзвенить, і заспіва вода джерельна, мов жива.

 

docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
1176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку