Конспект уроку з зарубіжної літератури для 9 класу на тему: "Генрік Ібсен. «Ляльковий дім». Образна система твору

Про матеріал
Конспект уроку включає в себе такі види робіт, як «За вікном - весна» (створення сприятливого психологічного клімату), кросенс, учнівські міні-проєкти «Сторінка літературного героя в мережі ФБ» (Нора, Хельмер, Крогстад, фру Лінне, лікар Ранк), міні-дискусії, прийоми «Мотиватор» і «Хмаринка тегів». Урок супроводжується загальною презентацією і презентаціями сторінок у ФБ всіх героїв.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток особистості учня шляхом візуалізації навчального матеріалу

Номер слайду 2

За вікном – весна. Як добре, що ……!

Номер слайду 3

КРОСЕНСХЕЛЬМЕРРАНККРОГСТАДФРУ ЛІННЕНОРАТЕМА. Генрік Ібсен. «Ляльковий дім». Образна система

Номер слайду 4

Людина повинна робити вибір. У цьому і полягає її сила – у могутності рішень. Пауло Коельо

Номер слайду 5

Система образів. Система образів або групування персонажів — важливий елемент композиції, який дає авторові можливість розкрити існуючі суперечності між героями, адже всі вони перебувають у зв’язках і зіткненнях між собою.

Номер слайду 6

СИСТЕМА ОБРАЗІВзневажаєзалежитьшантажуєщиро кохаєпоблажливо любитьбоїтьсядружбакоханнядружбадружбакоханнядружба

Номер слайду 7

Людина повинна робити вибір. У цьому і полягає її сила – у могутності рішень. Пауло Коельо

Номер слайду 8

Мотиватори. Якщо ми самі не будемо управляти своїм життям, то ним буде керувати хтось інший.

Номер слайду 9

І пташка втікає з золотої клітки…

Номер слайду 10

Не приховуйте свої почуття, поки стало не пізно!

Номер слайду 11

Працюйте! Світ не буде раєм для тих, хто хоче жити ледарем.

Номер слайду 12

Бережи честь змолоду, а здоров’я -під старість.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

10 складових родинної гармонії Річарда Денні1. Регулярно сідайте за стіл разом.2. Обмінюйтесь думками. 3. Концентруйтеся на хорошому. 4. Будьте там, де потрібно. 5. Створюйте психологічний комфорт. 6. Робіть компліменти членам сім’ї.7. Робіть одне одному сюрпризи. 8. Вибачайте одне одному. 9. Діліться своїми радощами й печалями. 10. Пам’ятайте про мету свого життя — щасливу родину.

Перегляд файлу

ТЕМА. Генрік Ібсен. «Ляльковий дім». Образна система твору 

МЕТА: формування предметних компетентностей: розкрити систему образів драми   Г. Ібсена «Ляльковий дім»; визначити роль і значення кожного з героїв твору для розкриття його теми та ідеї; розвивати словниковий запас, навички зв’язного мовлення, критичного мислення, ідейно-художнього аналізу художніх творів; виховувати повагу до сімейних цінностей, до людської гідності; 

формування ключових компетентностей: уміння вчитися: актуалізувати пізнавальну діяльність та критичне мислення учнів; комунікативної: формувати навички спілкування в колективі та толерантне ставлення до думок та почуттів інших; інформаційної: формувати вміння визначати головне та роль деталі в тексті; розвивати навички роботи з книгою; загальнокультурної: виховувати естетичний смак та читацькі інтереси учнів; розширювати кругозір школярів.

Обладнання: мультимедійна презентація, відео фрагменти, роздавальний матеріал. Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

Очікувані результати: На кінець уроку учні повинні: знати, що таке система образів;

розуміти роль і значення кожного з героїв твору для розкриття його теми й ідеї; усвідомити динаміку образу Нори, з’ясувати мотиви вчинків героїв, їхні життєві позиції.

 

ПЕРЕБІГ  УРОКУ СЛАЙД 1 (заставка) І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1.Створення сприятливого психологічного клімату. Прийом «За вікном – весна»

 

СЛАЙД 2 – за вікном – весна ВЧИТЕЛЬ.

Добрий день, друзі. За вікном – весна. Вона дарує всім приємні сюрпризи: сонце, тепло, запахи перших квітів і трав, прояви різноманітних емоцій. Тож спробуємо і ми виявити сильні, радісні почуття за допомогою окличного речення, яке може починатися так: «Як добре, що…». 

(діти озвучують речення)  СЛАЙД 3 – кросенс

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Прийом «Кросенс» ВЧИТЕЛЬ.

 Сподіваюся, що такий емоційний початок посприяє плідній праці на уроці. Пропоную розпочати роботу з кросенса. Встановіть асоціативно-логічні зв’язки між зображеннями і сформулюйте тему нашого уроку. 

(робота з кросенсом)

 

1.   Назвіть прізвище письменника (фото Г. Ібсена)

2.   Поясніть зв'язок між першим і другим зображенням (малюнок лялькового 

    дому)

3.   Чому на третій картинці зображено цю будівлю? (банк) 

4.   Як ми можемо пов’язати акціонерний банк і цю пташку? (жайворонок) 

5.   Подумайте про зв'язок наступного зображення з попередніми (лікарня) 

6.   Які асоціації викликає у вас ось ця картинка? (чоловік і двоє дітей)  

7.   Чому далі іде цей малюнок? З ким би ви його пов’язали? (жінка доглядає за      матір’ю) 

8.   Наступний малюнок не стосується самого твору, але де в чому допоможе      правильно визначити тему уроку (різні системи) 

9.   Саме за цією театральною завісою прихована наша тема. Сформулюйте її. 

 (припущення дітей)  

 

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ        ДІЯЛЬНОСТІ 

     

1.Запис теми уроку в зошити ВЧИТЕЛЬ.

           Запишіть дату і тему уроку: «Генрік Ібсен. «Ляльковий дім». Образна система».

Скажіть, будь ласка, чи є різниця у значенні словосполучень «образи твору» і «образна система»?

(відповіді дітей, доповнення вчителя)

 

СЛАЙД 4 - епіграф

 Епіграф нашого уроку – слова Пауло Коельо: «Людина повинна робити вибір. У цьому і полягає її сила – у могутності рішень». 

У кінці заняття повернемося до вислову бразильського письменника і поміркуємо, хто з героїв і який вибір повинен був зробити в творі.                2.Мотивація ВЧИТЕЛЬ.

Тож наша мета – розглянути, як Ібсену вдалося розкрити характери героїв, передати внутрішню драму особистості, а також визначити роль і значення кожного з героїв твору для розкриття його теми, ідеї та проблематики. 3. Прийом «Очікування» ВЧИТЕЛЬ. Наш урок незвичний, тому хочу запитати, що ви очікуєте від нього?

(відповіді дітей)

(перелік очікувань: отримати інформацію; здобути знання і досвід; дізнатися нове; порадіти за себе, друзів; одержати задоволення тощо)

А я очікую від вас плідної і злагодженої роботи.   

 

IV.   РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1.     Слово вчителя

Сьогодні знайомство з образами відбудеться у вигляді проєкту «Сторінка літературного героя у мережі Fb». Уявімо, що кожен з наших героїв попросив

створити там для нього сторінку. На це прохання відгукнулись ваші однокласники. 

Тож послухаємо, як у них це вийшло, а також узагальнимо наші знання за допомогою кластера, з яким ви працювали вдома.

 

2.     Проєкт «Сторінка літературного героя в мережі ФБ»

3.     Прийом «Кластер» (домашнє завдання)

 

МЕТОДИЧНИЙ КОМЕНТАР

         Після представлення кожної сторінки проводиться бесіда за блоками кластера.

ПЕРЕКЛЮЧИТИ ПРЕЗЕНТАЦІЮ СЛАЙД 1-2 – Нора

 

ВЧИТЕЛЬ.

         Розпочнімо зі сторінки Нори. 

1.ПРЕДСТАВЛЕННЯ СТОРІНКИ НОРИ ХЕЛЬМЕР в ФБ

(виступ учня) ВЧИТЕЛЬ.

А тепер узагальнимо почуте: 

-    рід занять (домогосподарка);

-    життєва мета (виплатити борг, досягти благополуччя);

-    сімейний стан (заміжня, троє дітей);

-    зв’язки з іншими персонажами (дружить з лікарем Ранком і фру Лінне, одружена з Хельмером, позичила гроші в Крогстада)  (відповіді учнів)

МІНІ-ДИСКУСІЯ: Чи згодні ви з тим, що Нора жахлива матір?

СЛАЙД 3-4 – Хельмер

 

ВЧИТЕЛЬ.

Відвідаємо сторінку Торвальда Хельмера.

2.ПРЕДСТАВЛЕННЯ СТОРІНКИ ТОРВАЛЬДА ХЕЛЬМЕРА в ФБ

(виступ учня) ВЧИТЕЛЬ.

         Звернімося до кластерів:

-    рід занять Хельмера (чиновник міністерства, адвокат, директор акціонерного банку);

-    життєва мета (досягти благополуччя, більш високого статусу в суспільстві);

-    сімейний стан (одружений, троє дітей);

-    зв’язки з іншими персонажами (дружить з лікарем Ранком, одружений з Норою, давній знайомий Крогстада)

-    риси характеру (егоїстичний, зарозумілий)

 (відповіді учнів)

МІНІ-ДИСКУСІЯ: Чи вважаєте ви Хельмера сильною людиною? СЛАЙД 5-6 - Ранк ВЧИТЕЛЬ.

Завітаємо на сторінку лікаря Ранка.

3.ПРЕДСТАВЛЕННЯ СТОРІНКИ ЛІКАРЯ РАНКА в ФБ

(виступ учня) ВЧИТЕЛЬ.

Як ви заповнили частину кластера, що стосується лікаря Ранка?

-    Яка життєва мета героя? (прожити якомога довше)

-    Який сімейний стан? (неодружений)

-    Які зв’язки з іншими персонажами (дружить з Торвальдом, кохає Нору) Якими рисами характеру наділений? (уважний, чуйний)

(відповіді учнів)

 

МІНІ-ДИСКУСІЯ: Чи згодні ви з тим, що лікар Ранк по-справжньому кохав Нору?

 

СЛАЙД 7-8 ВЧИТЕЛЬ.

Представляємо  сторінку фру Лінне.

4. ПРЕДСТАВЛЕННЯ СТОРІНКИ ФРУ ЛІННЕ в ФБ

(виступ учня) ВЧИТЕЛЬ.

         Працюємо з кластером:

-    рід занять фру Лінне (школа, дрібна торгівля, службовець банку);

-    життєва мета (піклуватися про когось);

-    сімейний стан (вдова без дітей, двоє братів);

-    зв’язки з іншими персонажами (дружить з Норою, кохала Крогстада)

-    риси характеру (здатна до самопожертви, турботлива, працьовита …. ) (відповіді учнів)

 

МІНІ-ДИСКУСІЯ: Чи була фру Лінне справжньою подругою?

 

СЛАЙД 9-10 ВЧИТЕЛЬ.

Завітаємо до Нільса Крогстада.

5.ПРЕДСТАВЛЕННЯ СТОРІНКИ НІЛЬСА КРОГСТАДА в ФБ

(виступ учня) ВЧИТЕЛЬ.

         Подивимося, як ви попрацювали з кластером:

-    Назвіть рід занять Крогстада (адвокат, лихвар, службовець банку);

-    життєва мета (відродити репутацію);

-    сімейний стан (вдівець, має двоє дітей);

-    зв’язки з іншими персонажами (шантажує Нору, кохає фру Лінне, давній знайомий Хельмера)

-    риси характеру (підступний, рішучий, милосердний)

 

МІНІ-ДИСКУСІЯ: Чи є Крогстад негативним персонажем?

ПЕРЕКЛЮЧИТИ ПРЕЗЕНТАЦІЮ

 

ВЧИТЕЛЬ.

 Ви плідно попрацювали. Пропоную зробити релакс-паузу і трішки перепочити, переглянувши відеоролик, де виконується неаполітанська тарантела, яка в творі є символом передвісника майбутніх потрясінь.

 

4.Релакс-пауза. Візуалізація. Тарантела (перегляд відео)

https://www.youtube.com/watch?v=uFEKX5Nh5Q0

 

V.   УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛУ

 

СЛАЙД 5 ВЧИТЕЛЬ.

Ми накопичили достатньо знань, щоб зробити висновки щодо системи образів твору. 

Система образів або групування персонажів – важливий елемент композиції, який дає авторові можливість розкрити існуючі суперечності між героями, адже всі вони перебувають у зв’язках і зіткненнях між собою. Визначимо ці зв’язки.

 

СЛАЙД 6 (написи з’являються при клацанні мишкою)

1. Робота зі схемою (схему взято з мережі Інтернет)

-    Нора – Хельмер: щиро кохає – поблажливо любить

-    Нора – Крогстад: боїться – шантажує

-    Нора – Ранк: дружба – кохання

-    Хельмер – Крогстад: зневажає – залежить 

-    Крогстад – фру Лінне: кохання 

-    Хельмер – Ранк: дружба

-    Нора – фру Лінне: дружба 

image

 

ВЧИТЕЛЬ.

Крім того, всі герої виявляють власне ставлення до світу «лялькового будинку» – світу примарного благополуччя.

-    Хто є головним охоронцем «лялькового будинку»? Чому? (Хельмер) Хто є його руйнівниками? (Крогстад і фру Лінне) Хто найбільш послідовний руйнівник? Чому?

-    Хто йде з «лялькового будинку»? Чому?

Кінець «лялькового будинку» означає зміну долі для всіх персонажів. Виникає проблема вибору. Тож повернімося до епіграфу. 

 

СЛАЙД 7

2. Бесіда

-    Яке рішення приймає Нора? Чому?

-    Яке рішення приймає Крогстад? Чому?

-    Яке рішення приймає фру Лінне? Чому?

-    Яке рішення приймає лікар Ранк? Чому?

-    Яке рішення повинен буде прийняти Хельмер для того, щоб здійснилось диво?

(щоб співжиття стало шлюбом)

 

3.Прийом «Мотиватор» ВЧИТЕЛЬ.

 Щоб допомогти героям у їх виборі, ми підготували для них мотиватори. Мотиватор – це зображення зі слоганами, які стимулюють до якоїсь дії. 

 

СЛАЙД 8-11 ВЧИТЕЛЬ.

 Ібсен не розглядав драму Нори як чисто жіночу. У п’єсі йдеться про звільнення людини, незалежно від статі. Адже всі тут звільняються (або намагаються звільнитися) від чогось: Хельмер від відсталості сприйняття світу, доктор Ранк – від страху перед швидкою смертю, Крогстад – від шлейфу непорядного минулого, фру Лінне – від самотності і нікчемності існування. 

          Крім того, система образів драми допомагає розкрити тему, ідею і проблематику твору.

4.Прийом «Хмарки тегів». Робота в зошитах ВЧИТЕЛЬ.

 У вас на партах хмарки тегів. Будь ласка, використовуючи теги, сформулюйте тему, ідею та визначте проблематику твору.

      Тема твору – духовне пробудження людини, її прагнення до вільного прояву себе як особистості.

      Проблематика твору – проблеми сім’ї, духовної єдності людей, честі, кохання, правди, совісті, дружби, людської гідності.

      Ідея   твору          –        заклик         до      збереження          сімейних     і           відновлення загальнолюдських цінностей.

           

 

VІ. РЕФЛЕКСІЯ ВЧИТЕЛЬ.

         Підведемо підсумки нашої роботи.

1. Бесіда  Чи справдились ваші очікування від уроку?

(відповіді дітей)

ВЧИТЕЛЬ.

 Життя – це завжди вибір. І готового рецепту щастя не існує. Шлях до нього довгий і тернистий. Сподіваюсь, що кожен з вас на своєму шляху зустріне справжнє  щастя та кохання і помандрує з ними через усе життя. Мимоволі спливають слова В.Симоненка: 

Є в коханні і будні, і свята,

Є у ньому і радість, і жаль, Бо не можна життя заховати За рожевих ілюзій вуаль.

Ознайомтеся із 10-ма складовими родинної гармонії за порадами сучасного психолога Річарда Денні:

1.   Регулярно сідайте за стіл разом.

2.   Обмінюйтесь думками. 

3.   Концентруйтеся на хорошому. 

4.   Будьте там, де потрібно. 

5.   Створюйте психологічний комфорт. 

6.   Робіть компліменти членам сім’ї.

7.   Робіть одне одному сюрпризи. 

8.   Вибачайте одне одному. 

9.   Діліться своїми радощами й печалями.  10. Пам’ятайте про мету свого життя – щасливу родину.        

 

VІ. ОЦІНЮВАННЯ ВЧИТЕЛЬ.

Наш урок закінчується. Хочу сказати, що мої очікування виправдались: ви добре попрацювали над темою уроку. Хочу оцінити роботу таких учнів…. (оголошує оцінки)

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати п’єсу Б. Шоу «Пігмаліон»

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Нора Хельмер Профіль героя. Статус. Деяких людей любиш більше всього на світі, а з іншими якось найбільше хочеться бувати. Через страх втратити коханого, інколи не все йому говориш. Легше про деякі речі сказати другові. ГОЛОВНІ ПОДІЇ ЖИТТЯШлюб з Торвальдом Хельмером. Створення сім’ї та народження дітей. Вісім щасливих років у шлюбі. Шантаж. Автор – Генрік Ібсен. Твір – «Ляльковий дім» Крістін Лінде (Фру Лінне) Торвальд Хельмер Доктор Ранк Нільс Крогстад ВЧИНКИ ГЕРОЯПозичила гроші на лікування чоловіка. . . Сфальшувала вексель. Виплачувала борг за рахунок економії та таємного підробітку. Допомогла Крістіні отримати роботу. Намагалась допомогти Крогстаду залишитися на роботі. Вирішила залишити сім’ю. ЖИТТЄВА МЕТАНа початку твору: щастя своєї родини, любов до свого чоловіка та дітей. Вкінці твору: бажання розібратися в собі та виховати себе саму. На мою думку,  Нора спершу здається грайливою, наївною дитиною, якій бракує знань про світ за межами її дому. Хоча вона має невеликий життєвий досвід, її незначні спроби бунтувати показують, що жінка не така вже й безневинна та життєрадісна, якою здається на перший погляд. Вона усвідомлює свою нікчемну позицію у шлюбі та знаходить в собі силу втекти із тої гнітючої ситуації, тому саме ця сміливість вразила мене в образі Нори. ПОРТРЕТГарна молода жінка, якій все до лиця. РИСИ ХАРАКТЕРУТурботлива. Ласкава, ніжна. Любляча матір. Рішуча. Смілива. Сильна духом

Номер слайду 2

Нора Хельмер СТАВЛЕННЯ ДО ІНШИХ ГЕРОЇВ Батько: Любила батька, захоплювалась ним, але розуміла своє підлегле становище. Торвальд: Любила чоловіка, доки не усвідомила, що я для нього, мов дитина та лялечка, з якою можна гратися та милуватися. Крістіне: Вважаю її своєю подругою, довіряю у всьому. Нора викликає бажання співчувати їй, дивуватися її безпорадності, зрозуміти її дії, але ж ніяк не засуджувати її та її вчинки. ІНШІ ПЕРСОНАЖІ ПРО ГЕРОЯХельмер: "Просто неймовірно, як дорого обходиться чоловікові така пташечка". Хельмер: "Ти маленька дивачка! Дві краплі води - твій батько. Тільки і клопочешся, як би роздобути грошей". Ф р у Л і н н е. Норо, Норо! Ти й досі не стала благорозумнішою? У школі ти була великою марнотратницею. К р о г с т а д. Ви дуже хоробрі, фру Хельмер. Р а н к. Ви для мене загадка. Не раз мені здавалося, що вам майже так само приємна моя присутність, як і присутність Хельмера. ЦИТАТИ НА ЗАМІТКУ «І ти був завжди такий милий зі мною, ласкавий. Але весь наш будинок був тільки великою дитячою. Я була тут твоєю лялечкою дружиною, як вдома у тата була татовою лялькою донькою. А діти були вже моїми ляльками. Мені подобалося, що ти грав і бавився зі мною, як їм подобалося, що я граю і бавлюся з ними. Ось в чому полягав наш шлюб, Торвальд».«– Я б з радістю працював для тебе дні і ночі, Нора … терпів би горе і нужду заради тебе. Але хто ж пожертвує навіть для коханої людини своєю честю? – Сотні тисяч жінок жертвували». Текст або фото ТЕКСТ АБО ФОТОЯ – жінка! Ви чуєте люди, я свічка,Запалена Господом на віки. Неправда, що я – ребро чоловіче,Цю казку придумали чоловіки. Катерина Рубан. Оцінка

Номер слайду 3

Торвальд Хельмер. Профіль героя. Статус. Жодних боргів! Ніколи не позичати! На домашнє вогнище, засноване на позичках, на боргах, лягає якась некрасива тінь залежності. Коментар (ваше сприйняття цитати) ГОЛОВНІ ПОДІЇ ЖИТТЯНавчання в університеті на юридичному ф-ті. Робота в міністерстві. Одруження з Норою. Робота адвокатом. Тяжка хвороба, лікування в Італії. Смерть тестя. Народження трьох діточок . Призначення директором Акціонерного банку. Втрата Нори. Портрет Статечний чоловік середнього віку. Вдягається зі смаком. Автор твору – Генрік Ібсен Назва твору – «Ляльковий дім» ДрузіДоктор Ранк ЗАПИТИ НА ДРУЖБУ- адвокат Дервіль- адвокат Аттікус Фінч - адвокат Клим Кошовий. РИСИ ХАРАКТЕРУПозитивні:розумний, успішний, мудрий, рішучий, порядний, заощадливий, наполегливий. Негативні:хвалькуватий, надмірно самовпевнений, жорстокий, байдужий, впертий, егоїстичний. ВЧИНКИ ГЕРОЯПоставився поблажливо до посадових зловживань батька Нори. Взяв на роботу в банк фру Лінне. Звільнив з посади Нільса Крогстада. Вирішив позбавити Нору права спілкування з дітьми. Наказав Норі залишитися вдома про людське око. Пробачив Нору після другого листа Крогстада. ЖИТТЄВА МЕТАБути бездоганним чиновником доки буду посідати свій пост. Домогтися певного забезпеченого становища, солідного прибутку для добробуту сім’ї. Я засуджую Торвальда Хельмера за його ставлення до Нори тому, що всі люди рівні, кожен має право на самовдосконалення і розвиток. Він поводився з нею як з маленькою дитиною, ставився з поблажливо-грайливо (хоча Нора в усьому підтримувала чоловіка і покладалася на нього, і головне - довіряла йому.

Номер слайду 4

Торвальд Хельмер СТАВЛЕННЯ ДО ІНШИХ ГЕРОЇВ До Нори ставився зверхньо, був байдужим до її почуттів, вважав її марнотраткою, не здатною приймати важливі рішення, поводився немов з іграшкою. Безсердечно повівся з Крогстадом, не хотів подивитися на його проблеми з іншого боку. Байдуже поставився до хвороби приятеля. Дуже любив своїх дітей, клопотався про їх виховання. З розумінням поставився до проблем фру Лінне. Коментар ІНШІ ПЕРСОНАЖІ ПРО ГЕРОЯНора ідеалізує чоловіка. Часто підігрує коханому. Поводиться ніжно, з турботою, жертвує заради нього честю, але згодом зрозуміє, що вона для Хельмера лише лялька. Крогстад не поважає його, недолюблює через упертість колишнього приятеля (звільнення Крогстада з роботи через шахрайство). Доктор Ранк вважає його своїм другом, але в складний період свого життя уникає розмов з Хельмером про свою смерть (не хоче нав’язуватися). Діти дуже люблять свого тата, хоч він і часто заклопотаний і приділяє менше уваги, ніж їхня мама. ЦИТАТИ НА ЗАМІТКУО, яке страшне пробудження! Всі оці вісім років... вона, моя радість, моя гордість ... була лицемірка, брехлива ... гірше... — злочинниця. О, яка бездонна прірва бруду, потворності! Отруєна брехнею атмосфера заражає, розкладає все домашнє життя. Діти з кожним ковтком повітря сприймають зародки. Майже всі, хто рано схибив у житті, мали брехливих матерів. Чоловікові невимовно солодко і приємно відчувати, що він простив своїй дружині... Вона від цього ніби належить йому ще більше — стає його невід'ємним скарбом. Він ніби вдруге дає їй життя. Вона стає, так би мовити, і його дружиною і дитиною. Кохати – це не означає дивитися один на одного. Кохати – означає дивитися в одному напрямку. А. де Сент-ЕкзюперіОцінка

Номер слайду 5

Ранк (для друзів Ранка)Профіль героя. Статус. В цьому житті даремно нічого не дається! (цитата)Іронія творця – сутність мого буття. Коментар (ваше сприйняття цитати)Мем смішний, а ситуація страшна. ГОЛОВНІ ПОДІЇ ЖИТТЯЗнайомство з Хельмером з юнацьких років. Навчання в університеті на медичному ф-ті (доктор медицини). Щира дружба з родиною Хельмерів. Хвороба, яка зробила мене по-справжньому вільним від життєвих парадигм. Став білою вороною серед героїв твору. Портрет. Худорлявий чоловік у завжди охайному одязі. Проникливий погляд і хворобливо бліде обличчя. Автор твору – Г. Ібсен Назва твору – «Ляльковий дім» ДРУЗІНора Хельмер. Торвальд Хельмер РИСИ ХАРАКТЕРУМудрий. Порядний. Чесний. Вірний. Смирення. Шляхетний. Стриманий ВЧИНКИ ГЕРОЯОсвідчився Норі Хельмер у коханні. Уникаю розмов з Торвальдом про свою неминучу смерть, оскільки поважаю неприйняття Торвальдом потворного боку життя. ЖИТТЄВА МЕТА ДОПИС НА СТОРІНЦІ ГЕРОЯ (ВАШЕ СТАВЛЕННЯ)З першої появи цього персонажа в п’єсі, я закохалась у його глибоку натуру. Доля лікаря є уособленням абсурдної сутності буття. Спостерігаючи за перебігом подій його життя, не можна залишитися байдужим. Чому б не взяти від життя все, що воно дає? В кожному разі – скільки можна і доки можна. Прагну дожити свої останні дні в спокої і гармонії з собою. ЗАПИТИ НА ДРУЖБУ + Доктор Айболить + Доктор Хаус + Доктор Вернер + Лікар Ріє

Номер слайду 6

Ранк (для друзів Ранка) СТАВЛЕННЯ ДО ІНШИХ ГЕРОЇВПоважаю Торвальда, є для нього хорошим другом і радником. Маю до Нори теплі і романтичні почуття. Переживаю, що поява фру Лінне завадить спілкуванню з Норою. Коментар ІНШІ ПЕРСОНАЖІ ПРО ГЕРОЯ ЦИТАТИ НА ЗАМІТКУФ р у Л і н н е. Адже треба жити, лікарю. Р а н к. Так, якось приємно думати, ніби це вельми потрібно. Н о р а. Ну, знаєте, лікарю!.. І ви ж не від того, щоб пожити. Р а н к. Ну так, виходить. Як мені не погано, я все-таки готовий жити і мучитись якомога довше. І всі мої пацієнти також. Р а н к. На наступному маскараді я з'явлюся невидимкою... Х е л ь м е р. Оце так вигадка!Р а н к. Є така велика чорна шапка, — чи ти не чув про шапку-невидимку? Варто надіти її — і людини наче й не було... Помирає день – залишає ніч,Помирає птаха – залишає небо,Помирає звір – залишає нору,Помирає річка – залишає берег,Помирає дерево – залишає ліс,Помирає шлях – залиша колесо,Помирає житло – залиша людину…Помира людина – залишає все. Оцінка- Ви ж знаєте, Торвальд не може обійтися без вас.- А ви?- Ну, і мені завжди дуже весело з вами, коли ви до нас приходите. - Нора- Мій бідний друже!.. Я так і знав, що мені не надовго пощастить зберегти його. Ми так зжилися з ним. Я не можу уявити собі, що його не буде. - Торвальд Хельмер

Номер слайду 7

фру Лінне (Крістіна Лінне)Профіль героя. Статус. Який поворот! Який поворот! Буде для кого працювати... для кого жити.., куди внести світло і тепло! Коментар. Через роки шукає щастя… ГОЛОВНІ ПОДІЇ ЖИТТЯ Дружба з Норою до заміжжя. Кохання до Крогстада. Весілля з нелюбом. Виховання братів, турбота про матір. Смерть чоловіка і матері. Працювала в школі, перебивалася дрібною торгівлею і взагалі – чим доведеться. Нова зустріч з давньою подругою і Крогстадом. Портрет. Худорлява, дещо змарніла, але все ще приваблива жінка. Має смак, але змушена носити одяг, на який вистачає. Автор твору – Генрік Ібсен. Назва твору – «Ляльковий дім». Друзі Нора Хельмер. ЗАПИТИ НА ДРУЖБУНільс Крогстад. Фанні Мальво. Джейн Ейр. РИСИ ХАРАКТЕРУЛюбить своїх батьків, турботлива, практична, розсудлива, чутлива, освічена, стійка, самостійна, здатна до самозречення, працелюбна, серйозно ставиться до всього, що робить. ВЧИНКИ ГЕРОЯПрийняла важливе рішення стосовно свого подальшого життя і приїхала в місто. Просила Нору допомогти з роботою. Вирішила пов'язати свою долю з Крогстадом і стати матір'ю його дітям. ЖИТТЄВА МЕТАВиховання братів, турбота про стару хвору матір. Влаштування власного щастя після багатьох років самозречення. Я поважаю Фру Лінне. Вона витривала, незламна по життю, опустившись на дно, намагається випливти на поверхню.

Номер слайду 8

фру Лінне СТАВЛЕННЯ ДО ІНШИХ ГЕРОЇВ Нора: люблю як подругу, хоча засуджую її за легковажність, але лише з доброю метою. Крогстад: моє давнє кохання, спробую віднайти з ним утрачене щастя. Ранк: спочатку вважала, що він коханець Нори, не вірила, що він друг сім’ї. Хельмер: мені не подобається зверхність і схильність до повчання чоловіка Нори. Коментар: Крістіна розсудливо ставиться до всіх персонажів, намагається дати точну оцінку людям, з якими спілкується. ІНШІ ПЕРСОНАЖІ ПРО ГЕРОЯНора: я вважаю Крістіну справжньою подругою, поважаю її вибір у житті, хочу допомогти з вирішенням проблем, довіряю свої найважливіші таємниці. Крогстад: я любив і люблю Крістіну, правда, дорікаю за її вибір, радію її рішенню бути зі мною. Торвальд: я ставлюсь до фру Лінне лише як до подруги дружини, але все-таки допоможу жінці з роботою. Ранк: те, що Нора проводить багато часу з подругою, викликало у мене ревнощі. ЦИТАТИ НА ЗАМІТКУТак, у кожному разі, повинно бути чудесно — мати все потрібне. Найгірше у моєму становищі те, що в душі осідає багато гіркоти. Я навчилася слухатися голосу розуму. Життя і суворі, гіркі злидні навчили мене.І я теж як жінка, що потерпіла аварію і випливла на уламку. Мені треба когось любити, про когось піклуватися, замінити комусь матір. Хто раз продав себе заради іншого, не зробить цього вдруге! Текст або фото Текст або фото. Сильна жінка! А хочеться бути слабкою,Не замислюючись, тихо жити,До міцної руки притулитись щокою –І забутися… Просто любити… Маргарита Каменєва. Оцінка

Номер слайду 9

Нільс Крогстад. Профіль героя. Статус. При потребі я буду боротися не на життя, а на смерть за свою скромну посаду в банку. Коментар. Коли життя заганяє людину в глухий кут, вона може піти проти моралі. ГОЛОВНІ ПОДІЇ ЖИТТЯОдруження. Народження дітей. Отримання роботи. Смерть дружини. Нове кохання Примітка. Все нове-добре забуте старе…Портрет. Якщо ти мене побачиш на вулиці, через пару хвилин забудеш. Звичайний чоловік. Автор твору - Генрік Ібсен Назва твору – «Ляльковий дім» Друзі ЗАПИТИ НА ДРУЖБУФру Лінне. Андрій Соколов. Віталій Іващенко РИСИ ХАРАКТЕРУСамовпевненість. Совість. Упертість. Частково: Цинік. Егоїст ВЧИНКИ ГЕРОЯЗрозумійте мене правильно, я шантажував Нору, адже якщо б став безробітнім і в мене відібрали дітей, а це те чим живу, я б покінчив із собою. Життєва мета. Виховати дітей, працювати на роботі, жити як звичайна людина. Знайти ще якийсь сенс. Допис на сторінці героя Те, як він завдає Норі страждань, викликає огиду, але водночас складна життєва ситуація, викликає симпатію до цього персонажа. Добре, що Нільс знайшов «нове» кохання, яке надихає його.+3

Номер слайду 10

Нільс Крогстад СТАВЛЕННЯ ДО ІНШИХ ГЕРОЇВЯ шантажував Нору Хельмер для того, щоб утриматися на посаді. Крістіна – моє давнє кохання, хоча я засуджував її через те, що вона обрала іншого через гроші. Зневажаю Хельмера через його пихатість і зарозумілість. Коментар. Агов, Крогстаде, звідки стільки негативу? ІНШІ ПЕРСОНАЖІ ПРО ГЕРОЯВін мене шантажував!!! – Нора. Йому просто не вистачало жінки, яка б його підтримала))) – Крістіна. У нього підгнило саме коріння характеру. – Ранк. Цей Крогстад усі роки отруював своїх дітей брехнею і лицемірством, ось чому я й називаю його морально зіпсованим. – Хельмер. ЦИТАТИ НА ЗАМІТКУЗакон не цікавиться причинами. Не в характері мого милого Торвальда Хельмера було б виявити стільки мужності... Безсердечна жінка спроваджує чоловіка на всі чотири боки, як тільки їй випадає вигідніша партія. І все це — лише через гроші!Я схожий на людину, що потерпіла аварію і випливла на уламку судна. А мене життя навчило не вірити словам. Текст або фото Текст або фото. Мій новий друже, радити нелегко. Але одну пораду все ж я дам: Життя тебе тягнутиме у пекло,А рай в душі збудуєш тільки сам. Віталій Іващенко. Оцінка

zip
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
22 березня 2023
Переглядів
1099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку