Тема. Медіавіконце: буктрейлер.
Мета: ознайомити з поняттям буктрейлер; навчати створювати незвичайне зі звичайного; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів; виховувати любов до рідного слова, бажання читати.
Обладнання: мультимедійний комплект, мобільний телефон, кольоровий папір, кольорові олівці, фарби, клей, ватман.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Знову кличе на урок
голосний наш друг – дзвінок.
Тож сідаємо зручненько,
ведемо себе чемненько.
Роботу розпочати час
Багато справ сьогодні в нас.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Робота з прислів’ям.
Підказка: Книжка – маленьке віконце, а через нього увесь світ видно.
Інформація для вчителя. Тривалий час книга була єдиним і основним джерелом інформації, сьогодні світ заполонили комп’ютери. Але спілкування з книгою допомагає людині розвиватися та вдосконалюватися. Адже для того, щоб зрозуміти зміст, який автор прагне донести до читача, треба читати вдумливо, уважно, підключати свій власний досвід, вміти аналізувати інформацію. І якщо читачеві це вдається, то перед ним розкривається цілий світ цікавих подій, глибоких душевних переживань, інтелектуальних відкриттів. Вони розповідають чудові казки, від яких світяться очі. З їх сторінок звучать чудові вірші, які надовго залишаються з нами. З них ми дізнаємось про життя народів інших країн, про великі відкриття науки, про зірки й планети, про рослини, тварин і багато іншого. Книга допомагає нам пізнати світогляд і мислення наших далеких предків, розкриваючи тим самим секрети людської сутності. Завдяки книгам ми можемо прослідкувати еволюцію світогляду людини, суспільного устрою, етичних норм. Книги зберігають всю відому історію нашого існування на Землі. Книга допомагає людям у виборі життєвого шляху, вчить їх уникати помилок, виходити на правильну дорогу. Над сторінками книг читач радіє і сумує, страждає і обурюється, заспокоюється і переживає. Книга робить наше життя яскравішим і багатшим, наші почуття – глибше, думки гостріше.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Проблемне питання. Повідомлення теми уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь (можна залучити заздалегідь підготовлених учнів)
Буктрейлер — сучасна реклама книги. З англійської book — це книга, trailer — тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. Буктрейлер — це короткий відеоролик (не більше трьох хвилин) за мотивами книги, кліп для книжки. Основне його завдання — яскраво й образно розповісти про книжку, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання. «Родзинка» буктрейлеру – інтрига. Тому головна задача такого виду мистецтва – не стільки передати головний зміст, скільки викликати захоплення, зацікавлення та сильні емоції.
https://www.youtube.com/watch?v=OdnaOY0C-Tc&list=PLTtc-sP2TdJXd7s0svOtQRDaXp790FEpM&index=1
Типи буктрейлерів:
Ігрові. Це міні-фільм про книжку. Для таких трейлерів часто використовують нарізки з екранізацій цих творів.
Неігрові. Зазвичай це набір фотографій, картинок, ілюстрацій, цитат під музику. Цей формат можна створювати навіть з молодшими школярами. Головне завдання тут – правильно підібрати ілюстрації та музику до твору
Анімовані. Міні-мультфільм про книжку. Це може бути стоп-моушн, пластилінова анімація чи навіть анімовані комікси.
Буктрейлери можна ще поділити за змістом.
Розповідні. Такі ролики презентують сюжет книжки. Як анотація, він створений для того, щоб заманити читача інтригою.
Атмосферні. Головне завдання таких відеороликів – передати емоції та настрій книжки
Концептуальні. У такому буктрейлері відкриваються нетипові думки та ідеї щодо твору. Тут на перший плани виходить внутрішнє сприйняття книги тими, хто створює відео
Фізкультхвилинка.
Кроки створення буктрейлеру: (можна розмістити на фліпчарті або записати на картки для кожної команди)
Крок 1. Вибір книжки для реклами\але, щоб її зміст ви знали досконало\
Крок 2. Створення сценарію для буктрейлера, тобто продумати сюжет і написати текст. Сюжет – це основа буктрейлеру, те, з чого він буде складатися. Важливо вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж буде далі. Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3 хвилин. Це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача – потенційного читача.
Крок 3. Наступний етап роботи — необхідно дібрати картинки, сканувати ілюстрації з книжки, зняти своє відео або ж знайти відео з тематики в інтернеті.
Крок 4. Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм.
Крок 5. Вибрати програму для здійснення монтажу. Для початківців можна використовувати програму Windows Movie Maker.
Крок 6. Здійснити відеомонтаж. Вирізати/склеїти кілька фрагментів відео, додати звукові доріжки, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи та експортувати у відповідний формат
Робота з буктрейлером, присвяченим казці «Мауглі». https://cutt.ly/jg1DkUt
- Подивіться буктрейлер, присвячений казці «Мауглі». Його створили читачі й читачки Старобільської дитячоюнацької бібліотеки, що на Луганщині.
- Чи сподобався він вам?
- Чи зрозуміло вам, про що йтиме мова в даному творі?
- Хто головний герой книги?
- Кому захотілося її прочитати?
- А якою ви бачите рекламу цієї книжки?
V. Закріплення вивченого матеріалу.
- Сьогодні ми спробуємо створити буктрейлер до добре відомої всім нам збірки про дівчинку Джуді Муді, знайомство з якою стало можливим завдяки чарівному перу Меґан МакДоналд.
Робота в групах.
- Для того, щоб плідно попрацювати ми об’єднаємося в групи.
- Пригадайте, будь ласка, правила групи, розподіліть між собою «ролі» - хто чим буде займатися в спільній роботі.
- Оберіть, будь ласка, до якої книги з серії ви б хотіли створити буктрейлер. Чи, можливо, це буде вся збірка.
- Не забувайте дивитись на етапи створення буктрейлера.
Примітка. Якщо є можливість, урок можна провести в кабінеті інформатики, щоб діти мали змогу працювати на комп’ютері; якщо така можливість відсутня, то весь матеріал створюється на папері.
Презентація робіт.
VІ. Підсумок. Рефлексія.
Вправа «Мікрофон».
VІІ. Пояснення домашнього завдання.
Матеріал для вчителя
Сценарій №1. З кожним слайдом змінюються слідуючі слова, які влучно підсилити фото.
а далі по черзі з’являються:
Сценарій №2. \до книги «Джуді Муді – детектив»\
З кожним слайдом змінюються слідуючі слова, які влучно підсилити фото.
Сценарій №3. З кожним слайдом змінюються слідуючі слова, які влучно підсилити фото.
Аудіоказка "Джуді Муді рятує світ" (автор: Меґан МакДоналд)
https://www.youtube.com/watch?v=nb4OC-eqWoY
Ілюстрації для буктрейлера