Конспект уроку для учнів шостого класу на тему : " Повторення , узагальнення й поглиблення вивченого. Просте та складне речення. Діагностичний диктант «Райдуга в
бурульці».
Текст диктанту - оповідання Василя Сухомлинського "Райдуга в бурульці"
Клас 6
Тема : Повторення , узагальнення й поглиблення вивченого.
Просте та складне речення. Діагностичний диктант «Райдуга в
бурульці»
Мета : перевірити та оцінити рівень сформованості орфографічної і пунктуаційної грамотності шестикласників ; виявити основні недоліки; перевірити якість оформлення роботи (охайність, дотримання червоного рядка, відсутність виправлень); виховувати в учнів наполегливість та старанність у навчанні.
Обладнання : текст диктанту.
Хід уроку
I . Організаційний момент.
II. Оголошення теми, мети та завдань уроку.
III. Мотивація навчальної діяльності школярів.
Проведення з учнями інструктажу щодо написання диктанту, повторення основних критеріїв оцінювання письмової роботи.
IV. Написання учнями диктанту «Райдуга в бурульці».
Райдуга в бурульці
Вдень почав танути сніг, капали краплі з дахів. А вночі знову підмерзло.
Вийшов з хати Юрко і побачив велику крижану бурульку. Вона звисала з даху.
Зійшло сонце, і бурулька заблищала різнобарвними вогниками – синім, рожевим, червоним, блакитним, жовтим.
Юрко стоїть, затамувавши подих від здивування. Красива бурулька, мов райдуга.
На даху біля бурульки сіли горобці та й цвірінькають. Вони теж милуються бурулькою.
Василь Сухомлинський
2. Учитель повторно читає текст диктанту окремими частинами - учні записують.
3. Учні перевіряють текст за вчителем.
V. Самоперевірка тексту учнями.
Учні отримують картку з текстом диктанту та основними критеріями оцінювання, самостійно перевіряють та виставляють собі оцінку.
VI. Актуалізація опорних знань .
Робота з текстом
1. Знайти в тексті прості речення , підкреслити граматичну основу.
2. Знайти в тексті складні речення, підкреслити граматичну основу.
3. Знайти в тексті речення з однорідними членами речення, визначити їх синтаксичну роль.
4. Знайти в тексті речення з порівнянням.
VII. Домашнє завдання
Виписати з тексту оповідання Василя Сухомлинського «Що посієш, те й пожнеш» 2 простих , 2 складних речення та 2 речення з однорідними членами.
Василь Сухомлинський
ЩО ПОСІЄШ, ТЕ Й ПОЖНЕШ
Одного разу до нас прилетіли голуб і голубка. Сіли на ґанку та й воркочуть. Ніби дивляться на мене й щось просять. Я поліз на дах, відчинив маленьке віконце. Голуби заховалися в нього. Я виніс їм зерна, вони поклювали й знову сховались у віконці.
Наступного ранку я знову погодував їх і поставив коритце з водою. А потім було так — коли погодую, а коли й забуду. Більше було таких днів, що я забував погодувати голубів. Вони сидять на ґанку, дивляться на мене, а я все кудись поспішаю. Коли це йду, а голуб летить наді мною, немов збирається на плече мені сісти. Я думав, що голуб грається. І не догадався, що йому їсти хочеться.
А то якось уранці бачу — голуби сидять на подвір’ї в сусідів, і маленька дівчинка Оля годує їх. А батько ставить на стовпі маленьку хатку — голубник.
Боляче мені стало. Кликав я голубків, кликав, але вони більше до мене не прилетіли. Поселилися в голубнику. Оля щодня годує їх — і вранці, й увечері. Вони полюбили дівчинку: сідають їй на плечі, даються в руки.
Що посієш, те й пожнеш — говорить наше українське прислів’я. Посіяв байдужість — пожав зневагу. Птахи зневажають тих, хто байдужий до них.