Конспект уроку з української мови на тему: «Із слова починається людина.»

Про матеріал
Конспект уроку з української мови на тему: «Із слова починається людина.» 2 клас
Перегляд файлу

Тема. « Із слова починається людина.»Узагальнення знань і

вмінь учнів за темою « Слово.»

Мета. Перевірити знання і вміння учнів набуті за розділом

«Слово».Вчити учнів спостерігати за лексичним значенням

слова. Закріплювати вміння розпізнавати слова та обʼєднувати їх у спільну категорію. Формувати вміння самостійно робити висновки узагальнюючи одержані знання. Продовжувати роботу з розвитку навичок каліграфічного орфографічного письма. Розвивати та збагачувати словниковий запас. Виховувати кращі людські якості, допитливість, любов до слова і рідної мови; любов

до природи.

1. Організація класу.

- Давайте пригадаємо правила поведінки на уроці:

Спитає вчитель-треба встать!

Коли тобі дозволять-сядь!

Сказати хочеш- не гукай!

А тільки руку підіймай!

2. Перевірка д/з.

-До якого уроку ви приготувалися?

-Яке д/з вам було на урок?

(Записати вислів про мову.)

-І зараз ми з вами пограємо гру «Диктор українського радіо».

(Діти по черзі зачитують у мікрофон висловлювання про

мову.)

- Добре, молодці -гарно справились з домашнім завданням.

3. Узагальнення знань.

-Наша мова-це величезна Країна, де мирно живуть мовні

явища:

великі- такі як текст, речення; середні- слова, словосполучення;

і зовсім маленькі- звуки, букви.

-Перепусткою на урок сьогодні буде добре слово.

(Діти називають по одному доброму слову.)

-Яке питання поставимо до цих слів? (Що?)

-Кому притаманні риси і вчинки які ви назвали? (Людині.)

-На яке питання відповідає слово «людина» ? (Хто?)

-А починається людина із слова.

- У Книзі Книг - Біблії - сказано: « Спочатку було Слово...»

-А чи можуть бути слова без значень? (Ні.)

-А що можуть означати слова?

(Назву предмета, ознаку предмета, дію предмета.)

-Сьогодні на уроці ми з вами здійснимо мандрівку до казкового лісу, де всі учні Лісової школи під керівництвом Мудрої Сови закінчили вивчення великої теми «Слово».

Пригадаємо разом з ними все що ми знаємо про слова і допоможемо справитись із завданнями, які приготувала

Мудра Сова.

-Давайте пригадаємо казку, яку розповідала Сова своїм

учням. Хто хоче розказати початок казки?

(Бажаючий учень розповідає початок казки.)

Казка «Де живуть слова.»

-У казковому лісі є одне цікаве дерево, на якому листочки схожі на будиночки. Саме в цих будиночках і живуть слова. Розмістились вони там у певному порядку. Слова довго думали, як їм це зробити І вирішили так: щоб не сперечатися у хатинці, вони повинні бути схожими між собою. Тому впершому будиночку стали жити слова, які називають предмети, дають їм імена. Двері будиночку відчиняються лише тоді коли слова відповідають на

запитання: хто? що?

-Давайте пригадаємо на яке питання відповідають назви людей і тварин? (Хто?)

-А на яке питання відповідають назви інших предметів?

(Що?)

-Ось перше завдання від Мудрої Сови. Вона пропонує нам цікавий диктант-записати відгадки до загадок.

-Давайте відкриємо свої зошити.

Зошит свій я відкриваю І під нахилом кладу.

Ручку я ось так тримаю

Сяду рівно, не зігнусь

До роботи я візьмусь.

-Запишіть число, класна робота.

Загадки

Узимку спить, а влітку шумить. (Ліс.)

Сіреньке, маленьке, а хвостик - як шило. (Мишка.)

Зелененьку сукню маю

Шишечки на ній по краю. (Сосна.)

Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкидає, Та у лісі в холодку

Все кує: «ку-ку», «ку-ку». (Зозуля.)

Біла кора, тоненькі віти.

Яке це дерево? Впізнайте діти. (Береза.)

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться, А зовуть її -... (Лисиця.)

Батько тисячу синів має,

Кожному мисочку справляє. (Дуб.)

По дорозі стрибає,

А у воді плаває. (Жаба.)

Улітку у шубі, а взимку голі. (Дерева.)

Сама мала, шубка пухка

3 гілки на гілку стрибає,

Шишки, горішки збирає. (Білка.)

Серед літа метелиця:

Пух летить і стелиться. (Тополя.)

Уночі гуляє, а вдень спочиває.

Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова.)

Висить відерце, а в відерці серце.(Горіх.)

-А ще Сова хоче, щоб 1-й варіант підкреслив слова, які відповідають на питання (хто?), 2-й - на питання (що?).

(Перевірка завдання.)

-Я думаю що Сові сподобалося як ви справилися з завданням. Молодці.

-Хто хоче продовжити казочку Мудрої Сови?

(Розповідь наступної дитини.)

-У другий будиночок зайшли жити слова, які називають ознаки предметів, їх прикмети, а двері його відчиняються тоді, коли слова відповідають на питання : який? яка? яке? які?

Сова хоче, щоб ми відгадали загадку.

-Подивіться на дошку!

Ось наступне завдання від Сови.

 Вона хоче, щоб ми відгадали загадку. Але подув вітер і слова розлетілись. Давайте допоможемо їм знайти своє місце.

 

... вуха, ... хвіст,

...сам на зріст.

На городі побував-

Нам капусту попсував.

 

-Відгадайте загадку, хто це?

- Яких слів тут не вистачає?

(Довгі, куций, невеличкий.)

-На які питання відповідають ці слова?

-Що вони означають? (Ознаки предметів.)

-Отже ці слова можуть жити у другому будиночку?

 

-Запишіть загадку в зошити, слова-ознаки підкресліть хвилястою лінією.

 

4.Каліграфічна хвилинка.

-А зараз Сова хоче подивитися чи вмісте ви каліграфічно писати.

Б б Бб Л л Лл

Бережіть ліс!

(Б-прям. пох, подовж. паличка, заокр. вліво; прав. півовал, лінія із заокругл.)

(б-овал,що перех. у видовж. вгору ліцію заокругл. праворуч)

(Л-заокругл. з похил. лінією і пряма пох. пал, заокругл. внизу)

-Про що хотіла нагадати нам Сова?

(Про те що ліс треба берегти!)

-А як його треба берегти?

1. Не шуміти!

2. Не руйнувати мурашники!

З Не ламати дерев і кущів!

4 Не рвати багато квітів!

5. Не кривдити лісових мешканців!

         Фізкультхвилинка

-Хтось там бачу притомився

і на парту похилився

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

 

У країні казочок

Жив веселий Їжачок

Разом з ним усі звірятка

Вишикувались на зарядку.

Похитали головою

Раз притупнули ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали.

 

-Пригадаємо казочку далі !

-У третій будиночок зайшли жити слова, які називають дії предметів, а двері його відчиняються тоді, коли слова відповідають на питання: що робить? що роблять?

-А зараз Сова пропонує пограти нам гру «Плутанка».

Зєднати назви тварин і слова дії.

Зайчик        літає.

Пташка       повзає.

Гадюка        стрибає.

(Записати завдання у зошити.)

-Про який ще будиночок ми не розповіли?

-В четвертий будиночок зайшли жити маленькі слова-ліліпути, які використовують для поєднання великих слів.

Без них аж ніяк не обійтись.

(У, в, з,о,і, й, а, ж, на,до, по,об...)

- Які службові слова ви знаєте?

-Сова пропонує вам скласти речення використовуючи службові слова.

1-й ряд      про дуб

2-й ряд      про ліщину

3-й ряд      про сосну

- Підійшов час повертатися із казкового

козкового лісу.

А повертатися ми будемо стежинкою «Кмітливих».

Давайте покожемо усім, які ми клитливі!

Підсумок уроку:

-Діти, яка тема сьогоднішнього уроку? (« Із слова починається людина».)

-Що ми робили сьогодні на уроці? (Повторювали разом з учнями Лісової школи все що ми знаємо про «слово».)

-Що вам найбільше сподобалося на уроці?

-Мудра Сова за вами спостерігала і надіслала повідомлення:

Дуже ви були старанні-

Отже, всі ви учні гарні.

І за труд ваш на уроці

Вам подякувати хочу!

(Оцінювання учнів.)

 

docx
Додав(-ла)
Занік Тамара
Додано
16 вересня
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку