2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Конспект уроку з української мови. Російська народна казка "Лисиця та Вовк".

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для першого класу (усний курс) містить завдання на розвиток критичного мислення у першокласників. Мета: познайомити учнів із казкою, мотивувати навчальну діяльність учнів, активізувати словниковий запас на основі тексту казки, сприяти моральному розвитку особистості дитини, розвивати усне зв’язне мовлення, творче мислення та уяву. Використані технології: традиційне навчання, ІКТ, критичне мислення (елементи), проблемне навчання, ігрові.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок української мови

 Російська народна казка

«Лисиця та Вовк»

1 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Дата:   

Клас:            1-Б

Урок:   Українська мова

Тип уроку:  Вивчення нових знань

Тема:       Російська народна казка «Лисиця та Вовк»

Мета:       познайомити учнів із казкою, мотивувати навчальну діяльність

                              учнів, активізувати словниковий запас на основі тексту казки,

                              сприяти моральному розвитку особистості дитини,

                              розвивати усне зв’язне мовлення, творче мислення та уяву.

Обладнання:        презентація демонстраційних матеріалів, відеоролики, набір

                              сюжетних малюнків до казки, маски тварин, м’яч.

Використані

технології:           традиційне навчання, ІКТ, критичне мислення (елементи),

                              проблемне навчання, ігрові.

 

Хід уроку

І  Організаційний момент. Розминка (створення сприятливого психологічного

   клімату на уроці)

  1. Привітання.
  2. Вправа «Мікрофон» (залучення до уроку, пробудження інтересу).
  • Яким би ви хотіли бачити наш сьогоднішній урок?
  • Чого ви очікуєте від уроку?
  • Який настрій у вас зараз (який стан душі)?
  • Підведіться ті, у кого стан душі зараз ось такий ?
  • А у кого ось такий ?
  1. Гра з м’ячем «Подаруй посмішку».
  • Я хочу подарувати вам посмішку, а ви подаруй те її кожному із присутніх. (Передача або торкання м’яча).

 

ІІ  Актуалізація

  • Я бачу, що не всі гості прийшли до нас. Чи хотілось би вам дізнатись, якого гостя я ще запросила сьогодні на урок?
  1.        Розгадування анаграми. (Казка)
  • Чи любите ви казки?
  • Хто любить казки слухати? А хто любить їх дивитися по ТV? А хто любить

читати казки?

  • А хто з вас любить слухати й читати казки українською мовою?
  • Я хочу перевірити, чи уважними ви були, чи добре запам’ятали казки,

які ми вивчали на уроках української мови?

  1.     Вікторина.

а) У якій казці дружба людей і тварин допомогла подолати перешкоду і здобути великий врожай? (Ріпка)

б) У якій казці жадібність і хитрість одного назавжди зламала дружбу? (Лисичка і Журавель)

в) До якої казки підійде вислів «Там де двоє, і третій влізе»? (Рукавичка)

     3.  Повторення вивченого на попередньому уроці.

  -   Назвіть дійових осіб казки «Рукавичка».

  -  Чому звірі потрапили до рукавички? Як вони там почувалися? (Тісно, але дружно).

  -  Чому ж вони покинули свою хатку-рукавичку?

  - Хто насправді мав би злякатися собачки?

  -  А хто не повинен був лякатися й запросто міг би перемогти собачку?

  -  Чому ані лисиця, ані вовк, ані ведмідь не зробили цього?

4.  Вправа на розвиток асоціативного мислення.

  -  Хто із мешканців рукавички насправді боязкий?

  -  Як в народі говорять про боязких людей? (Боязкий, як заєць).

  -  Яких людей порівнюють із ведмедем? (Дужий, як ведмідь).

  -  Яким людям приписують риси вовчого характеру? (Злий, як вовк. Голодний, як

  вовк.)

  -  А за які риси характеру людей порівнюють із лисицею? (Хитрий, як лисиця.

  Жадібний, як лисиця.)

  1.  Постановка проблеми.
  • Як ви гадаєте, кого із звірів, що мешкають на території України, наш народ вважає найсильнішим?
  • Хто, на вашу думку, сильніший – ведмідь чи вовк? Вовк чи лисиця?

 

ІІІ  Робота над новим матеріалом

  1. Повідомлення теми уроку.
  • От сьогодні на уроці ми з вами і спробуємо дізнатись, хто із звірів, на думку

 народу, кого може перемогти. Чи дійсно це ведмідь? А допоможе нам в цьому розібратися нова казка – та сама гостя, яку я запросила сьогодні до нас на урок. Чи готові ви приступити до такої складної роботи?

Тоді нам треба перепочити.

  1. Фізхвилинка №1.
  2. Вправа на упізнання казки за опорними словами.
  • Настав час дізнатися, з якою казкою ми будемо знайомитися на уроці.

 Спробуйте упізнати, як називається ця казка, за опорними словами: дід, баба, риба, лисиця, вовк, хвіст, лід. (Демонстраційні картки із зображенням лисиці та вовка)

Саме так, гість нашого уроку – російська народна казка «Лисиця та Вовк».

  1. Словникова робота.
  • Перед тим, як ми почнемо слухати казку, я хочу познайомити вас із деякими

новими словами, яких ми ще не вживали в своєму мовленні на уроках. (Віз, комір, ополонка, коромисло – супровід демонстрацією слайдів).  

  1. Слухання казки (читає вчитель).
  2. Перевірка сприймання. Бесіда за змістом.
  • Кому в казці вдалося поласувати рибкою?
  • А чому не бабі, не дідові? Не вовкові?
  1. Гра «Перекладач».
  • Казка «Лисиця та Вовк» - російська народна. Як так сталося, що російську казку

 ми слухали українською мовою? Люди якої професії допомогли нам у цьому? Давайте і ми з вами попрацюємо перекладачами.

  • Скажіть російською:
  • згорнулась калачиком (хто це?);
  • не ворухнеться;
  • зібрала в купку;
  • почало розвиднятися (промовляння за вчителем словосполучень).
  • Навпаки, скажіть українською:
  • находка;
  • минутка;
  • наутёк.
  1. Гра «Порушена послідовність». Робота з підручником в парах.
  • Чи правильно впорався зі своєю роботою художник? (Порушив послідовність).

 Відновіть послідовність подій у казці (в парах, потім біля дошки).

  1. Короткий переказ казки з відновленням послідовності малюнків.
  2.  Вправа на формування й розвиток діалогічного мовлення. Гра «Театр» (розігрування діалогу).

-   За яким із малюнків можна розіграти діалог?

-   Про що говорили Лисиця та Вовк?

-   Як звернувся Вовк до Лисиці? (Добридень, кумонько, хліб та сіль – проговорювання учнями фрази).

-  А як Лисиця відповіла Вовкові? (Я їм свій, а ти подалі стій. Як більше посидиш, так більше й наловиш. - Проговорювання учнями фраз).

11.  Фізхвилинка № 2.

 

ІV  Узагальнення вивченого. Рефлексія.

  1. Бесіда на встановлення причино – наслідкових зв’язків.
  • Чи підтвердилися ваші припущення, що вовк завжди переможе лисицю?
  • Які риси характеру Лисиці допомогли їй отримати перемогу над усіма

 учасниками цього дійства? (Хитрість, жадібність, брехливість).

  • Як, на вашу думку, це гарні (позитивні) риси характеру чи погані (негативні)?
  • Чому ж саме негативні риси допомогли Лисиці перемогти усіх?
  • Назвіть риси характеру діда та Вовка, які також допомогли  Лисиці отримати

 перемогу? (Дід – неуважність, Вовк – довірливість, дурнуватість).

  • Кого в казці вам найбільше шкода: бабу, діда чи Вовка? Чому?
  • В якому місці вам хотілося б казку зупинити? Чому?
  1. Вправа на передбачення.
  • Чи знаєте ви продовження казки?
  • Яку кінцівку казки ви хотіли б почути?
  1. Перегляд відео сюжету (продовження казки).
  2. Бесіда за змістом переглянутого.
  • Чи збулися ваші побажання щодо кінця казки? Чому? (Лисиця невиправна).
  • Хто тепер виявився переможцем?
  • Чи завжди перемогу можна отримати силою, навіть ведмежою?
  • За допомогою чого Лисиця перемогла усіх?
  • Чи подобається вам така перемога? Чи вважаєте ви таку перемогу чесною?
  1. Робота із фразеологізмом.
  • Є такий народний вислів «Піймався на гачок». До кого із дійових осіб казки він

 підходить? Що означає цей вислів? (Повірив і був обдурений).

  1. Добір іншого заголовку до казки.
  • Придумайте іншу назву цій казці, використайте народний вислів.
  1. Практична робота в зошиті.
  • Які ще казки про Лисицю ви знаєте? Намалюйте і прокоментуйте (роботу можна довиконувати вдома, а на наступному уроці послухати відповіді).
  1. Вправа на рефлексію.
  • Який настрій у вас наприкінці уроку?
  • Чи змінився він на кращий? Чи, бува, не погіршився?
  • Які враження від уроку?
  • Що ви хотіли б змінити на уроці?
  • Що з уроку взяли для себе? (Яким не треба бути, а яким треба)?
  • Яку пораду можна дати Вовкові? А яку Лисиці?
docx
Додав(-ла)
Bevz Svetlana
Додано
16 січня 2019
Переглядів
863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку