Брейн-ринг « Знавці літератури»
Мета: перевірити знання учнів, поглибити їх; розвивати літературні здібності, надихнути учнів на читацьку працю; виховувати естетичні смаки, акторську майстерність, любов до книги.
Обладнання: 3 столи із різнобарвними скатертинами, музичний супровід, «Чорний ящик», пазли, акторський реквізит, презентація, виставка літератури,виставка казкових речей.
Форма проведення: гра
Учасники: 2 збірні команди учнів 5-7 класів (команди формуються завчасно, у кожній має бути по 2 представника від класу).
Початок гри.
Команди займають місця за своїми столами. На столах чисті аркуші паперу, ручки, олівці. Відповідають по черзі , на обдумування відповіді дається певна кількість хвилин. Починає відповідати команда, яка першою подала звуковий сигнал, тобто підняла руку вверх.
Хід гри.
І. Організаційний момент.
Ведуча.
Вітає зарубіжна література
Сьогодні в залі вас!
Відкриє вам секрети,
За цей короткий час.
Предмет дуже цікавий:
Пригоди і уява,
Фантазія й реалізм.
То ж зараз перевіримо
Знання з цього предмету.
Сьогодні пригадаємо,
Про щось нове дізнаємось.
Питання є серйозні,
А є і жартівливі.
Тож будьте ви уважні,
Бадьорі та кмітливі.
Журі, шановні друзі,
Ви вправно нам рахуйте.
Щоб кожен хто змагався,
отримав по заслузі.
Отож , до перемоги
в нову країну Знань.
ІІ. Проведення гри.
І тур «Фольклор»
Кожна правильна відповідь приносить по 1 балу за одне питання.
Час – 1 хвилина
ІІ тур « Літературний ерудит»
Кожна правильна відповідь приносить команді по 2 бали за одне питання.
Час – 1 хвилина
2. Невелике, переважно віршоване оповідання повчального змісту, героями якого виступають люди, тварини, рослини чи предмети. ( Байка).
5.Першим легендарним байкарем був…(Езоп).
6.Протиставлення явищ, понять, почуттів, думок, характерів називається ...(Антитеза).
7. Художній засіб, за допомогою якого узагальнене поняття розкривається через конкретний образ. Використовується в байках. ..( Алегорія (інакомовлення).
8.Система фантастичних уявлень предків про світ і світобудову; сукупність міфів певного народу; наука про міфи.(Міфологія).
9.Як називалося страховисько, що мало тіло чоловіка, а голову – бика?
( Мінотавр).
( Медуза Горгона )
ІІІ тур « Впізнай героя твору »
Кожна правильна відповідь приносить команді по 3 бали за одне питання. Час -1 хвилина 30 секунд.
« Міфи про Геракла» , Геракл
Прометей, « Міф про Прометея»
3.« Він був середній на зріст, міцно збудований, чорнявий, із синіми рішучими очима. Його розумне обличчя дихало енергією. Він міг приймати рішення і доводити до кінця свої задуми. Він усвідомив своє становище й дав собі обіцянку
« стати людиною ».
Дік Сенд , Жуль Верн « П’ятнадцятирічний капітан»
4.«...але ця маленька дівчинка діє на хворих краще за шестиквартову
пляшку тонізуючих ліків. І тільки вона здатна розвіяти кепський настрій
містера Пендлтона».
Поліанна, Елеонор Портер «Поліанна»
Ебінізер Скрудж, Чарльз Діккенс « Різдвяна пісня у прозі»
6.« – Іду я, ваше благородіє, нікого не займаю… про дрова з Митрієм Митрійовичем, і раптом це стерво з доброго дива за палець… Ви мені пробачте, я людина, котра робоча… Робота в мене дрібна. Нехай мені заплатять, бо я цим пальцем, може з тиждень не поворухну…»
Хрюкін, А.П. Чехов, «Хамелеон»
Том Сойєр, Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
Старий вовк, Е.Сетон-Томпсон «Лобо»
IVтур «Назви ім’я»
Кожна правильна відповідь приносить команді по 3 бали за одне питання. Час -1 хвилина 30 секунд.
1.Одинадцятирічним він утік із дому і найнявся юнгою на вітрильник, який мав відпливти до Індії. Однак подорож не відбулася – хлопчика повернули батькам.
Жуль Верн
2. Про нього О.С.Пушкін скаже « Він знає Європейські мови, до того ж п’ятдесятирічним він вивчив давньогрецьку». Знання мови еллінів потрібне було поетові, щоб читати твори Езопа й Гомера в оригіналі. Коли його запитували, чому він пише байки, той відповідав: «Цей жанр зрозумілий для кожного, його читають і слуги, і діти».
І.А.Крилов
3. Наймогутніший та найвищий серед богів, батько і повелитель богів і людей за грецькою міфологією …Зевс
4.… втратив батьків на 15-му році життя, був відправлений до Лондона для вивчення медицини; він не міг дозволити собі здобути університетську освіту і навіть не мав можливості зайнятися класичними мовами.
Джон Кітс
5. Цей письменник мріяв стати актором, а випадково став казкарем. Його казки неординарні, адже героями в них виступають звичайнісінькі речі нашого побуту. Його іменем названа найвідоміша літературна премія дитячих письменників.
Г. Х. Андерсен
6.Був дуже забобонною людиною. Він до всього торкався три рази — на вдачу, вважав п’ятницю своїм щасливим днем, а в день виходу останньої частини чергового роману неодмінно виїжджав з Лондона .
Чарльз Діккенс
V тур «Чорний ящик»
Правильна відповідь принесе команді певну кількість балів.
Час –до 3 хвилин.
Виносять скриньку або ящик, прикритий чорним. За підказками треба відгадати, що там. Якщо відгадають з першої спроби – команда отримує 5 балів, з другої – 4 балів, з третьої – 3 балів, з четвертої – 2 бали, з п’ятої – 1 бал.
1 підказка. Саме його носили на грудях лицарі середньовіччя, як талісман.
2 підказка. Розрізавши навпіл цей предмет , філософи пояснювали будову Всесвіту.
3 підказка. В Європу попав із Азії через Єгипет.
4 підказка. Використовується як ліки при простудах.
5 підказка. Буває двох видів, використовується в кулінарії.
Відповідь:Цибуля.
VІ тур «Бліц- турнір»
Правильна відповідь принесе кожній команді 5 балів.
Час – до 5 хвилин.
Завдання бліц-турніру: потрібно відгадати зображення на картинці.
Назвати автора та твір.
Ернест Сетон-Томпсон «Лобо – володар Курумпо»
Джек Лондон «Жага до життя»
Елеонор Портер «Полліанна»
Володимир Короленко «Сліпий музикант»
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан»
ІІІ. Підведення підсумків гри. Нагородження команд.
Слово надається журі .
ІV. Підсумок гри.
Вчитель зарубіжної літератури
Саме ви, діти, – майбутнє нашої держави. Тож своїми знаннями, працею, здобутками збагачуйте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, шануйте свій народ. Незважаючи на усі негаразди, ми прагнемо одного – спокою, миру та чистого блакитного неба над головою. Знаючи , поважаючи та порівнюючи культуру та звичаї інших народів, ви навчитеся ще більше любити свою маленьку батьківщину, свою країну, де ви виростаєте, навчаєтесь та формуєтеся як особистість, як людина з великої літери.
Дякую за увагу! До нових зустрічей!