Конспект уроку з всесвітньої історії для 9 класу на тему: "Вікторіанська Британія. Англія – «майстерня світу"

Про матеріал

Після уроку учні зможуть характеризувати зовнішню політику Англії, називати її колоніальні загарбання у ХІХ ст., визначати суть політики блискучої ізоляції; пояснювати причини і наслідки перетворення Англії на провідну економічну державу світу; порівнювати програми діяльності ліберальної та консервативної партій; визначати наслідки другої парламентської реформи.

Перегляд файлу

Всесвітня історія

Клас 9                                                Дата                                                 Урок № 15

Тема уроку:

Вікторіанська  Британія.  Англія – «майстерня світу»

Мета уроку:

характеризувати  зовнішню  політику Англії,  називати  її колоніальні загарбання у ХІХ ст., визначати суть політики блискучої ізоляції;  пояснювати  причини  і наслідки  перетворення Англії  на  провідну економічну державу світу; порівнювати програми діяльності ліберальної та консервативної партій; визначати наслідки другої парламентської реформи.

Тип уроку:

Комбінований рок

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • встановлювати хронологічну послідовність подій;
  • характеризувати зовнішню політику Англії;
  • показувати на карті колоніальні загарбання Англії;
  • описувати колоніальні загарбання Англії у ХІХ ст., визначати суть політики блискучої ізоляції;
  • пояснювати  причини  й  наслідки  перетворення  Англії  на  провідну економічну державу світу;
  • пояснювати наслідки Другої парламентської реформи;
  • пояснювати  причини  утвердження  ідеології  і  політики  лібералізму;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття.

Обладнання:

підручник, карта, таблиця, мультимедійний проектор.

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Учитель оголошує тему та основні завдання уроку.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Відновіть хронологічну послідовність подій.

1)  Поразка Австрії в австро-пруссько-італійської війні;

2)  похід «тисячі» Дж. Гарібальді;

3)  здобуття  Рима  королівськими  військами,  об’єднання Італії;

4)  франко-італо-австрійська війна;

5)  утворення Італійського королівства.

Відповідь:4 — 2 — 5 — 1 — 3.

2. Заповніть пропуски в тексті.

1)  Д. Мадзіні створив організацію __ . Він був прихильником перетворення Італії в __.  Відкидав перетворення держави шляхом __ . («Молода Італія», демократичну республіку,  реформ)

2)  «Пороховим погребом» Італії була __ . Король Франциск II Бурбон встановив __ режим. (Сицилія, репресивний).

3)  На допомогу повсталим у Палермо прибула __ на чолі з Гарібальді. Гарібальді урочисто вступив до столиці Королівства обох Сицилій __ . Але незабаром Гарібальді поступився владою без боротьби __ . («Червона тисяча», Неаполь, Віктору Еммануїлу)

 

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності учнів

Вчитель: В історії Великої Британії 50–60 рр. стали початком епохи  процвітання.  Англія  перетворилася  на  «майстерню  світу», Англію називали «володаркою морів». Що ще принесла Англії Вікторіанська епоха, нам і належить дізнатися на цьому уроці.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. «Англія — майстерня світу»

Вчитель: У 50–60-х рр. ХХ століття першість Англії у світовій промисловості і торгівлі сягнула своєї вершини. Переваги, пов’язані з більш раннім завершенням промислового перевороту, а також використання ресурсів колоній забезпечили британським підприємцям монопольне становище на світовому ринку. У середині століття в Англії було зосереджено половину світового виробництва чавуну, вугілля і бавовняних тканин.

Робота з таблицями

Учитель пропонує учням проаналізувати таблиці і зробити висновок про економічний розвиток Великобританії.

Питання для порівняння

1850 р.

1870 р.

Кількість бавовняних фабрик

1 982 млн

2 483 млн

Кількість механічних веретен на цих фабриках

-

30 млн

Кількість робітників на цих фабриках

330 000

450 000

Кількість вовняних фабрик

1 998

2 579

 

Питання для порівняння

1854 р.

1865 р.

Зростання вуглевидобування

61 млн т

93 млн т

Довжина залізниць

8 000 миль

12 000 миль

 

Роки

Вартість світової торгівлі

Вартість торгівлі Англії і її колоній

1850

14,5 млрд марок

5,2 млрд марок

1870

37,4 млрд марок

14,0 млрд марок

 

 

  1. Суспільно-політичний розвиток Англії. Затвердження принципів лібералізму.

Вчитель:  50-60 ті рр. ХІХ століття стали не лише періодом розквіту британської економічної могутності, а й остаточного утвердження парламентської монархії.

 

Робота з датами

1837–1901 рр. – правління Королеви Вікторії;

1846 –1874 р.  лідерство  лібералів; 

1867 р. – друга парламентська реформа.

 

Робота зі схемою

Учитель пропонує учням проаналізувати схему і зробити висновок про політичний розвиток Великобританії.

 

Виступ учня з презентацією про Королеву Вікторію

 

3. Зовнішня політика Великої Британії

Вчитель: В інтересах торгівельної і промислової буржуазії Англія провадила активну колоніальну експансію. Найважливішою в Британській колоніальній імперії була Індія, і також Канада, Австралія та Нова Зеландія.

У 50-60-х рр. ХІХ століття Англія вела загарбницькі війни в Китаї, Японії, Ірані та Ефіопії, нав’язуючи урядам цих країн нерівноправні торгівельні договори. У 60-х роках колоніальна експансія Англії поширилась на Африку.

 

Робота з картою історичного атласу

 Учні мають показати на карті колоніальні володіння Великої Британії у 1850–1860-х рр.

 

Робота з датами

1867 р. – Канада отримала статус домініона.

 

V.  Закріплення знань учнів

1.  Співвіднесіть терміни і поняття.

1)  Фритредери

А) прихильники свободи особи та права власності

2)  Домініон

Б) індійські солдати, що служили в англійських колоніальних військах

3)  Сипаї

В) прихильники вільної торгівлі і невтручання держави в економіку

 

Г)  самоврядна провінція Великобританія

Відповідь:1 В; 2 Г; 3 Б.

 

2.  Відновіть хронологічну послідовність.

1)  Друга виборча реформа;

2)  спуск  на  воду  першого  у  світі  парового  судна  з  гвинтовим двигуном;

3)  завоювання Індії;

4)  відкриття Всесвітньої промислової виставки;

5)  отримання Канадою статусу домініону.

Відповідь:3 — 4 — 2 —5 — 1.

 

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 11, п. 1-3 (підручник Гісема) та § 17 (підручник Осмоловського).

2. Випереджальне завдання: Підготувати презентацію про Аврама Лінкольна.

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
7400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку