Конспект уроку з української мови " Однорідні члени речення"

Про матеріал
План- конспект уроку на заявлену тему, мете якого - повторити вивчений із теми однорідні члени речення та розділові знаки при них. Удосконалювати вміння використовувати речення з однорідними членами.
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення й систематизація вивченого про однорідні члени речення.

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про однорідні члени речення та розділові знаки при них; удосконалювати вміння використовувати речення з однорідними членами; розвивати вміння узагальнювати й систематизувати матеріал; виховувати повагу до рідної мови.

Хід уроку

І. Оголошення теми та мети уроку

ІІ. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу

  1. «Мозковий штурм»
  • Які члени речення називаються однорідними?
  • Які члени речення можуть бути однорідними?
  • Як поєднуються однорідні члени речення?
  • Які розділові знаки ставляться, коли в реченні при однорідних членах є узагальнюючі слова?
  • Назвіть умови, за яких означення бувають однорідними. З якою інтонацією вони вимовляються?
  • Коли означення є неоднорідними?
  1. Вправа «Закінчи вислів»

    Виконавши подану вправу без помилок, ви прочитаєте кінець вислову, дуже корисного для вас. Для цього треба виписати словосполучення у дві колонки: 1 – з неоднорідними означеннями; 2 – з однорідними.

     Знаний молодий поет; зніяковілий розгублений хлопець; вічний глухий страх; нескінченний безмежний простір; привітний лагідний голос; очманілий поранений кінь; холодна сира погода; довгий літній день; обшморгана гола гілка; чиста прозора вода; столочена витоптана трава; згідливий малий чоловічок; холодний осінній вітер; високі вкриті снігом гори.   

 Ключ. У кожному словосполученні підкресліть другу від початку букву. Читайте зверху вниз спочатку в першій, а потім в другій колонці.

Вислів Оскара Уайльда «Це жахливо важка робота – нічого не робити».

-Чи погоджуєтеся ви з цим висловом?

-Обгрунтуйте свій вибір написання.

  1. Робота біля дошки

-Записати речення, зробити синтаксичний розбір, скласти схему.

І група. А тим часом місяць пливе оглядати і небо, і зорі, і землю, і море.     і О, і О, і О, і О

ІІ група. Тягнуться до сонця і квітки, і трави, і віти кучеряві, гори голубі.     і О, і О, О, О

  1. Робота з підручником

Опрацювати схеми синтаксичного розбору речення з однорідними членами ( с. 122).

   Опріч куренів, у Січі робилися ще такі будівлі: церква, паланка, пушкарня, скарбниця.

Реч. розповідне, просте, двоскладне, повне, поширене, ускладнене однорідними членами з узагальнюючими словами. Однорідні підмети і узагальнюючі слова вираж. Імен., зв’язані безсполучниковим зв’язком.    = УС:-,-,-,-.

  1. Робота з картками (додаток 1)
  2. Скласти речення за схемами
  1. УС: О,О,О,О.                                                       3. УС: О,О,О,О - …
  2. О,О,О,О – УС.                                                     4. і О, і О, і О, і О.
  1. Переклад українською мовою

-Перекладіть з рос. мови українською. Поясніть вживання розділових знаків. Чи однакова пунктуація в обох мовах?

  ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

              Творчий диктант

   З’ясуйте, на яку тему можна написати твір, використовуючи дані слова. Сформулюйте тему і напишіть твір, вживаючи однорідні і неоднорідні члени речення.

   Поле, вітер, долина, вода, калина, дівчина, соловей, гай, життя, небо, сонечко, блискавка, діти, кохання, гніздо, садок, сорочка, пісня, щастя, Україна, веселість, радість.

 Впр. 233 (с.123-124)

IV. Підведення підсумків уроку

   -Звіт груп про виконану роботу

V. Оцінювання

VI. Домашнє завдання

      Написати твір. Підготуватись до контрольної роботи.   

docx
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку