Конспект уроку з української мови та читання для 4 класу на тему "Медіавіконце: буктрейлер"

Про матеріал
Даний матеріал створено з метою ознайомити учнів з поняттям буктрейлер; навчати створювати незвичайне зі звичайного; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів; виховувати любов до рідного слова, прививати бажання читати
Перегляд файлу

Тема. Медіавіконце: буктрейлер.

Мета: ознайомити з поняттям буктрейлер;  навчати створювати незвичайне зі звичайного; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів; виховувати любов до рідного слова, бажання читати.

Обладнання:  мультимедійний комплект, мобільний телефон, кольоровий папір, кольорові олівці, фарби, клей, ватман.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Знову кличе на урок

голосний наш друг – дзвінок.

Тож сідаємо зручненько,

ведемо себе чемненько.

Роботу розпочати час

Багато справ сьогодні в нас.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Робота з прислів’ям.

  • Розплутайте ниточки клубочка.

C:\Users\Admin\Desktop\461-4614522_yarn-clip-art-png.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підказка: Книжка – маленьке віконце, а через нього увесь світ видно.

Інформація для вчителя. Тривалий час книга була єдиним і основним джерелом інформації, сьогодні світ заполонили комп’ютери. Але спілкування з книгою допомагає людині розвиватися та вдосконалюватися. Адже для того, щоб зрозуміти зміст, який автор прагне донести до читача, треба читати вдумливо, уважно, підключати свій власний досвід, вміти аналізувати інформацію. І якщо читачеві це вдається, то перед ним розкривається цілий світ цікавих подій, глибоких душевних переживань, інтелектуальних відкриттів. Вони розповідають чудові казки, від яких світяться очі. З їх сторінок звучать чудові вірші, які надовго залишаються з нами. З них ми дізнаємось про життя народів інших країн, про великі відкриття науки, про зірки й планети, про рослини, тварин і багато іншого. Книга допомагає нам пізнати світогляд і мислення наших далеких предків, розкриваючи тим самим секрети людської сутності. Завдяки книгам ми можемо прослідкувати еволюцію світогляду людини, суспільного устрою, етичних норм.  Книги зберігають всю відому історію нашого існування на Землі. Книга допомагає людям у виборі життєвого шляху, вчить їх уникати помилок, виходити на правильну дорогу. Над сторінками книг читач радіє і сумує, страждає і обурюється, заспокоюється і переживає. Книга робить наше життя яскравішим і багатшим, наші почуття – глибше, думки гостріше.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Проблемне питання. Повідомлення теми уроку.

  • Книга – це вчитель, який поповнює знання, співрозмовник, з яким можна посперечатися, товариш, який  може дати слушну пораду. Зараз люди можуть отримати інформацію за допомогою інтернету, телебачення, і, не дивлячись на це, книга не втратила своєї актуальності, вона як і раніше необхідна, її як і раніше читають і чекають. А чи не можна поєднати сучасний світ, який заполонив інтернет, із книгою? Чи може перегляд інфовідео звабити вас до читання книг?
  • На ці питання ви дасте мені відповідь наприкінці уроку. А допоможуть нам у пошуку відповідей буктрейлери.
  • Отже, сьогодні ми дізнаємося\ згадаємо\, що ж таке «буктрейлер», познайомимося з тим, як створюють буктрейлери, спробуємо навіть створити свій буктрейлер.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь (можна залучити заздалегідь підготовлених учнів)

Буктрейлер — сучасна реклама книги.  З англійської book — це книга, trailer — тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. Буктрейлер — це короткий відеоролик (не більше трьох хвилин) за мотивами книги, кліп для книжки. Основне його завдання — яскраво й образно розповісти про книжку, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання. «Родзинка» буктрейлеру – інтрига. Тому головна задача такого виду мистецтва – не стільки передати головний зміст, скільки викликати захоплення, зацікавлення та сильні емоції.

https://www.youtube.com/watch?v=OdnaOY0C-Tc&list=PLTtc-sP2TdJXd7s0svOtQRDaXp790FEpM&index=1

Типи буктрейлерів:

 Ігрові. Це міні-фільм про книжку. Для таких трейлерів часто використовують нарізки з екранізацій цих творів.

Неігрові. Зазвичай це набір фотографій, картинок, ілюстрацій, цитат під музику. Цей формат можна створювати навіть з молодшими школярами. Головне завдання тут – правильно підібрати ілюстрації та музику до твору

Анімовані. Міні-мультфільм про книжку. Це може бути стоп-моушн, пластилінова анімація чи навіть анімовані комікси.

Буктрейлери можна ще поділити за змістом.

Розповідні. Такі ролики презентують сюжет книжки. Як анотація, він створений для того, щоб заманити читача інтригою.

Атмосферні. Головне завдання таких відеороликів – передати емоції та настрій книжки

Концептуальні. У такому буктрейлері відкриваються нетипові думки та ідеї щодо твору. Тут на перший плани виходить внутрішнє сприйняття книги тими, хто створює відео

Фізкультхвилинка.

  • Перш, ніж почати створювати буктрейлер, «режисеру» проекту необхідно розробити структуру ролика, побудувати сюжет, підібрати музику, створити дизайн титрів.
  • Тож як структурувати процес?

Кроки створення буктрейлеру: (можна розмістити на фліпчарті або записати на картки для кожної команди)

Крок 1. Вибір книжки для реклами\але, щоб її зміст ви знали досконало\

Крок 2. Створення сценарію для буктрейлера, тобто продумати сюжет і написати текст. Сюжет – це основа буктрейлеру, те, з чого він буде складатися. Важливо вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж буде далі. Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3 хвилин. Це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача – потенційного читача.

Крок 3. Наступний етап роботи — необхідно дібрати картинки, сканувати ілюстрації з книжки, зняти своє відео або ж знайти відео з тематики в інтернеті.

Крок 4. Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм.

Крок 5. Вибрати програму для здійснення монтажу. Для початківців можна використовувати програму Windows Movie Maker.

Крок 6. Здійснити відеомонтаж. Вирізати/склеїти кілька фрагментів відео, додати звукові доріжки, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи та експортувати у відповідний формат

Робота з буктрейлером, присвяченим казці «Мауглі». https://cutt.ly/jg1DkUt

- Подивіться буктрейлер, присвячений казці «Мауглі». Його створили читачі й читачки Старобільської дитячоюнацької бібліотеки, що на Луганщині.

- Чи сподобався він вам?

- Чи зрозуміло вам, про що йтиме мова в даному творі?

- Хто головний герой книги?

- Кому захотілося її прочитати?

- А якою ви бачите рекламу цієї книжки?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

- Сьогодні ми спробуємо створити буктрейлер до добре відомої всім нам збірки про дівчинку Джуді Муді, знайомство з якою стало можливим завдяки чарівному перу Меґан МакДоналд.

Робота в групах.

- Для того, щоб плідно попрацювати ми об’єднаємося в групи.

- Пригадайте, будь ласка, правила групи, розподіліть між собою «ролі» - хто чим буде займатися в спільній роботі.

- Оберіть, будь ласка, до якої книги з серії ви б хотіли створити буктрейлер. Чи, можливо, це буде вся збірка.

- Не забувайте дивитись на етапи створення буктрейлера.

Примітка. Якщо є можливість, урок можна провести в кабінеті інформатики, щоб діти мали змогу працювати на комп’ютері; якщо така можливість відсутня, то весь матеріал створюється на папері.

Презентація робіт.

VІ. Підсумок. Рефлексія.

Вправа «Мікрофон».

  • Отже, чи не можна поєднати сучасний світ, який заполонив інтернет, із книгою?
  •  Чи може перегляд інфовідео звабити вас до читання книг?
  • Що вас зацікавило в сьогоднішньому уроці?
  • Яка інформація була вже відома? Що ви згадали?
  • Що ви навчилися сьогодні?
  • До якої книжки ви б особисто створили буктрейлер?

VІІ. Пояснення домашнього завдання.

  • Підручник с.135
  • Спробуйте разом із дорослими створити буктрейлер до своєї улюбленої книжки. До речі, ви зможете взяти участь у конкурсі буктрейлерів «Оживають герої на екрані у рекламі», який я пропоную провести в нашому класі. *

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріал для вчителя

Сценарій №1. З кожним слайдом змінюються слідуючі слова, які влучно підсилити фото.

  • Знайомтеся! Джуді Муді!\фото дівчинки\,

а далі по черзі з’являються:

  •  брат Стінк \фото\
  • друг Рокі \фото\
  • друг Френк \фото\
  • Спокійна, ввічлива, люб’язна, романтична, врівноважена, тендітна…аж ніяк! Це не про Джуді!
  • Вигадлива, бешкетлива, мрійлива винахідниця, ось хто вона! \фото\
  • Вона знає як перейти через Китай та Японію;
  • вона самотнє дівчисько на хлопчачій вечірці;
  • колекціонерка;
  • майбутня жінка-лікар;
  • фокусниця, яка може прикрощі перетворити на приємні хороші події.
  • разом зі своїми друзями вони потрапляють у різноманітні пригоди, вчаться тішитися маленьким і великим радощам. А головне – вони неодмінно подарують усім читачам усмішку!

Сценарій №2. \до книги «Джуді Муді – детектив»\

З кожним слайдом змінюються слідуючі слова, які влучно підсилити фото.

  • Перш ніж читати, вам слід зната, хто є хто
  • мама – потребує навчання з переробки
  • тато – полюбляє кавові боби з тропічних лісів
  • Миша – кицька, поціновувачка бананів
  • Стінк – молодший брат, скаженіє від кажанів і Жабуна
  • Жабун – вимираючий талісман Ж.Д. клубу
  • Френк Перл –  «заклятий» друг, колекціонер марок, знає дещо про мавполику мідію
  • пан Тодд – учитель, очільник екосистеми 3-Т класу
  • Рокі – найкращий друг знавець маршрутів саламандри Шенандоа
  • Джесіка, однокласниця, фанатка свинок, олівцелюбка
  • І нарешті – головна героїня – Джуді!
  • На вас чекає знайомство з кумедною дівчинкою на ім’я Джуді Муді, в якої частенько змінюється настрій: буває хороший, буває поганий, «передшкільний», «шкільний», який завгодно, але, звісно, не як у всіх!
  • З Джуді ніколи не буває нудно, бо вона сама дуже полюбляє забави; серед інших дітей Джуді виділяється особливою вдачею, її настрій змінюється з кожною хвилиною і спрогнозувати як вона відреагує на ту чи іншу ситуацію просто неможливо
  • тут тобі вона заливається від сміху
  • а через мить вже витирає сльози
  • Книга Меґан Макдоналд «Джуді Муді» подарує всім дітям яскраві враження та чудовий настрій.
  • Тож занурюйтесь у дивовижні пригоди разом з Джуді Муді!

 

Сценарій №3. З кожним слайдом змінюються слідуючі слова, які влучно підсилити фото.

  • А ви вже знайомі з пустотливим дівчиськом на ім’я Джуді Муді? \фото\
  • У цієї пустунки щохвилини змінюється настрій, тому ніколи не можна передбачити, що вона придумає наступної миті. \фото\
  • Джуді разом із молодшим братом Стенкі \фото\ і другом Френкі \фото\ регулярно потрапляють у кумедні пригоди, що викликають сміх у читачів\фото\
  • Від кепського настрою до рятування світу Джуді відділяє один крок\фото\
  • Від розгадування таємниць до передбачення майбутнього лише один помах рукава \фото\
  • Численні пригоди і настрої Джуді забезпечать вам години веселого дозвілля
  • Книги письменниці Меґан Макдоналд про чарівну та кумедну дівчинку Джуді Муді будуть цікаві всім, хто не може всидіти на місці, постійно шукає нових розваг та любить побавитись
  • А головне, подарують всім читачам усмішку!

 

Аудіоказка "Джуді Муді рятує світ" (автор: Меґан МакДоналд)

https://www.youtube.com/watch?v=nb4OC-eqWoY

 

Ілюстрації для буктрейлера

 

C:\Users\Admin\Downloads\b6eb9ecf51c48359b120a386f00c20a6.jpg

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Downloads\dzhudi-mudi-j-talisman-nevdachi-vsl-ukr.jpgC:\Users\Admin\Downloads\завантажене.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Downloads\05.1024x1024.jpg 

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Downloads\03.1024x1024.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Downloads\maxresdefault.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Downloads\07.1024x1024.jpgC:\Users\Admin\Downloads\13807-1.jpg 

C:\Users\Admin\Downloads\judy_moody_3.jpg 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
15 липня 2022
Переглядів
2296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку