Конспект уроку з зарубіжної літератури для 6 класу на тему «Елементи фольклору (традиційні образи — відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки) в повісті «Ніч п

Про матеріал
Конспект уроку з зарубіжної літератури для 6 класу на тему «Елементи фольклору (традиційні образи — відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки) в повісті «Ніч перед Різдвом». Узагальнення та систематизація знань. Творчість М.В.Гоголя»
Перегляд файлу

Конспект уроку з зарубіжної літератури  для 6 класу на тему «Елементи фольклору (традиційні образи — відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки) в повісті «Ніч перед Різдвом». Узагальнення та систематизація знань. Творчість М.В.Гоголя»

 

Тема. Елементи фольклору (традиційні образи — відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки) в повісті «Ніч перед Різдвом». Узагальнення та систематизація знань. Творчість М.В.Гоголя

Мета. Узагальнити знання учнів з теми, перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу, закріпити сформовані вміння та навички школярів, давати відповіді на запитання;сприяти вихованню активного читача.

Обладнання: тести, контрольні питання, текст повісті.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Хід уроку

І. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

ІІ. Застосування учнями знань, умінь та навичок.

  1. Виконання тестових завдань.
    1. Скільки гостей Солоха сховала в мішках?

а) три; б) два; в) чотири*; г) один.

  1. Хто виніс мішки з дому Солохи?

а) сусід Іван; б) коваль Вакула*; в) дяк; г) вони залишилися в домі;

  1. Що просила дістати Оксана, щоб вона погодилася вийти заміж за Вакулу?

а) валянки, як у Солохи; б) черевички, як у цариці*; в) чоботи, як у козака Чуба; г) сукню, як у цариці.

  1. Що зробив Вакула з горя?

а) втопився; б) повісився; в) отруївся; г) він вирішив, що не все ще втрачено.*

  1. З ким Вакула пішов до цариці?

а) з купцями; б) зі слугами; в) із запорожцями;* г) один.

  1. Ким була Солоха головному героєві який любив найкрасивішу дівчину села?

а) матір’ю;* б) сестрою; в) сусідкою; г) бабусею;

  1. Ким була Солоха?

а) відьмою; * б) старостою; в) писарем; г) попадею;

  1. Яким чином потрапив коваль Вакула до Петербурга;

а) на конях; б) на спині чорта;* в) на кораблі; г) пішки;

  1. Чим закінчився твір?

а) Вакулі не дали черевиків; б) Вакулі дали черевики але Оксана їх не прийняла;* в) Вакулі дали черевики і Оксана їх прийняла; г) Вакулі дали черевики і він віддав їх іншій.

  1. У якому жанрі написано твір?

а) казково-фантастична повість;* б) роман; в) казка; г) містика;

2. Творче завдання.

Прослухайте уривки з повісті, визначте чий це портрет?

  • «…Тоді насмілився й коваль підвести голову і побачив перед собою невелику на зріст жінку, трохи навіть огрядну, напудрену, з голубими очима і воднораз з тим велично усміхненим виразом, який так умів підкоряти собі все і міг тільки належати жінці, що царює» (цариця Катерина).
  • «…Мала від народження не більше сорока років. Вона була ні хороша, ні погана собою. Важко й бути гарною в такі роки. Проте ж вона так уміла причаровувати до себе козаків… (Солоха).
  • «… Важко сказати, що виражало смагляве обличчя чудної дівчини: і суворість в ньому було видно, і крізь суворість якесь знущання над ковалем, і ледь помітна фарба досади тонко розливалась по обличчю…» (Оксана).
  • «…Волосся було на ньому було розкуйовджене одне око трохи криве, на обличчі зображувалась якась пихата величність у всіх рухах видно було звичку владарювати…» (Гетьман).

3. Літературна вікторина.

  • Про який день у році розповідається в повісті «Ніч перед Різдвом» (ніч Різдва Христового).
  • Що збирала відьма на небі (зірки).
  • Що вкрав чорт перед Різдвом (місяць).
  • Як називалося село, в якому ніхто не чув, що чорт щось вкрав (Деканька).
  • Як звали найкрасивішу дівчину села (Оксана).
  • Ім’я героя, що покохав найкрасивішу дівчину села? Рід його занять? (Вакула коваль).
  • Яку умову поставила дівчина закоханому в неї герою? (черевички як у цариці).
  • Як звали батька найкрасивішої дівчини (Чуб).
  • Перерахуйте хто сидів у мішках у Солохи (Чорт, голова, дяк Йосип Никифорович, Чуб).
  • Кому і як віддячив коваль за подорож до Петербурга? (чорту; оперіщив його три рази хворостиною).

4. Завдання учням.

  • Продовжіть рядки і спробуйте представити літературного героя:
    1. «…Їй усе іграшки; а я стою перед нею, як дурень, і очей не зводжу з неї. І все б стояв перед нею, і повік би не зводив з неї очей! Чарівна дівчино! Чого б я не дав, щоб дізнатися, що в неї на серці, кого вона кохає. Та ні, вона й гадки немає ні про кого. Вона милується сама з собою; мучить мене, бідолашного…» (Вакула).
    2. «Через хвилину ввійшов, у супроводі цілого почту, великий на зріст, огрядний чоловік у гетьманському мундирі, в жовтих чобітках. Волосся на  еьому було розкуйовджене, одне око трохи підсліпувате…» (Потьомкін).
    3. «…Тоді насмілився й коваль підвести голову і побачив перед собою невелику на зріст жінку, трохи навіть огрядну, напудрену, з голубими очима і воднораз з тим велично усміхненим виразом…» (цариця Катерина).
    4. «… стояли на долівці дві дерев’яні миски; одна була повна вареників, друга сметани. Думки його і очі мимохіть звернулися на ці страви. «Подивимось, казав він сам до себе «як це буде … їсти вареники. Нахилятись він, певно, не схоче, щоб сьорбати, як галушки, тай не можна: бо треба вареника спершу вмочити в сметану». (запорожець Пузатий Пацюк).

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Узагальнююча бесіда

  • Яке ваше загальне враження від прочитаного твору?
  • Хто з героїв вам запам’ятався найбільше? Чим саме?
  • Чому повчає цей твір?

2. Слово вчителя. Кожна ніч закінчується і починається новий день-день нових надій. Промені вранішнього сонця несуть світло, яке відганяє темні сили. Добро перемагає завжди, тому що його все ж таки на землі більше. Світлом добра осяяні й твори М.Гоголя. письменник прагнув достукатися до людської душі, щоб пробудити в ній все найкраще.

ІV. Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи.

 

 

 

docx
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
2274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку