Конспект уроку з української мови в 5 класі. Діагностична робота "Фонетика (ІІ частина)".

Про матеріал
Конспект уроку з української мови у 5 класі. Діагностична робота №5. "Фонетика (ІІ частина)". Підготувала вчитель української мови та літератури Нижньояблунського ОЗЗСО І-ІІІ ст. - ЗДО Квич Надія Миколаївна.
Перегляд файлу

Українська мова

5 клас

Діагностична робота №5

Фонетика (ІІ частина)

Мета: - перевірити та систематизувати знання учнів про чергування голосних і приголосних звуків, вживання м’якого знака та апострофа, подовження та подвоєння приголосних, спрощення в групах приголосних, правила милозвучності;

             - розвивати пам’ять, увагу, збагачувати словниковий запас учнів;

      - виховувати бажання вчитися і досягати високих результатів у навчанні.

Тип уроку: урок контролю знань, умінь і навичок.

Вид уроку: контрольна робота.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Ось дзвінок сигнал подав -

До роботи час настав.

Тож часу не гаймо,

Урок починаймо.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Діти, дуже хочу, аби наш урок був вдалим.

Заплющте очі. Побажайте подумки собі та своїм однокласникам успіхів.

Нехай цей день буде для вас чудовим та подарує вам приємні враження та високі досягнення у навчанні!

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань на уроці

 

Варіант І

 

          Завдання 1-9 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь. (Кожне правильно виконане завдання оцінюється в 1 бал).

 

 1. Уподібнення приголосних відбувається при вимові кожного слова рядка

а) футбол, пасешся, сліпий;

       б) кузька, чесні, якби;

       в) житловий, розлити, полегшення;

       г) коротший, ложка, Рябко.

 

2. Букву Т на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка

а) контрас..ний, радісний;

б) кіс..лявий, щас...ливий;

в) балас..ний, чес..ний;

г) пес..ливий, шіс..надцять. 

 

3. Чергування голосних звуків можливе в кожному слові рядка

а) вечір, олово, шестеро;

б) дзвін, пекти, поле;

в) плести, стирати, гонити;

г) світити, Київ, лебідь. 

 

4. Чергування приголосних звуків можливе в кожному слові рядка

а) спориш, миша, дух;

б) нога, муха, рік;

в) морж, друг, допомога;

г) дача, круча, Париж.

 

5. Прийменник У треба писати в обох словосполученнях рядка

а) сіли (у, в) автобус; купалися (у, в) озері;

б) живемо (у, в) Одесі; шукати (у, в) інтернеті;

в) зайшов (у, в) вагон; (у, в) теплій воді;

г) живу (у, в) Києві; працюють (у, в) школі.

 

6. Прийменник ЗІ треба писати в обох словосполученнях рядка

а) гуляти  ...  спанієлем, прибув ... Львова;

б) біг ... перешкодами, прийшов ... школи;

в) гуляти ... таксою, чекати ... три години;

г) зроблено ... золота, бери ... столу.

 

7. Знак м’якшення на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка

а) нен..чин, ніжен..ка, у скрин..ці;

б) с..огодні, будівел..ник, волин..ський;

в) смієт..ся, морс..кий, мен..ший;

г) у хатин..ці, віл..ний, сіл..ський.

 

8. Апостроф на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка

а) св..ято, солов..ї, бур..як;

б) цв..ях, з..єднаний, р..юмсати;

в) різдв..яний, бур..ян, Лук..яненко;

г) б..ється, рум..ний, зв..язати.

 

9. Подвоєні букви треба писати в кожному слові рядка

а) гордіст..ю, узбіч..я, відкрит..я;

б) Іл..я, читан..я, л..ється;

в) сторіч..я, гіл..я, міжгір..я;

г) спросон..я, гусен..я, безділ..я.

 

10. До поданих слів дібрати форми слова, або спільнокореневі слова так, щоб у першому слові відбулося чергування голосних, у другому — чергування приголосних, а в третьому — спрощення приголосних звуків.

(Кожне правильно підібране слово — 0, 5 бала).

 

1. Стіл - ...

2. Друг - ...

3. Тиждень - ...

 

11. Записати слова фонетичною транскрипцією.

(Кожне правильно записане слово — 0, 5 бала).

 

1. Щастя - ...

2. Смієшся - ...

3. Передзвін - ...

 

 

Варіант ІІ

 

          Завдання 1-9 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь.

 

1. Уподібнення приголосних відбувається при вимові кожного слова рядка

а) радишся, безпека, мигтів;

б) розжарити, замазка, ягідки;

в) пишеться, перемогти, доріжка;

г) вовк, розклад, діжка.

 

2. Букву Т на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка

а) хвас..ливий, щас..ливий;

б) кіс..лявий, швидкіс..ний;

в) контрас..ний, шіс..надцять;

г) заздріс..ний, очис..ний.

 

3. Чергування голосних звуків можливе в кожному слові рядка

а) воля, хліб, ламати;

б) літати, Львів, хокей;

в) столик, секрет, шостий;

г) мести, скочити, кінь.

 

4. Чергування приголосних звуків можливе в кожному слові рядка

а) гараж, кожух, допомога;

б) бібліотека, перемога, барліг;

в) книга, маса, подруга;

г) вухо, рух, праця.

 

5. Прийменник В треба писати в обох словосполученнях рядка

а) заглянув (у, в) вікно; (у, в) новій сукні;

б) піду (у, в) кіно; живе (у, в) Ужгороді;

в) живемо (у, в) Львові; вихід (у, в) місто;

г)пише (у, в) зошиті; побачив (у, в) дверях.

 

6. Прийменник ІЗ треба писати в обох словосполученнях рядка

а) разів ... два, розмовляти ... мною;

б) вийшли ... зоопарку, зійшла ... дороги;

в) вареники ... вишнями, пиріжки ... сиром;

г) лист ... Бразилії, заміс ... тіста.

 

7. Знак м’якшення на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка

а) брин..чати, близ..кий, на черешен..ці;

б) л..одовик, чотир..ма, солоден..ко;

в) ручен..ка, батал..йон, камін..чик;

г)  учнівс..кий, криєт..ся, у землян..ці.

 

8. Апостроф на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка

а) духм..яний, торф..яний, м..ята;

б) різдв..яний, св..яткувати, з..яблик;

в) Лук..янівка, в..язати, солов..ї;

г) бур..як, бур..ян, роз..яснення.

 

9. Подвоєні букви треба писати в кожному слові рядка

а) зран..я, прол..ється, стат..я;

б) качен..я, гіл..ястий, колос..я;

в) зран..я, Білогір..я, гусен..я;

г) павутин..я, чест..ю, суд..я.

 

10. До поданих слів дібрати форми слова, або спільнокореневі слова так, щоб у першому слові відбулося чергування голосних, у другому — чергування приголосних, а в третьому — спрощення приголосних звуків.

(Кожне правильно підібране слово — 0, 5 бала).

 

1. Кінь - ...

2. Квітка - ...

3. Щастя - ...

 

11. Записати слова фонетичною транскрипцією.

(Кожне правильно записане слово — 0, 5 бала).

 

1. Ящик - ...

2. В’ється - ...

3. Висаджування - ...

 

IV. Підбиття підсумків уроку

(Метод “Мозковий штурм”)

 

- Що було найцікавішим для вас на уроці?

- Які завдання виявилися найлегшими?

- З чим було найважче впоратися?

- Де ви зможете застосовувати набуті знання?

 

V. Рефлексія

(Використання методу формувального оцінювання “Чарівне дерево”)

 

Діти, прошу вас підняти елементи нашого “Чарівного дерева”, щоб відобразити на ваш погляд результати ваших сьогоднішніх знань.

Дякую. А якими будуть насправді результати ваших досягнень з даної теми, ви дізнаєтесь на наступному уроці.

Ось і пролунав дзвінок -

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам друзі!

 

VI. Домашнє завдання

А на домашнє завдання підготуйте, будь ласка, елементи до створення проєкту “Життя у країні “Фонетика” ”.

docx
Додано
18 лютого
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку