Тема: Слова, які називають дії предметів.
Мета: ознайомити учнів зі словами, які називають дію предметів; формувати вміння розпізнавати їх серед інших слів, ставити питання; вчити правильно вимовляти і писати слова : ковзатись, ковзанка, ковзани; розвивати увагу, пам'ять, мовлення, мислення, вміння аналізувати; виховувати свідоме і дбайливе ставлення до власного здоров'я.
Обладнання: малюнок Здоровчика, сюжетні малюнки, картки, мікрофон.
Тип уроку: урок – подорож.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вітання вчителя. Психологічна хвилинка.
Доброго здоров'я, діти, доброго дня!
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров'я, любі діти, в світі головне,
А здоровий і веселий – щастя не мине!
Гра « Передай посмішку» ( діти стоять у колі)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Тема ця хоч не проста та для вас цікава,
Будуть в ній нові слова, буде і забава.
І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему
Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо.
Девіз уроку: (хором) Думати швидко,
Виконувати чітко,
Творчо працювати,
Каліграфічно писати.
( Сонце, ведмідь, зима, учень, катається, лижі, сніг)
Дієслово – слово діє: ходить, робить, носить, сіє.
Слово плаче і радіє, усміхається і мріє.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Як пр зд ов дб ак єш здоров'я
Як про здоров'я дбаєш, так і маєш.
- Складіть пам'ятку « Моє міцне здоров'я» з цими словами і запишіть у зошит.
Щоб мати міцне здоровя, я буду … режиму дня, … спортом і фізкультурою. … корисну і поживну їжу. … про особисту гігієну і позитивні емоції.
(Один учень зачитує текст, що склав)
ІY. Музикальна фізхвилинка.
( учні зі скриньки отримують завдання на карточках)
Заєць повзе
Їжак цвірінькає
Кінь рохкає
Зозуля кумкає
Горобець кукурікає
Півень виє
Вовк стрибає
Порося ірже
Жаба кує
1) Вірш з помаранчевим м'ячиком.
Хто здоров'я не …
В того вибору нема
Або він життя …
Або те його …
Ну, а хто здоров'ям …
До краплинки …
Той вам з радістю …
Де черпається снага !
( важить, змарнує, цінує, покаже, злама, зберіга)
2) Вірш з жовтим м'ячиком.
Щоб здоровя добре мати
Слід про нього змалку …
Кожний ранок …
І зарядкою …
У дворі щодня гуляти,
Повноцінно їсти й …
Добре мити всі продукти
Досхочу вживати …
За зубами доглядати
Дірочки всі …
Будете все це робити –
Перестанете … .
( займатись, фрукти, дбати, спати, обливатись, хворіти, пломбувати)
3) Вірш з зеленим м'ячиком.
Мама – білочка руденька
Донечку … маленьку:
-- Посуд ти сама …?
-- Ні, я песика …
-- Ну, а песик як …?
-- Язиком його … .
( зумів, просила, помив, помила, пита)
Діти зачитують по одному зразку вірша і наклеюють м'ячики у футбольну сітку.
Перегляд слайдів з коментуванням.
- Як ви будете розпізнавати дієслова серед інших слів? Наведіть приклади.
Y. Закріплення вивченого матеріалу.
- Гра « Спіймай дієслово» від Здоровчика.
Як прокинувся - … ( вставай)
Ліні волю не … ( давай)
І під музику бадьору
Ти зарядку … ( починай)
Щоб здоровим довго … ( жити)
Воду слід усім … ( любити)
Мило, пасту, гребінець –
Будеш справжній … ( молодець)
Зуби добре … ( вичищай)
Милом руки … ( вимивай)
Пам'ятай про основне,
Що здоров'я - … ( головне).
- Молодці, діти! Ви були в подорожі уважні, старанні, а тому добре виконали всі завдання Здоровчика. І зрозуміли, що головне в житті – здоров'я.
YІ. Підсумок уроку.
Вправа « Мікрофон»
- Мені сподобалось …
- Цей урок мене навчив …
- Я запам'ятав …
Всі беруться за руки і хором промовляють вірш:
Будемо з водою дружити.
Будемо з повітрям дружити.
Будемо зі спортом дружити.
Щоб без хвороб нам жити.