Тема: Закріплення і узагальнення знань про «Іменник» як частину мови
Мета: Повторити і поглибити знання учнів про іменник; розрізняти власні і загальні іменники, визначати рід, число іменника; активізувати словниковий запас учнів; розвивати образне мислення, орфографічну пильність, чуття мови, творчі здібності, виховати самостійність і наполегливість у навчанні
Обладнання: сніговик, сніжинки з буквами та завданнями, картки-завдання для роботи
Тип уроку: узагальнюючий
Хід уроку
I. Організація плану Всі сідайте тихо діти, Домовляйтеся не шуміти, Руку гарно піднімати На уроці не дрімати А знання мерщій хапати Тож гаразд часу не гаймо І урок вже починаймо. Для того,щоб упоратись із завданнями цього уроку,будемо працювати,слухати, мислити,писати охайно. Отже девіз уроку: Не просто слухати,а (чути) Не просто дивитися,а (бачити) Не просто відповідати,а(міркувати) II.Актуалізація опорних знань 1.Відгадайте кросворд і дізнайтеся,з якої теми підсумковий урок. Білка Туман Вітер Сніжинка Осінь Зима Бурулька
Ой яка вона гарненька,пишно хвоста і раденька, Не звірятко-просто диво,невгамовне,пустотливе. Вгору-вниз,на гілку з гілки. Хто це буде діти?(Білка) 2.Сиві вали усе поле залягли?(Туман) 3.Крил не має,скрізь літає те ще й куряву здіймає?(Вітер) 4.Ніжна зірка сніжно-біла на рукав мені злетіла. Поки нас її сюди,стала краплею води?(Сніжинка) 5.Неведимка ходить в гаї,всі дерева роздягає?(Осінь) 6.Хто натка волокна,аж до лісу від вікна? І сміється,задається «От така спритна»?(Зима) 7.Що росте догори корнем?(Бурулька) Діти яке утворилося слово?(Іменник) ІІІ.Повідомлення теми і завдань уроку 1.Тема нашого уроку «Узагальнення знань про іменник» Наше завдання узагальнити знання про іменник,одержані на попередніх уроках. 2.Гра «Мікрофон» закінчіть разу - Іменник-це… - Іменники мають граматичні ознаки… - У реченні іменники виступають… - Яка роль іменників у мовленні? Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Урок буде цікавим,творчим,розвивальним) Наприкінці уроку ми перевіримо,чи здійснилися ваші очікування. 3.Каліграфічна хвилинка Зз дз зн зм ма им Яке слово можна утворити з цих словосполучень?(Зима) -Які слова і вас постають в уяві,коли чуєте слово зима?
|
|
|
|||
Зима заморозила речення про себе і вони розірвалися на окремі слова, спробуйте їх скласти і прочитати: інСганопялх, діл анічкахр, ховілаєгуля.
Запишіть утворені речення Сніг на полях, лід на річках, віхола гуляє
Закінчуються останні дні зими, але вона ніяк не хоче покидати свої володіння і до нас на урок відправила свого помічника, а кого? Дізнаєтесь відгадавши загадку. Він не лялька й не людина На снігу стояти звик В нього ніс смачна морквина Хто це? Звісно, (сніговик) Але він не просто завітав до нас на урок, а й приніс чарівну скриньку, у якій знаходяться сніжинки. Але ці сніжинки не прості на них є різні завдання, які ми маємо виконати на уроці. Коли ми виконаємо всі завдання, отримаємо від сніговита подяку: Першу сніжинку отримаєте за каліграфічну хвилинку (із зворотнього боку на сніжинці буква «ем»)
ІV Використання практичних завдань на повторення й закріплення основних умінь і навичок. 4. Вибірковий диктант |
Картка На полях, Сніг річках, на гуляє лід віхола. |
||||
Послухайте вірш і випишіть іменники. Земля, як дзвін, тверда. Щербатий місяць крадькома у вікна загляда.
- Які слова вивиписали? (взаємоперевірка)
5. Наступне завдання, яке пропонує сніговик. "Доберіть загальну назву для кожної групи"
6. Фізкультхвилинка |
Катрка
Картка |
|
|
||||
7. Гра "Засели слова по будиночках"
8. Тепер сніговик пропонує завдання в парах
9. Записати в дужках запитання |
Картка
Картка
Картка |
|
|
||||
- Ми виконали всі завдання сніговика. А слово подяки від сніговика ви дізнаєтесь , коли прочитаєте букви на сніжинках. (букви М О Л О Д Ц І) Підсумок уроку. - Чи справдилися ваші очікування від уроку? «Незакінчене речення» Я знаю … Я навчився … Я вмію … Я запам’ятав .. - Чи став нам у нагоді наш девіз? Коли? - Що, на вашу думку, вдалося вам найкраще? Чому? Дуже ви були старанні Отже, всі ви учні гарні І за працю на уроці Вам подякувати хочу. Домашнє завдання. Скласти казку про іменник та його роль у мовленні. |
|
|
|