План-конспект уроку з зарубіжної літератури для 6 класу на тему: "Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі."

Про матеріал

План-конспекту уроку з курсу «Зарубіжна література 6 клас»

Тема: Ч. Діккенс "Різдвяна пісня в прозі…». Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі як можливість осягнути своє життя. Причини деградації особистості Скруджа."

Перегляд файлу

План-конспекту уроку

з курсу «Зарубіжна література 6 клас»

Тема: Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі як можливість осягнути своє життя. Причини деградації особистості Скруджа.

Мета: Навчитися формувати компетентності: розкрити сенс мандрівки Скруджа в просторі й часі, зрозуміти істинну цінність життя, заснованого на любові й милосерді; розкрити причини деградації головного героя Скруджа.

Епіграф: Це радісні дні – дні милосердя, доброти, всепрощення.

Ч. Діккенс

Тип уроку: Урок формування умінь і навичок.

Обладнання: підручник «Світова література» 6 клас (Є. Волощук), презентація Power Point

Часова узгодженість:

Учитель

Учні

Power Point

Книжка

Наочність

8хв

15 хв

10 хв

9 хв

3 хв

 

 

Хід роботи

І. Організація початку уроку (1-2 хв)

  • Привітання з учнями.
  • Створення психологічної атмосфери.
  • Включення учнів у діловий ритм уроку.

 

II.Повідомлення теми, мети та завдання (1-2 хв)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Актуалізація опорних знань (6 хв)

На минулому уроці відбулося наше знайомство з повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» та її головним героєм Скруджем.

  • Назвіть найголовніші риси характеру Скруджа на початку твору. (Скупий, твердий та гострий як камінь, грубий та байдужий)

 

 

   Вступне слово вчителя (1-2 хв)

Сьогодні ми маємо здійснити разом зі Скруджем та Духами Минулого, Теперішнього й Майбутнього Різдва мандрівку в просторі й часі та визначити її роль у авторському задумі твору. Для цього ми детально проаналізуємо прочитаний текст повісті «Різдвяна пісня в прозі».

 

Робота в групах. (10 хв)

Діти діляться на три групи, обговорюють, аналізують три духи, що приходили до Скруджа.

Відповідають на поставлення питання:

  • Опишіть зовнішній вигляд Духа Минулого Різдва. Знайдіть у тексті й зачитайте його опис, поясніть значення ключових слів. («Чудна істота», «дитяча постать», «більше схожий на діда», «волосся ... було зовсім біле». Одягнений в дуже білу сорочку, підперезану блискучим поясом, держав гілку вічнозеленої рослини (в Англії на Різдво господу прикрашають гілками гостролиста. «Од його голови йшло широким пасмом світло, — воно освітлювало все навкруги». Це дух минулого Різдва - він одночасно й дитина, й дід, тому що нагадує про ті свята, які були давно. Але це були свята дитинства. Сяйво над його головою має алегоричний характер. Можливо, в ті часи душа Скруджа ще не було сповнена холоду й темряви. Тож Дух Минулого Різдва - це нагадування про іншого Скруджа, яким він був у далекі роки свого дитинства, юності.)
  • У чому полягає особливість вигляду Духа Теперішнього Різдва? Знайдіть ключові слова та прокоментуйте їх. («...веселий, кремезний чолов'яга»,«в руці у нього був запалений каганець»,«убраний в зелену кирею, облямовану білим хутром» (сніг та ялинка чи гостролист), «вінок із зимового зілля, прикрашений блискучими льодинками», «обличчя добре, очі блищали», «від нього віяло радістю та щирістю».)
  • Що саме із побаченого в майбутньому найбільше вразило Скруджа? Знайдіть ключові слова та прокоментуйте їх. (Він побачив власну смерть і власну могилу. Найбільше його вразила байдужість до його смерті оточуючих людей та забуття (занедбана, забута могила.)

 

Робота з Power Point. (10хв)

Перегляд фрагментів з мультфільму «Різдвяна пісня в прозі…» на кіноекрані. Порівняння опису Духів у підручнику та мультфільмі.

  • Чи так само як у мультфільмі ви уявляли Духів Різдва, читаючи твір? (У творі гарно викладено опис Духів Різдва, тому асоціації були схожими.)

 

 

Евристична бесіда (8хв)

Також нам потрібно визначити причин деградації особистості Скруджа та дослідити мотиви його переродження.

  • Чи знаєте ви що означає слово «Деградація»? (Рух назад, коли людина не розвивається у певній сфері)
  • Яким було дитинство Скруджа? (Скрудж не відчував великої любові зі сторони батьків. Його часто залишали у школі, натомість інші діти були вдома у родинному колі. Сумне дитинство наклало  відбиток на його подальше життя. Він був злим та самотнім. Можливо, не відчував радість , адже ніколи не святкував чудове свято – Різдво.)
  • Які були головні причини деградації особистості Скруджа? (Саме Дух минулого Різдва допомагає з’ясувати причини деградації Скруджа. Серед них – відсутність батьківської любові, самотність. Єдиною метою життя стали гроші, і мрійливий хлопчик перетворився на черствого, жорстокого скнару.)

 

VI. Підбиття підсумків уроку: (3 хвилини)

Гра «Мікрофон». Кожен учень висловлює думку швидко, по черзі, відповідаючи на запитання:

1) Яка інформація вам запам’яталась протягом уроку? Чому?

2) Що вам сподобалось найбільше?

 

VII. Домашнє завдання: (1-2 хвилини)

Написати короткий твір-роздум про традиції святкування Різдва у родині

 

VIII. Оцінювання учнів та коментарі (1-2 хвилини)

 

 

docx
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
2189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку