Літературний КВК за оповіданнями А.П. Чехова

Про матеріал
КВК може бути використаний як на уроках, так і під час підготовки та проведення предметного Тижня. Пропоновані матеріали сприятимуть розвитку читацької культури учнів, поглибленню інтересу до зарубіжної літератури, розвитку пізнавальної активності школярів, їх вмінню нестандартно мислити.
Перегляд файлу

Літературний КВК

Мета: Формувати інтерес до творів А. П. Чехова. Сприяти вихованню в учнів порядності, інтелігентності, активної життєвої позиції. Розвивати творчі здібності, естетичні смаки.

Хід заходу

1 ведучий.  Гей, до гурту всі єднаймось,

До дотепних, говірливих!

З жартами мерщій збираймось

В клуб  веселих та кмітливих!

Хто без настрою нудьгує,

(Хтозна, що тому вина),

Того гурт наш вмить врятує,

Й гумореска запальна.

2 ведучий. КВК, дружня родина,

В третій школі знову й знову,

Сміх і жарти щохвилини

І привіт наш Кошовому!

Хоч не скромно говорити,

Завжди оплески зриваєм.

Вмощуйтесь зручніш сидіти:

КВК розпочинаєм!

1 ведучий. Сьогодні дві команди учнів шостих класів закладу  загальної середньої освіти і-ііі ступенів №3 будуть боротися за право називатися кращими знавцями оповідань А. П. Чехова.

2 ведучий. А об’єктивними суддями цього змагання буде наше поважне журі (ведучий презентує членів журі).

1 ведучий.  Запрошуємо на сцену доблесну команду 6 А класу – «Ерудити».

2 ведучий.  А зараз запрошуємо на сцену команду 6 Б класу – «Веселуни».

 1 ведучий. Починаємо перший конкурс – «Інтелектуальний поєдинок». Вам, шановні учасники КВК, треба впізнати оповідання А. П. Чехова і вказати персонажа за фрагментом тексту.

2 ведучий. Завдання для команди «Ерудити»:

       ** Одного только я не понимаю: как она могла тебя укусить? Нешто она достанет до пальца? Она маленькая, а ты ведь вон какой здоровила! Ты ,должно быть, расковырял палец гвоздиком… («Хамелеон»).

       ** Я портсигары приватно из дерева делаю. Отличные портсигары! По рублю за штуку продаю. Служил, знаешь, в департаменте, а теперь сюда переведен столоначальником по тому же ведомству… («Толстый и Тонкий»).

       ** О, как звучен, как прекрасен греческий язык! – говорил он со сладким выражением, и как бы в доказательство своих слов, прищуривал глаза и, подняв палец, произносил: «Антропос»! («Человек в футляре»).

       ** Гибнет  без дела собака, талант свой зарывает… Потому-то и продаю. Купите, Кнапс! Всю жизнь будете благодарны. («Дорогая собака»)

       ** Нехорошо-с, молодой человек! Ваша речь, может быть, годится для покойника, но в отношении живого она - одна насмешка! Помилуйте, что вы говорили? Бескорыстен, неподкупен, взяток не берет! Ведь про живого человека это можно говорить только в насмешку. («Оратор»).

1 ведучий. Завдання для команди «Веселуни»:

       ** Мальчики собирались бежать куда-то в Америку добывать золото; У них для дороги было уже все готово: пистолет, два ножа, сухари, увеличительное стекло для добывания огня, компас и четыре рубля денег… («Мальчики»).

       ** Пахло от него ветчиной и кофейной гущей. Из-за его спины выглядывала худенькая женщина с длинным подбородком – его жена…  («Толстый и тонкий»).

       ** И в доме все стали изобретать фамилии. Перебирали все возрасты, полы и породы лошадей, вспомнили гриву, копыта, сбрую… («Лошадиная фамилия»).

       ** Вы живете, как дикие звери, газет не читаете… , а в газетах так много замечательного! Ежели что случится, сейчас все известно! Как я счастлив! Ведь только про знаменитых людей в газетах печатают, а тут взяли да про меня напечатали! («Радость»)

       ** А вчерась мне была выволочка. Хозяин выволок  меня за волосья на двор и отчесал шпандырем за то, что я качал ихнего ребятенка в люльке и по нечаянности заснул… («Ванька»).

2 ведучий.  А зараз переходимо до другого конкурсу, який ми умовно назвали «Візитка». Команди отримали домашнє завдання: знайти 2-3 предмети, які б змогли презентувати їх власників – героїв чеховських оповідань. Таким чином, пропонуємо командам обмінятися візитками.

(Команди обмінюються предметами, які відповідають оповіданням «Товстий і Тонкий» та «Хамелеон»): коробка, валіза, портсигар, решето з агрусом, вузлик).

1 ведучий. Наступний конкурсінсценізація оповідання А. П. Чехова (команда «Ерудити» - оповідання «Товстий і Тонкий», команда «Веселуни»- «Хірургія»).

2 ведучий. Переходимо до наступного конкурсу – «Імпровізація». Учасники отримують картки з іменами 2 персонажів Чеховських творів. За 5 хвилин команда повинна підготувати представлення цих персонажів (пантоміма, монолог, діалог і т. п).

(Командам були запропоновані для імпровізації оповідання: «Хірургія», «Товстий і Тонкий», «Радість», «Ванька»).

1 ведучий. Оголошуємо найважчий конкурс, до речі, це теж було домашнім завданням. Прочитати сенкан, який підготувала кожна команда. Його тема – Чехов.

Зразки сенканів, представлених учнями:

**.Чехов -

Іронічний, гуманний.

.Висміював, співчував, мріяв.

.Головний його ворог – бездуховність.

.«Пушкін у прозі».

** Чехов-

Дотепний,життєлюбний.

Лікував, боровся, виховував.

Мріяв про чистоту людських відносин.

Майстер.

2 ведучий. Оголошуємо останній конкурс- «Дуель», це поєдинок наших капітанів.

Завдання 1. Перелічити якомога більшу кількість творів А. П. Чехова. Перемагає той, хто назве твір останнім.

1 ведучий.  Завдання 2.

- Як називався перший друкований твір А. П. Чехова? («Письмо к ученому соседу»)

- Назва рідного міста Чехова? (Таганрог)

- Які псевдоніми письменника ви знаєте? (Антоша Чехонте, Людина без селезінки, Лікар без пацієнтів, Брат мого брата)

- Перелічити географічні назви, пов’язані з  А. П. Чеховом. (Таганрог, Москва, Ялта, Суми, Охтирка, Мелехово)

- Ким був Чехов за основною професією? (Лікар)

- В якому творі Чехова герой відправляє листа за адресою: «На деревню дедушке»? («Ванька»)

- Який вислів А. П. Чехова став крилатим? («В человеке должно быть все прекрасным: и лицо, и одежда, и душа, и мысли»)

2 ведучий.  Поки наше шановне журі підводить підсумки, ми пропонуємо вікторину для вболівальників.

- Назвіть красномовні прізвища героїв чеховських оповідань. (Червяков, Курятин, Очумелов, Пришибеєв, Запойкін, Хрюкін).

- В якому оповіданні ви зустрічали решето з агрусом? («Хамелеон»)

- В якому оповіданні герої збираються в далеку подорож? («Хлопчики»)

- В якому оповіданні фельдшер не зміг вирвати пацієнту хворий зуб? («Хірургія»)

- Хто з чеховських героїв виготовляв портсигари на продаж? («Товстий і Тонкий, Порфирій»)

1 ведучий.  Ось і закінчився наш КВК. Слово надається голові журі для підведення підсумків (Виступ голови журі).

 

 

doc
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку