"Конспект уроку з української мови з теми "Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Текст».""

Про матеріал

Урок української мови підготовлений з метою роботи з деформованим текстом за планом, узагальнити знання з теми "Текст", виховувати в учнів любов до природи та традицій України.

Перегляд файлу

ОЗСНВК «Академічна гімназія»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гавриляк Тетяна Георгіївна

 

 

 

Тема.  Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Текст».

Мета. Учити працювати з деформованим текстом за поданим планом; узагальнювати знання учнів про текст; розвивати мовлення, уміння спостерігати й аналізувати; виховувати любов до природи, до краси оточуючого світу.

Методичне – дидактичне забезпечення:  малюнки квітів, український віночок, український рушник, мультімедійна  проекція, ноутбук.

Зміст уроку

  1. Етап орієнтації класу

Пролунав уже дзвінок

Всіх покликав на урок

Тому дружно всі сідаємо,

Працювати починаємо.

  1. Етап мотивації.

Ви активні – ми активні

Ви розумні – ми розумні

Ви кмітливі – ми кмітливі

Ви доброзичливі – ми доброзичливі.

Я люблю вас – ми любимо вас.

  1. Етап цілепокладання
  • А зараз прослухайте віршик.

У віночку нашім

Різнобарвні квіти –

Символ України

І дарунок літа.

Тож усім на нього

Подивитись любо.

  • Скажіть про який віночок ви послухали віршик?

 

 

 

  • Працюючи сьогодні на уроці ми з вами сплетемо віночок. Символ добра й чудовий оберіг нашої української культури. А ще в ньому прихована чарівна сила любові до рідної землі.
  • Подивіться всі квіти сховались на цій галявині, а щоб їх знайти квіти залишили нам завдання.
  • Давайте подивимось які завдання вони нам лишили.
  1. Етап проектування.

     1. Тести від ромашки

  1. Каліграфічна троянда
  2. Цікавинка від волошки
  3. Сюрприз калиновий
  4. Веселий польовий дзвоник
  5. Красива мальва
  6. Загадковий мак
  1. Етап виконання плану навчальної діяльності

1. Тести від ромашки.

Отже перша квітка це ромашка і ось її завдання.

  • У кожного на парті лежить карточка тестами, вам треба прочитати запитання і замалювати ту зірочку відповідь якого вам підходить.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Час пішов, читайте уважно запитання.
  • А тепер зробимо перевірку, обмінялись листочками

 

 

(перевірка)

  • Добре підніміть руки у кого 1 помилка, 2 помилки. На перерві ми розберемо ваші помилки. А ми працюємо далі. Ми знайшли квітку ромашку.
  • А ще я знаю що наші дівчата приготували інформацію про квіти.

Аня Грідчина

«Ромашка – це рослина з розгалуженими стеблами. Суцвіття кошиком. Складається з білих пелюстків і з жовтого осередка.»

2. Каліграфічна троянда.

- А зараз нас чекає гарна красива троянда і її завдання це каліграфічна хвилинка.

- Відкриваємо зошити, кладемо їх у правильне положення, записуємо число, класна робота.

- Сьогодні ми пригадаємо які види з’єднань ви знаєте?

Тр  оя  нд  троянда

  • Складіть буквосполучення і утворіть слово. Яке це слово? Якої букви не вистачає, давайте ми допишемо букву а, яке буде з’єднання між а і буквою д.
  • Діти у слові троянда, яка буква позначає 2 звуки? Чому? Підкресліть її.
  • Ну а тепер складіть гарне речення про цю квітку. Запишіть його у зошит.

(Біля дошки учень)

Красива троянда росте біля мого вікна.

Прекрасно справились із цим завданням. А інформацію про троянду підготувала Теленик Софія

 

 

 

«Це багаторічна кущова рослина. Вона має великі запашні квіти червоного, рожевого, білого, жовтого кольорів. На стеблах троянди колючки.»

3. Цікавинка від волошки

- Ось і цікавинки від волошки.

Для цього нам потрібен підручник, відкриваємо підручник на ст. 56 впр. 112

  • Послухайте текст чи можна назвати його текстом? Чому?
  • Тож давайте утворимо текст, для цього нам  допоможе план до нього.

План

  1. Гарна погода
  2. Нахмарило
  3. Шторм
  • Подумали і утворіть текст. Зачитайте цей текст.

 

 

 

 

  •  Давайте запишемо початок тексту з коментуванням Височенко Маргарити.
  • Молодці всі написали постаралися і квітка до нашого вінку це волошка.
  • Маргарита нам розкаже цікаве про цю квітку.

«Волошка – це трав’яниста рослина. Вона має сині квіти. Росте вона серед жита і пшениці.»

  1. Сюрприз калиновий.
  • Дякую Маргарита
  • А скажіть ви всі любите сюрпризи?
  • На вас чекає сюрприз калиновий.
  • А сюрприз ось у чому вам треба назвати тип тексту який я вам прочитаю, але спочатку пропоную згадати які типи текстів ви знаєте?

 

 

(називають типи)

  • Ну а тепер уважно послухайте текст.

Калина – це красивий високий розлогий кущ. Особливо гарний він навесні. Росте калина швидко, не боїться тіні і навіть туманів. Із ягід калини виготовляють лікувальні напої. Калина містить багато вітамінів.

  • Чудово сюрприз калини відгадали. А я запрошую Анастасію Проскуріну вона підготувала інформацію про калину.

«Калина – це кущова рослина з білими невеликими квіточками. Квіти малини мають специфічний аромат, тому її майже не ламають для букетів.»

  1. Веселий дзвоник польовий
  • Подивіться діти це веселий дзвоник польовий, він для нас приготував хвилинку відпочинку.

(Мельник А. Виконує фізкультхвилинку)

  • Гарно відпочили.

Ми Дзвіночки,

 Лісові Дзвіночки,

 Славимо день.

 Ми співаємо,

 Дзвоном зустрічаємо:

 День!

 День.

  1. Красива мальва.
  • І ось наступна квітка це мальва.
  • Щоб розгадати її загадку ми попрацюємо в парах. Об’єднались в пари, за кольором кружечків
  • Працюємо дружно, прислуховуємось до думки один одного.
  • Мальва нам загадала ось яку загадку:

 

 

 

  • У кожної пари є набір букв вам треба скласти слово, але не просто слово а назву квітки. Тож час пішов.

            аговдзки          каінрбво

           Гвоздика         барвінок

  • Які слова у вас вийшли?
  • Молодці, а тепер давайте зробимо звуко- буквенний  аналіз цих слів.

( на дошці учень)

  • Чому буква В позначає м’який приголосний?
  • Діти, а давайте придумаємо до цих квітів слова ознаки.

(називають слова – ознаки)

  • Пречудово! Гарні слова.
  • Я запрошую Сніжану, яка підготувала для нас інформацію.

«Декоративна рослина з високим стеблом і великими різнокольоровими квітками навколо стебла.»

  • Дякую Сніжана. Гарне повідомлення.
  1. Загадковий мак.
  • Ми вже майже сплели віночок, але в нас залишилась ще одна квітка це загадковий мак.
  • Щоб відгадати його загадку вам треба об’єдантись у групи, але спочатку пригадаємо правила роботи в групах.

(називають правила)

  • Молодці, а тепер подивіться у кожного є своя квітка, візьміть її і об’єднайтесь у групи за цими квітами.

(об’єднання в групи за квітами)

  • Прочитайте і виконайте завдання.
  • Увага вам допомога: підкресліть частини тексту: жовтим кольором – зачин,

               Червоним кольором – основну частину

 

                Зеленим кольором – кінцівку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • На виконання завдання у вас 10 хвилин.

            Презентація груп

  • Здорово, ви всі справились, а інформацію процю квітку нам підготувала Тетяна.

«Трав’яниста рослина з довгим стеблом і великими білими або червоними квітками, кулястим плодом, наповненим дрібним насінням, а також – квітка і насіння цієї рослини.»

 6. Контрольно – оцінювальний етап.

Чудово! Всі так старалися молодці, подивіться, який гарний вінок ми з вами сплели.

  • Ну а на кінець уроку я пропоную вам погратися.   Продовжіть речення:

 «Сьогодні на уроці я...»

(Діти закінчують речення)

  • Сьогодні на уроці я отримала велике задоволення від вашої роботи.
docx
Додано
17 січня 2018
Переглядів
3056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку