Тема: йменникйв : чоловйчий,
формування понятгя допомогги учням засво\ти способи роду провести спостереження за родовими розвивати зв'язне мовлення збагачувати словниковий запас; формувати правильне письмо; сприяти вихованню до природи.
Картинний тан До уроку.
уроку
I.
Вчитель.
у наш клас люди в добрий час
Гостей й мирои.
Ми вам лоди,
I BiTaeM щиро вас, Та запрошуем ласкаво
На урок у клас.
II. Вступна
1. Незвичайна гостя (додаток1)
- до нас на урок незвичайна гостя. Якщо хочете вона, уважно послухайте загадку:
3iPka
На рукав згори
Як несла сюдиСтала краплею води.
Так, це Та наша не може розтанути, бо це казкова — СнЬкинка.
( Вчитель Демонструе мсиюнок див. ДоДаток 1) Вона запрошуе нас у подорож до зимового будете одержувати Хто назбирае
2. Скарби народно?
- У подорож може вирушити лише той, хто багато знае про зиму та природою. Ha3BiTb Micui ( Грудень, Лютий)
- Який зараз Чому «лотий» так назвали? Заглянемо до «словниковот скриньки».
Лотий — слово словянського походження, означае «злий», «жорстокий»,
«крутень». Його назва вказуе на погоду, поширену взимку — шотуе мороз.
Доповни приказки:
1. Грудень pik зиму починае)
2. Сопце мороз трпцить)
З. Взимку сопце не гр'с)
4. зима, . . , (зеленппе
Завданпя виконали, вирушасмо у подорож! ( Звучить ПГ. Чайковського «Пори року» - шугиви) Учитель.
день дарус ласку,
1 казку,
В p03kit11tMx платгях балеринисосни та ялигш.
ногами — покривало, Небо й те молочно — сивим стало. Ш. Хвилинка (додаток 2)
Який переважас взимку в ( Чи ви плями серед зимово$ Де? ( ягоди горбини, калини, шипшини, зелень ялин, nTaxiB).
Яке дерево взимку за кольором?
ЗАГАДКА НА ДОПОМОГУ:
Зелену сукню маю-
Один — единий раз на pik прикрашаю.
( Ялинка)
Ялина принесла вам завдання з Яка буква буде господинею на «Ес» (Сс,с, сс., CC).
Що ви знаете про
Звук [с] — приголосний, глухий, бувае твердий [с] та мякий [c'l, парний
Буква «ес» в займае буквами «ер» та «те», схожа на букви е,е,х. велика буква «ес» схожа на маленьку, за p03MipoM. с, CC, с, CC..
сонце,
Bci букви живуть дружною кожна мае характер, Яка буква «ес»? ( Зимова, але сонячна, весела тому що у словах «cHir», «сонце»,
Чому слово написано з велико\ букви? Ще власна назва, кличка тварин).
КорЈнь - снЈг лапатий, мякий, пухнастнй, важкий).
Розбери слово « за будовою.
СШЖИНКА
( 1-й учень дошки)
IV. опорних знань
Яку тему ми вивчаемо? ( Именник. ip,teHHHkiB).
хвороба).
допомагають нам вчитися? ( Уважйегь, акуратнтть, дисцнплП•овтйсть, ynem•eIIicTb, пам'ять).
Якого роду урок?
А з якими бедемо боротися? V. Словниковий диктант.
- Погляньте на BiH розмальований якимись рисочками, цяточками — це «пишуть» на свотми лапками та хвостиками 3Bipi й птахи. Спробуемо визначити, кому належать Зайчик вам завдання:
Випиши з не повторюються.визнач
Мама — кохане слово, kaMiHb — вагоме слово, Небо — високе слово,
Учень — старанне слово,
Друг — задушевне слово,
— найкраще слово.
(2 бјля Дошки).
Мама (ж.р.), kaMiHb (ч.р.), небо (с.р.), учень (ч.р.), друг (ч.р.), (ж.р.).
Укратна — земля наших наша краТна,
А головне багатство — це люди — MYkHi.
VI. Вправи на визначення роду
Спостереження за родовими
А ось хтось зацокав у BepxoBiTTi.
Червонясту шубку мае,
По вона стрибае, Хоч мала сама на 3PiCT,
ч.р. ж.р. с.р.
Mit1, BiH моя, вона мос, воно сорок голуб'ятко калин шпачен1я] урожай праця — VII.
кружляють,
Кружляють, кружляють. Тихенько на землю Лягають, лягають.
Неначе пушинки.
VIII.nHCbM0 по P036ip речення за членами речення та частинами мови.
—Далеко в морозяному доноситься дятла. Як називають дятла?
(Ткар, санћпар
—Чому? (Ткуе Дерева, збирае комашок
—Дятел за допомогою азбуки Морзе передае нам
Бл...скучим одяглося ш...роке поле (за) с.лом. Прочитайте речення, вставте букви, добираючи слова.
Блискучим — блиск, Шир — широке, Села — селом.
речення по (B3aeuonepeBipca.• зошитам).
—P036epiTb речення за членами речення, за частинами мови.
Приклад:
Прикм. Тм. Д. Прикм. Тм. Прийм. iM.
Блискучим одяглося широке поле за селом.
(Учень дошки)
— Визнач (усно).
ч.р. Поле с.р.
Селом село с.р.
Висновок: Щоб визначити в треба поставити Тх у
IX. Вправи для «розумово?
Прийшла кума i3 довгим
На i3 нашим
Схопила на
Та й замела
(Лисиця)
Хитромудра лисичка принесла вправи для «розумовоТ
Гра «Bni3Hai слово». Визнач
найдорожча |
— матуся ж.р. |
—Запашний, смачний |
— ч.р. |
холодний, пухкий |
— ч.р. |
—Червоне, солодке, соковите |
— яблуко с.р. |
—Пухнаста, руда, хитра |
— лисиця ж.р. |
—Великий, просторий, чистий |
— клас ч.р. |
—Чисте, блакитне, безхмарне |
— небо с.р. |
—Жовтий, кислий |
— лимон ч.р. |
—Прозора, джерельна, холодна |
— вода ж.р. |
—Чорна, велика |
— хмара ж.р. |
—Яскраве, тепле, пекуче Х. Робота у парах. |
— сонце с.р. |
свариться i3 совою:
—Ти щось наплутала, сова!
Затям своею головою:
Зими в не бувае!
—Чому вважае, що зими не iCHye? (Бо взимку BiH спить). в якому ведмедику про зиму.
отримують птказку з опорними словами виконання роботи 2-3 зачитують сво; твори).
—У вас на napTi лежить картка, на записано 7 „Визначте Роботу треба виконати швидко. високий piBeHb iMeHHmdB.
вам сподобалась?
Як визначити
с.р.? Як треба
Чому?
ребуси та
Кома |
|
|
|
|
|
Комаха
Слово ВА з назва ис
П напис д