Конспект уроку за повістю Артура Конан Дойла “Собака Баскервілів”

Про матеріал
Урок розроблено за повістю Артура Конан Дойла “Собака Баскервілів” — одного із наймістичніших творів класика англійської пригодницької літератури, майстра детективного жанру Артура Конана Дойла. Розглянуто надприродні явища, і родовий замок, і підступне вбивство, і старовинна легенда про прокляття роду Баскервілів. З’ясовується як найбільш таємничі й незбагненні загадки долає меткий і допитливий розум Шерлока Холмса. Про знаменитий дедуктивний метод, який допомагає йому розплутувати найзагадковіші історії. Конспект розроблено для дітей середнього шкільного віку, який спонукає до спостережливості, викликає інтерес до життя та його таємниць.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку – технологічної картки:

« Артур Конан Дойль “Собака Баскервілів”. Шерлок Холмс і доктор Ватсон – класичний детективний дует. »

 

 

 

 

 

Артур Конан Дойль “Собака Баскервілів”. Шерлок Холмс і доктор Ватсон – класичний детективний дует.

 

Цільова група :

  • учні 7  класу

Тривалість : 

  • 45 хв.

Мета:

 

  • навчити учнів характеризувати головних героїв циклу творів Конан Дойля про Ш. Холмса і доктора Ватсона, з’ясувати причини їх всесвітньої популярності;
  • показати, як побудовано захоплюючу інтригу;
  •  вдосконалювати роботу над текстологічним аналізом твору;
  • розвивати логічне і образне мислення учнів, уміння висловлювати свою думку і обгрунтовувати її, розширювати читацькі інтереси школярів;
  • виховувати культуру зв’язного мовлення, культуру відповіді: логічність, послідовність, доказовість.

 

Операційні цілі (завдання) :

Після закінчення  уроку учень

знає

  •                 зміст роману Артура  Конан Дойля  “Собака Баскервілів”.

розуміє

  •                 поняття – класичний детективний дует;
  •                 значення роману  Артура  Конан Дойля « Собака Баскервілів»

 

 

вміє

  •                 складати характеристику  головних героїв   Шерлока Холмса та доктора Ватсона;
  •                 оцінювати вчинки головних героїв.

може

  •             систематизувати навчальний матеріал, аналізувати прочитане;
  •             логічно та виразно висловлювати свою думку, використовуючи навички критичного мислення;
  •             давати порівняльні характеристики героям;
  •             співпрацювати в колективі.

 

Методи і техніки :

  • дидактична гра «Так чи не так?
  • прийом «Павутинка».
  • завдання для 3 груп

 

Обладнання :

  • Зарубіжна  література 7 клас, Артур Конан Дойль “Собака Баскервілів”;
  • Ілюстрації до твору.

 

Допоміжні матеріали :

Додаток 1. Фрагмент увертюри В.Дашкевича(муз. з кінофільму «Шерлок Холмс і доктор  Ватсон )

Додаток 2.  Словникова робота. Літературний детектив— Класичний детектив

Додаток 3.  Вислови  видатного письменника  Артура Конан Дойля

Додаток 4. Індивідуальне випереджувальне завдання. Історія виникнення детектива.  Історія створення оповідань про Шерлока Холмса.

Додаток 5. Закони класичного інтелектуального  детективу

 Додаток 6. Дидактична гра «Так чи не так?

Додаток 7. Прийом «Павутинка»

Додаток 8. Зміст старовинного манускрипту щодо прокляття роду Баскервілів

Додаток 9. Індивідуальне завдання. Опис маєтку  Баскервіль-хол

Додаток 10.  Завдання групам.

__________________________________________________________________

Ах, скільки на світі зла, і найгірше, коли  злі  справи  робить розумна людина!

Артур Конан Дойль

Хід уроку

  1. Вступна частина
    1.       Привітайтеся з учнями.  Попросіть уважно прослухати фрагмент музичного твору ( фрагмент увертюри В.Дашкевичах до кінофільму « Шерлок Холмс і доктор  Ватсон»)  (Додаток 1), запитайте, про що нагадала  мелодія.

 

1.2.Зверніть увагу учнів на формулювання теми уроку.  Повідомте, що класичний детективний дует Ш.Холмс і доктор Ватсон  був створений уявою і силою таланту англійського письменника А.Конан Дойла. А музична фраза – це своєрідна візитка літературних героїв Шерлока Холмса і доктора Вотсона, які будуть у центрі нашої уваги сьогодні.

1.3.Запропонуйте учням записати число і тему уроку .  Зверніть увагу на іншомовні слова , поясніть їх значення( Додаток 2 ).

1.4.Повідомте учням  про особливості оцінювання на уроці:  за кожну правильну відповідь , вдало або оригінально виконане завдання учень чи команда отримає мініатюрне зображення «люльки» ; кількість зібраних « люльок»  буде враховано під час виведення балів за роботу на уроці.

 

1.5. Запропонуйте стисло висловити зміни настрою при читанні твору.

 

1.6.Попрацюйте над висловами Артура  Конан Дойля  (Додаток 3) .

2.Основна частина

2.1. Попросіть учня, який отримав  індивідуальне випереджувальне завдання, розповісти історію створення оповідань про Шерлока Холмса  та висловити своє бачення ролі вчителя для вибору майбутнього життя (Додаток 4).

2.2. Ознайомте клас із законами класичного інтелектуального детективу і запропонуйте закінчити речення:( Додаток 5 ).

  • В центрі  детективу - … (таємниця, загадка, злочин).
  • Сюжет детективного твору – це … (інтелектуальний  процес  розслідування,  розгадування  таємниці).
  • Головними героями циклу  оповідань Артура Конан Дойля  є … (Шерлок  Холмс  та  доктор  Ватсон).
    1.        Запропонуйте учням зіграти у дидактичну гру «Так чи не так?» (Додаток 6).

2.4. Виконайте завдання «Знайти відповідність» (Додаток 7 ).

2.5.   Запропонуйте переказати зміст старовинного манускрипту щодо прокляття  роду  Баскервілів (Додаток 8). Запитайте:
     1.Що вам відомо про сера Генрі Баскервіля?
     2. Які дивні пригоди трапилися з ним у Лондоні?

3. Як Холмс розкрив те, як була написана записка?
4. Як Холмс з’ясував, що за сером Генрі хтось слідкує?
5. Поміркуйте, чому Холмс послав у Девоншир доктора Вотсона, а не поїхав туди сам.

2.6. Попросіть учня, який отримав індивідуальне випереджувальне завдання, зачитати опис Баскервіл-холу ( Додаток 9) . Запитайте:

  • Чим були прикрашені стіни Баскервіл-холу?
  • Що найбільше вражає в цьому описі?

   dopolnenie_2_sobaka_baskervilej  http://photos.lifeisphoto.ru/87/0/870539.jpg   баскервиль-хол

                                       Баскервіль-хол

 

2.7.  Запропонуйте учням спробувати себе в ролі криміналістів, проведіть з гру «Упізнай героя» (Додаток 10) .

2.8.  Поділіть клас на 3 групи та роздайте дидактичні картки із завданнями (Додаток 11), відзначте ту групу , яка виконала завдання краще.

2.9. Проведіть словникову роботу, ознайомте дітей із поняттям дедукція (від загального до конкретного ) та індукція (від конкретного до загального). Запропонуйте  учням скласти  «Ланцюжок здогадок Шерлока Холмса» :

Манускрипт → записка → черевики, що зникли → таємничий чоловік з бородою → лист від Л. Л. → смерть каторжника → портрет Гуго Баскервіля → обід у Степлтонів → розв’язка.

2.10. Нагадайте учням, що за допомогою дедуктивного методу Шерлок Холмс розплутував справи. А які ще риси характеру та захоплення допомагали йому в роботі? Доведіть свої твердження:

  • Спостережливість – бачив те, чого не помічали інші.
  • Прагнення незвичайного, безкорисливість – «Все моє життя – прагнення врятувати від одноманітності існування». Не брав гроші за роботу.
  • Справедливість – робив все, щоб панувала правда в світі.
  • Шляхетність – завжди готовий допомогти тим, хто потребує захисту.
  • Мужність – неодноразово ризикував заради розкриття злочину.
  •  Розум, винахідливість – знав хімію, фізику, культуру та звичаї різних народів, зоологію, психологію, медицину.

 

  1. Підсумковий  етап

 

  1.        Підведіть підсумки, проаналізуйте , в чому полягає успішне розкриття злочинів .
  2.        Задайте запитання:
  • Які риси вдачі Холмса та Ватсона вам імпонують?
  •  Як ви думаєте, у чому криється причина популярності творів про Шерлока Холмса?
  •  Чи можна сказати, що твори про Шерлока Холмса є повчальними?
  •  Які висновки із прочитаного ви зробили?
    1.        Запитайте учнів, що на уроці було цікавим? Повчальним? Важливим особисто для них та запропонуйте інтерактивну вправу «Мікрофон»

- На уроці я дізнався, що…

- Мене вразило…

- Я не знала, що детектив може…

  1.        Оцініть роботу  учнів на уроці, подякуйте за співпрацю, побажайте й надалі успішно справлятися з будь-якими завданнями, як це робили Шерлок Холмс і доктор Вотсон.
  2.        Оголосіть домашнє завдання: підготувати усне висловлювання на тему «Що приваблює мене в образі славетного детектива Шерлока Холмса?»

__________________________________________________________________

Додаток 1

 

Фрагмент увертюри В.Дашкевича(муз. з кінофільму про Ш.Холмса і д. Ватсона )

__________________________________________________________________

Додаток 2

Словникова робота

 Літературний детектив— різновид пригодниць­кої літератури:   

 прозовий твір, у якому в результаті розс­лідування розкривається певна

 таємниця, пов’язана зі злочином.

Ознаки літературного детективу: наявність таємниці; головний герой — мандрівник: різновид пригодницької літератури; різновид фантастичної літератури; головний герой — детектив; прозовий твір; ліричний твір; добро перемагає; зло карається.

Класичний – зразковий, взірцевий

Детектив – слідчий, нишпорка

Дует – двоє людей, які спільно виконують певну роботу.

Детектив має свою композицію:

— зав'язка — інформація про злочин;

— розвиток дії — розслідування;

— кульмінація – викриття злочинця;

  розв'язка -  реконструкція злочину.

 

Способи міркування, необхідні для розкриття злочину

Дедукція — спосіб міркування від загального до конкретного;

Індукція – спосіб міркування, який веде до узагальнення на підставі формування та перевірки гіпотез, спостережень фактів.

 

Важлива риса класичного детективу — повнота фактів. Розгадка таємниці не може будуватися на відомостях, які не були представлені читачеві в ході розслідування. До моменту, коли розслідування закінчиться, читач повинен мати досить інформації для того, щоб на її основі самостійно знайти рішення. Можуть приховуватися лише окремі незначні подробиці, які не впливають на можливість розкриття таємниці. В кінці розслідування всі загадки повинні бути розкритті, на всі запитання мають бути знайдені відповіді.

Додаток 3

Вислови видатного письменник  Артура Конан Дойля

Ми зважуємо ймовірності і обираємо найвірогіднішу. Це наукове використання уяви.   «Собака Баскервілів»

А. Конан Дойль

  Спостережливість – моя друга натура

Артур Конан Дойл

                   Випадок зіткнув нас із дивною та втішною загадкою, та вирішити  

                                                                                       її – само по собі нагорода.

                                                                                                              А.Конан-Дойль

 

                                                           « Якщо Холмс й існує — це і є я сам».

                                      А.К.Дойль __________________________________________________________________

 

 Додаток 4

Індивідуальне завдання

Історія створення оповідань про Шерлока Холмса

(індивідуальне завдання)

Молодий лікар Дойл оселився в Лондоні, але медична практика прибутків не давала. Якось згадав він про свого улюбленого викладача Джозефа Белла, який не раз дивував студентів своєю спостережливістю і надзвичайним умінням за допомогою дедуктивного методу розв’язувати важкі життєві проблеми. Завдяки фантазії Дойла Белл став героєм новел під іменем Шерлок Холмс.

Д.Белл – головний хірург королівської лікарні в Единбурзі. Черговий пацієнт, який потрапив до нього, не встигав мовити й слова про свою хворобу, як Белл у присутності своїх учнів ставив йому діагноз.

__________________________________________________________________Додаток 5

Закони класичного інтелектуального детективу

 сюжет побудований навколо злочину;

 у центрі — інтелектуальний процес пошуку істини;

 дія відбувалася у дуже обмеженому просторі;

  головний герой — єдиний, хто міг досягти успіху, який був ніби запрограмованим;

  жертва — «об'єкт роботи нишпорки»;

 детектива цікавили найменші подробиці;

  читач мав можливість стежити за розвитком думки слідчого;

 відсутність рухів та емоцій;

 інтерес почуттів сконцентрований на таємниці, а не на трагедії людей;

 злочин мав бути обов'язково розкритий за допомогою логічних умовиводів, а не випадковості, чи немотивованого зізнання;

  монотонність оповіді, довгі розповіді героїв про різні дрібниці.

__________________________________________________________________

Додаток 6

Дидактична гра «Так чи не так»

  1. У детектива є друг, який розповідає про перебіг слідства і збирає інформацію для аналізу.
  2. Злочинець має бути виявлений дедуктивним методом – за допомогою логічних умовиводів, а не завдяки випадку, збігу.
  3. У детективному романі має бути детектив, який вистежує і розслідує
  4. Завдання детектива полягає в тому, щоб зібрати докази, що стануть ключем до розгадки.
  5. Злочинець – сам детектив.
  6. Зі злочинцем читач зустрічається лише тоді, коли його викрили.
  7. В основі сюжету  - злочин, який важко розкрити.
  8. Мотив загадковості.
  9. Злочинець невідомий до кінця твору.
  10. Кохання, політика згадані побіжно.
  11. Злочинець – один із головних героїв.
  12. Кількість дійових осіб обмежена.
  13. Твір побудований на логіці.
  14. Злочинець відомий одразу.
  15. Широко розкрито теми кохання, політики.
  16. Сищик розповідає про справу сам.
  17. Злочинець – не головний герой.
  18. Багато дійових осіб.
  19. Твір побудований на емоціях.

________________________________________________________________

Додаток 7

Прийом «Павутинка»

ЗНАЙТИ ВІДПОВІДНІСТЬ


  • Детектив 
  • Детективна література
  • Дедукція
  • Інтелект
  • Злочин

 

 

______________________________

 

 

 

 

 

 

 

  •    розум, здібності
  •    протиправна, протизаконна дія або дії, які ведуть до покарання
  •    розкривати, виявляти, шукати
  •    міркування від загального до конкретного
  •    художні твори про розкриття злочину

______________________________


Додаток 8

Зміст старинного манускрипту щодо прокляття  роду Баскервілів.

Прокляття роду Баскервілів 

— У мене в кишені лежить давній рукопис початку 18 століття,— почав лікар Джейм Мортімер. 
— Цю родинну реліквію віддав мені на збереження сер Чарльз Баскервіль, який нещодавно трагічно загинув. Я був другом цієї вольової, розумної, практичної людини. 
     Я подивився на пожовклі аркуші з напівстертими рядками. Угорі було написано: «Баскервіль-хол», а нижче стояли великі, розмашисті цифри «1742». Мортімер почав читати. У рукописі зазначалося, що за часів Великого Повстання власником помістя Баскервіль був Х’юго, людина, схильна до нерозважливих і жорстоких жартів. Х’юго закохався в дочку одного сусіда-фермера. Але скромна і сором’язлива дівчина уникала чоловіка. Одного разу, на Михайлів день, Х’юго Баскервіль узяв шістьох відчайдухів, прокрався до ферми і викрав дівчину. Повернувшись до Баскервіль-холу, компанія почала пиячити. Нещасна ледве розуму не втратила, чуючи співи, крики і брутальну лайку. Врешті-решт від страху вона зважилася на відчайдушний вчинок — вилізла на карниз, спустилася на землю плющем, що обплітав південний бік замка, і побігла через болото додому. 
     Через деякий час Х’юго з’ясував, що дівчина втекла. Ніби диявол у нього вселився, він заприсягся віддати душу й тіло силам зла, щоб наздогнати втікачку. Х’юго вискочив із замка і наказав конюхам загнуздати кобилу і спустити собак. Дехто з друзів, протверезівши, скочили на коней і приєдналися до погоні. 
      Проїхавши милю чи дві, вони зустріли пастуха, який бачив нещасну дівчину, пізніше і сера Х’юго, але найбільше пастуха вразив собака, що гнався за Баскервілем. П’яні сквайри насварили зустрічного і поїхали далі, але дуже скоро у них мороз пішов шкірою, бо вони побачили ворону кобилу, всю в піні і без вершника, а неподалік стояла зграя собак і жалібно скавучала. 
      Вершники зупинилися, а троє найсміливіших направили коней до яру. На широкій галявині лежала нещасна дівчина, яка померла від страху та безсилля, поруч лежав Х’юго, а над ним стояло чудовисько — величезний чорний звір, схожий на собаку, але набагато вищий і більший — і перегризало йому глотку. Повернувши свою закривавлену пащу, звір зблиснув страшними очима. Чоловіки заволали від страху і погнали болотами. Один із них помер тієї ж ночі, а двоє інших до кінця життя не могли опам’ятатися від тяжкого потрясіння. 

____________________________________________________________________

Додаток 9

(Індивідуальне завдання)

баскервиль-хол

Баскервіль-хол

Через кілька хвилин ми під'їхали до візерунчатих чавунних воріт із двома замшілими колонами, що увінчувалися кабанячими головами — гербом Баскервілів. Кам'яний будиночок воротаря був старий, із оголеними кроквами, але перед стояла нова, ще не закінчена споруда — перший плід, принесений південноафриканським золотом сера Чарльза.

За воротами йшли два ряди високих старих дерев; їхні віти змикалися похмурим склепом у нас над головою. Стукіт коліс знову потонув у шереху листя. Баскервіль здригнувся, дивлячись у довгий темний проріз алеї, наприкінці якого виднілися примарні обриси будинку.

За алеєю відкривався широкий газон, і, обігнувши його, ми під'їхали до будинку. У сутінках я міг роздивитись лише масивний фасад і терасу. Все було суцільно повите плющем, який залишав відкритими тільки віконні амбразури та овали гербів. Дві стародавні зубцюваті вежі з бійницями зводилися над цією частиною будинку. Праворуч і ліворуч до них прилягали два крила з чорного Граніту, пізнішої прибудови. Крізь вікна з безліччю переплетінь на газон падало неяскраве світло, над крутим гострим дахом з високими димарями стояв стовп темного диму.

Хол, у якому ми опинилися, був вельми красивий — просторий, високий, із масивними кроквами з потемнілого від часу дуба. У стародавньому каміні з чавунними ґратами для дров потріскували і сичали поліпа. Перемерзши після довгої їзди, ми із сером Генрі простягнули руки до вогню. Потім почали розглядати дубові панелі, високе, вузьке вікно з кольоровими шибками, оленячі голови і герби на стінах, які невиразно виднілися в неяскравому світлі люстри.

Верх стародавнього холу був обведений галереєю з перил, на яку вели двопрогінні сходи. Звідти уздовж усього будинку тяглися два довгі коридори, куди виходили всі спальні.

Проте їдальня на нижньому поверсі вразила нас своїм похмурим виглядом. Це була довга кімната з помостом для панського столу, відділеним однією сходинкою від тієї її частини, де належало сидіти особам нижчого звання. У далекому кінці були хори для менестрелів. Високо в нас над головою чорніли величезні балки, за якими виднілася закопчена стеля.

Десь далеко годинник відбивав кожні п'ятнадцять хвилин, а більше ніщо не порушувало мертвої тиші, що стояла в будинку.

____________________________________________________________________

 

 

Додаток 10

Гра «Упізнай героя»

  • « Худий високий чоловік з довгим носом, що стирчав, немов дзьоб, між сірими, посадженими очима, які поблискують оправою окулярів». (д. Мортімер)
  • «… він скоцюрбився у кріслі, підтягнув коліна аж до свого орлиного носа, застиг так, заплющивши очі, а його глиняна чорна люлька вистромилась вперед. (Шерлок Холмс)
  • «… невеликого зросту, кремезний, міцний … карі очі, густі темні брови, смаглява обвітрена шкіра» ( Генрі Баскервіль)
  • « … невисокий, худий світловолосий чоловік років 35-40 з чисто вибритою, підозрілою фізіономією, вузьким, довгим підборіддям, в руках – зелений сачок, щоб ловити метеликів. (Степлтон)
  • «…величезний, чорний, як смола – такого звіра нікому із смертних ще не доводилося бачити. З його роззявленої пащі бурхало полум’я, очі горіли жаром, по морді, шерсті на загривку й спині, підгрудді  пробігав вогонь…» (Собака)

____________________________________________________________________

Додаток 11

І група. Розкажіть, що вам відомо про Степлтона. 
 

199313_14    миссис степлтон

  • З ким познайомилися сер Генрі і доктор Ватсон під час прогулянки на болотах?
  •  Ким був містер Степлтон? (Натуралістом.) 
  •  Чим він займався на болоті?
  •  Як Степлтон відрекомендував свою супутницю?( видав за свою сестру)
  •  Чому поведінка міс Степлтон була досить дивною?
  •  Про що вона просила сера Генрі?
  • Як він повівся зі своєю дружиною?
  • Куди подівся Степлтон, коли зрозумів, що злочин не вдався?
  • Як ви думаєте, чому місіс Степлтон показала місце, де ховався її чоловік?  
  •  Яка доля спіткала Степлтона?
  • Ким виявилася жінка, яку Степлтон видавав за свою сестру?
  • Чому місіс Степлтон кожного разу намагалася попередити сера Генрі про небезпеку?

Місіс Степлтон: "Жінка... вражала вродою, і вро­да її була з тих, що зустрічаються надзвичайно рідко... Вона була темніша за всіх тих брюнеток, яких мені траплялося бачити в Англії, а ще струнка, елегантна і висока на зріст. Гордовиті, тонкі риси обличчя були такі правильні, що воно могло б здатися холодним, якби не чутливий рот і гострий погляд прекрасних темних очей. Бачити на безлюдній стежині в пустищі цю жінку з ідеальною фігурою і у вишуканій сукні було справді дивно".

Що викликало підозру

Позитивні риси й вчинки

1. Несхожість із "бра­том" — містером Степлтоном: він був "якийсь без­барвний, мав світле волос­ся й сірі очі", вона ж була брюнеткою, в ній відчува­лася якась пристрасність і екзотичність, що є прямою холодно­му й стриманому "брату".

  1. Надзвичайна за­лежність від "брата".
  2. В очах — страх і якась прихована таємниця.
  3. Не відповідала на почуття сера Генрі, хоча кращого чоловіка для незаміжньої жінки годі було й шукати.

5.Протиріччя в харак­тері та вчинках: то попере­джає про небезпеку, то відмовляється від своїх слів тощо.

1. Любов до містера Степлтона.

2. Жіноча відданість.

3. Честь і порядність: відмова брати участь у жорстоких планах Степлтона.

4.Усіма доступними їй засобами намагалася попередити сера Генрі про небезпеку, але так, щоб підозра не впала на Степлтона (анонімний лист у Лондоні, пряме попередження в Девоншірі).

5. Сміливість: у вирішальний день вона
почала докоряти чоловікові за навмисний
злочин і відмовилася підкорятися йому, тому він її зв'язав.

 

ІІ група.  Розкажіть, що відомо про Беррімора.

http://www.mk.ru/upload/article_images/6d/79/e0/495_11972.jpg

  1. Чому поведінка Беррімора здавалася Холмсу дивною?
  2. Хто плакав ночами у Баскервіль-холі?
  3.  Кому Беррімор посилав сигнали свічкою у вікні?
  4.  З чим була пов’язана така поведінка героїв?
  5.  Як вчинив сер Генрі, коли дізнався про таємницю дворецького і його дружини?
  6.  На який ризикований вчинок зважилися сер Генрі з доктором Ватсоном?
  7. Яка доля спіткала каторжника?
  8. Що дуже налякало сера Генрі і доктора Ватсона вночі на болотах?

Беррімор: "Це був дуже примітний на вигляд чоловік — високий, гарний, з квадратною чорною бородою і блідим обличчям з тонкими рисами".

Що викликало підозру

Позитивні риси й вчинки

  1.        Наявність бороди (чоловік у кебі, що стежив за сером Генрі у Лондоні, теж мав бороду).
  2.        Телеграму від Шер­лока Холмса з Лондона пе­редали місіс Беррімор, бо чоловік, за її словами, був на горищі.

 

  1.               Загадкові нічні про­гулянки Беррімора по замку
  2.               Беррімор подає зна­ки свічкою у вікно.
  3.               Допомога каторж­нику Селдену.
  4.                 Беррімор із дружи­ною хотіли полишити Баскервіль-холл після смерті Чарльза.
  1.       Любов до господаря: "Ми душею прихилилися до сера Чарльза, а його смерть нас приголомшила, і нам тяжко тут залишатися".
  2.       Беррімор охороняє честь хазяїна навіть після його смерті (не одразу роз­повідає про лист Лаури Ла­йонз).
  3.       Відданий сім'ї, підтри­мує дружину, хоча не поділяє її прихильності до брата — каторжника Селде­на.
  4.       Уміє зберігати таємниці: "Не питайте мене, сер Генрі, не питайте! Слово честі, сер, це не моя таємниця, а тому я не можу видати її. Якби вона нікого, крім мене, не стосувалась, я розповів би вам усе".
  1.       Може бути вдячним: розповів серу Генрі про лист Лаури Лайонз за його добро­ту.
  2.       Сміливий: може прямо сказати серу Генрі про те, що він був неправий, коли почав шукати Селдена.

 

Місіс Беррімор: "Це була велика спокійна жінка з різкими рисами обличчя й суворо стиснутими губа­ми"; "Це дебела здорова жінка, очевидно, з пури­танськими нахилами,

дуже обмежена і надзвичайно шаноблива. Важко навіть уявити більш незворушну особу".

Що викликало підозру

Позитивні риси й вчинки

  1.          Нічні приглушені схлипи жінки, серце якої розривається  від нестерпного горя.

2. Заплакане обличчя місіс Беррімор. За словами Ватсона: "Іноді в мене виникає думка, що її мучать докори нечистого сумління, іноді я починаю підозрювати Беррімора в тому, що він —
хатній тиран".

  1.       Нервова емоційність місіс Беррімор.

 

  1.       Почуття страху не раз з'являлося на її обличчі.

 

  1. Відданість родовим обов'язкам.

2. Любов до молодшо­го брата каторжника Сел­дена: "Для всього світу Селден був злочинцем, напівтвариною-напівдияволом, але для неї він завжди залишався малень­ким норовливим хлопчиком з її юності, дитиною, яка чіплялася за її руку".

3.Здатність прийти на допомогу близьким людям.

4. Уміння зберігати чужі таємниці (про лист Лаури Лайонз розповіла тільки чоловікові).

5.Повага і вдячність до господарів.

 

 

 

 

 

ІІІ група. Розкажіть історію Лаури Лайонс.

Sobaka_baskervilej_762Лора лайонс1

  • Як Шерлок Холмс дізнався про те, кому належать ініціали Л. Л., якими був підписаний останній лист до сера Чарлза Баскервіля?
  •  Навіщо Лора Лайонс написала листа, у якому просила Сера Чарлза про зустріч?
  •  Хто порадив їй це зробити? (Стелптон)
  •  Чому Лора Лайонс не пішла на побачення з сером Чарлзом?
  •  Яку шокуючу новину повідомив їй Шерлок Холмс?
  •  Що Лора Лайонс зрозуміла, коли дізналася про обман Степлтона?

Лаура Лайонз: "З першого погляду місіс Лайонз вражала своєю надзвичайною вродою. Очі й волосся у неї були однакового багатого горіхового кольору, щоки, всіяні, щоправда, веснянками, пашіли зворуш­ливими, немов у брюнетки, рум'янцями — таку ніжну рожевість можна побачити лише в самісінькому осерді квітки жовтої троянди... Перше, що я відчув, глянувши на цю жінку, було захоплення. Критичне ставлення до неї почало з'являтися пізніше. В її об­личчі щось було не так — його бездоганну вроду псу­вала якась вульгарна риска, якась жорстокість у по­гляді, якась невиразна лінія губ.

 

 

Що викликало підозру

Позитивні риси й вчинки

  1.       Лист до сера Чарлза з проханням про допомогу,  який Лаура просила зни­щити.
  2.       Лаура Лайонз при­значила побачення серу Чарлзу, а потім не з'явила­ся на нього.
  1. Небажання роз­повісти доктору Ватсону про справжні мотиви своїх вчинків.
  2. Страх і невпев­неність: "І все ж, що більше я думаю про вираз обличчя цієї леді, її манеру поводи­тися, то дужче відчуваю: вона дещо від мене прихо­вала. Чому вона так зблідла? Чому найменше зізнання треба було вири­вати з неї силоміць? Чому майже замовкала, коли мова заходила про час смерті сера Чарльза?"

1.Намагання повернути втрачену свободу: "Свобода означала для мене все — душевний спокій, щастя, самоповагу".

2. Внутрішня незалежність.

 3. Гордість.

  1.        Щире почуття до Степлтона.
  2.        Уміння визнавати свої помилки: "Він брехав мені, негідник, як тільки міг... Але тепер я розумію: я завжди була тільки знаряд­дям у його руках".
  3.        Правдива розповідь Лаури Лайонз про те, як Степлтон використав її, щоб виманити сера Чарльза на прогулянку в ту трагічну ніч.
  4.        Вдячність серу Чарл­ьзу і докори сумління за при­четність до його смерті.

 

 

 

 

docx
Додано
17 березня 2021
Переглядів
3057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку