Літературний КВК
Мета: Формувати інтерес до творів А. П. Чехова. Сприяти вихованню в учнів порядності, інтелігентності, активної життєвої позиції. Розвивати творчі здібності, естетичні смаки.
Хід заходу
1 ведучий. Гей, до гурту всі єднаймось,
До дотепних, говірливих!
З жартами мерщій збираймось
В клуб веселих та кмітливих!
Хто без настрою нудьгує,
(Хтозна, що тому вина),
Того гурт наш вмить врятує,
Й гумореска запальна.
2 ведучий. КВК, дружня родина,
В третій школі знову й знову,
Сміх і жарти щохвилини
І привіт наш Кошовому!
Хоч не скромно говорити,
Завжди оплески зриваєм.
Вмощуйтесь зручніш сидіти:
КВК розпочинаєм!
1 ведучий. Сьогодні дві команди учнів шостих класів закладу загальної середньої освіти і-ііі ступенів №3 будуть боротися за право називатися кращими знавцями оповідань А. П. Чехова.
2 ведучий. А об’єктивними суддями цього змагання буде наше поважне журі (ведучий презентує членів журі).
1 ведучий. Запрошуємо на сцену доблесну команду 6 А класу – «Ерудити».
2 ведучий. А зараз запрошуємо на сцену команду 6 Б класу – «Веселуни».
1 ведучий. Починаємо перший конкурс – «Інтелектуальний поєдинок». Вам, шановні учасники КВК, треба впізнати оповідання А. П. Чехова і вказати персонажа за фрагментом тексту.
2 ведучий. Завдання для команди «Ерудити»:
** Одного только я не понимаю: как она могла тебя укусить? Нешто она достанет до пальца? Она маленькая, а ты ведь вон какой здоровила! Ты ,должно быть, расковырял палец гвоздиком… («Хамелеон»).
** Я портсигары приватно из дерева делаю. Отличные портсигары! По рублю за штуку продаю. Служил, знаешь, в департаменте, а теперь сюда переведен столоначальником по тому же ведомству… («Толстый и Тонкий»).
** О, как звучен, как прекрасен греческий язык! – говорил он со сладким выражением, и как бы в доказательство своих слов, прищуривал глаза и, подняв палец, произносил: «Антропос»! («Человек в футляре»).
** Гибнет без дела собака, талант свой зарывает… Потому-то и продаю. Купите, Кнапс! Всю жизнь будете благодарны. («Дорогая собака»)
** Нехорошо-с, молодой человек! Ваша речь, может быть, годится для покойника, но в отношении живого она - одна насмешка! Помилуйте, что вы говорили? Бескорыстен, неподкупен, взяток не берет! Ведь про живого человека это можно говорить только в насмешку. («Оратор»).
1 ведучий. Завдання для команди «Веселуни»:
** Мальчики собирались бежать куда-то в Америку добывать золото; У них для дороги было уже все готово: пистолет, два ножа, сухари, увеличительное стекло для добывания огня, компас и четыре рубля денег… («Мальчики»).
** Пахло от него ветчиной и кофейной гущей. Из-за его спины выглядывала худенькая женщина с длинным подбородком – его жена… («Толстый и тонкий»).
** И в доме все стали изобретать фамилии. Перебирали все возрасты, полы и породы лошадей, вспомнили гриву, копыта, сбрую… («Лошадиная фамилия»).
** Вы живете, как дикие звери, газет не читаете… , а в газетах так много замечательного! Ежели что случится, сейчас все известно! Как я счастлив! Ведь только про знаменитых людей в газетах печатают, а тут взяли да про меня напечатали! («Радость»)
** А вчерась мне была выволочка. Хозяин выволок меня за волосья на двор и отчесал шпандырем за то, что я качал ихнего ребятенка в люльке и по нечаянности заснул… («Ванька»).
2 ведучий. А зараз переходимо до другого конкурсу, який ми умовно назвали «Візитка». Команди отримали домашнє завдання: знайти 2-3 предмети, які б змогли презентувати їх власників – героїв чеховських оповідань. Таким чином, пропонуємо командам обмінятися візитками.
(Команди обмінюються предметами, які відповідають оповіданням «Товстий і Тонкий» та «Хамелеон»): коробка, валіза, портсигар, решето з агрусом, вузлик).
1 ведучий. Наступний конкурс – інсценізація оповідання А. П. Чехова (команда «Ерудити» - оповідання «Товстий і Тонкий», команда «Веселуни»- «Хірургія»).
2 ведучий. Переходимо до наступного конкурсу – «Імпровізація». Учасники отримують картки з іменами 2 персонажів Чеховських творів. За 5 хвилин команда повинна підготувати представлення цих персонажів (пантоміма, монолог, діалог і т. п).
(Командам були запропоновані для імпровізації оповідання: «Хірургія», «Товстий і Тонкий», «Радість», «Ванька»).
1 ведучий. Оголошуємо найважчий конкурс, до речі, це теж було домашнім завданням. Прочитати сенкан, який підготувала кожна команда. Його тема – Чехов.
Зразки сенканів, представлених учнями:
**.Чехов -
Іронічний, гуманний.
.Висміював, співчував, мріяв.
.Головний його ворог – бездуховність.
.«Пушкін у прозі».
** Чехов-
Дотепний,життєлюбний.
Лікував, боровся, виховував.
Мріяв про чистоту людських відносин.
Майстер.
2 ведучий. Оголошуємо останній конкурс- «Дуель», це поєдинок наших капітанів.
Завдання 1. Перелічити якомога більшу кількість творів А. П. Чехова. Перемагає той, хто назве твір останнім.
1 ведучий. Завдання 2.
- Як називався перший друкований твір А. П. Чехова? («Письмо к ученому соседу»)
- Назва рідного міста Чехова? (Таганрог)
- Які псевдоніми письменника ви знаєте? (Антоша Чехонте, Людина без селезінки, Лікар без пацієнтів, Брат мого брата)
- Перелічити географічні назви, пов’язані з А. П. Чеховом. (Таганрог, Москва, Ялта, Суми, Охтирка, Мелехово)
- Ким був Чехов за основною професією? (Лікар)
- В якому творі Чехова герой відправляє листа за адресою: «На деревню дедушке»? («Ванька»)
- Який вислів А. П. Чехова став крилатим? («В человеке должно быть все прекрасным: и лицо, и одежда, и душа, и мысли»)
2 ведучий. Поки наше шановне журі підводить підсумки, ми пропонуємо вікторину для вболівальників.
- Назвіть красномовні прізвища героїв чеховських оповідань. (Червяков, Курятин, Очумелов, Пришибеєв, Запойкін, Хрюкін).
- В якому оповіданні ви зустрічали решето з агрусом? («Хамелеон»)
- В якому оповіданні герої збираються в далеку подорож? («Хлопчики»)
- В якому оповіданні фельдшер не зміг вирвати пацієнту хворий зуб? («Хірургія»)
- Хто з чеховських героїв виготовляв портсигари на продаж? («Товстий і Тонкий, Порфирій»)
1 ведучий. Ось і закінчився наш КВК. Слово надається голові журі для підведення підсумків (Виступ голови журі).