Урок української мови у 1 класі

Про матеріал
Конспект уроку української мови у 1 класі за програмою "Інтелект України". Тема "Азбуки вчиться завжди пригодиться. Казка про алфавіт."
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови  у 1 класі

                                                                                

Тема: Азбуки вчиться завжди пригодиться. Казка про алфавіт.

Завдання уроку:

  • поглиблювати знання учнів про школу та навчання, вправляти у дотриманні шкільних правил;
  • формувати навички складового читання, готувати учнів до читання текстів;
  • закріпити знання про алфавіт, вміти дати визначення, що називають алфавітом;
  • створювати  позитивний настрій під час уроку.

Обладнання: телевізор, відеозаписи пісень, плакати.

Тип уроку: поліфункціональний.

Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

    Емоційне налаштування.

- Діти, до нас на урок завітали гості. Давайте привітаємось.

                       Доброго ранку, доброго дня,

                       Бажаємо всім вам здоров’я й добра.

     Опора на життєвий досвід.

- Діти, для чого потрібно вміти читати?

- Що ми повинні знати, щоб навчитись читати?

ІІ. Визначення цілей та завдань уроку.

- Прочитаємо разом тему уроку:        

                 Азбуки вчиться завжди пригодиться

- Які завдання нас очікують?

(Пригадаємо букви українського алфавіту, помандруємо до чарівного світу казки та до будиночку «Алфавіт»).

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

1. Робота над прислів’ям.

- Діти, звідки ми черпаємо знання?

- Які прислів’я про книгу ви вже знаєте?

                 Глибина у морі, мудрість у книзі.

                 В оселі без книг, як без вікон темно.

Зараз ми вивчимо ще одне прислів’я.

1) Приготувались стежити, дивимось на плакат, слухаємо диктора                                                (Учень стежить біля дошки).

Книжка – маленьке віконце, а крізь нього весь світ видно.  Прислів’я

- Як ви розумієте це прислів’я?

2) Прочитаємо прислів’я разом у зошиті, поставте пальчики.

3) Хто запам’ятав  і відтворить з пам’яті?

2. Презентація букв.

- Щоб гарно читати треба добре знати букви. Для цього ми подивимось презентацію букв. Підготуйте очки-фотоапарати, покліпайте ними. Запам’ятовуємо все побачене й почуте.   Увага на екран.    (Презентація  букв  -ш-я.)

- Яка літера була першою? Як вона читається?

- Яка була остання літера?(Я). Що біля неї намальовано?

- Молодці.

3. Друкування складів за зразком.

Знайко дуже хоче, щоб ми прочитали і написали друкованими літерами склади з цією буквою за зразком.

Увага. Знайшли 1-ше віконечко – поставили пальчик, читаємо хором.

- Чим відрізняються склади?  

Хл. –  друкують один склад, що записано з великої букви;

Дівч. – один склад, що записано з маленької букви.

Склади у 2-му віконечку прочитають дівчатка, а хлопчики стежать.

- Чим відрізняються склади?

Дівч. - друкують один склад, що записано з великої букви;

Хл. - один склад, що записано з маленької букви.

4. Вправа «Сорока і черепаха».

- А зараз ці склади навчимося читати у різному темпі. Приготуйте пальчики для стеження.

1) Почитаємо склади хором повільно, як повзе  черепаха, садимо слова у човники.

2) Як молода сорока прочитає ........................... .

3) Як стара досвідчена сорока прочитає ........................ .

Молодці.

5. Вправа «Сорока і черепаха».

- Ой, діти, подивіться до нас приповзла ще одна черепаха та прилетіла сорока, вони так поспішали. Доведеться читати й з ними.

Завдання 6. Поставили пальчик на склади.

1) Повільно, як стара мудра черепаха прочитає склади - 1-й ряд, всі стежать.

2) 2-й ряд – прочитає, як молода сорока, що не вміє швидко скрекотати, всі стежать.

3) 3-й -4-й ряд – прочитає якнайшвидше, як досвідчена сорока, а ви стежите.

Молодці.

6. Вправа «Спів складів».

- Діти, а зараз ми поспіваємо ці склади. Для початку, як справжні музики – познайомимось з усіма нотами.

Прочитаємо разом 1-й склад у кожному рядку зверху - вниз. Поставили пальчик на 1-й склад, стежимо.

(співаємо)

7.Вправа « Папуга».      

На наш спів прилетів веселий папужка.

Летить папужка і (шепоче – ал)

- Де знаходиться квіточка із складом –ал? 

(Справа,  внизу від папужки. Розфарбуйте серединку жовтим кольором)

(Шепоче – да)

- Де знаходиться квіточка із складом – да?

(Зліва,знизу від папужки. Розфарбуйте серединку червоним кольором)

- Чи є у квіточках склади, які ми сьогодні  друкували? «дя», «ял» – де знаходяться?

8. Хвилинка відпочинку.

Світ книжок різноманітний, але найбільше діти люблять читати казки. Запросимо казочку до нас у гості на хвилинку відпочинку.

      Пісенька про казочку

Сьогодні ми будемо читати казку про АЛФАВІТ , але спочатку допоможемо мавпочці та ведмедику спуститися на повітряних кульках, а самі потренуємось правильно дихати.

 Покладіть руку на діафрагму, зробіть нешумний вдих носиком і на 1, 2, 3 - видихаємо повітря.

- Познайомимося зі словами, які нам будуть зустрічатись у казці.

1) Прочитаємо 1-й стовпчик «луною» - підготували пальчики для стеження.

2) Ще раз прочитаємо ці слова хором.

3) А тепер допоможемо мавпочці спуститися разом з нами. Поставте пальчик на 1-ше слово, зробіть нешумний вдих носиком. Читаємо

- Кому вистачило повітря, підніміть руку?

2 –й стовпчик

1) Читаємо «луною» за вчителем.

2) Читають слова хлопці, а дівчатка стежать.

3) Дівчатка допоможуть ведмедику спуститися, а хлопці стежать.

Ставимо пальчик на 1-ше слово, робимо нешумний вдих носиком. Читаємо.

Вистачило повітря? Молодці.

4) Хто спробує сам спустити ведмедика? Всі стежать.

Ставимо пальчик на 1-ше слово, руку кладемо на діафрагму, робимо нешумний вдих носиком. Читаємо.

- Вистачило повітря? Молодець.

       Ось ми і готові познайомитися з казкою. Будьте уважні, щоб дати відповідь на запитання: 

Що придумав Мудрець?

Отож, слухаємо диктора, читаємо очима, а  пальчиком стежимо.

- Як ви думаєте, яка це пісенька? Хочете заспівати?

9.Фізкультхвилинка.

- Що ж придумав Мудрець?

- Що вирішив зробити Мудрець з буквами?

А зараз дамо відповідь на запитання Питайлика.

- Що називають алфавітом?

- Поставили пальчик на завдання 10, слухаємо варіанти відповідей  і стежимо. Читаю.

- Яка відповідь правильна? Прочитайте її хором.

- Обведіть ручкою варіант правильної відповіді.

- Діти, чи всі літери у казці вели себе чемно?

- І що з нею вчинив Мудрець?

- Погляньте на будиночок міста Алфавіт.

- Знайдіть цю літеру. Покажіть її віконечко у будиночку.

- Давайте засвітимо світло у її віконечку.

- А зараз почитаємо слова, які починаються літерою Я Розглянемо малюнки.

- Що намальовано на 1-му малюнку? А де ми вже сьогодні бачили ялинку?

- Як підписаний 1-й малюнок -  прочитаємо разом, саджаючи слово у човник.

-  Чому слово написане з великої літери? ( Це речення)

-  Що стоїть в кінці речення? (Крапка)

Прочитає друге речення ..............., а ви стежите пальчиком.

- Чому ви думаєте, що це речення?

- Заштрихуйте яблуко ручкою за напрямом стрілки.

V. Рефлексивно-оцінювальний етап.

- Чи виконали ми поставлені завдання?

- Що ми називаємо алфавівом?

- Як по-іншому можна назвати алфавіт?

- Яке прислів’я про книгу ми вивчили?           

(Книжка – маленьке віконце, а крізь нього весь світ видно)

- Діти, як багато ми зробили, багато навчились, а все тому, що ви старанні діти, справжні школярі. Разом в школі ми навчимося ... Краще, давайте послухаємо чого нас вчать у школі.

Пісня « Вчать у школі».

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 жовтня 2023
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку