Перевір себе сама: ВДОМА: впр. на с.130. (Авраменко) Дев’ятнадцяте лютого Домашня робота Вправа с. 1301. Скільки років землі — і мільярд, і мільйон, а яка вона й досі ще гарна! 2. Це ще не сльози — це квітуча вишенька, що на світанку струшує росу. 3. Курличуть хмари, тьохкає вода, дерева казку шепчуть на світанні. 4. Помилки друзів ми повинні виправляти або прощати, коли вони не серйозні. 5. Ложка дьогтю зіпсує бочку з медом. 6. Горнець котлові докоряє, а обидва засмальцьовані.3. Курличуть хмари, тьохкає вода, дерева казку шепчуть на світанні.дієсл. ім. дієсл. ім. ім. ім. дієсл. прийм. ім.
2. Доберіть до кожного слова номер правила, згідно з яким ужито апостроф. 1 — губний + я, ю, є, ї; 2 — р + я, ю, є, ї; 3 — префікс на приголосний + я, ю, є, ї; 4 — на межі двох основ. Хом’як, перед’ювілейний, подвір’я, роз’юшити, перев’язати, чотирьох’ядерний, нез’ясований, хлоп’я, Заполяр’я, дит’ясла, Стеф’юк, Мін’юст, пір’їна, дев’ять, від’єднати. Вправа 2 с.132132{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}1234 Хом’як, перед’ювілейний, подвір’я, роз’юшити, перев’язати, чотирьох’я дерний, нез’ясований, хлоп’я, Заполяр’я, дит’ясла, Стеф’юк, Мін’юст, пір’їна, дев’ять, від’єднати.
Вправа 4 с.132132 1. Тішило зір ряхтіння налитих сонцем медвяних грон. 2. Бджоли сонячним дощем падають на духмяний лан. 3. Озеро оточене зеленими, як рутвяний вінок, берегами. 4. Так без кохання і життя тьмяніє, як лист осінній, піде в небуття. 5. Степ мов палав під тим світом, зв’ялена трава хилилася додолу. 1. Тішило зір ряхтіння налитих сонцем медвяних грон. 2. Бджоли сонячним дощем падають на духмяний лан. 3. Озеро оточене зеленими, як рутвяний вінок, берегами. 4. Так без кохання і життя тьмяніє, як лист осінній, піде в небуття. 5. Степ мов палав під тим світом, зв’ялена трава хилилася додолу.
Вправа 7 с.133133 А. Здоров’я- [з д о р о в й а]. Б. Я розумію це прислів’я так, що здоров’я потрібно берегти змолоду, так як у старості можуть бути проблеми. Потрібно дихати свіжим повітрям, займатися спортом, відмовлятися від поганих звичок, що позбавить від в’ялості. Такі дії допоможуть здоров’ю не тьмяніти.7. Прочитайте прислів’я та виконайте завдання. Бережи одяг, поки новий, а здоров..я — поки молодий. А. Зробіть звуковий запис виділеного слова. Б. Письмово розкрийте зміст цього прислів’я (три–п’ять речень), використавши слова повітр..я, здоров..я, р..юмсати, в..ялий, су- хом..ятка, тьм..яніти.
ВИКОНАЙ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ: 1. Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах варіанта А Дем..ян, роз..ятрити, обм..яклий Б ув..язнений, з..йомка, Заполяр..я В з..явитися, сер..йозний, об..їдки Г з..єднати, р..юмсати, об..єктив2. Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка А без..язикий, хутор..янин, в..юнкий Б скип..ятити, вп..ястися, духм..яний В вим..я, злопам..ятний, з..ініціювати Г жаб..ячий, над..яскраво, зв..язківець3. Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах варіанта А хлоп..ята, Св..ятослав, зап..ястя Б прислів..я, тьм..яніти, здоров..я В В..ячеслав, кав..яр, Придунав..я Г полум..я, Лук..яненко, пор..ядок133
Перевір себе сама: ВДОМА: впр. на с.133. (Авраменко) Двадцяте лютого Домашня робота Вправа 1 с. 133 Тьмяний, м’якотілий, черв’як, розм’якшити, п’янкий, безаварійний, лижвяр, В’ячеслав, в’їдатися, Святослав, здоров’ячко, мавпячий, надхмар’я, уп’ятьох, горохвяний, над’яскравий, різьбяр, подзвякувати, між’ярусний, верб’я. Вправа 2 с. 133 А. 1. Гірко заробиш — солодко з’їси. 2. Ранні пташки росу п’ють, а пізні — слізки ллють. 3. Удар забувається, а слово пам’ятається. 4. Буряк червоний, хоч і в чорній землі зростає. 5. З любов’ю скрізь простір, а з примусом — тіснота. 6. Нащо клад, коли в сім’ї лад. 7. До свята готуйся, а будень шануй. Б.