Тема: Здоровий спосіб життя
Мета: розширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про те, що позитивно, а що — негативно впливає на здоров’я; навчати школярів пояснювати, що таке спосіб життя, розпізнавати корисні і шкідливі звички; сприяти виконанню учнями правил здорового способу життя з метою набуття навичок здорового способу життя; виховувати відповідальність.
Обладнання: підручник, зошит, роздаткові картки, наочність
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І.Організація учнів до уроку.
1. Ранкове привітання.
- Добрий день, учні! Сідайте..
- Сьогоднішній урок проведу з вами я, а звуть мене Даніелла Михайлівна.
2. Психологічна настанова.
- Учні, посміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб працювати на уроці гарно і виконати всі завдання, потрібно бути якими? (Уважними та старанними)
- Перед тим, як розпочати наш урок, давайте спочатку проведемо хвилинку спостереження.
3. Хвилинка спостереження.
Запитання:
- Яка пора року? (Зараз на дворі осінь)
- Який зараз місяць? (Зараз місяць жовтень)
- Яке сьогодні число? (Сьогодні сьоме число)
- Який сьогодні день тижня? (Сьогодні четвер)
- Якою погодою зустріла нас сьогодні природа? (Погода сьогодні сонячною/похмура)
- Що ви можете сказати про тривалість дня, ночі? (Дні стали коротшими, а ночі довшими)
- Чи падав дощ? (Сьогодні дощ падав/не падав)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- А зараз, згадаємо правила, яких необхідно дотримуватись впродовж всього уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
- Що найдорожче для кожної людини? (Здоров’я)
- Від кого залежить, твоє здоров’я? (Від самого себе)
- Що впливає на здоров’я людини? (Режим дня, здоровий сон, правильне харчування, загартовування, ранкова зарядка…)
IV. Повідомлення теми та мети уроку.
- Послухайте вірш і самі визначте, про що ми будемо сьогодні говорити говорити.
Здоровенькі були, любі друзі!
Доброго вам здоров’я!
Правда, чудові ці фрази?
Вони нас зближують з вами одразу.( Про здоров’я)
- Так, про здоров’я, а саме про здоровий спосіб життя
V. Вивчення нового матеріалу.
— Щоб бути здоровим, треба насамперед самому дбати про своє здоров’я і вести здоровий спосіб життя. Він найбільше сприяє збереженню і зміцненню здоров’я.
Здоровий спосіб життя — це:
- Що ви під цим розумієте? (Режим — основа здоров’я. І це не лише розклад уроків, який висить на стіні, але й режим харчування, сну і відпочинку, а також фізична праця і допомога батькам. Усе, що ви запланували, маєте виконати впродовж дня. Тоді ваш настрій буде гарним і бадьорим, та й батьки будуть задоволені.)
- Що потрібно робити? (Прокинувшись уранці, зробіть зарядку, протягом дня грайте у теніс, футбол, катайтеся на велосипеді, роликах тощо. І тоді відчуєте, що ваше здоров’я значно поліпшиться)
- Що ви розумієте під загартовуванням? (Регулярне обливання водою або обтирання вологим рушничком. Але перед цим обов’язково потрібно звернутися до лікаря. Також загартовування ще може бути сонцем та повітрям. Повітряні ванни найкраще приймати у ранкові та вечірні години, але в жодному разі людина не повинна переохолоджуватись або перегріватись. Перші повітряні ванни, як правило, приймають під час ранкової гімнастики. Перші сонячні ванни треба приймати при температурі повітря не нижче +18°С. Тривалість їх не повинна перевищувати 5 хвилин Приймати сонячні ванни найкраще ранком, коли повітря особливо чисте і ще не занадто пекуче, а також ближче до вечора, коли сонце хилиться до заходу. Краще засмагати в лісі, саду, біля річки)
- Як потрібно харчуватися? (Їжа має бути не тільки смачною, а й корисною. В ній повинна бути достатня кількість вітамінів А(овочі, фрукти, сир, молоко, сметана, печінка,) В(яйця, свинина, горіхи, гречка), С(фрукти, а саме: грейпфрут, ківі, гранат, виноград, буряк, брюссельська капуста, червоний перець, імбир, квашена капуста, солоні помідори, журавлина, брусниця) D(риба, гриби, молоко, пластівці, яєчний жовток). На день потрібно їсти 4-5 разів, але невеликими порціями)
- Вам приємно бачити веселу, усміхнену людину?(Так)
- Відповідайте тим самим — усміхайтеся, будьте привітними і доброзичливими. Пам’ятайте: це ще й корисно для здоров’я!
- Отже, той, хто постійно піклується про своє здоров’я — займається фізкультурою, дотримується режиму дня та правил особистої гігієни, правильно харчується, не має шкідливих звичок, доброзичливий і привітний,— має міцне здоров’я. А той, хто не дбає про своє здоров’я, веде малорухливий спосіб життя, має шкідливі звички,— поступово втрачає здоров’я і вкорочує собі життя.
VI. Робота в зошиті
Декілька учнів зачитують правила, які вони обрали, та дописали свої.
VI. Робота з підручником
VI. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.
1. Комплекс фізичних вправ, що виконують уранці після сну. (Зарядка)
2. Прозора рідина для вмивання і пиття. (Вода)
3. Звичайне положення тіла людини у стані спокою та під час руху. (Постава)
4. Розпорядок життя праці й відпочинку школяра. (Режим)
5. Городні плоди та зелень, що вживаються в їжу та містять багато вітамінів. (Овочі)
6. Заходи щодо підвищення опору організму шкідливим впливам за допомогою використання сил природи: сонця, повітря і води. (Загартовування)
7. Здоровий колір шкіри, щік (особливо на морозі та після фізичних вправ). (Рум’янець)
8. Процес вживання їжі. (Харчування)
Творче завдання "Закінчіть речення"
1. Свої зуби я____________.
2. Свої руки я____________.
3. Їсти я більш за все люблю________.
4. Займатися спортом я____________
5. Обливатися холодною водою я____________.
6. Купатися я____________.
7. Сплю я найкраще тоді, коли____________
Учні зачитують
IX. Підсумок уроку