Конспект уроку з ЯДС 3 клас "Здоровий спосіб життя"

Про матеріал
Мета: розширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про те, що позитивно, а що — негативно впливає на здоров’я; навчати школярів пояснювати, що таке спосіб життя, розпізнавати корисні і шкідливі звички; сприяти виконанню учнями правил здорового способу життя з метою набуття навичок здорового способу життя; виховувати відповідальність.
Перегляд файлу

Тема: Здоровий спосіб життя

Мета: розширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про те, що позитивно, а що — негативно впливає на здоров’я; навчати школярів пояснювати, що таке спосіб життя, розпізнавати корисні і шкідливі звички; сприяти виконанню учнями правил здорового способу життя з метою набуття навичок здорового способу життя; виховувати відповідальність.

Обладнання: підручник, зошит, роздаткові картки, наочність

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І.Організація учнів до уроку.

1. Ранкове привітання.

- Добрий день,  учні! Сідайте..

- Сьогоднішній урок  проведу з вами  я, а звуть мене Даніелла Михайлівна. 

2. Психологічна настанова.

- Учні, посміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб працювати на уроці гарно і виконати всі завдання, потрібно бути якими? (Уважними та старанними)

- Перед тим, як розпочати наш урок, давайте  спочатку проведемо хвилинку спостереження.

3. Хвилинка спостереження.

Запитання:

 - Яка пора року? (Зараз на дворі осінь)

- Який зараз місяць? (Зараз місяць жовтень)

- Яке сьогодні число? (Сьогодні сьоме число)

- Який сьогодні день тижня? (Сьогодні четвер)

- Якою погодою зустріла нас сьогодні природа? (Погода сьогодні сонячною/похмура)

- Що ви можете сказати про тривалість дня, ночі? (Дні стали коротшими, а ночі довшими)

- Чи падав дощ? (Сьогодні дощ падав/не падав)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- А зараз, згадаємо правила, яких необхідно дотримуватись впродовж всього уроку.

  • Говорити по черзі.
  • Не перебивати того, хто говорить.
  • Поважати всі висловлені думки.
  • Критикувати ідеї, а не особу, яка їх висловила.
  • Дотримуватися правила « піднятої» руки.
  • Заохочувати всіх однокласників до роботи.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

- Що  найдорожче  для  кожної  людини? (Здоров’я)

- Від  кого  залежить, твоє здоров’я? (Від самого себе)

-  Що впливає на здоров’я людини? (Режим дня, здоровий сон, правильне харчування, загартовування, ранкова зарядка…)

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

  - Послухайте вірш і самі визначте, про що ми будемо сьогодні говорити говорити.

Здоровенькі були, любі друзі!

Доброго вам здоров’я!

Правда, чудові ці фрази?

Вони нас зближують з вами одразу.( Про здоров’я)

- Так, про здоров’я, а саме про здоровий спосіб життя

V. Вивчення нового матеріалу.

Щоб бути здоровим, треба насамперед самому дбати про своє здоров’я і вести здоровий спосіб життя. Він найбільше сприяє збереженню і зміцненню здоров’я.

  • А зараз, я прошу звернути вашу увагу на дошку. Що ви бачите? (Макет людини)
  • Так правильно, давайте зберемо здорову людину, за допомогою складових здорового способу життя.

ма-ьчик-шаржа-авая-вам-бо-ьшие-па-ьцы-руки-вверх-33236570.jpg

Здоровий спосіб життя — це:

  • виконання режиму дня;

- Що ви під цим розумієте? (Режим — основа здоров’я. І це не лише розклад уроків, який висить на стіні, але й режим харчування, сну і відпочинку, а також фізична праця і допомога батькам. Усе, що ви запланували, маєте виконати впродовж дня. Тоді ваш настрій буде гарним і бадьорим, та й батьки будуть задоволені.)

  • дотримання правил гігієни;

- Що віднесемо до цього чинника? (Чистимо зуби два рази на день, миємо руки перед їжею, одягаємо чисту білизну щодня, приймаємо ванну та душ щодня…)

  • заняття фізкультурою і спортом;

- Що потрібно робити? (Прокинувшись уранці, зробіть зарядку, протягом дня грайте у теніс, футбол, катайтеся на велосипеді, роликах тощо. І тоді відчуєте, що ваше здоров’я значно поліпшиться)

  • загартовування;

- Що ви розумієте під загартовуванням? (Регулярне обливання водою або обтирання вологим рушничком. Але перед цим обов’язково потрібно звернутися до лікаря. Також загартовування ще може бути сонцем та повітрям. Повітряні ванни найкраще приймати у ранкові та вечірні години, але в жодному разі людина не повинна переохолоджуватись або перегріватись. Перші повітряні ванни, як правило, приймають під час ранкової гімнастики. Перші сонячні ванни треба приймати при температурі повітря не нижче +18°С. Тривалість їх не повинна перевищувати 5 хвилин  Приймати сонячні ванни найкраще ранком, коли повітря особливо чисте і ще не занадто пекуче, а також ближче до вечора, коли сонце хилиться до заходу. Краще засмагати в лісі, саду, біля річки)

  • правильне і корисне харчування;

-  Як потрібно харчуватися? (Їжа має бути не тільки смачною, а й корисною. В ній повинна бути достатня кількість вітамінів А(овочі, фрукти, сир, молоко, сметана, печінка,) В(яйця, свинина, горіхи, гречка), С(фрукти, а саме:  грейпфрут, ківі, гранат, виноград, буряк, брюссельська капуста, червоний перець, імбир, квашена капуста, солоні помідори, журавлина, брусниця) D(риба, гриби, молоко, пластівці, яєчний жовток). На день потрібно їсти 4-5 разів, але невеликими порціями)

  • доброзичливе ставлення до оточуючих;

- Вам приємно бачити веселу, усміхнену людину?(Так)

-  Відповідайте тим самим — усміхайтеся, будьте привітними і доброзичливими. Пам’ятайте: це ще й корисно для здоров’я!

- Отже, той, хто постійно піклується про своє здоров’я — займається фізкультурою, дотримується режиму дня та правил особистої гігієни, правильно харчується, не має шкідливих звичок, доброзичливий і привітний,— має міцне здоров’я. А той, хто не дбає про своє здоров’я, веде малорухливий спосіб життя, має шкідливі звички,— поступово втрачає здоров’я і вкорочує собі життя.

 

 

VI. Робота в зошиті

  • Учні, відкрийте свої зошити на ст. 17. Подивіться на перше завдання. Що потріно в ньому зробити? (Розподілити звички на 2 групи)
  • Візьміть в руки, прості олівці, будемо позначати стрілочкою від звички до певної групи.
  • Отже, зачитуємо звички ланцюжком.
  • Дотримання розпорядку дня – до яких звичок віднесемо? (До корисних)
  • Тривалий перегляд телепередач – це звичка корисна чи шкідлива? (Шкідлива)
  • Заняття спортом – до якої групи віднесемо? (До корисних звичок)
  • Захоплення копмютерними іграми – яка це буде звичка? (Шкідлива)
  • Дотримання гігієни тіла – яка це звичка? (Корисна)
  • Переїдання – це буде… (Шкідлива звичка)
  • Вживання овочів та фруктів – віднесемо до … (Корисних звичок)
  • Прогулянки на свіжому повітрі – відносяться до яких звичок? (До корисних)
  • Звичка гризти нігті - до якої групи звичок віднесемо? (До шкідливих)  
  • Хто зачитає, що потрібно робити у другому завданні?
  • А зараз кожен сам обирає свій рецепт ЗСЖ. Біля кожного правила, яке відповідає вашому способу життя ставите «+», а на наступній сторінці ви повинні ще записати 1-2  правила, які ви використовуєте.

Декілька учнів зачитують правила, які вони обрали, та дописали свої.

VI. Робота з підручником

  • А зараз відкрийте свої підручники на ст.57.
  • Розгляньте 3 верхні малюнки. Ви уже знаєте від чого залежить здоров’я людини. Отже, хто нам може ще раз повторити?
  • Зверніть увагу, на хлопчиків та дівчаток, що зображені внизу сторінки. Що вони роблять? (Обговорюють свої звички)

  • Хто нам зачитає звичку першого хлопчика?
  • Отже цей хлопчик буде яким? (Здоровим)
  • А дівчинка, що зображена біля нього з боку? (Її спосіб життя не є здоровим, адже довго спати це шкідливо)
  • Наступна дівчинка яку має звичку?
  • Отже, вона веде здоровий спосіб життя, бо він є рухливим.
  • Хлопчик, що біля неї? (Грається в комп’ютерні ігри, а це є шкідливою звичкою для здоров’я)
  • Наступний хлопчик… (Буде здоровим, бо вживає багато вітамінів)
  • І остання дівчинка…(Має шкідливу звичку, бо кока-кола та чіпси є шкідливою їжею)

VI.  Узагальнення і систематизація  вивченого матеріалу.

  • А зараз зверніть увагу на дошку, я вам пропоную розгадати кросворд, для того щоб побачити яке слово там заховане, вам потрібно для початку слухати уважно речення, які я вам буду зачитувати, та відповідати на питання.

Безымянный.png

1. Комплекс фізичних вправ, що виконують уранці після сну. (Зарядка)

2. Прозора рідина для вмивання і пиття. (Вода)

3. Звичайне положення тіла людини у стані спокою та під час руху. (Постава)

4. Розпорядок життя праці й відпочинку школяра. (Режим)

5. Городні плоди та зелень, що вживаються в їжу та містять багато вітамінів. (Овочі)

6. Заходи щодо підвищення опору організму шкідливим впливам за допомогою використання сил природи: сонця, повітря і води. (Загартовування)

7. Здоровий колір шкіри, щік (особливо на морозі та після фізичних вправ). (Рум’янець)

8. Процес вживання їжі. (Харчування)

  • Отже, бачимо, що утворилося слово «здоров’я»,  і пам’ятайте, що його дуже потрібно берегти, бо Це найцінніший скарб, подарований нам природою.

Творче завдання "Закінчіть речення"

  • Учні, зараз я вам роздам картки, на яких є початок речення, а ви повинні доповнити їх своїми словами.

1.  Свої зуби я____________.

2.  Свої руки я____________.

3.  Їсти я більш за все люблю________.

4.  Займатися спортом я____________

5.  Обливатися холодною водою я____________.

6.  Купатися я____________.

7.  Сплю я найкраще тоді, коли____________

  • Хто бажає зачитати речення?

Учні зачитують

  • Ви - великі молодці!

 

IX. Підсумок уроку

  • Отже, учні, сьогодні ми розмовляли про здоровий спосіб життя. І з’ясували, щоб дійсно вберегти своє здоров’я потрібно пам’ятати та дотримуватися таких правил: виконання режиму дня; дотримання правил гігієни; заняття фізкультурою і спортом; загартовування; правильне і корисне харчування; доброзичливе ставлення до оточуючих; відсутність шкідливих звичок. Здоров’я – це найцінніше, що у нас є. Ніщо не може зрівнятися з ним: ні багатство, ні положення в суспільстві, ні слава. Людина зобов’язана зберегти своє здоров’я змолоду, адже саме здорова людина формує сильну націю

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2022
Переглядів
11640
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку