Людина може володіти кількома мовами, залежно від її здібностей, нахилів і прагнень. Але найкраще, найдосконаліше вона має володіти рідною мовою. Рідна мова — це невід'ємна частка Батьківщини, голоснароду, чарівний інструмент, на звуки якого відгукуються найтонші й найніжніші струни людської душі.
Тема. Контрольний диктант
Мета: з'ясувати рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці, розвивати орфографічну пильність, слухову пам'ять.
Обладнання: текст диктанту.
ХІД УРОКУ
I. Оголошення теми й мети уроку
II. Мотивація навчальної діяльності учнів
III. Основний зміст роботи
Написання учнями контрольного диктанту.
Рідна мова
Людина може володіти кількома мовами, залежно від її здібностей, нахилів і прагнень. Але найкраще, найдосконаліше вона має володіти рідною мовою. Рідна мова — це невід'ємна частка Батьківщини, голоснароду, чарівний інструмент, на звуки якого відгукуються найтонші й найніжніші струни людської душі.
Є мови більш і менш розвинені, є мови, що своїм чарівним звучанням здобули світову славу. Та наймилішою і найдорожчою для людини є її рідна мова. Бо рідна мова не тільки зберігає світлі спогади з життя людини й зв'язує її з сучасниками. В ній чується голос предків, відлунюють перегорнені сторінки історії свого народу. Вона є тим найдорожчим і найміцнішим зв'язком, що з'єднує усі покоління народу в одне велике історичне живе ціле. Мова народу — це саме життя.
Український народ завжди ставився з великою пошаною, вірою й любов'ю до своєї мови, яка була йому на тернистих шляхах поневіряння в сумній минувшині і за єдину зброю, і за єдину втіху. Нашою мелодійною, співучою мовою милувались іноземці, що побували в Україні.
Ми повинні цінувати нашу мову — нетлінний скарб українського народу, що його наші предки зберегли, незважаючи на всілякі заборони й утиски, передавши нам у спадщину (За Б. Антоненком-Давидовичем, 180 сл.).
IV. Підбиття підсумків уроку
Заключна бесіда.
– Чи впоралися ви з роботою?
– У чому відчували труднощі?
– Як ви їх подолали?
– Що нового ви дізналися на уроці?
V. Домашнє завдання
Виписати з художніх творів 10 речень, зі службовими частинами мови, підкреслити та визначити ці частини мови.
*Написати твір-презентацію «Мій навчальний заклад».