Конспект уроку з української мови "Речення з однорідними членами (без сполучників та зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами

Про матеріал
Публікація містить розробку конспекту уроку з української мови для 5 класу, присвячену вивченню речень з однорідними членами речення та коми між однорідними членами
Перегляд файлу

Тема   Речення з однорідним членами ( без сполучників та зі сполучниками а,       але, і ). Кома між однорідними членами речення

Мета: поглибити знання учнів про члени речення, сформувати поняття про однорідні члени речення, уміння визначати  в реченнях однорідні члени, розставляти розділові знаки, складати речення з однорідними членами;

            розвивати логічне мислення, спостережливість, пам’ять, усне мовлення, творчі здібності, збагачувати  словниковий запас;

            виховувати почуття поваги до родини, любов до  рідних

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: підручник, схеми, малюнок, дидактичний матеріал

Х   і   д        у   р   о   к   у

І.Організаційний момент

   Рефлексія

 -  Скажіть, будь ласка, з яким настроєм ви йшли сьогодні на урок української мови?

 -  Хто вас проводжав до школи?

 -  Що бажали?

   Рідні бажали вам успіхів, дізнатися нового на уроках. Що ж ми будемо з вами вивчати?

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

ІІІ. Актуалізація знань і умінь учнів

   1.Який розділ мовознавства вивчає речення?

   2. Що називається реченням?

   3.Які ви знаєте головні члени речення?

   4. Назвіть другорядні члени речення.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

  1. Робота з текстом

   На світ народилась людина.

   Стрічає, радіє родина.

  Всміхаються мама і татко.

  Ти роду свого зернятко.

Запитання

-  Про що цей вірш?

-  З чим порівнюється у вірші дитина? Чому?

-  Як ви розумієте слова рід, родина, сім’я?

Ми говоримо про рід, адже на уроці будемо вивчати родинні стосунки між членами речення.

2. Знайдіть у поезії речення зі словами, що відповідають на одні й

    ті самі запитання, а також слова, до яких вони належать.

3. На основі власних спостережень та за допомогою підручника с. 159  зробіть висновок, які члени речення є однорідними.

? Чи можуть бути однорідними другорядні члени речення?

4. Пояснювальний диктант

   Записати речення, визначити синтаксичну роль однорідних  членів.

   Мама вишиває на білому полотні зелений барвінок, чорнобривці,  волошки. Її руки рухаються повільно, але вправно.

-   Що вишивала мама?

-   Чи є у вашій оселі рушники?

    Рушник – це реліквія родини.

5. Словникова робота

   Реліквія – це все те, що переходить від батьків, дідів і прадідів до дітей та онуків.

6. Пояснити розділові знаки. Робота зі схемами.

  О,  О , О.                      О   і  О.

   і  О, і О, і О.                О, а   О.

  О і О,  О і О .              О, але  О. 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1.  За допомогою малюнка закінчити логічний диктант і пояснити розділові знаки. (Додаток)

     Наша сім`я дружна і ...

     Поряд зі мною живуть...

     Я люблю і дідуся, і ...

2. Вправи для очей

    Очі заплющили.

    Ви бачили ніч?

    Розплющили, заплющили.

    Знову повторили.

    Дивіться, малята, ясніє.

    А гляньте, на носі не всівся комар.

   І знову дивіться то вправо, то вліво,

   вліво, вправо.

   Очі перепочили?

   Берімось за діло.

3. Робота в парах

  І варіант-за картками

  Завдання: визначити однорідні члени речення, пояснити розділові знаки.

  1.Малі діточки – що ясні зірочки: і світять, і радують.

     Шануй батька й неньку, то буде тобі гладенько.

  2. Кожна мати свого сина і милує, і голубить.

      Співала мати колискову, у дитя вчаровувала мову.

  3. Слово й пісня із рідного б`ють джерела.

      Повертались хлопчики додому, відчували радість, а не втому.

  ІІ варіант- скласти мінітвір за малюнком, використовуючи однорідні члени.

  ІІІ варіант- скласти речення за схемами

  1.О,  О , О.                      О   і  О.

  2. і  О, і О,і О.                  О, а   О.

  3.  О і О,  О і О .              О,але  О. 

Або вправа 429.

4.Гра в парах

  Один учень називає слово, що означає назву ( іменник), а другий

   якомога більше називає слів, що вказують на ознаку (прикметників).

YІ. Підсумок уроку

  -Які члени речення є однорідними?

  - Коли ми ставимо кому при однорідних членах?

Відгадати загадку

 Хто про нас щоденно дбає,

 І про все на світі знає.

Супутник вірний для дідуся.

 Це ж наша ...

Домашнє завдання: прочитати матеріал  підручника с. 159,

                                  виконати вправу 433;

                                  записати прислів`я та приказки про родину

                                  ( з однорідними членами);              

* скласти розповідь про свою родину (на вибір)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Додаток

                  

 

 

 

C:\Users\HOME\Desktop\222254.001.jpg

docx
Додано
25 січня 2022
Переглядів
1260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку