Тема. Слова, що означають назви предметів.

Про матеріал
Тема. Слова, що означають назви предметів. Мета: вчити учнів розрізняти поняття «предмет» і «слово» як його назву; сприяти формуванню вміння ставити запитання до слів-іменників, визначати назви істот і неістот; дати поняття «іменник» на перспективу;сприяти розвитку мовлення учнів, логічного мислення, уваги, пам'яті, інтересу до вивчення мови; формувати почуття поваги до людей праці.
Перегляд файлу

Українська мова, 2 клас

Тема. Слова, що означають назви предметів.

Мета: вчити учнів розрізняти поняття «предмет» і «слово» як його назву; сприяти формуванню вміння ставити запитання до слів-іменників, визначати назви істот і неістот; дати поняття «іменник» на перспективу;сприяти розвитку мовлення учнів, логічного мислення, уваги, пам'яті, інтересу до вивчення мови; формувати  почуття поваги до людей праці.

Хід уроку.

І. Організація класу.

            Щоб урок пройшов цікаво,

            всі берімося до справи.

-А ще до нас на урок прийшла дівчинка Катруся. В майбутньому вона мріє стати вчителем, тому буде спостерігати та допомагати.

 

Їй дуже цікаво, чи вмієте ви розмовляти українською мовою і виконувати завдання. Катруся принесла нам свої завдання. Спробуємо виконати їх?

-Отже, давайте подивимося на  завдання Катрусі.

План уроку.

-Сьогодні ми повинні зробити такі завдання:

Каліграфічна хвилинка

Диктант

Робота з підручником

Гра «Засели будиночок»

Фізкультхвилинка;

Досліджуємо медіа

Яка професія найкраща?

ІІ. Каліграфічна хвилинка із граматичним завданням.

             Зошит під нахилом я покладу.

             Ручку триматиму правильно.

             Букви красиво я напишу

             Під час хвилинки каліграфії.

-Виконаємо перше завдання Катрусі. Це каліграфічна хвилинка.

-Назвіть третю букву в алфавіті.(в)

-Запишіть рядкову букву в один раз.

-Яка буква в алфавіті стоїть перед буквою п? Запишіть її 2 рази.

(о о).

-Назвіть букву, яка означає звуки [л], [л']. (Ел) Запишіть рядкову букву л. (л)

-Який звук найчастіше зустрічається у скоромовці?

Спить сам собі сом:

Спати самому солодко сому. (Г. Храпач)

-Звук [с].Якою буквою він позначається?

-Запишіть рядкову букву с.

-А зараз спробуйте зібрати всі записані букви. Що утворилося? (Слово).

На дошці і в зошитах запис:

в о о л с   слово

-Пропишіть це слово ще раз.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

-Назвіть звуки в цьому слові.

[с] [л] [о] [в] [о]

-Поділіть слово на склади. Скільки складів? (2)

-Який склад наголошений? (Перший)

-Які слова-«родичі» можна дібрати до цього слова?

(Словник, словниковий).

-Молодці!

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

-Як ви вважаєте, діти, над чим ми будемо працювати сьогодні на уроці?

-Сьогодні ми продовжимо вивчати тему слова - назви предметів.

-А чи хочете ви навчитися правильно ставити запитання до слів?

-Отже, вирушаємо з вами в чудову подорож до країни «Слово».

V.  Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

1. Словниковий диктант.

-Виконаємо друге завдання Катрусі. Зараз послухайте загадки та розгадайте ребус. Відгадками будуть слова, які ви запишете.

 Ще всі навколо міцно сплять,

      а він вже встати встиг,

      аби духмяним калачем

       ти смакувати зміг.  (Пекар )

 

  • Тобі задачі заважкі —

 терпляче пояснив.

Зчепились в класі хлопчаки

 — він їх  розборонив. (Вчитель)

 

  •                                      Гроші витрачає вміло:

  він вкладає їх у діло.

Лік грошам він добре знає,

    їх на вітер не пускає (Бізнесмен)    

             

Два кружечки, два ножі.
Прошу, пальчик бережи!
Вирізай малюнок вправно,
Поводься з нами обережно.
                                  (Ножиці)

-Діти! Перевірте свій запис із записом на дошці.

Пекар, вчитель, бізнесмен, ножиці, молоток.

-Встаньте, хто не зробив жодної помилки.

-Молодці! Це завдання Катрусі виконали добре.

-Давайте прочитаємо ще раз слова.

-Прочитайте слова, до яких можна поставити запитання ХТО?

-Чому ви поставили таке запитання?

-Що означають слова? (Назви професій)

-Які слова ви не прочитали?

-На яке питання вони відповідають? (Що?)

-Це назва чого? (Всіх інших предметів)

-Усі ці слова що означають? (Назви предметів)

-Які запитання можна до них поставити? (Хто? Що?)

-До яких слів ставимо запитання ХТО?

-А до яких слів запитання ЩО?

Висновок. Діти, слова, які означають назви предметів і відповідають на запитання хто? Що? Називаються іменниками.

-Отже, слова, які ви записали це - … іменники!

2.Робота з підручником.

Доповни таблицю. Назви іменники

-Молодці! Рухаємося далі.

3. Гра «Засели будиночок» (цеглики лего)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

 

 

 

VІ. Закріплення нового матеріалу.

1.Досліджуємо медіа. Дитячий журнал

-Розгляньте малюнок на с. 14.

 

2. Записати назви професій за абеткою

-Молодці! З цим завданням ви теж впоралися. А наша подорож закінчується. На нас чекає останнє завдання Катрусі.

VІІ. Підсумок уроку.

Яка ж професія найкраща?

  •                   Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?
  •                   Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.
  •                   Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.
  •                   А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

 Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили. Та це й не дивно, тому що немає на світі …

Завдання:

Продовж оповідання. Подумай, що можна було б сказати про професії доярки, міліціонера, продавця, тракториста, водія?

Гра «Продовж слово».  Придумати професію на кожну літеру.

    П  пожежник;

    Р    рибалка;

    О    охоронець;

    Ф  — фотограф;

    Е    електрик;

    С    садівник;

    І    історик;

    Ї ---------------.

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Селегей Аліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
1488
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку