Конспект уроку з ЯДС у 3 класі

Про матеріал
Тема уроку: Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати? Мета: ознайомити учнів з поняттям «мінерали», «гірські породи», «корисні копалини», «родовища»; формувати науковий світогляд, вміння проводити власні дослідження, записувати результати та на основі проведених дослідів робити висновки; розвивати комунікаційні навички, співпрацювати у групі, пізнавальні інтереси; виховувати бережливе ставлення до природних багатств України.
Перегляд файлу

Конспект уроку з ЯДС у 3 класі

Тема уроку: Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати?

Мета: ознайомити учнів з поняттям «мінерали», «гірські породи», «корисні копалини», «родовища»; формувати науковий світогляд, вміння проводити власні дослідження, записувати результати та на основі проведених дослідів робити висновки; розвивати комунікаційні навички, співпрацювати у групі, пізнавальні інтереси; виховувати бережливе ставлення до природних багатств України.

Обладнання: підручник ЯДС 3 клас ( автор Грущинська), робочий зошит до підручника, презентація на тему «Корисні копалини», колекція «Корисні копалини», фізична карта України,  фрагмент мультиплікаційного фільму «Срібне копитце», фішки-камінці (для розподілу учнів на групи).

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Психологічне налаштування на урок. Фрагмент мультиплікаційного фільму «Срібне копитце».
  3. Актуалізація опорних знань.
  1. Бесіда з учнями. Що для людини значить природа? (відповіді учнів: джерело повітря для дихання, їжі, краси). Назвати об`єкти  живої і неживої природи ( ліс, поле, річка, озеро, море, гори, рослини, тварини та ін.) Що природа дає людині? ( будівельні матеріали, їжу, тепло).
  1. Повідомлення теми уроку. Сьогодні на уроці будемо говорити про корисні копалини. Поясніть значення словосполучення «корисні копалини». ( відповіді учнів: «корисні» - приносять користь, а « копалини» - добувають із землі).
  2. Перегляд презентації «Корисні копалини». Ознайомлення з термінами «корисні копалини»,

«мінерали», «гірські породи»

      

  1. Знайомство з фізичною картою України. Ознайомлення з терміном «родовище»

  1. Проблемне питання. Яку корисну копалину добувають у нашому місті? ( залізну руду). Яким способом? ( відкритим способом – кар`єри та закритим способом – шахти).
  2. Виконання завдання №1 у робочому зошиті с.31 ( Назвати яким способом добувають кам`яне вугілля, глину, залізну руду, нафту, природний газ, пісок, кам`яну сіль).
  3. Робота з підручником с. 60.  Завдання: описати гірську породу – граніт – за планом ( назва породи, із яких мінералів складається, де використовується у господарстві)

Приклад опису: Граніт – це гірська порода у твердому стані, складається із слюди, кварцу, польового шпату; використовується у будівництві.

  1. Демонстрація колекції корисних копалин: граніт червоний, граніт сірий, слюда, кварц, польовий шпат, крейда, вапняк, піщаник, глина, кам`яне вугілля.
  2. Розподіл учнів на групи за допомогою різнокольорових фішок-камінців.
  3. Групова робота. Завдання: дослідити властивості корисних копалин та записати результати досліджень у таблицю. 

Приклад таблиці.

Назва корисної копалини

 

Стан

 

Колір

 

Блиск

 

Твердість

 

Здатність розчинятися у воді

 

Легша чи важча за воду

 

Висновок

 

 

  1. Презентація групових досліджень.  Висновок досліджень: корисні копалини мають різний стан, колір, блиск, твердість, розчинність у воді, та легкість.
  2. Підсумок уроку. «Незакінчене речення» : На уроці ми вивчали…, Найцікавіше було…, Хочу дізнатися про….
  3. Рефлексія. «Так» чи «ні»
  • Кам`яна сіль – мінерал? (так)
  • Пісок – це гірська порода? (так)
  • Газ може бути у рідкому стані? (ні)
  • Залізна руда – це мінерал? (ні)
  • Слюда входить до складу граніту? (так)
  1. Домашнє завдання.

Перевірено на академічну доброчесність (92%)

docx
Додано
30 квітня 2022
Переглядів
1404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку