Матеріал систематизовано та календаризовано згідно рекомендацій наказу 1009 МОНу,сплановані всі види мовного контролю.Табличне розміщення дозволяє вчителю при необхідності ущільнювати матеріал.
№ |
№ |
№ |
Дата |
Дата |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
|
|
|
|
|
|
І семестр |
|
|
|
|
|
|
|
1. Звуки і букви |
|
1 |
|
|
|
|
|
Вступ. Звуки і букви. Українська абетка. Звуки слова. Побудова речень (впр. 1-3, с. 3-5). |
|
2 |
|
|
|
|
|
Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків у словах. Розташування слів за абеткою з орієнтацією на першу букву слова. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 1-3, с. 6-7). |
|
3 |
|
|
|
|
|
Склад. Перенос слів із рядка в рядок по складах. Побудова речень (впр. 1-3, с. 7-9). |
|
4 |
|
|
|
|
|
Перенос слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 1-3, с. 9-10). |
|
5 |
|
|
|
|
|
Голосні звуки [а], [о], [у], [и], [і], [е]. Букви, що позначають голосні звуки. Спостереження за істотними ознаками голосних звуків (впр. 1-3, с. 10-11). |
|
6 |
|
|
|
|
|
Закріплення знань про голосні звуки. Звуко-буквений ана-ліз слів. Добір слів, близьких за значенням і протилежних зазначенням (впр. 1-3, с. 11-13). |
|
7 |
|
|
|
|
|
Наголос. Наголошені й ненаголошені звуки і склади. Усне складання кінцівки розповіді (впр. 13, с. 13-14). |
|
8 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №1. Опису предмета за малюнком, планом, змістом загадки. Тема опису "Ромашка" (№8). |
|
9 |
|
|
|
|
|
Приголосні звуки. Позначення їх буквами. Тверді й м'які приголосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 1-3, с. 21-22). |
|
№ |
№ |
№ |
Дата |
Дата |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
10 |
|
|
|
|
|
Звуки [дж], [дз], [дз'] позначення їх на письмі буквосполученнями дж, дз. Перенос слів із буквосполученнями дж, дз (впр. 1-3, с. 22-24). |
|
11 |
|
|
|
|
|
Вдосконалення вимови звуків [дж], [сіз], [дз']. Звуко- буквений аналіз слів. Поділ слів на склади (впр. 1-3, с. 24-25). |
|
12 |
|
|
|
|
|
Буква «ща», позначення нею звукосполучення [иіч]. Пере-казування тексту (впр. 1-3, с. 26-27). |
|
13 |
|
|
|
|
|
Закріплення вимови звуків [дж], [дз_Д [дз'], [шч]. Звуко-буквений аналіз слів. Побудова речень (впр. 1-3, с. 27-28). |
|
14 |
|
|
|
|
|
Звуки [ґ] та [г], позначення їх на письмі буквами «ге», «ге». Робота над вимовою і написанням слів із цими звуками (впр. 1-3, с. 29-30). |
|
15 |
|
|
|
|
|
Закріплення вимови звуків [ґ], [г]. Робота з деформованим текстом. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 1-3, с. 30-31). |
|
16 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №2. Опис істоти за сюжетним малюнком, планом, змістом загадки. Тема опису "Білочка" (№16). |
|
17 |
|
|
|
|
|
Дзвінкі і глухі приголосні звуки. Спостереження за спосо-бом вимовляння парних дзвінких і глухих приголосних звуків (впр. 1-3, с. 31-33). |
|
18 |
|
|
|
|
|
Вимова і написання слів із дзвінкими й глухими приголос-ними звуками. Вимова і написання слів із буквосполученням «хв» (впр. 1-3, с. 33-34). |
|
19 |
|
|
|
|
|
Закріплення вимови та написання слів із дзвінкими і глу-хими приголосними звуками. Звукобуквений аналіз слів (впр. 1-3, с. 34-35). |
|
20 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота:списування. |
|
21 |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
№ |
№ |
№ |
Дата |
Дата |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
22 |
|
|
|
|
|
Тверді й м'які приголосні звуки. Позначення м'якості приголосних на письмі буквами і, я, ю, є. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 1-3, с. 37-38). |
|
23 |
|
|
|
|
|
Закріплення вмінь правильно позначати на письмі м'якість приголосних звуків. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 1-3, с. 38-39). |
|
24 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №3. Розповідь за сюжетним малюнком, планом і змістом вірша А. Житкевича «Осінь». Тема розповіді «Осінь» (№24). |
|
25 |
|
|
|
|
|
Вимова та написання слів із м'якими приголосними звуками.Звуко-буквений аналіз слів (впр. 13, с. 40-41). |
|
26 |
|
|
|
|
|
Закріплення вмінь правильно позначати на письмі м'якість приголосних звуків буквами і, я, ю, є. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 1-3, с. 41-42). |
|
27 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота: диктант. |
|
28 |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи.Позначення м'якості приголосних на письмі знаком м'якшення (ь). Перенос слів зі знаком м'якшення (ь) і буквосполученням ьо (впр. 1-3, с. 42-43) |
|
29 |
|
|
|
|
|
Закріплення вмінь правильно позначати на письмі м'якість приголосних звуків знаком м'якшення (ь).Перенос слів із буквосполученням ьо (впр. 1-3, с. 43-44). |
|
30 |
|
|
|
|
|
Закріплення вмінь правильно позначати на письмі м'якість приголосних звуків знаком м'якшення (ь) Перенос слів із буквосполученнями ьо, йо (впр. 1-3, с. 44-46). |
|
31 |
|
|
|
|
|
Закріплення знань про м'які приголосні звуки та способи їх позначення (впр. 1-3, с. 47-48). |
|
32 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №4. Складання казки за серією сюжетних малюнків, планом та змістом казки І. Прокопенко «Як гриби ховалися» (№32). |
|
33 |
|
|
|
|
|
Подовжені м'які приголосні звуки. Способи позначення їх на письмі буквами. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 1-3, с. 48-49). |
|
№ |
№ |
№ |
Дата |
Дата |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
34 |
|
|
|
|
|
Звуковий і звуко-буквений аналізи слів із подовженими м'якими приголосними звуками. Складання усної розповіді за серією малюнків (впр. 1-3, с. 50-52). |
|
35 |
|
|
|
|
|
Поділ слів із подовженими м'якими приголосними звуками на склади та для переносу. Звукобуквений аналіз слів (впр. 1-3, с. 52-53). |
|
36 |
|
|
|
|
|
Апостроф. Вимова і написання слів з апострофом. Спосте-реження за твердою вимовою приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м, ф та р, перед апострофом (впр. 1-3, с. 54-55). |
|
37 |
|
|
|
|
|
Правило переносу слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів. Робота з прислів'ями (впр. 1-3, с. 55-56). |
|
38 |
|
|
|
|
|
Закріплення вимови і написання слів з апострофом. Порівнян-ня вимови та написання слів з апострофом і без апострофа. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 1-3, с. 57-58). |
|
39 |
|
|
|
|
|
Закріплення вимови і написання слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом (впр. 1-3, с. 58-59). |
|
40 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь №1. "Звуки і букви." |
|
41 |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи.Урок розвитку зв’язного мовлення №5. Складання порад за темою «Бережіть книжки» за опорними словами і малюнками (вірш Г. Чорнобицької «Не бруднити |
|
42 |
|
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
|
|
|
|
|
2. Слово |
|
43 |
|
|
|
|
|
Лексичне значення слова. Слова, що мають одне значення, і багатозначні слова. Робота з тлумачним словником (впр. 1-3, с. 60-61). |
|
№ |
№ |
№ |
Дата |
Дата |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
44 |
|
|
|
|
|
Слова, протилежні за значенням. Поділ слів на групи за родовими і видовими ознаками (впр. 1-3, с. 62-63). |
|
45 |
|
|
|
|
|
Поділ слів на групи за запитаннями хто це? що це? Робота з прислів'ями (впр. 1-3, с. 64-65). |
|
46 |
|
|
|
|
|
Іменник. Слова — назви істот та неістот (впр. 1-3, с. 65-67). |
|
47 |
|
|
|
|
|
Змінювання іменників за зразком «один — багато». Словниково-логічні вправи (впр. 1-3, с. 6769). |
|
48 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №6. Розповідь за серією сюжетних малюнків, планом та опорними словами «Каштанчик» (№48). |
|
49 |
|
|
|
|
|
Розпізнавання іменників за питаннями хто? що? Змінювання іменників за зразком «один — багато». Словниково-логічні вправи (впр. 1-3, с. 70-71). |
|
50 |
|
|
|
|
|
Вправляння у групуванні іменників за різними ознаками. Утворення словосполучень (впр. 1-3, с. 71-73). |
|
51 |
|
|
|
|
|
Змінювання іменників за зразком «один—багато». Навчальний діалог (впр. 1-3, с. 73-74). |
|
52 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота:диктант. |
|
53 |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи.Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей. Доповнення речень (впр. 1-3, с. 75-76). |
|
54 |
|
|
|
|
|
Закріплення написання з великої букви імен, по батькові та прізвищ людей (впр. 1-3, с. 76-77). |
|
55 |
|
|
|
|
|
Велика буква в кличках тварин. Навчальний діалог (впр. 1- 3, 78-80). |
|
№ |
№ |
№ |
Дата |
Дата |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
56 |
|
|
|
|
|
Закріплення написання з великої букви імен людей та кличок тварин (впр. 1-3, с. 80-81). |
|
57 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №7. Розповідь за серією малюнків та опорними словами «Допомога тваринам взимку» (№56). |
|
58 |
|
|
|
|
|
Велика буква в назвах міст, сіл, річок (впр. 1-3, с. 83-84). |
|
60 |
|
|
|
|
|
Велика буква в назвах вулиць, площ і майданів. Написання листа (впр. 1-3, с. 84-85). |
|
59 |
|
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
61 |
|
|
|
|
|
Прикметник. Слова, які називають ознаки предметів. Зв'язок прикметників з іменниками (впр. 13, с. 87-88). |
|
62 |
|
|
|
|
|
Зв'язок прикметників з іменниками. Змінювання прикметників з іменниками за зразком «один — багато». Навчальний діалог (впр. 1-3, с. 88-89). |
|
63 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №8. Складання казки за поданим початком, планом, малюнками, опорними словами (Ю.Ярмиш «Як реп’яшок світ побачив») (№64). |
|
64 |
|
|
|
|
|
Прикметники, протилежні за значенням. Вживання прикметників у переносному значенні (впр. 1- 3, с. 89-91). |
|
№ |
№ |
№ |
Дата |
Дата |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
ІІ семестр |
|||||||
65 |
|
|
|
|
|
Зв'язок прикметників з іменниками. Закріплення зміню-вання прикметників з іменниками за зразком «один — багато». Переказування тексту (впр. 1-3, с. 91-92). |
|
66 |
|
|
|
|
|
Прикметники, близькі за значенням. Робота з прислів'ями (впр. 1-3, с. 93-93). |
|
67 |
|
|
|
|
|
Дієслово. Слова, які називають дії предметів. Встановлення зв'язку слів у реченні (впр. 1-3, с. 9899). |
|
68 |
|
|
|
|
|
Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах. На-вчальний діалог (вир. 1-3, с. 100-101). |
|
69 |
|
|
|
|
|
Зв'язок дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів) (впр. 1-3, с. 101102). |
|
70 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №9. Складання казки за поданим початком, кінцівкою і сюжетними малюнками «Дві білки» (№70). |
|
71 |
|
|
|
|
|
Закріплення зв'язку дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів) (впр. 1-3, с. 102-103). |
|
72 |
|
|
|
|
|
Закріплення зв'язку дієслів з іменниками. Дієслова, протилежні зазначенням (впр. 1-3, с. 104105). |
|
74 |
|
|
|
|
|
Тренувальні вправи на використання дієслівних форм у реченнях і текстах. (впр.1-3, с.106-108) |
|
75 |
|
|
|
|
|
Вправляння у доречному вживанні службових слів у реченнях (№75). |
|
76 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №10. Опис істоти за малюнком, планом і змістом вірша В.Марсюка «Моє оленятко». Тема опису «Оленятко» (№76). |
|
77 |
|
|
|
|
|
Закріплення знань про дієслова. Спостереження за багатозначністю дієслів (впр. 1-3, с. 108-109). |
|
№ |
№ |
№ |
Дата |
Дата |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
78 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь №2. "Слово." |
|
79 |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. Тем. бал |
|
80 |
|
|
|
|
|
Службові слова та їх роль у реченні (впр. 1-3, с. 110-111). |
|
81 |
|
|
|
|
|
Практичне ознайомлення з прийменниками, їх роллю в реченні. Вправляння у доречному вживанні прийменників у мовленні (впр. 1-3, с. 111-112). |
|
82 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №11. Складання основної частини казки за початком і кінцівкою казки та серією малюнків (І.Палогута «Про сіре мишенятко та рудого хомячка») (№82). |
|
83 |
|
|
|
|
|
Спостереження за роллю службових слів у реченні. Робота з прислів'ями (впр. 1-3, с. 112-114). |
|
4. Речення |
|||||||
84 |
|
|
|
|
|
Поняття про речення. Основні ознаки речення. Поділ тексту на речення (впр. 1-3, с. 129-130). |
|
85 |
|
|
|
|
|
Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідних речень (впр. 1-3, с. 131-132). |
|
86 |
|
|
|
|
|
Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Переказування тексту (впр. 1-3, с. 132-134). |
|
87 |
|
|
|
|
|
Вправи на інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для вираження думки. Переказування тексту (впр. 1-3, с. 134-135). |
|
88 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №12. Складання казки за поданим початком, схемами речень і серією сюжетних малюнків (Е.Карл «Звідки прилетів метелик») (№88). |
|
№ |
№ |
№ |
Дата |
Дата |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
89 |
|
|
|
|
|
Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень (впр. 1-3, с. 135-136). |
|
90 |
|
|
|
|
|
Закріплення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення. Навчальний діалог (впр. 1-3, с. 137). |
|
91 |
|
|
|
|
|
Головні слова в реченні. Навчальний діалог (впр. 1-3, с. 139-140). |
|
92 |
|
|
|
|
|
Вправи на визначення головних слів у реченні. Доповнен-ня речень (впр. 1-3, с. 140-141). |
|
93 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №13. Складання казки за поданим початком і кінцівкою оповідання, малюнками та опорними словами (С.Мацюцький «Кому дістався бублик») (№94) |
|
94 |
|
|
|
|
|
Зв'язок слів у реченні. Встановлення зв'язку слів у реченнях за питаннями (впр. 1-3, с. 142-143). |
|
95 |
|
|
|
|
|
Встановлення зв'язку слів у реченнях за питаннями. Написання записки. Навчальний діалог (впр. 1-3, с. 143-144). |
|
96 |
|
|
|
|
|
Закріплення знань про речення. Поширення речень. Побудова речень (впр. 1-3, с. 145). |
|
97 |
|
|
|
|
|
Закріплення знань про речення. Встановлення зв'язку слів у реченнях за питаннями (впр. 1-3, с. 147). |
|
98 |
|
|
|
|
|
Закріплення знань про речення. Встановлення зв'язку слів у реченнях за питаннями (с. 147). Контрольна робота: діалог (усно). |
|
99 |
|
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота: діалог (усно). |
|
100 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №14. Складання розповіді «Подорож у Карпати» за малюнком та опорними словами (№100). Тем. бал |
|
№ |
№ |
№ |
Дата |
Дата |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
|
|
|
|
|
5. Текст |
||
101 |
|
|
|
|
|
Поняття про текст. Заголовок. Особливості тексту. Розрізнення Групи речень І тексту (впр. 1-3, С. 148-150). Контрольна робота: діалог (усно). |
|
102 |
|
|
|
|
|
Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Добір заголовка до тексту (впр. 1-3, с. 150-151). Контрольна робота: діалог (усно). |
|
103 |
|
|
|
|
|
Текст-розповідь. Складання продовження казки за поданими запитаннями і схемами речень (впр. 1-3, с. 151-152). |
|
104 |
|
|
|
|
|
Текст-опис. Робота з деформованим текстом (впр. 1-3, с. 153-154). |
|
105 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №15. Упорядкування структури тексту (Ю.Ярмиш «Дванадцятиголовий Дракончик») (№106). |
|
106 |
|
|
|
|
|
Закріплення знань про типи текстів. Переказування тексту. Поширення речень за поданими схемами (впр. 1-3, с. 155- 156). |
|
107 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота: списування. |
|
108 |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
|
|
|
|
6. Мова і мовлення |
||
109 |
|
|
|
|
|
Уявлення про мову як засіб людського спілкування. Ознайомлення з мовними і немовними знаками. Переказування тексту (впр. 1-3, с. 157-158). |
|
110 |
|
|
|
|
|
Українська мова — державна мова України (впр. 1-3, с. 159- 160). |
|
111 |
|
|
|
|
|
Усне і писемне мовлення (говоріння і письмо). Культура мовлення (впр. 1-3, с. 161-162). |
|
№ |
№ |
№ |
Дата |
Дата |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
112 |
|
|
|
|
|
Слова ввічливості. Звертання. Засвоєння етикетних форм спілкування. Навчальний діалог (впр. 13, с. 162-164). |
|
113 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №16. Складання розповіді за поданим малюнком та планом (№112). |
|
114 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь №3 "Речення. Текст. Мова і мовлення." |
|
115 |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. Тем. Бал |
|
|
|
|
|
|
7. Повторення вивченого |
||
116 |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань учнів про звуки і букви. Виконання навчальних і контрольних завдань (впр. 1-3, с. 166). |
|
117 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота :диктант. |
|
118 |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань учнів про частини мови. Виконання навчальних завдань (впр. 1-3, с. 167). |
|
119 |
|
|
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення №17. Розповідь на тему «Мої літні канікули» (№118). |
|
120 |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань учнів про речення. Виконання навча-льних і контрольних завдань (впр. 1-3, с. 168). |
|
121 |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань учнів про текст. Виконання навчальних завдань (впр. 1-3, с. 169). |
|