Цей урок продовжить формування основних учнівських компетенцій: логічної та аксіологічної – під час з'ясування причин світової економічної першості Англії та розкриття особливостей внутрішнього розвитку країни; інформаційної та просторової – під час визначення характеру зовнішньої політики та її особливостей; мовленнєвої – в процесі роботи в групах, наступного обміну отриманими знаннями та виступів перед однокласниками
Великобританія в 50 – 60 роки XIX століття
ММета: продовжити формування компетенцій: логічної та аксіологічної – під час з’ясування причин світової економічної першості Англії та розкриття особливостей внутрішнього розвитку країни; інформаційної та просторової – під час визначення характеру зовнішньої політики та її особливостей; мовленнєвої – в процесі роботи в групах, наступного обміну отриманими знаннями та виступів перед однокласниками.
ООбладнання: Підручник, атласи, карта, діаграми.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
УВчитель. Сьогодні нам треба буде вияснити , що послужило підставою вважати Англію 50-60 р.р. XIX ст.. «майстернею світу», «світовим банкіром», «світовим перевізником»,»батьківщиною лібералізму» та «мачухою інших народів».
У Учитель повідомляє учнів, що сьогодні на уроці вони працюватимуть у 3 групах, кожна з яких представлятиме свою роботу. Поділ здійснюватиметься за буквою, що лежить у вас на партах: Е – економічний розвиток Англії, В – внутрішня політика, З – зовнішня політика. Працювати пропоную з різними джерелами інформації за алгоритмом. Що є у кожної групи на парті. Працюйте 10 хвилин, далі – представте результат своєї роботи класові.
РРРобота в групах
1-ша група ознайомлюється з економічним розвитком Англії у другій половині XIX ст..
2-га група ознайомлюється з соціально- політичним розвитком Англіі у другій половині XIX ст..
3-тя група ознайомлюється з зовнішньою політикою Великої Британії у другій половині XIXст.
1.Робота в групах
2-ша група складає замітку до газети про те, чому Англію 50-60 років XIXст. Можна назвати « майстернею світу», « світовим банкіром», «світовим перевізником».
3-га група на основі почутого та переглянутого в підручнику складає запитання для уряду лібералів та уряду консерваторів.
1-тя група працює з картою, де показує нам колонії ,здобуті Англією в цей період та пояснює вираз «Англія – мачуха іншим народам».
2.Метод « Три речення»
Дітям в групах змінюється завдання і кожна група формулює по одному реченню про економіку, соціально – політичне життя та зовнішню політику Англії у 50-60 роки XIX ст..
( Стабільна обстановка в країні сприяла економічному розвиткові Англії і вона перетворилася на «світового банкіра», « світового перевізника», «майстерню світу».
Реформи політичних партій сприяли покращенню життя населення, почав зменшуватися вплив монарха на життя країни,більшу роль стали відігравати парламент та уряд, очолюваний прем’єр-міністром.
Політика «блискучої ізоляції» та «збереження рівноваги» дозволяла їй без перешкод панувати на морях та захоплювати колонії.
Завдання 2.
Якими, на вашу думку, є причини економічного зростання Англії у 50-60 роках XIX століття?
Завдання2.
Чому, на вашу думку, Англії в це період вдавалося уникнути революцій?
Завдання2.
Позначте на карті колоніальні володіння Англії у 50-60 рокиXIX столыття
Агоритм до дії
Економічний розвиток Англії у 50-60 р.XIXст.
а)промисловість;
б)торгівля, банківська справа;
в) сільське господарство.
Поясни значення слів-протекціонізм,фритредерство
3.Зроби висновок.
Агоритм до дії
Соціально – політичний розвиток Англії у 50-60 р.XIX ст.
1.Прочитай $11 (п.2) та додатковий матеріал.
2. Розповідь побудуй за планом:
а) Затвердження принципів лібералізму;
б)політичний устрій;
в)політичні партії, їх керівники та дії;
г)парламентська реформа 1867 року;
д)Ірландське питання.
Агоритм до дії
Зовнішня політика Англії 50-60 р.XIXст.
1.Прочитати $11 9 (п.3) та додатковий матеріал.
2.Розповідь побудуйте за планом:
а) політика «блискучої ізоляції» та «збереження рівноваги»;
б)Велика Британія у Кримській війні;
в) підтримка Італії,Польщі та Данії;
г)колоніальні завоювання.
Розробка уроку всесвітньої історії у 9 класі