Наша мова була б бідною без фразеологізмів. Наскільки красивою, образною, багатою є мова людини, яка влучно вживає їх. Учні навчаться використовувати світ фразеологізмів, поповнять свій словниковий запас влучними виразами.
Мета уроку:- формування предметних компетентностей: учні визначають роль фразеології в системі мови;користуються фразеологічним словником; пояснюють значення фразеологізмів і знаходять їх у тексті.- формування ключових компетентностей:формувати вміння ставити запитання і розпізнавати проблему; сприяти вмінню висловлювати власну думку, слухати і чути інших; сприяти самовихованню позитивного ставлення до навчання.
Номер слайду 3
Чи можна зробити з мухи слона? Будь –хто скаже. Що не можна.
Номер слайду 4
Але так може вважати лише людина, яка не знає про фразеологізми.
Номер слайду 5
Красивою, образною, багатою є мова людини, яка влучно, вживає фразеологізми! Слова тоді звучать, як музика!
Номер слайду 6
Правила роботи в групіПрацювати тих. Вислуховувати думку кожного. Не перебивати один одного.«Правило піднятої руки»
Номер слайду 7
До поданих фразеологізмів доберіть із довідки синонімічні слова. Почесати язика. Кури не клюють. Не зводити очей. Вуха порозвішувати. Пекти раків. Шкірити зуби. Запороти носом. Довідка: Червоніти, слухати, дивитися, сміятися, багато, розмовляти, впасти.
Загадка. Скільки його не годуй, а він усе в ліс дивиться.Інколи буває в овечій шкірі. Його боятися, то в ліс не ходити. Він коневі не товариш. Дружній череді не стрвшний.
Номер слайду 10
Вовк
Номер слайду 11
Загадка. На ній можна сидіти.Її можна намилювати. З неї можна когось зігнати три рази. За неї можна заливати масло.
Номер слайду 12
Шия
Номер слайду 13
Робота з фразеологічним словником
Номер слайду 14
Доберіть фразеологізми. Про ніс. Про очіПро вуха. Про язик
Номер слайду 15
Підведення підсумків.Інтерв'ю. На мою думку …Я вважаю…Я поважаю вашу думку але…Я з вами частково згоден, але…
Номер слайду 16
Цілі Що нового дізналися?Що про фразеологізми ви дізналися?Для чого використовуються фразеологізми у мовленні?Які види діяльності вам найбільше сподобались?