Конспект уроку з української мови для учнів 6 класу на тему : "Повторення , узагальнення й поглиблення вивченого. Просте та складне речення. Діагностичний диктант".

Про матеріал

Конспект уроку для учнів шостого класу на тему : " Повторення , узагальнення й поглиблення вивченого. Просте та складне речення. Діагностичний диктант «Райдуга в

бурульці».

Текст диктанту - оповідання Василя Сухомлинського "Райдуга в бурульці"

Перегляд файлу

Клас 6

Тема : Повторення , узагальнення  й поглиблення вивченого.

  Просте та складне речення. Діагностичний диктант «Райдуга в

  бурульці»

Мета : перевірити та оцінити  рівень сформованості орфографічної і пунктуаційної грамотності шестикласників ; виявити основні недоліки; перевірити якість оформлення роботи (охайність, дотримання червоного рядка, відсутність виправлень); виховувати в учнів наполегливість та старанність у навчанні.

Обладнання : текст диктанту.

 

Хід уроку

I . Організаційний момент.

II. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

III. Мотивація навчальної діяльності  школярів.

Проведення з учнями інструктажу щодо написання диктанту, повторення основних критеріїв оцінювання письмової роботи.

 IV. Написання учнями диктанту «Райдуга в бурульці».

Райдуга в бурульці

 Вдень почав танути сніг, капали краплі з дахів. А вночі знову підмерзло.

 Вийшов з хати Юрко і побачив велику крижану бурульку. Вона звисала з даху.

 Зійшло сонце, і бурулька заблищала різнобарвними вогниками – синім, рожевим, червоним, блакитним, жовтим.

 Юрко стоїть, затамувавши подих від здивування. Красива бурулька, мов райдуга.

 На даху біля бурульки сіли горобці та й цвірінькають. Вони теж милуються бурулькою.             

      Василь Сухомлинський

  1. Перше читання тексту диктанту вчителем, обговорення незнайомої лексики.

2.   Учитель  повторно читає  текст диктанту окремими частинами  - учні записують.

3.  Учні перевіряють текст за вчителем.

V. Самоперевірка  тексту учнями.

Учні отримують картку з текстом диктанту та основними критеріями оцінювання, самостійно перевіряють та виставляють собі оцінку.

VI. Актуалізація опорних  знань .

Робота з текстом

1. Знайти в тексті прості  речення , підкреслити граматичну основу.

2. Знайти в тексті складні речення, підкреслити граматичну основу.

3. Знайти в тексті речення з однорідними членами речення, визначити їх синтаксичну роль.

4. Знайти в тексті речення з порівнянням.

VII. Домашнє завдання

Виписати з тексту  оповідання Василя Сухомлинського «Що посієш, те й пожнеш»  2 простих , 2 складних речення та 2 речення з однорідними членами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Василь Сухомлинський 

ЩО ПОСІЄШ, ТЕ Й ПОЖНЕШ

 

Одного разу до нас прилетіли голуб і голубка. Сіли на ґанку та й воркочуть. Ніби дивляться на мене й щось просять. Я поліз на дах, відчинив маленьке віконце. Голуби заховалися в нього. Я виніс їм зерна, вони поклювали й знову сховались у віконці.

Наступного ранку я знову погодував їх і поставив коритце з водою. А потім було так — коли погодую, а коли й забуду. Більше було таких днів, що я забував погодувати голубів. Вони сидять на ґанку, дивляться на мене, а я все кудись поспішаю. Коли це йду, а голуб летить наді мною, немов збирається на плече мені сісти. Я думав, що голуб грається. І не догадався, що йому їсти хочеться.
 А то якось уранці бачу — голуби сидять на подвір’ї в сусідів, і маленька дівчинка Оля годує їх. А батько ставить на стовпі маленьку хатку — голубник.
 Боляче мені стало. Кликав я голубків, кликав, але вони більше до мене не прилетіли. Поселилися в голубнику. Оля щодня годує їх — і вранці, й увечері. Вони полюбили дівчинку: сідають їй на плечі, даються в руки.
Що посієш, те й пожнеш — говорить наше українське прислів’я. Посіяв байдужість — пожав зневагу. Птахи зневажають тих, хто байдужий до них.

 

 

 

docx
Додано
26 травня 2018
Переглядів
4656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку