Конспект уроку з української мови на тему "Повторення вивченого про дієслово"

Про матеріал

Конспект уроку "Повторення вивченого про дієслово" допоможе вчителю систематизувати і узагальнити знання учнів про дієслово як частину мови, його граматичні ознаки; виробляти вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови.

Перегляд файлу

Тема . Повторення вивченого про дієслово ( питання, значення, роль у реченні,

                зв'язок з іменниками )

Мета. Повторити і поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, його

               граматичні ознаки; виробляти вміння розрізняти дієслова серед інших  

               частин мови.

                Розвивати зв’язне мовлення учнів та навички каліграфічного письма.

               Викохувати любов та шанобливе ставлення до книги.

Обладнання : мультимедійна презентація, записи на дошці

                                                   Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Діти, сьогодні до нас завітали гості. Давайте їх привітаємо.
 

Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
Та запрошуєм ласкаво
На урок в четвертий клас.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель.  Урок у нас сьогодні буде незвичним, чим саме, дізнаєтесь трішки пізніше.

                  А тепер послухайте загадку.

                                 ( учень читає з мультимедійної дошки)(слайд 1)

                                                 

 

    Дуже я потрібна всім

                                                           і дорослим, і малим.

                                                           Всіх я розуму учу,

                  а сама завжди мовчу. (Книжка)

 

  • До якої частини мови відноситься це слово?

(іменник, загальна назва, однина, жіночий рід )

  • Давайте доберемо до слова книжка ознаки прикметники книжка (яка?)

цікава, захоплююча, велика.

  • Яку частину мови ми називаємо прикметником?
  • А хто може читати книжку? (я, ти він, вона, вони, ми) Ці слова називаються?
  • У кожного із вас є книжка яку ви хочете (прочитати)? До якої частини мови віднесемо це слово?
  • Так, це дієслово.

- Книги відіграють велике значення в нашому житті.Вони супроводжують нас все життя з дитинства і до старості. Люди це знають і недарма кажуть:«Книга вчить – як на світі жить». А ось ця книга зараз поведе нас у захоплюючу мандрівку своїми сторінками.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Сьогодні на уроці ми із вами розпочинаємо вивчати розділ «Дієслово» і пригадаємо все те, що ви вже знаєте про цю частину мови.(слайд 2)

                                             

ІV. Повторення і закріплення вивченого.

  1. Каліграфічна хвилинка.(слайд 3)

                                        

Перша сторінка нашої книги Каліграфічна.

Давайте відкриємо зошити. Запишемо сьогоднішню дату.

 

Щоб букви правильно писати,

З каліграфії треба почати.

Букви пишемо рівненько,

Щоб були вони гарненькі.

 

  • А для хвилинки каліграфії я пропоную вам записати прислів'я про книгу.

 

                              Одна книга тисячі людей навчає.

  • Знайдіть дієслово і підкресліть його.
  1. Роль дієслів у мовленні.

Повторення правила. Згадайте, що ми вчили про дієслово у 3 класі.

                         (пригадаємо правило на сторінці 146)

  • Для чого нам у нашій мові потрібні дієслова?

                     (Щоб мова була багатшою, живою, красивою).

  1. Вибірковий диктант.

Діти, наша книга кличе далі у мандрівку своїми сторінками.

Наступна сторінка Казкова дуже яскрава. Кого ви тут побачили? (Героїв казок).(слайд 4)

                                            

Так, багато дієслів у казках. Вашій увазі я пропоную уривок з відомої казки, а ваше завдання “зловити дієслова і записати собі в зошити.(слайд 5)

                                        

           Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає,

Мерщій півника хапає,

Біжить котик рятувати,

В лиски півника забрати.

(учень працює біля дошки. Перевірка написаного в зошитах, з дошки.)

  1. Зв’язок дієслів з іменниками.
  • Цікавою була сторінка з казками. А що нас чекає далі?

   Третя сторінка творча.(слайд 6)

                          

  • Діти, а ця сторінка закликає нас до творчості. Слово якої частини мови записане? Давайте доберемо до нього дієслово.
  • Наступне завдання - дописати до іменників дієслова.
  1. Учень  —
  2. Мама —
  3. Художник —
  4. Собака —
  5. Рибка —
  6. Картина —
  7. Сніг —
  • То з якою частиною мови зв’язані дієслова?
  • Добре, діти, впоралися ви з цим завданням. Але нам треба трохи відпочити і знову вирушати далі.

Фізкультхвилинка

Учитель.   Я називаю дієслова, а ви зображуйте те що вони означають: присідаємо,     

                  тремтимо, стрибаємо, летимо,  посміхаємось, прислухаємось, танцюємо і сідаємо.

 

  • Гра «Одним словом» (усно слайд 7)

              

  1.  Роль дієслів у реченні.

Нас чекає наступна сторінка.

Запис речення під диктовку.(слайд 8)

Книжка допомагає мені у навчанні.

У реченні відшукати і підкреслити головні члени речення.

Які ви знаєте головні члени речення.

Як знайти підмет?

Як знайти присудок?

Відшукайте в реченні дієслово. Яким членом речення виступає дієслово? (Присудком)

  1. Робота з підручником. Попрацюємо із книжкою. Вправа  319
  • Прочитайте давньоукраїнську легенду. (одна дитина читає вправу)
  • Хто такий Ярило? (це чоловічий образ весни)
  • Ваше завдання – виписати дієслова, що відтворюють дії Ярила і поставити до них питання.

V. Розвиток мовлення.(слайд 9)

                               

  • Ми дійшли до передостанньої сторінки нашої чарівної книги. І тут вона просить скласти розповідне, питальне і спонукальне речення про неї, тобто про книгу.
  • Але спершу пригадаємо яке речення називається розповідним?
  • Яке речення називається питальним?
  • Яке речення називається спонукальним?
  • Діти придумують і усно кажуть свої речення.

VІ. Виховна бесіда.(слайд 10)

                          

  • Ось і остання сторінка нашої гості. Давайте прочитаємо, що ж тут пише? (Читаю з книжки)
  • То для чого нам потрібні книжки?
  • Як ми маємо до них ставитися?
  • Яких правил потрібно дотримуватись , коли читаємо книгу?

VІІ. Підсумок уроку.

  • Яка частина мови називається дієсловом?
  • З якою частиною мови зв’язані дієслова?
  • Яким членом речення вони виступають?

Ви дуже гарно попрацювали сьогодні на уроці. Я задоволена вашою роботою.

Домашня робота

Вправа 320 (2) стор. 148, правило стор. 147(слайд 11)

                          

Мої очікування справдились, бо ви намагались висловлювати свої думки точно і красиво, злагоджено працювали, довели, що любите і знаєте свою мову.

Слайд 12

                         

 

docx
Додано
17 січня 2018
Переглядів
5169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку