Конспект уроку з зарубіжної літератури для 5 класу на тему «Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»

Про матеріал
Конспект уроку з зарубіжної літератури для 5 класу на тему «Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
Перегляд файлу

 

Конспект уроку з зарубіжної літератури  для 5 класу на тему «Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»

 

 

Тема:

  М.Твен «Пригоди Тома Сойєра»

Мета:

Ознайомити учнів із життям і творчістю Марка Твена, американського дитячого письменника;

розвивати навички узагальнення окремих фактів;виділення головних епізодів; переказування їх;

виховувати допитливість;

розкрити особливості поведінки, внутрішнього світу головних героїв твору, розвивати образне мислення, акторські здібності  школярів, вчити уважного ставлення до художньої деталі

 

Обладнання:

Карта США, портрет М.Твена; зображення містечок Флорида, Ганнібал  (Додаток А)

 

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

  • Слово вчителя:  Вивчаючи казки Г.К.Андерсена, ми з вами торкались теми, кому люди встановлюють пам’ятники. І ви мені дали відповіді, що пам’ятники  встановлюють видатним людям: державним і політичним діячам, письменникам, акторам і т.д., але ми дізнались і про те, що вдячні данці встановили пам’ятники казковим героям свого земляка, героям, які знають діти і дорослі всього світу. Сьогодні ми з вами познайомимось з письменником, героям якого також встановлений пам’ятник.( Додаток Б) Ім’я цього письменника Семюел Ленгхорн Клеменс, але світові він відомий під псевдонімом Марк Твен.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

  • Знайомство з основними етапами життя і творчості М.Твена( розповідь вчителя).
  • Укладання візитівки автора (учнями).

Країна

США.

Штат

Міссурі.

Місто народження

Флорида.

Батьки

Джейн і Джон Клеменс.

Ім’я

Ленгхорн Клеменс.

Місто проживання

Ганнібал.

Робота

Розсильний в газеті, лоцман на Міссісіпі, шукач срібла, журналіст, капітан корабля.

Псевдонім

Марк Твен, тобто «мірка два».

Твори

Гумористичні оповідання, «Пригоди Тома Сойєра», «Принц і злидар», «Пригоди Гекльберрі Фінна», «Янкі при дворі короля Артура»

  • Словникова робота.

Псевдонім –  (грец.   — «помилковий, брехливий, вигаданий» і грец. όνομα — «ім'я») — ім'я, використовуване людиною замість справжнього (даного при народженні, зафіксованого в документах) в тій або іншій публічній діяльності. В західній культурі найчастіше псевдонімами користуються діячі мистецтва.

Прототип – конкретна особа, факти життя або риси характеру якої покладені в основу образу персонажа.

Автобіографічність твору – наповненість твору фактами з власного життя письменника.

  • Підведення підсумків: Географічний диктант.:Пропонуються географічні назви. Сказати, яке відношення мають ці географічні назви до Марка Твена/

 

Флорида

 

Містечко, де народився письменник.

Ганнібал

Містечко, куди переїхала родина, міс течко, описане в книжках про Тома Сойєра та Гека Фінна.

Міссісіпі

Річка, на якій знаходилось містечко Ганнібал;

річка, яку змалював письменник у своїх творах;

працював лоцманом на пароплаві, який курсував уздовж Міссісіпі.

США

Країна, родом з якої письменник.

Сент - Пітерсберг

Містечко, де жили герої Марка Твена: Том Сойєр та його друзі

 

4. Текстуальне вивчення твору. Знайомство з героєм твору.

Розділ 1. Том вдома.

  • Літературний диктант «Істинне – хибне» / письмово/.

1. Том жив разом зі своїми батьками та сестрою в затишному будиночку.

-

2. Тітка Поллі зловила Тома на гарячому: вибігав з комірчини, де їв варення.

+

3. Тома виховувала тітка Поллі, сестра його покійної матері.

+

4.Сід був близьким другом Тома, між ними панувало взаєморозуміння.

-

5. Том, як і завжди, цього дня ходив до школи, повернувшись допомагав тітці по господарству.

-

6. За вечерею, як завжди, Том пустував: нишком тягав цукор.

+

7.Тітка Поллі, здогадуючись, що Том не ходив до школи, а бігав купатися, зловила його на гарячому: у нього була мокра сорочка

-

8. Томові вдалося б викрутитись від допитів тітки Поллі. якби не Сід, який  звернув увагу, що комірець пришитий не білою, а чорною ниткою.

+

9. Втікши від тітки Поллі,  Том почав випробовувати особливий спосіб свисту.

+

10. На дорозі Том зустрів незнайомого хлопця, з яким познайомився і заприятелював.

-

11. Найбільше у незнайомцеві Тома дратував ошатний одяг.

+

12. Розпочавши бійку з незнайомцем, Том вийшов переможцем.

+

 

ІІІ. Закріплення.

  • Усно або підтвердити запропоновані твердження, або виправити, спираючись на текст.

ІV. Домашнє завдання.

  • Прочитати М.Твен «Пригоди Тома Сойєра» . Р.2-6.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гунбіна Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
10975
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку