Конспект уроку з української мови НУШ: Буква П, звук [п].

Про матеріал

Конспект уроку з Української мови разом з усіма додатками за Букварем та робочим зошитом І. Большакової та М. Пристінської.

Тема - Звук /п/. Букви П п. Тверді та пом'якшені приголосні звуки.

Перегляд файлу

Тема. Звук [п]. Букви П п. Тверді і пом’якшені  приголосні звуки. Факти і думки. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички.

Мета: закріпити артикуляцію звуків [п], [п’]; ознайомити учнів із новою для них буквою П; удосконалювати вміння впізнавати звуки [п], [п’] у словах, робити звуко-буквений аналіз слів; формувати навички читання слів і речень із вивченими буквами; розширювати і збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовлення учнів, пам’ять, увагу; виховувати інтерес до вивчення рідної мови.

Хід уроку

I. Організаційний момент

  • Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного при­ладдя, готовність учнів до уроку.

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Гра «Жучок-буквоїд» (повторення вивчених букв).
— Упізнайте літери. Яких елементів у них не вистачає? Допишіть.
(На дошці крейдою зображені букви.)

781

— Які звуки позначають ці букви?
— Прочитайте склади за схемою.

782

2. Звуко-буквений аналіз слів. (Картка 1.)

  • Зроби звуко - буквений аналіз слів.

Пава, лапа, короп, папка, крапка, павуки.

- Яке з слів підпис до малюнка.

II. Повідомлення теми та мети уроку
 

- Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати букву П, дізнаємося, які звуки вона позначає, та познайомимось трішки глибше з твердими та пом’якшеними звуками.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виділення приголосних звуків [п], [п’] у мовленні.
— Послухайте вірш. Про яких птахів у ньому розповідається?

Пугач хвалиться пінгвіну:
— Півень дав мені пір’їну.
Причеплю, причепурюся,
Потім паві покажуся.

- Скажіть з якої букви починаються усі назви цих птахів?

2. Артикуляція звуків [п], [п’].

  • Учні кілька разів хором вимовляють звуки [п], [п’], слідкують за роботою мовного апарату. Діти встановлюють, що губи спочатку щільно притиснуті, потім різко розкриваються, випускаючи повітря з шумом назовні. Звуки вимовляються глухо, без участі голосу.

3. Ознайомлення з новими буквами П

  • Учитель повідомляє, що два приголосні звуки [п], [п’] на письмі позначаються буквою П; демонструє літери на картці, вішає їх на дошку.

— Роздивіться букву П. На що схожа велика буква П? Послухайте, як розповідається про літеру у вірші.

Гарні хлопці-молодці

Закопали два стовпці.

Третій їм допомагав,

Перекладинку поклав.

4. Друкування букви у зошиті (Укр. Мова авт. Большакова, ст. 30)

  • Учні друкують літери П у зошитах, знаходять і обводять нові для них букви серед подібних

5. Фізкультхвилинка

«Каченята»

Раз-два — всі пірнають,

Три, чотири — виринають,

П'ять, шість — на воді

Кріпнуть крильця молоді,

Сім, вісім — що є сили

Всі до берега поплили,

Дев'ять, десять — обтрусились

І за парти опустились.

6. Читання складів і слів із буквою П. ( Додаток 1. )

АП, ОП, УП, ІП, ПИ, ПО, ПУ.

ПАНАМА, ПОКУПКА, ПОДАРУНОК, КУРІПКА, ПАПУГА, КРАПКА, ПИЛИП.

- Зверніть увагу на останнє слово ПИЛИП. Спробуймо прочитати його ззаду на перед. Що утворилось?

 

 

 

 

 

 

7. Ознайомлення з твердими та пом’якшеними звуками.

- Назвіть предмети. Як вимовляється перший звук у словах ?

  • Запиши звукові схеми слів. (Картка 2.)

  • Додаткове завдання (Картка 3)

Прочитай. Познач знаком , де хлопчик припустився помилки.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ
— Наш урок завершується. Чи цікавим він був?
— Які завдання вам сподобалися? Які викликали труднощі?
— Яку букву ми вивчали на уроці? Які звуки вона позначає?
— Пригадайте слова зі звуками [п], [п’].
— Про яке народне свято ми читали на уроці? Розкажіть про нього вдома своїм рідним.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

 

 

АП  ОП  УП  ІП  ПИ ПО  ПУ

ПАНАМА ПОКУПКА ПОДАРУНОК КУРІПКА ПАПУГА КРАПКА ПИЛИП

 

 

 

 

 

 

Картка 1.

 

 

  • Зроби звуко - буквений аналіз слів.        

Пава, лапа, короп, папка, крапка, павуки.

 

- Яке з слів підпис до малюнка.

 

 

 

Картка 1.

 

 

  • Зроби звуко - буквений аналіз слів.        

Пава, лапа, короп, папка, крапка, павуки.

 

- Яке з слів підпис до малюнка.

 

 

 

Картка 1.

 

 

  • Зроби звуко - буквений аналіз слів.        

Пава, лапа, короп, папка, крапка, павуки.

 

- Яке з слів підпис до малюнка.

 

 

 

Картка 1.

 

 

  • Зроби звуко - буквений аналіз слів.        

Пава, лапа, короп, папка, крапка, павуки.

 

- Яке з слів підпис до малюнка.

 

 

 

 

 

Картка 2.

 

  • Запиши звукові схеми слів.

 

 

Картка 2.

 

  • Запиши звукові схеми слів.

 

 

Картка 2.

 

  • Запиши звукові схеми слів.

 

 

Картка 2.

 

  • Запиши звукові схеми слів.

 

 

Картка 2.

 

  • Запиши звукові схеми слів.

 

 

Картка 2.

 

  • Запиши звукові схеми слів.

 

Картка 3

 

Прочитай. Познач знаком , де хлопчик припустився помилки.

Картка 3

 

Прочитай. Познач знаком , де хлопчик припустився помилки.

Картка 3

 

Прочитай. Познач знаком , де хлопчик припустився помилки.

 

 

 

 

781 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

782 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Максунова Ольга
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
5482
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку