Тема. Здоров’я і хвороби. Ознаки хвороби.
Мета. Формувати уявлення учнів про значення здоров’я для навчання, спілкування, праці та шляхи його збереження і зміцнення; навчити обґрунтовувати необхідність дбайливого ставлення до свого здоров’я; розвивати вміння щодо поведінки та вчинків, які впливають на стан здоров’я людини; виховувати та сприяти формуванню навичок здорового способу життя.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
-
Організація учнів до уроку.
У світлій, затишній оселі.
Нехай урок наш для вас буде
Як пісня дзвінкий та веселий.
-
Актуалізація опорних знань.
-
Дітки, погляньте на дошку, хто зображений на малюнку?
-
Так, діти, це лікар. Але лікар цей незвичайний, його звати Нехворій, він лікує лісових мешканців.
-
У великому лісі жило дуже багато різних звірів. І часто траплялось так, що хтось із них хворів. То маленьке зайченя підверне на бігу лапку, то ведмедика бджоли покусають. Стара мудра сова дивилась на ці негаразди, а далі запропонувала мешканцям лісу побудувати лікарню. Дружно взялися звірі до роботи. Змайстрували ліжечка для хворих. І попросили у лікаря Нехворій працювати у їхній лікарні і приймати хворих.
Увесь ліс допомагав лікарю збирати ліки: білочка принесла цілющої калини, ховрашок нарвав звіробою, мишки накосили споришу. І лікар прийнявся за роботу.
(Галина Каранда «Лісова лікарня»)
-
Давайте уважно розглянемо цей малюнок і скажемо, з якими хворобами звернулись звірята до лікаря? Що болить у кожного із звірят?
-
Як ви вважаєте, чому вони захворіли?
-
Дітки, а як ви себе почуваєте, коли хворієте?
-
Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні ми будемо говорити про те, що є в кожного з вас. В одного воно міцніше, у інших слабкіше, але для всіх воно найдорожчий скарб, дорожчий навіть за золото, хоч його не купиш, ні за які гроші. Ви напевно здогадалися, що мова піде про здоров’я.
-
Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
-
Ознаки здоров’я.
-
Коли ви бадьорі і веселі, вам під силу будь-яка справа, на уроках ви уважні і старанні, всі радіють бо ви – здорові.
-
Погляньте на малюнки, які знаходяться на дошці. Давайте уважно їх розглянемо і спробуємо назвати ознаки здоров’я.
Людина здорова коли у неї:
-
хороший апетит;
-
здоровий сон;
-
гарний настрій;
-
весело грають у рухливі ігри;
-
мають охайний вигляд;
-
уважні на уроках.
-
Причини хвороби.
-
Дитина народжується здоровою, а потім у неї виникають певні проблеми, як ви думаєте чому? (Вона не дотримується певних правил по відношенню до свого організму, до себе).
-
Розібратись нам у цьому допоможе помічник лікаря Нехворій – дядечко Дятел. Сьогодні він завітав до нас у гості.
-
Дядечко Дятел лікує дерева, без нього ліс би загинув від комах-шкідників.
-
Правила збереження здоров’я.
Дятел. Привіт, малеча! Я - дядечко Дятел. Сьогодні я вам хочу трішки розповісти про здоров’я. Здоров’я – це основне багатство, його треба берегти завжди. Про це знають усі мешканці нашого лісу. Тепер зайчики щоранку без нагадування миють лапки і вушка, чистять зубки, їжачок дружить з гребінцем і чистить непокірну шевелюру, хоч не любить це робити. А маленька мишка залюбки робить зарядку.
Це все потрібно робити для того, щоб бути здоровим.
-
А ще в сумці у дядечка Дятла є мило, рушник, зубна паста та щітка, гребінець, ножиці, хустинка.
-
Це речі особистої гігієни, з якими всі повинні дружити.
-
А ще треба дружити з сонечком і водою. Бо живуть на світі злі потвори-мікроби, які викликають різні захворювання. І тоді малятам доводиться довго лежати в ліжках з високою температурою, болем у горлі чи животі, пити гіркі пігулки та мікстури, терпіти гірчичники та уколи.
-
Щоб не хворіти, треба добре харчуватися, дружити з сонечком і водою, робити зарядку та слідкувати за чистотою свого тіла.
Дятел. На завершення я хочу вам залишити пам’ятку:
Чисти зуби й умивайся
І зарядкою займайся,
І хворобам супроти
Виростеш здоровим ти.
-
Обіцяємо дятлу виконувати всі поради? (Обіціяємо!)
-
А які поради дядечка Дятла ви запам’ятали?
-
Вмиватися, чистити зуби, купатися.
-
Дотримуватись режиму дня.
-
Добре харчуватися.
-
Займатись спортом, робити зарядку.
Фізкультхвилинка
-
Узагальнення та систематизація отриманих знань.
-
Гра «Вгадай, що я роблю, щоб бути здоровим».
-
Давайте пограємо з вами гру, яка називається «Вгадай, що я роблю, щоб бути здоровим».
-
Один учень буде показувати, а інші відгадувати (миє личко, чистить зубки, робить зарядку, розчісується, їсть.)
-
Гра «ТАК чи НІ»
-
Дітки, зараз ми пограємо з вами в гру «ТАК чи НІ». Я буду перелічувати дії, а ви якщо так – підносите пальчик договри, якщо ні – донизу.
-
Вживати ліки без призначення лікаря?
-
Чистити зуби?
-
НЕ вмиватися?
-
Ходити взимку без шапки?
-
Робити зарядку?
-
Гуляти на свіжому повітрі?
-
Гра «Вибери правильну відповідь».
-
Я вивішую вам на дошку малюнки, а вам потрібно обрати лише ті, які сприяють збереженню здоров’я. (Вовк чистить зубки, зайчик умивається…).
-
Для чого потрібно чистити зуби?
-
Для чого потрібно вмиватися?
-
Навіщо слід їсти овочі та фрукти?
-
Підсумок уроку.
-
Зараз я вам зачитаю віршик, а ви уважно послухайте.
Друзі
Нездужає медуза.
Зібрались в неї друзі.
І їй уже сьогодні
не сумно й не самотньо.
Краб робить витинанку,
а губка миє склянку.
І навіть зла мурена
несе смачне варення.
На суші і у морі,
у радощах і в горі
такі, як у медузи,
усім потрібні друзі.
Леся Мовчун
-
Як почувалася медуза коли захворіла?
-
Як почувала себе медуза після того, як її відвідали друзі?
-
Що робив краб?
-
Що робила губка?
-
А що принесла медузі зла мурена?
-
Отож, можна зробити висновок, що коли ти хворий і погано себе почуваєш, коли тебе провідують твої близькі та друзі настрій відразу покращується. Не залишайте своїх друзів у біді, відвідуйте їх та підтримуйте.