Урок на тему: "Європа в час французької революції та наполеонівських війн"

Про матеріал

Розробка уроку являє собою тематичне оцінювання з використанням різних типів тестових завдань. Кілька варіантів тестової роботи дозволять у повній мірі здійснити оцінювання набутих учнями знань з теми.

Перегляд файлу

9-й клас                                                                                                                                       Історія України               

Автор:

Вчитель історії

Великодимерського

навчально-виховного об’єднання

Гук Юлія Миколаївна

 

Тема розробки уроку: «Європа в час французької революції та наполеонівських війн».                   

Мета:

  • Перевірити набуті знання з теми;
  • розвивати в учнів історичне і логічне мислення.

Тип уроку: перевірки знань.

 

І варіант

1.Встановіть, з якою політичною силою пов’язують терористичні методи політичної боротьби:

А) роялістами;          Б) жирондистами;             В) якобінцями;             Г) термідоріанцями.

2.Встановіть, за рахунок чого існувала абсолютна монархія у Франції напередодні революції:

А) доходів духівництва;                            Б) податків з дворянства;

В) вдалих військових походів;                 Г) податків з буржуазії і селянства.

3.Вкажіть, після якої битви Наполеон вперше зрікся престолу:

А) битви під Лейпцигом;      Б) Бородінської битви;       В) битви під Аустерліцем;       Г) битви під Ієною.

4. Визначте варіант відповіді, в якому зазначено логічний ланцюжок діячів якобінської диктатури у Франції:

А) Шарль-Луї Монтеск’є, Жан-Жак Руссо, Дені Дідро;   Б) Максиміліан Робесп’єр, Жорж-Жак Дантон, Жак-Рене Ебер;

В)  Емануель Сійєс, Шарль Талейран, Жозеф Фуше;       Г) Вільям Ловетт, Фергюс О’Коннор, Томас Карлейль.

5.Вкажіть назву битви, яка ще отримала назву « битва трьох імператорів»:

А) під Аустерліцем;            Б) під Фрідландом;        В) під Ватерлоо;    Г) під Лейпцигом.

6.Назвіть острів – Батьківщину Наполеона Бонапарта:        А) Сицилія;  Б) Корсика;      В) Кіпр;      Г) Сардинія.

7.Визначте країну, в якій королем був брат Наполеона – Жозеф:

А) Польща;             Б) Італія;                     В) Іспанія;             Г) Пруссія;

8. Визначте країни, між якими було укладено Тільзітський мир:

А) Франція і Англія;           Б) Франція і Пруссія;     В) Франція і Австрія;   Г) Франція і Росія;

9. Визначте документ, з якого взято названий уривок: «Люди народжуються рівними і вільними у своїх правах… Джерело верховної влади завжди перебуває в нації…Свобода полягає в праві робити все, що не шкодить іншому…».

А) Маніфест Комуністичної партії;           Б) Декларація прав людини і громадянина;

В) «Народна хартія»;                                   Г) Цивільний кодекс.

10.Визначте, скільки всього було створено антифранцузьких коаліцій:              А) 5;          Б) 6;       В) 7;         Г) 8.

11.Встановіть правильне твердження.

1. Велика Французька революція розвивалася протягом десятиріччя: від 14 липня 1789 року – дати захоплення Бастилії до 18 брюмера 1799 року – дати встановлення Консульства;

2.  історія Франції 1799 – 1815 рр. пов’язана з іменем Наполеона І Бонапарта – імператора, всесвітньо відомого полководця, законодавця і реформатора французького буржуазного суспільства.

Відповідь:    А) правильне перше твердження;           Б) правильне друге твердження;

                        В) правильні обидва твердження;          Г) жодне твердження не містить правильної відповіді.

12. Протягом березня – червня 1815 року відбулося повернення Наполеона до влади і цей період історії Франції отримав назву ________________ . Визначте термін, пропущений у тексті:

А) Термідоріанський переворот;            Б) «Сто днів»;           В) «Золота реставрація»;              Г) «Війна світів».    

13.Вкажіть державу третьої антифранцузької коаліції:

А) Велика Британія;         Б) Італія;              В) Іспанія;               Г) Баварія.

14. Оберіть дату, персоналію, подію та орган влади, які пов’язаний з якобінською диктатурою:

А) посилення діяльності Комітету загальної безпеки та революційного трибуналу;

Б) ліквідація феодальних порядків;            В) проголошення Франції республікою;          Г) 26 серпня 1789 року.

15. Встановіть відповідність між французькими просвітниками та ідеями, які вони сповідували:


А) Вольтер;

Б) Дені Дідро;

В) Жан-Жак Руссо;

Г) Шарль-Луї Монтеск’є.

 

 

 

 

 

1. ідеальна форма правління – конституційна монархія з розподілом влади на законодавчу, виконавчу і судову гілки;

2. заперечення божественного походження королівської влади, підтримка теорії суспільного договору, пов'язував свої надії з освіченим монархом, у своїй «Енциклопедії» критикував існуючу релігію і церкву, наполягаючи на створенні новою «природної» релігії;

3. люди мають бути рівними у правах, приватна власність і породжена нею нерівність – це головна причина усіх негараздів, яку треба долати шляхом досягнення рівності у володінні нею;

4. побудова ідеального суспільства на основі суспільної власності та обов’язкової праці для всіх;

5. необхідність реформи влади «згори» та ідея «освіченого абсолютизму». Найбільш справедливий устрій той, який забезпечував три основні суспільні ідеали – свободу, рівність у правах і повагу до приватної власності.


16. З`ясуйте відповідність між історичними персонами і подіями:

А) Наполеон Бонапарт;                     1. «Італійський похід»;

Б) М. Кутузов;                                    2. вбивство Шарлоттою Корде;

В) М. Робесп`єр;                                3. тактика «випаленої землі»;

Г) Марат;                                            4. якобінська диктатура;

                                                             5. взяття Бастилії.                                                 

17. Встановіть цитовані події в хронологічній послідовності:

А) «… в соборі Нотр-Дам у Парижі відбулося урочисте вінчання та помазання на царство Наполеона. Коли нескінченна череда дорогих придворних карет у сім двором, генералітетом, сановниками, Папою, кардиналами просувалася від палацу до собору Нотр-Дам, величезний натовп дивився на це»;               

Б) «З невеличким загоном (до 1 тис. солдат і офіцерів) Наполеон залишив о. Ельба і висадився у Франції під Каннами. Народ із захопленням зустрів свого кумира. Вислані проти імператора війська перейшли на його бік»;

В) «Коли герцог де Ліанкур доповів Людовіку XVI  про захоплення парижанами Бастилії, той вигукнув: «Але ж це бунт!». Скажіть краще – революція, сір!» - відповів йому герцог»;                     

Г) «Конвент було розпущено і влада перейшла до Директорії… виражала інтереси буржуазії… утримувала владу тільки завдяки успіхам французьких армій у боротьбі з силами коаліції».

 

 

 

ІІ варіант

1.Вкажіть документ, який закріпив всі антифеодальні завоювання революції:

А) Декларація прав людини і громадянина;            Б) Декларація незалежності;

В) Конституція 1791 року;                                        Г) Конституція 1795 року.

2.Вкажіть автора праці «Про дух законів»:    А) Шарль-Луї Монтеск’є;    Б) Вольтер;    В) Дені Дідро;  Г) Жан-Жак Руссо.

3.Встановіть, з якою політичною силою пов’язують масове застосування терору:

А) роялісти;             Б) жирондисти;                В) якобінці;               Г) термідоріанці;

4.Вкажіть битву, після якої Наполеон остаточно зрікся влади:

А) Трафальгарська;             Б) Бородінська;           В) під Лейпцигом;          Г) під Ватерлоо.

5.Вкажіть, в інтересах якої суспільної верстви велися наполеонівські війни:

А) духовенство;          Б) стара аристократія;             В) буржуазія;      Г) селянство.

6.Визначте рік початку Континентальної блокади Англії:

А) 1804 рік;             Б) 1805 рік;              В) 1806 рік;                 Г) 1807 рік.

7.Назвіть острів, що став місцем останнього заслання і смерті Наполеона:

А) Святої Ольги;           Б) Святої Єлизавети;          В) Святої Єлени;       Г) Святої Ельзи.

8. Визначте фразу, яка належить до висловлювань Наполеона Бонапарта:

А) «Армії немає! Від великого до кумедного один крок»;                      Б) «Держава – це я»;

В) «Щоб страчувати ворогів Вітчизни, достатньо встановити їхню особу. Потрібне не покарання, а знищення їх»;

Г) «Що таке третій стан? Усе. Чим він був дотепер у політичному житті? Нічим. Чого він вимагає? Стати усім!».

9. Наслідком термідоріанського перевороту стало:

А) повалення монархії;                   Б) знищення якобінської диктатури;

В) встановлення республіки;          Г) проголошення імперії.

10.Назвіть країни, що створили першу антифранцузьку коаліцію і здійснили інтервенцію проти Франції:

А) Австрія і Пруссія;              Б) Австрія, Пруссія і Росія;

В) Пруссія і Англія;                Г) Австрія, Пруссія, Англія і Росія.

11. Визначте поняття, яке відповідає даному визначенню: …………… - договір між Папою Римським як главою католицької церкви та будь-якою державою, яка регулює правове положення католицької церкви в даній державі і відносини з папським престолом.

А) коаліція;                      Б) унія;                      В) конкордат;                    Г) хартія.

12. Встановіть правильне твердження.

1.після повалення монархії і встановлення республіки у Франції до влади прийшли монтаньяри, які вважали, що завдання революції вичерпалися із встановленням республіки, завоюванням загального виборчого права та інших політичних свобод ;

2.  вищим законодавчим органом Франції за часів Консульства було народне віче з двох палат, що обиралося на основі майнового цензу.

Відповідь:    А) правильне перше твердження;           Б) правильне друге твердження;

                      В) правильні обидва твердження;           Г) жодне твердження не містить правильної відповіді.

13.Встановіть державу шостої антифранцузької коаліції:

А) Італія;             Б) Росія;                В) Варшавське герцогство;              Г) Швейцарія.

14.Вкажіть особу, яка увійшла в історію Франції як Просвітник:

А)  Вольтер;               Б) Ж. Неккер;                  В) Д’Артуа;                Г) Мірабо.

15. Зазначте відповідність між датами, подіями і їх наслідками:

а) 1805 р.;     1.Аустерліцька битва;          А) війська союзників вступили на територію Франції і

б) 1808 р.;     2. битва під Єною;                зайняли Париж, Наполеон зрікся престолу і був засланий;

в) 1812 р.;     3. битва під Ватерлоо;          Б) розгром прусської армії;

г) 1815 р.      4. Трафальгарська битва;      В) франко-іспанський флот спалений і потоплений

                       5. захоплення Мадрида;       англійською ескадрою;

                       6. Бородинська битва.          Г) поразка російсько-австрійської армії;

                                                                      Д) російська армія відступила, але армія Наполеона зазнала

                                                                      значних втрат і морально підірвана;

                                                                      Е) окупація Іспанії.

16. З`ясуйте відповідність між історичними персонами і подіями:

А) Г.Нельсон;               1. Тільзітський мир;

Б) Р. де Лілль;               2. Термідоріанський режим;

В) П.Баррас;                  3. «Марсельєза»;

Г) Олександр І.             4. Трафальгарська битва;

                                       5. конкордат з католицькою церквою.

17. Встановіть цитовані події в хронологічній послідовності:

А) «Законодавча влада поділялася між Державною радою, Трибунатом, Законодавчими зборами і Сенатом, виконавчою владою наділявся перший консул, яким Конституція оголошувала на десять років «громадянина Бонапарта»»;               

Б) «… англійська ескадра заблокувала франко-іспанський флот в Кадісі, а 21 жовтня розгромила його в Трафальгарській морській битві, в якій адмірал Гораціо Нельсон був смертельно поранений на борті флагмана ескадри»;

В) «… збори прийняли Декларацію прав громадянина і людини, в якій проголошувалися принципи народного суверенітету, рівність усіх перед законом, право людини на безпеку й опір пригнобленню, свобода слова, друку і совісті, «священне і недоторканне» право приватної власності»;                     

Г) «Дантон був помічником прокурора Комуни Парижа, одним з організаторів якобінського терору. Через спробу виступити за припинення терору, якобінці його самого засудили до страти. Під час страти він звернувся до Робесп’єра з словами: «До скорої зустрічі, незабаром ти вирушиш за мною!»».

 

 

ІІІ варіант

1.Назвіть автора «Марсельєзи»:

А) Ж.-П. Марат;           Б) Р. де Лілль;             В) М. Робесп’єр;                 Г) Ж. Ру.

2. Встановіть правильне твердження.

1. Наполеонівські війни велися в інтересах нової військової і цивільної аристократії Франції і мали національно-визвольний характер;

2. напередодні революції у Франції витрати королівської родини надто зростали, свідченням чого було те, що дружину короля Марію-Антуанетту в народі називали «пані Марнотратство», адже вона витрачала гроші коли і на що хотіла .

Відповідь:    А) правильне перше твердження;           Б) правильне друге твердження;

В) правильні обидва твердження;        Г) жодне твердження не містить правильної відповіді.

3.З’ясуйте назву наполеонівської армії під час походу на Росію:

А) Національна гвардія;     Б) французька армія;        В) армія Наполеона Бонапарта;          Г) Велика армія.

4. Визначте похід Наполеона Бонапарта, основні події якого розвивалися біля таких населених пунктів, як Красний, Смоленськ,  Бородіно, Малоярославець:

А)  Італійський похід;    Б) Російський похід;       В) піренейський похід;       Г) «Сто днів».

5.Назвіть революційний місяць, під час якого було повалено якобінську диктатуру:

А) жерміналь;             Б) термідор;                 В) вандем’єр;              Г) брюмер.

6.Назвіть острів, на який вперше було заслано Наполеона після зречення від влади:

А) Гаваї;                  Б) Кріт;                 В) Сицилія;                    Г) Ельба.

7. Назвіть антифранцузьку коаліцію, що була найчисельнішою за складом учасників:

А) Друга;                 Б) Четверта;                В) П’ята;                  Г) Сьома.

8. Нічим не обмежена влада особи, що спирається на силу і певну державну структуру –

А) республіка;        Б) диктатура;              В) демократія;         Г) монархія.

9.Встановіть ідеали, які сповідував Шарль-Луї Монтеск’є:

А) ідеальна форма правління – конституційна монархія з розподілом влади на законодавчу, виконавчу і судову гілки;    

Б) необхідність реформи влади «згори» та ідея «освіченого абсолютизму»;     

В) побудова ідеального суспільства на основі суспільної власності та обов’язкової праці для всіх;    

Г) добрі закони і розумне суспільство мають створити справедливий суспільний лад;

10.Визначте, як називали членів «Клубу друзів Конституції»:

А) якобінці;              Б) жирондисти;                  В) монтаньяри;             Г) фельяни.

11.Назвіть положення, яке входило до Конституції Франції 1791 року:

А) збереження монархії;    Б) заборона емігрантам повертатися на Батьківщину;         В) ліквідація цехів;       

Г) надання виборчого права тільки чоловікам, які досягли 25 років і сплачували щорічний податок.

12.Визначте один з головний наслідків битви під Лейпцигом:

А) оголошення Континентальної блокади Англії;        Б) зречення Наполеона від влади;

В) приєднання Росії до Континентальної блокади;       Г) розпад п’ятої коаліції.

13.Назвіть державу четвертої антифранцузької коаліції:

А) Неаполітанське королівство;            Б) Італія;                В) Пруссія;                     Г) Голландія.

14. Оберіть дату, персоналію, подію чи орган влади, який пов’язаний з термідоріанським режимом:

А) Директорія;         Б) Комітет громадянського порятунку;       В) 2 грудня 1804 року;             Г) Луї Гош.

15. З`ясуйте відповідність між історичними персонами і подіями:

А) Пій VII;                     1. Епоха Просвітництва;

Б) Ж.Ж. Руссо;              2. період Консульства у Франції;

В) М.Лафайєт;               3. коронація Наполеона;

Г) А.Сійєс.                     4. Національна гвардія;

                                        5. якобінська диктатура.

16. Встановіть відповідність між особами та їх висловлюваннями ( по дві цитати до кожної особи):


А) М.Робесп’єр;

Б) французькі монархи;

В) Наполеон Бонапарт;

Г) Вольтер.

 

 

 

 

 

1. «Після нас хоч потоп»;

2. «Скріпивши нашу працю кров’ю, ми зможемо побачити сяйво загального вищого щастя»;

3. «Найбільший полководець той, хто робить найменше помилок»;

4. «Як багатим утримати майно в своїх руках, якщо чернь втратить віру в бога? Якби бога не було, його варто було б вигадати»;

5. «Свобода - це не те, що вам дали. Це - те, що у вас не можна відняти»;

6. «Це законно, бо я цього хочу»;

7. «Генерал, ви вище за мене якраз на одну голову, але якщо ви будете грубіянити мені, то я негайно усуну цю відмінність»;

8. «Терор – це справедливість і чеснота».


17. Встановіть цитовані події в хронологічній послідовності:

А) «… монархи двох країн у Саксонії підписали так звану Пільницьку декларацію, що мала на меті підготувати інтервенцію у Францію для відновлення монархічного правління. Вона започаткувала створення антифранцузьких коаліцій»;               

Б) «… Моя справжня слава не втому, що виграв 40 битв: Ватерлоо всі перекреслило…»;

В) «Депутати зібралися в залі для гри в м'яч. Тоді Людовік направив до депутатів свого придворного… У відповідь той почув палкі слова графа О. Мірабо: «Скажіть тим, хто вас послав, що ми тут з волі народу і залишимо наші місця лише під натиском багнетів»»;                     

Г) «Армія змушена була відступати Смоленською дорогою, яку вони вже розорили. Поступово відступ перетворився на панічну втечу. … почалася сувора зима, французька армія танула на очах. … залишки «Великої армії», переправилися через річку Німан».

 

 

 

ІV варіант

1.Назвіть автора «Марсельєзи»:            А) Ж.-П. Марат;           Б) Р. де Лілль;             В) М. Робесп’єр;                 Г) Ж. Ру.

2. Встановіть правильне твердження.             1. Наполеонівські війни велися в інтересах нової військової і цивільної аристократії Франції і мали національно-визвольний характер;

2. напередодні революції у Франції витрати королівської родини надто зростали, свідченням чого було те, що дружину короля Марію-Антуанетту в народі називали «пані Марнотратство», адже вона витрачала гроші коли і на що хотіла .

Відповідь:    А) правильне перше твердження;           Б) правильне друге твердження;

                       В) правильні обидва твердження;           Г) жодне твердження не містить правильної відповіді.

3.З’ясуйте назву наполеонівської армії під час походу на Росію:

А) Національна гвардія;         Б) французька армія;       В) армія Наполеона Бонапарта;     Г) Велика армія.

4.Вкажіть битву, після якої Наполеон остаточно зрікся влади:

А) Трафальгарська;             Б) Бородінська;           В) під Лейпцигом;          Г) під Ватерлоо.

5.Вкажіть, в інтересах якої суспільної верстви велися наполеонівські війни:

А) духовенство;          Б) стара аристократія;             В) буржуазія;      Г) селянство.

6.Визначте рік початку Континентальної блокади Англії:    А) 1804 рік;      Б) 1805 рік;    В) 1806 рік;    Г) 1807 рік.

7.Визначте країну, в якій королем був брат Наполеона – Жозеф:   А) Польща;    Б) Італія;    В) Іспанія;   Г) Пруссія;

8. Визначте країни, між якими було укладено Тільзітський мир:

А) Франція і Англія;           Б) Франція і Пруссія;     В) Франція і Австрія;   Г) Франція і Росія;

9. Визначте документ, з якого взято названий уривок: «Люди народжуються рівними і вільними у своїх правах… Джерело верховної влади завжди перебуває в нації…Свобода полягає в праві робити все, що не шкодить іншому…».

А) Маніфест Комуністичної партії;           Б) Декларація прав людини і громадянина;

В) «Народна хартія»;                                   Г) Цивільний кодекс.

10.Визначте, як називали членів «Клубу друзів Конституції»:

А) якобінці;              Б) жирондисти;                  В) монтаньяри;             Г) фельяни.

11.Назвіть положення, яке входило до Конституції Франції 1791 року:         А) збереження монархії;    Б) заборона емігрантам повертатися на Батьківщину;         В) ліквідація цехів;       

Г) надання виборчого права тільки чоловікам, які досягли 25 років і сплачували щорічний податок.

12.Визначте один з головний наслідків битви під Лейпцигом:   А) оголошення Континентальної блокади Англії;       

Б) зречення Наполеона від влади;     В) приєднання Росії до Континентальної блокади;       Г) розпад п’ятої коаліції.

13. Протягом березня – червня 1815 року відбулося повернення Наполеона до влади і цей період історії Франції отримав назву ________________ . Визначте термін, пропущений у тексті:

А) Термідоріанський переворот;     Б) «Сто днів»;       В) «Золота реставрація»;         Г) «Війна світів».    

14.Вкажіть особу, яка увійшла в історію Франції як Просвітник:  А)  Вольтер;  Б) Ж. Неккер;   В) Д’Артуа;    Г) Мірабо.

15. Встановіть відповідність між французькими просвітниками та ідеями, які вони сповідували:


А) Вольтер;

Б) Дені Дідро;

В) Жан-Жак Руссо;

Г) Шарль-Луї Монтеск’є.

 

 

 

 

 

1. ідеальна форма правління – конституційна монархія з розподілом влади на законодавчу, виконавчу і судову гілки;

2. заперечення божественного походження королівської влади, підтримка теорії суспільного договору, пов'язував свої надії з освіченим монархом, у своїй «Енциклопедії» критикував існуючу релігію і церкву, наполягаючи на створенні новою «природної» релігії;

3. люди мають бути рівними у правах, приватна власність і породжена нею нерівність – це головна причина усіх негараздів, яку треба долати шляхом досягнення рівності у володінні нею;

4. побудова ідеального суспільства на основі суспільної власності та обов’язкової праці для всіх;

5. необхідність реформи влади «згори» та ідея «освіченого абсолютизму». Найбільш справедливий устрій той, який забезпечував три основні суспільні ідеали – свободу, рівність у правах і повагу до приватної власності.


16. Встановіть відповідність між назвами періодів Великої Французької революції та їх особливостями:


А) термідоріанський режим;

Б) повалення монархії і встановлення республіки;

В) початок революції;

Г) якобінська диктатура.

 

 

1. захоплення Бастилії, скасування феодального устрою, ухвалення «Декларації прав людини і громадянина», ухвалення першої Конституції Франції, скликання Законодавчих зборів;

2. скликання Законодавчого корпусу та створення Директорії, розгортання Італійського і Єгипетського походів, установлення Консульства;

3. упровадження Вантозьких декретів, уведення загальної військової повинності, втілення політики дехристиянізації, розгортання тотального терору;

4. укладання конкордату, встановлення імперії, ухвалення Цивільного кодексу, розгортання Російського походу, відновлення королівської влади;

5. скликання Національного конвенту, розгортання битви при Вальмі, розгортання протиборства жирондистів і монтаньярів, гільйотинування короля.


17. Встановіть цитовані події в хронологічній послідовності:

А) « Заголовки паризьких газет тих днів: «Корсиканське чудовисько висадилося в бухті Жуан» - «Людожер іде до Грассу» - «Узурпатор увійшов у Гренобль» - «Бонапарт зайняв Ліон» - «Наполеон наближається до Фонтебло» - «Його імператорська величність очікується сьогодні у своєму вірному Парижі»»;               

Б) «Громадяни, принципи, започатковані революцією, утвердилися. Вона закінчена»;

В) «Люди народжуються і залишаються вільними і рівними в правах», - проголошується в першій статті Декларації прав людини і громадянина. Права людини означали свободу, власність, безпеку і можливість опору будь-якому зазіханню на людську свободу»;                     

Г) «»… Людовік зняв каптан і комір. … «Я вмираю невинним, - сказав він голосно і дуже виразно, - я вибачаю своїх ворогів і бажаю, щоб моя кров пролилася на користь французам і заспокоїла Божий гнів». Але загриміли барабани… і заглушили його слова… О 10 годині 10 хвилин його голова впала…».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Матушевська Альона Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Філіпчук Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Дрелінський Сергій Сергійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
22425
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку