Конспект уроку з української мови. Тема. Закріплення і узагальнення знань про «Іменник» як частину мови

Про матеріал
Конспект уроку з української мови на тему: закріплення і узагальнення знань про «Іменник» як частину мови. Учні навчаться розрізняти власні і загальні іменники, визначати рід, число іменника. В матеріалі наявні картки із завданнями для роботи.
Перегляд файлу

Тема: Закріплення і узагальнення знань про «Іменник» як частину мови

 

Мета: Повторити і поглибити знання учнів про іменник; розрізняти власні і загальні іменники, визначати рід, число іменника; активізувати словниковий  запас учнів; розвивати образне мислення, орфографічну пильність, чуття мови, творчі здібності, виховати самостійність і наполегливість у навчанні

 

Обладнання: сніговик, сніжинки з буквами та завданнями, картки-завдання для роботи

 

Тип уроку: узагальнюючий

Хід уроку

 

I. Організація плану

Всі сідайте тихо діти,

Домовляйтеся не шуміти,

Руку гарно піднімати

На уроці не дрімати

А знання мерщій хапати

Тож гаразд часу не гаймо

І урок вже починаймо.

Для того,щоб упоратись із завданнями

цього уроку,будемо працювати,слухати,

мислити,писати охайно.

Отже девіз уроку:

Не просто слухати,а (чути)

Не просто дивитися,а (бачити)

Не просто відповідати,а(міркувати)

II.Актуалізація опорних знань

1.Відгадайте кросворд і дізнайтеся,з якої теми підсумковий урок.

Білка

Туман

Вітер

Сніжинка

Осінь

Зима

Бурулька

 

Ой яка вона гарненька,пишно  хвоста і раденька,

Не звірятко-просто диво,невгамовне,пустотливе.

Вгору-вниз,на гілку з гілки. Хто це буде діти?(Білка)

2.Сиві вали усе поле залягли?(Туман)

3.Крил не має,скрізь літає те ще й куряву здіймає?(Вітер)

4.Ніжна зірка сніжно-біла на рукав мені злетіла.

Поки нас її сюди,стала краплею води?(Сніжинка)

5.Неведимка ходить в гаї,всі дерева роздягає?(Осінь)

6.Хто натка волокна,аж до лісу від вікна? І сміється,задається

«От  така спритна»?(Зима)

7.Що росте догори корнем?(Бурулька)

Діти яке утворилося слово?(Іменник)

ІІІ.Повідомлення теми і завдань уроку

1.Тема нашого уроку «Узагальнення знань про іменник»

Наше завдання узагальнити знання про іменник,одержані на попередніх уроках.

2.Гра «Мікрофон»   закінчіть разу

- Іменник-це…

- Іменники мають граматичні ознаки…

- У реченні іменники виступають…

- Яка роль іменників у мовленні?

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(Урок буде цікавим,творчим,розвивальним)

Наприкінці уроку ми перевіримо,чи здійснилися ваші очікування.

3.Каліграфічна хвилинка

Зз дз зн зм ма им

Яке слово можна утворити з цих словосполучень?(Зима)

-Які слова і вас постають в уяві,коли чуєте слово зима?         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зима заморозила речення про себе і вони розірвалися на окремі  слова, спробуйте їх скласти і прочитати:

інСганопялх, діл анічкахр, ховілаєгуля.

 

Запишіть утворені речення

Сніг на полях, лід на річках, віхола гуляє

  • Назвіть слова, що означають назви предметів.

 

Закінчуються останні дні зими, але вона ніяк не хоче покидати свої володіння і до нас на урок відправила свого помічника, а кого? Дізнаєтесь відгадавши загадку.

          Він не лялька й не людина

          На снігу стояти звик

          В нього ніс смачна морквина

          Хто це? Звісно, (сніговик)

Але він не просто завітав до нас на урок, а й приніс чарівну скриньку, у якій знаходяться сніжинки. Але ці сніжинки не прості на них є різні завдання, які ми маємо виконати на уроці. Коли ми виконаємо всі завдання, отримаємо від сніговита подяку:

Першу сніжинку отримаєте за каліграфічну хвилинку

(із зворотнього боку на сніжинці буква «ем»)

 

ІV Використання практичних завдань на повторення й закріплення основних умінь і навичок.

4. Вибірковий диктант

Картка

На полях, Сніг річках, на гуляє лід віхола.

 

 

 

Послухайте вірш і випишіть іменники.
Мороз. Засніжило.Зима.

Земля, як дзвін, тверда.

Щербатий місяць крадькома

у вікна загляда.

- Які слова вивиписали? (взаємоперевірка)
- (2 – вручення сніжинки з буквою "о")

5. Наступне завдання, яке пропонує сніговик. "Доберіть загальну назву для кожної групи"
Київ, Львів, Рівне -
Веселка, Чорнушка -
Дмитро, Ірина -
Хрещатик, Полтава -
Шевченко, Франко -
- З якої букви пишуться власні іменники? А загальні?
Молодці!Справились із цим завданням і отримуєте від сніговика сніжинку.
( 3 - сніжинка з буквою "ел")

6. Фізкультхвилинка
Трішки ми попрацювали
сили наші підупали
Треба нам би відпочити -
Свої сили відновити.

Катрка 
розділити слова на дві групи
хто? що?
Снігур, хурделиця, зима, ковзани, заєць, людина, синичка, мороз.

 

 

 

 

 

 

 

Картка
Дібрати загальну назву для кожної групи
Київ, Львів, Рівне -
Веселка, Чорнушка -
Дмитро, Ірина -
Хрещатик, Полтава -
Шевченко, Франко -
(прізвища, назва, вулиць, клички тварин, назви міст, імена)

 

 

7. Гра "Засели слова по будиночках"
чол.р.; жін.р.; середн.р.;
На картках надруковані слова іменники. Учні заселяють слова по будинках (сніговик, лід, завірюха, сонце, вогнище, годівничка, мороз, сніжинка, щастя)
- Які слова-помічники для визначення роду запам`ятали
(4 сніжинка з буквою "о")

 

8. Тепер сніговик пропонує завдання в парах
Випишіть з вірша іменники, які вжиті в множині в стовпчик. Записані іменники замініть так, щоб вони були вжиті в однині і запишіть поряд.
Одяглися люди в шуби,
Натопили жарко груби
Білки гріються в дуплі,
Миші - в норах у землі.
Який висновок можемо зробити 
(іменники можуть вживатися в однині і в множині)
За виконання цього завдання одержуйте 
(5 сніжинку з буквою "де")

 

9. Записати в дужках запитання
Тріщить ( ) мороз
Спить ( ) ведмідь
Спить під ( ) снігом
(6 сніжинка з буквою "це")

Картка 
Засели слова по будиночках
ч.р; ж.р; с.р
він вона воно
мій моя моє
(Сніговик, лід, завірюха, сонце, вогнище, годівничка, мороз, сніжинка, щастя)

 

Картка
Дібрати іменники у формі однини.
Одяглися люди в шуби,
Натопили жарко груби
Білки гріються в дуплі,
Миші - в норах у землі.
Люди -
Шуби -
Груби -
Білки -
Миші -
Нори -

 

Картка
Записати в дужках запитання
Тріщить ( ) мороз
Спить ( ) ведмідь
Спить під ( ) снігом
(хто?, чим?, що?)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Ми виконали всі завдання сніговика. А слово подяки від сніговика ви дізнаєтесь , коли прочитаєте букви на сніжинках.

(букви М О Л О Д Ц І)

Підсумок уроку.

  - Чи справдилися ваші очікування від уроку?

    «Незакінчене речення»

   Я знаю …

   Я навчився …

   Я вмію …

   Я запам’ятав ..

  - Чи став нам у нагоді наш девіз? Коли?

  - Що, на вашу думку, вдалося вам найкраще? Чому?

Дуже ви були старанні

Отже, всі ви учні гарні

  І за працю на уроці

  Вам подякувати хочу.

Домашнє завдання.

Скласти казку про іменник та його роль у мовленні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 травня 2023
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку