Конспект уроку з ЯДС у 3 класі
Тема уроку: Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати?
Мета: ознайомити учнів з поняттям «мінерали», «гірські породи», «корисні копалини», «родовища»; формувати науковий світогляд, вміння проводити власні дослідження, записувати результати та на основі проведених дослідів робити висновки; розвивати комунікаційні навички, співпрацювати у групі, пізнавальні інтереси; виховувати бережливе ставлення до природних багатств України.
Обладнання: підручник ЯДС 3 клас ( автор Грущинська), робочий зошит до підручника, презентація на тему «Корисні копалини», колекція «Корисні копалини», фізична карта України, фрагмент мультиплікаційного фільму «Срібне копитце», фішки-камінці (для розподілу учнів на групи).
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
-
Організаційний момент.
-
Психологічне налаштування на урок. Фрагмент мультиплікаційного фільму «Срібне копитце».
-
Актуалізація опорних знань.
-
Бесіда з учнями. Що для людини значить природа? (відповіді учнів: джерело повітря для дихання, їжі, краси). Назвати об`єкти живої і неживої природи ( ліс, поле, річка, озеро, море, гори, рослини, тварини та ін.) Що природа дає людині? ( будівельні матеріали, їжу, тепло).
-
Повідомлення теми уроку. Сьогодні на уроці будемо говорити про корисні копалини. Поясніть значення словосполучення «корисні копалини». ( відповіді учнів: «корисні» - приносять користь, а « копалини» - добувають із землі).
-
Перегляд презентації «Корисні копалини». Ознайомлення з термінами «корисні копалини»,
«мінерали», «гірські породи»
-
Знайомство з фізичною картою України. Ознайомлення з терміном «родовище»
-
Проблемне питання. Яку корисну копалину добувають у нашому місті? ( залізну руду). Яким способом? ( відкритим способом – кар`єри та закритим способом – шахти).
-
Виконання завдання №1 у робочому зошиті с.31 ( Назвати яким способом добувають кам`яне вугілля, глину, залізну руду, нафту, природний газ, пісок, кам`яну сіль).
-
Робота з підручником с. 60. Завдання: описати гірську породу – граніт – за планом ( назва породи, із яких мінералів складається, де використовується у господарстві)
Приклад опису: Граніт – це гірська порода у твердому стані, складається із слюди, кварцу, польового шпату; використовується у будівництві.
-
Демонстрація колекції корисних копалин: граніт червоний, граніт сірий, слюда, кварц, польовий шпат, крейда, вапняк, піщаник, глина, кам`яне вугілля.
-
Розподіл учнів на групи за допомогою різнокольорових фішок-камінців.
-
Групова робота. Завдання: дослідити властивості корисних копалин та записати результати досліджень у таблицю.
Приклад таблиці.
Назва корисної копалини
|
|
Стан
|
|
Колір
|
|
Блиск
|
|
Твердість
|
|
Здатність розчинятися у воді
|
|
Легша чи важча за воду
|
|
Висновок
|
|
-
Презентація групових досліджень. Висновок досліджень: корисні копалини мають різний стан, колір, блиск, твердість, розчинність у воді, та легкість.
-
Підсумок уроку. «Незакінчене речення» : На уроці ми вивчали…, Найцікавіше було…, Хочу дізнатися про….
-
Рефлексія. «Так» чи «ні»
-
Кам`яна сіль – мінерал? (так)
-
Пісок – це гірська порода? (так)
-
Газ може бути у рідкому стані? (ні)
-
Залізна руда – це мінерал? (ні)
-
Слюда входить до складу граніту? (так)
-
Домашнє завдання.
Перевірено на академічну доброчесність (92%)